Leynard
Det här är den nya generationen av Aliens... inte
 Vanandapeus
Första halvan är rätt skaplig, men från och med att de ska försöka förklara hur kackerlackor kan växa från en decimeter till två meter - på tre år - blir den riktigt löjlig.
 KiXstacy
Jag tycker att del Toro har lyckats med det han är bra på. Att använda masker mer än specialeffekter. Det blir mer levande. Dock är allt så stereotypiskt och den fungerar som underhållningvärde en seg söndag när man inte gått upp ur sängen (om filmen sätter på sig själv.)
 JoeZ
Lär dem sig aldrig...
 FrågaEwa
Det är en skräckis, och om man är sugen på en sådan, se den här.
 tsjuder
Hemsk.
Nja, tyckte den va lite spännande när den kom, men nu hade den antagligen inte hållt måttet de minsta
 QiBossa
Manusförfattaren kan inte varit nykter när detta skrevs. Handlingen brister rejält och all logik tagit semester.
 rusmas
Kloaker, monster, Mira Sorvino. Snygg, som alla del Toros filmer verkar vara!
 gitano
ottippad bra skräkis, om man kan komma över the fact att mycket är skit,, men om man ska se skräckfilm från 90 talet, detta är en av de bättre
 Field-Mouse
Väldigt bra effekter faktiskt.. allting ser inte "datagjort" ut, imponerande faktiskt. Scary.. =P
 -_Louise_-
Helt meningslöst enligt mig. Hade inget som helst nöje av den här filmen what so ever.
 Blake_
Helt ok. :)
 Rioberto
ganska bra ändå, hjälpte verkligen inte min insektsfobi dock....
 Hoppandesoffan
en egentligen ganska ordinär skäck/monster-film (den sista kvarten är t.ex. en step-by-step ripoff av Aliens sista 15 minuter) fast med djupare karaktärer än vad som brukar erbjudas.
 Hanna-Kari
För entomologer.
 dumbass
VAA??? Var det Del Toro som reigsserade den här? Herrejisses.
 Goham
Försökte, men jag orkade bara en timme. Toro gör ju annars sjukt bra grejer men... Bästa var att flicka liknar Jenna Fischer en del!
 dutten83
usch säger jag bara....
 Mikrooben
Jag drar direkt paralleler till the decent efter att sett mimic, klastrofobi, evolution och monster och mörker. Men parallelerna slutar där för mimic håller sig färsk och intressant hela tiden
 robbieroy
Del Toro har gjort så gott han kan och jag hatar inte filmen. Det är bara kort och gott som så att det aldrig blir riktigt spännande. Och det i en film som försöker vara spännande.
 Solidus
Det jag saknar i ”Mimic” är regissörens personliga touch. Ser du ”Hellboy 1 & 2” och” Pahns Labyrint” ser du att det är Del Toro som regisserar eftersom han är en mästare på att skapa mardrömslika sagomiljöer. Hans filmer är mörka, men samtidigt även ljusa. Hur som helst, ”Mimic” saknar hans touch, och det känns mer att han gjorde den här filmen att han var tvungen och inte för att han ville, och det är en stor skillnad. Godkänd monsterfilm, men inte mer.
 Djason
Intresant och lite annorlunda film. Många bra skådisar. Den här filmen är bra mycket bättre än uppföljarna. Lite otäckt blir det några gånger och effekterna håller hyffsat.
 RetroFun
Gillar verkligen denna filmen! En stark 3:a!
 Enaselin
Underskattade skådespelare. Jag gillar slutet :).
 ekback
Inte speciellt bra storymässigt (spårar ur som många liknande filmer) men den var rätt underhållande ändå. :)
 MasterChief
OMG jätte kakelackor lol snälla kan förstå varför en sådan här filmen får uppföljare begrund av hela handligen avslutningen man bara visste att det skulle komma helt tråkiga och onödiga uppföljare!
