framboise
fy vad kass film, jag fortsatte titta bara för att jag trodde det skulle blir roligare och bättre... men det blev det aldrig. se inte denna se jumanji istället.
 Saikano
Härligt med filmer som har mycket fantasi, riktigt mysig ^^
 Sarlac
Jumanji... IN SPACEEEE! Hör och häpna: ytterligare en in space-film som inte håller måttet. Se den om du inte har nåt bättre för dig eller brats över och inga andra alternativ att visa de.
 Ogräset
Jumanji var bra. Detta är INTE jumanji. Den verkade någorlunda roande till en början. Sedan blev det bara värre. Om detta var menad att vara en barnfilm har de misstyckats rejält. Början av filmen var bra. Därför får den en 2:a.
 JonasRuotimaa
Varför måste de skrika så mycket? C
 dazork
Värdelös film. Men jag kan inte motstå den här typen av film. Tidshopp, sci-fi och mysterium. Det borde finnas fler sådant. Fast bra.
 Bredman
Jomanji i rymden. Kul.
 Sankt
Trevlig film. Förutsägbar? Javisst! Men det gör inget. Härlig fantasirulle.
 DreAmyMillie
I stil med Jumanji.. fast i rymden istället. :P
 mikaelsvensson
I grund och botten identisk med Jumanji, dvs. en snäll och beskedlig barnfilm. En viktig skillnad mellan Zathura och Jumanji är dock att Robin Williams gjorde Jumanji mer "vuxenvänlig". Zathura känns mer som en renodlad barnfilm.
 Almgren
Förutsägbar men rolig barnfilm.
 Jandie
Blev helt chockad. Detta är ju jumanji i rymden, exakt. Får man verkligen plagiera något såhär mycket?
 akastoffe
härlig historia när de möter den äldre broderns andra önskan. annars en vanliga lågvattenproduktion.
 monodrive
Jandie: samma manusförfattare, åtminstone en av dom. Tycker det är en skön familjefilm som dock förutsätter att man är på humör för just det, familjefilm.
 Af Drutt
En ok matiné rulle. Precis som Jumanji fast i rymden.
 Salot Sar
Har potential men glider över i långrandigt tjafs med ödlorna och alldeles för moraliskt uppbygglig, den andra önskan var så pinsamt förutsägbar.
 Narnendil
kolla på jumanji istället
 anemona74
Familjefilm som var både spännande, rolig och lärorik. Vi satte popcornen i halsen ibland bland snabba äventyr och skräcködlor. :) Rekommenderas, men gärna till lite större barn trots att det finns svenskt tal.
 ziferN
Mysig och mycket underhållande familjefilm!
 zeke_karlsson
Det skriker "Jumanji" om den! Men inte lika bra...
 mindcooler
Men Jens, det är ju ett BARNSPEL.
 BarryHero
Riktigt stor besvikelse jämfört med Jumanji. Kolla på Jumanji istället, som många andra har sagt. Tyckte inte att de gjorde tillräckligt med storyn. Tråkig och alldeles för mycket skrik.
 BarryHero
Läste för övrigt att Jon Favreau inte (!) är något fan av Jumanji, och det märks i den här filmen. Hade varit roligare med fler referenser till den filmen.
 RunRiot
Älskade den! Visserligen såg jag den halv fyra på natten men ändå... Sjukt bra barnskådisar måste jag säga. Kul att man äntligen får se Kristen Stewart spela ut på riktigt.
 Biolm
vill se!!
 Arvida
Zathura är sämre än Jumanji. Och Jumanji är inte bra.
 agyness
Bara av att ha sett omslagbilden blir jag väldigt sugen på att se denna!
 ferttoo
Ett klassiskt filmäventyr. Om du har barnasinnet kvar så kommer du att gilla den här.
 TheHorrorfan
Rätt så sevärd om inte mer.
 Gobo
Funderar på om man skulle sluta kolla på film hahaha
 8ara90
Fick en etta pga den övertydliga "ripoffen" avJumanjii
 Libbsticka
Trevlig, rolig, konstig, bortglömd ....
 agyness
Snygg inledning (grafiken å layouten å allt vad det nu kallas). Jag är ju en sucker för hur rymden ser ut och är, jag älskade hur huset var, jag ville spela det fina spelet och Kristen Stewarts docka var rolig. Men sen.. mjääe. Gullig och godkänd.
 BluePrint_1985
Jumanji-kopia som inte når dit, men ändå är helt okej.
 -Daulig-
Idén var grymt söt iallafall.
 Mikael602
Jumanji kissar på den här kopian
 Pillynilly
Såg orginalet när jag var liten, typ 99-2000, så jag kommer inte ihåg mycket av den. Såg den här med min syster idag och den är väldigt fin. Början är rörig, men det fungerar i alla fall.
 knightcat
Söt liten film
 norenorama
Gillar början men efter 15 min ungefär så blir det plågsamt kass. Såg Jumanji dagen innan som är samma film fast 100ggr bättre och roligare. Sugna på att se denna men inte sett Jumanji? Se Jumanji!
 isecore
Familjeunderhållning. I princip samma handling, samma tempo, samma upptåg som i Jumanji. Bra matinefilm att se med barnen, om man har dem.