 EricSini
Hahah, var så rädd för denna filmen när den gick på teve nån gång efter att den slutat visats på bio haha
 Chriistian2
Jag gillade inte alls denna, den var bara seg och tråkig och en riktig dålig story också. skippar gärna uppföljarna i framtiden. en väldigt väldigt svag 2a, pågränsen till 1an.
 83-Echoes
Gilar konseptet men skådisarna stinker spesielt Sorvino och Northam. Den enda som höjer det lite är Dutton men han värkar ha en fötjusning att ofra sig till monster, delvis här sen också till aliens i Alien 3.
 Belmont84
Bedrövligt skådespel och fånig premiss avskräcker icke mig, tvärtom faktiskt, men jag kan inte leva med filmen är tråkig och fantastiskt ospännande. Josh Brolin och krypäcklet räddar från en etta.
 Moj
B-skräckis med bitvis riktigt bra foto och kameraarbete.
 Llamagirl
Hade kunnat vara lite bättre, men okej.
 spitfire_88
väldigt svag 2a. coola monster, men alldeles för mörk film, man ser inte så mycket varken av dom eller när någon dör. sen hjälper inte direkt det otroligt kassa slutet heller...
 Robkiller
Borde heta "de genmanipulerade muterade jättekackerlackorna anfaller" om den hade fått en svensk titel.. lyckligtvis så brydde de sig aldrig om att göra det. En B-film av standardformatet "forskning går fel och vi råkar skapa monster som jagar oss i mörka korridorer". Regin är ok (är väl att vänta av Del Toro)... skådespelarna duger väl för en sådan här film... effekterna är skapliga men börjar se lite väl gamla ut nu... ljudkillen hade nog kul dock.. massor av mystiska ljud... och en trumvirvel varje gång handlingen förs framåt lite... överlag rätt B... men ok som monsterfilm.
 bytat
Del Toro ska ha varit väldigt onöjd med det färdiga resultatet som filmbolaget tvingade igenom.. en directors cut ska visst komma om en månad, jag väntar nog med att se filmen till dess.
 ToddDowney
En bra Djurskräck film. Handlingen är intresant och monstren är faktiskt bra gjorda vid vissa tillfällen. Vissa scener blir det lite för mycket, Och vissa utav karaktärena känns inte alls trovärdiga. Men det är en bra film. Den är verkligen värd att se.
 ziferN
Helt ok och underhållande men filmen spårar ut helt under dom sista 30min ungefär. Under den tiden kändes filmen mest bara seg och tråkig. Filmen får en svag 3a i betyg eftersom storyn var lite intressant samt att filmen gav en helt ok tidsfördriv. Men jag kommer definitivt inte att se om denna med vilja!
 GinNTonic
Spännande, skön stämning och bra monsterdesign. Lite dum ibland, men underhållande. Cgi-effekterna är föråldrade men som tur är används mest fysiska effekter. Del Toro verkar vara väldigt förtjust i insekter...
 Andreas_
Vet inte vad GinNTonic under mig syftar på med att Del Toro verkar gilla insekter? Detta är första och enda "insektsfilmen" han har gjort...sämsta kommentaren jag har läst. Del Toro tog t.o.m avstånd från denna film efter att den var klar, så jag tror verkligen inte att han är speciellt förtjust i insekter och definitivt inte i skräpfilmer som han tydligen insåg ganska snabbt att han hade lyckats framföra med denna dynga. Så jag förstår inte vad du syftar på att han skulle vara förtjust i insekter efter en enda film om kackerlackor? Förstår dock varför han tog avstånd från denna film och detta kommer nog vara den enda film som han undanhåller från sitt CV i framtiden, för annars har Del Toro endast lyckas göra riktigt bra filmer, t.o.m Hellboy filmerna är ju riktigt välgjorda och bra efter serietidningarna. Denna film som sagt, håller inte måttet på något sätt, möjligtvis effekterna när den kom, men inte idag, och skådisarna är väl helt okej, kul att se Josh Brolin i en liten roll i början på sin karriär. Så vill man se en skräck med monster och klaustrofobiska miljöer så se Alien en vända till istället...svag 2:a får detta "misstag" till film.
 claudiomarino
Se directors cut!
 jingoo
Såg director's cut. Filmen är ojämn. Visuellt är den väldigt bra men handlingen och vissa stereotypiska rollfigurer känns ibland lite väl B-skräckis. Jeremy Northam ser jag instinktivt som ett slemmo så jag har svårt att se honom som protagonist. Helt ok hursomhelst.
 precineadd
snooze
 dudson
Typisk 90-tals aktigt stuk på filmen. mkt springande i slemmiga&mörka tunnlar" blir roligare när dom vidriga insekterna anfaller.
I grunden en rätt ordinär monster/skräckfilm från slutet av 90-talet, men med skillnaden att del Toros framtida scenografi även finns med. En okej och lagom ologisk handling, hyfsade karaktärer och faktiskt rätt bra effekter. Klart godkänd för sin genre.
Detta var ju en riktigt livfull och skrämmande science-fictionrysare till största delen. Den sista tredjedelen av filmen så blir den mer och mer konventionell men fram till dess är detta faktiskt riktigt underhållande. Regissören Gillermo Del Toro är alltid intressant och skådespelerskan Mira Sorvino inte helt fel här. 3+
 Lotso
I sin helhet är detta lite av en besvikelse. Jag förväntade mig lite mer från Guillermo del Toro. Jag är medveten om problemen under inspelningen mellan han och studion och att hans vision aldrig kom fram 100%. Men nu får jag se filmen som det stora hela som ändå har hans namn på det och det är det inte mer än okej. Karaktärerna får inte mycket utrymme att utvecklas, vilket gör det svårt att bry sig när någonting väl händer dem. Effekterna är 50-50. Ena sidan är de praktiska effekterna grymma men man ser allt för lite av dem och likaså när insekterna är praktiska ser man knappt någonting för det är så skakigt och inzoomat. Medan andra halvan är CGI som inte åldrats väl. Det är en underhållande film för stunden, men det stora hela är det en ganska så generic sci-fi/skräck rulle från 90-talet som inte sticker ut på något sätt. Vilket gör att när man ser namnet Guillermo del Toro blir man lite besviken.
 todape
Bra gjord monsterskräck som var bättre än vad jag minns den som, vilket inte tillhör vanligheten. 6/10
 Sarakin76
Som en dårligere versjon av Alien.
 kirseberg
Som sämst smått oengagerande, aldrig rakt igenom kass. Spänningen tillräckligt intakt under den lagom långa speltiden.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)
The Beasts' Carnival (info) 23:28 16/8 (4)
Till drömmarnas land (info) 22:54 16/8 (1)
Sista kontraktet (info) 22:49 16/8 (68)
Taken 2 (info) 22:12 16/8 (224)
Lejonkungen (info) 21:52 16/8 (18)
Britt-Marie var här (info) 21:51 16/8 (11)
Tommy (info) 21:36 16/8 (37)
Dumbo (info) 21:25 16/8 (6)
The Square (info) 20:56 16/8 (85)
Darkest Night (info) 20:16 16/8 (1)
Ride (info) 19:33 16/8 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 17:44 16/8 (13)
Röda husets hemlighet (info) 14:22 16/8 (7)
Freeheld (info) 13:57 16/8 (5)
Escape at Dannemora (info) 13:31 16/8 (4)
Lion (info) 13:20 16/8 (60)
Love Happens (info) 09:52 16/8 (58)
Share (info) 07:43 16/8 (1)
Charmören (info) 04:33 16/8 (4)
Ansikte mot ansikte (info) 00:35 16/8 (37)
Förtrollad av Paris (info) 23:55 15/8 (11)
Good Boys (info) 23:44 15/8 (1)
Midsommar (info) 23:33 15/8 (22)