 Dutch
Nä fy fan.
 LTT86
Så mycket fel, jag vet inte vad jag ska säga och jag får så mycket huvudvärk av att tänka. Och det konstigaste av allt är att av alla klagomål jag har i filmen så har jag bara en till Kristen Stewart. Och den är ingen klagomål, utan mer en försvar. Och det är.... Vad var hennes syfte i filmen? VAD gjorde hon i filmen? Ingenting. ABSOLUT INGENTING!! Man hade enkelt kunna tagit bort hennes karaktär och filmen hade funkat ändå! Jag må kanske inte gilla Kristen Stewart, men om man ska lägga in henne i filmen, SE DÅ TILL ATT HENNES KARAKTÄR HAR EN MENING ATT EXISTERA!!! Inte bara för att ha en kvinna i filmen!! Jag hatar såna filmen som lägger in kvinnor i filmerna utan att ge dom en mening att vara med!!
Har länge funderat på att se denna film p.g.a. av dess likheter med Jumanji då det var en film som fungerade hos mig. Det som gjort att det dröjt med tittandet har varit just för filmens familjefilm-inriktning. Jag var ju aningen yngre när Jumanji var aktuell. Filmen visar dock att Jumanji-upplägget fungerar än idag och en del stunder är detta riktigt charmig och underhållande. Tyvärr är filmen ojämn precis som skådespelarinsatserna vilket till slut sammanfattar filmen som en OK sådan.
 Albion
Lite av en familjefilm som passar fint för den yngre tonårspubliken och jag tycker att idén är bra. Utförandet är väl inget mästerverk men fungerar hyfsat. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
 NoWireHangers
Även om det är en film som främst är riktad till barn och ungdomar så är det en underhållande och rolig sci-fi-film även för vuxna.
 Ima_Tree
Typ Jumanji med syskontema. Helt ok. Svag trea.
 Robkiller
Äventyrsfilm för de yngre. Jobbiga ungar och ologisk handling, men ändå lite underhållande.
Riktigt tråkig film!!! Gäsp....
 the Feber
Klämkäck och explosiv, men framförallt tramsig och icke-engagerande. Jumanji är roligare på alla sätt.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Lattjo med Boccaccio (info) 08:23 23/3 (6)
Cam (info) 04:54 23/3 (11)
The Dirt (info) 02:26 23/3 (1)
Life of the Party (info) 02:02 23/3 (6)
Gone Girl (info) 01:45 23/3 (271)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 01:11 23/3 (31)
Olydnad (info) 00:59 23/3 (5)
Skolflickor är vi allihopa (info) 00:11 23/3 (3)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 00:10 23/3 (3)
Omen III - De sju knivarna (info) 22:56 22/3 (67)
Ant-Man and the Wasp (info) 22:43 22/3 (39)
Avengers: Infinity War (info) 22:41 22/3 (82)
A Bigger Splash (info) 22:38 22/3 (13)
Call Me by Your Name (info) 22:36 22/3 (63)
Solo: A Star Wars Story (info) 22:32 22/3 (61)
Star Wars: The Last Jedi (info) 22:31 22/3 (146)
Blade Runner 2049 (info) 22:28 22/3 (133)
United States of Love (info) 22:27 22/3 (2)
Batman Ninja  (info) 22:26 22/3 (9)
Bully (info) 21:18 22/3 (175)
Dead in the Water (info) 20:52 22/3 (2)
Us (info) 20:47 22/3 (1)
Triple Frontier (info) 20:47 22/3 (7)
Mannen i grått (info) 20:17 22/3 (3)
Kurt Josef Wagle och legenden om Fjordheksa (info) 18:49 22/3 (6)
The Mule (info) 16:06 22/3 (12)
They Shall Not Grow Old (info) 15:04 22/3 (8)
Free Solo (info) 14:53 22/3 (14)
I Am Slave (info) 14:35 22/3 (1)
Alla helgons blodiga natt 2 (info) 13:27 22/3 (176)
Boy Erased (info) 13:19 22/3 (5)
Gender Bender (info) 10:35 22/3 (1)
Bad Moms 2 (info) 05:57 22/3 (13)
American Made (info) 03:11 22/3 (34)
The Vault (info) 01:36 22/3 (9)
Jordbävningen (info) 01:22 22/3 (8)
Victoria & Abdul (info) 01:08 22/3 (10)
Leaving Neverland (info) 00:38 22/3 (11)
Kursk (info) 00:05 22/3 (6)
Förtrollad av Paris (info) 23:00 21/3 (10)
Isn't It Romantic (info) 22:58 21/3 (7)
Boar (info) 22:53 21/3 (4)
Ta fast Carter (info) 22:49 21/3 (109)
Prospect (info) 22:02 21/3 (4)
Captain Marvel (info) 21:51 21/3 (22)
The Dark Tower (info) 21:23 21/3 (53)
Anna and the Apocalypse  (info) 21:03 21/3 (2)
Horror from the Tomb (info) 20:44 21/3 (9)
The Equalizer (info) 20:37 21/3 (135)
The Wrecking Crew (info) 20:31 21/3 (1)