Cupiduriel
Föll mig inte alls i smaken. Urtråkig.
 jahaaa
det bästa med filmen är att man inte får se en enda cigarett i hela filmen
 Esettlokko
Verkligen briljant, rappa repliker och superbra skådespeleri med sköna karaktärer. Skrattade högt flera gånger.
 Tobetobbs
Anslaget och avtoningen är vass. Riktigt vass.
 Litsne
Underhållande. Bra slut.
 SHAAWW
Intressant men tyvärr riktigt tråkig och seg.
 Bruneholm
Välspelad och ibland ganska rolig, men på det stora hela lite för tråkig för att få nått högre än en stabil trea.
 chris_lambert_
Bra, men inte så fantastisk som jag trodde den skulle vara. Välspelat men en smula tråkigt här och var.
 litensmet
En riktigt bra film faktiskt, gjorde mig röksugen... ;) haha Slutet var lite töntigt vilket drar tillbaka betyget litegrann, 4++
 Ponycrack
Så tråkig att jag nästan kräktes!
 FilmHannes
Skön satirisk film och riktigt rolig på många ställen. Det är inte så jättemycket som händer i den, och har inte någon särskild unik punchline i slutet - men tillräckligt mycket händer för att man ska kunna sitta och njuta av de skruvade karaktärerna och sköna dialogen. En av mina favoriter!
 sawa
Bra. Duktig lobbyist, visar skillnaden mellan argumentation och förhandling. Grabben lärde snabbt!
 VonDerStock
Den "smarta retoriken" är tyvärr inte alls så smart som filmen låtsas att den är. Blir lite väl mycket fail där tyvärr.
 Bandersnatch
Wow. Intressantaste filmen jag sett på länge. Sköna karaktärer dessutom.
 slitenskiten
Skön film
 Mikrooben
Har man en cynisk världsbild så gillar man det. Är man ännu mera cynisk blir man paranoid och ser filmen som ett bevis för att världen är så cynisk som du tror att den är. Och läskigt nog så tror många pr människor att världen ska vara så...
 annihilat0r
"Thank You for Smoking" började riktigt lovande! Tyvärr så visade det sig efterhand att storyn hade tydliga brister. Inte särskilt smart eller klok. Men vad gör det när det finns så sköna skådespelare i gänget? Ett minst sagt ohotat G.. med VG'et Buffalo '66 i tankarna. Katie Holmes!
 vieekk
[Whiskey med Idoff och ofta Inge] Lite av en flashback till när vi skulle skriva argumenterande uppsatser i gymnasiet. Jag var inget bra på det. I alla fall inte när vi skulle framföra våra argument muntligt. Uschisch. Nick Naylor är hursom en jävel på att tala, argumentera, övertyga. Som lobbyist för cancerpinnesföretag behöver man vara det. Tillsammans med sina vänner i Merchants of Death-klanen säljer han bullshit till det amerikanska folket, men bägaren börjar rinna över någonstans när folk och fä och cowboys inser att det inte är precis hälsosamt att dra ned rök i lungorna. Varför skulle det inte vara det, liksom? Nick slätar i alla fall över här och där, lär sin son om retorikens ädla konst, får ligga och även möta ett antal speciella individer under sina äventyr i tobakens namn. Överlag är det en dramakomedi som slår ganska hårt för sin genre. Väl värt att notera är att det inte röks en enda cigg under hela filmen. MPAA hade kanske lackat då; filmen är trots allt ganska pro tobak. Kul kuriosa: enligt Flashback ligger en dödlig dos nikotin på 0.5 till 1.0 mg/kg. Detta innebär för mig att jag kan stoppa i mig 55 till 110 mg nikotin vilket blir 7 till 14 prillor, typ. Stämmer detta verkligen? Ska man dö ska det vara på något spännande sätt! 3+/5
 paninaro
Mäkta underhållande med en uppfriskande smart edge och ett intressant tema som varken drar tittaren i koppel eller moraliserar. Krydda anrättningen med välspelade karaktärer som är roliga på riktigt, välskriven dialog och ja, se där, det är väl i princip allt som man kan önska att en (drama-)komedi ska innehålla. Thank you for smoking har allt detta. Rob Lowes karaktär är verkligen sjukt rolig. Att filmen dessutom innehåller en unge som man inte stör sig på är en ren bonus i sammanhanget.
 Slakob
Trevlig film. Aningen rushad, men uppbyggnaden påminner lite om Fantasic Mr Fox, vilket höll mina ögon öppna. Det som gör filmen värd att se är alla lektioner i argumentation vilket jag tycke dagens människor kan dra nytta av.
 gurra-91
Grymt rolig och underhållande film, lite smörigt på några ställen men jag ger den ändå en stark 3a.
 Nathalena
Ne, besviken
 need_sleep
Började segt (med extra varning för musiken) och fortsatte sedan med mestadels snack och argumentation kring något som jag inte alls tycker om... Filmen var ändå OK just pga. argumentationen.
 AddeColciago
90 minuters självförhärligande av Aaron Eckhart kräver sin man. Tyvärr var inte jag den mannen. Inleder på ett underhållande och lovande sätt men trampar sedan luft hela vägen till den rutiga flaggan.
 Zeds2003
Perfekt film för att visa hur man med rätt retorik och argument kan ta sig fram i livet. Filmen i sig var la inte så jätte wow, lite seg på sina håll. Men helt okej ändå!
 Poppellullen
Budskapet kan tyckas oklart, men jag vet inte: Jag gillade denna!
 winny
Fantastisk rulle men focus-pullern borde få kompanistryk. Varje gång någon lutar sig fram så blir de suddiga.
 Tonti
Filmen som enligt legenden fick hr. ramis att börja röka. Inte nåt vidare egentligen om än acceptabel underhållning. Allt är dock väldigt förutsägbart och känns lite mer som en trailer för en film än ett färdigt verk.
 ulpe01
En blandning mellan roligt och allvarligt. Härlig dialog och skönt cynisk.
 blafa
Det är bitvis underhållande men så smörigt och äckligt amerikanskt att det kryper på mig. Efter 10 minuter vare det tydligt att man kunde vänta sig ett klichéartat klassiskt amerikanskt och moralistiskt slut. Dialogen är även den absurd i ett misslyckat försök att vara vass. Lyckligtvis nog räddar Aaron Eckhart och resten av de överkvalificerade skådespelarna filmen något. Tyvärr är Cameron Bright lika apatisk som vanligt. Estetiken, skådespelarna och fotot får mig att överväga en trea i betyg men sänkningen är bra nära.
 Qhunden
Kändes riktigt välgjord och framförallt klippning och ljudläggning var riktigt kreativt genomförd. I övrigt välspelad med bra skådisar, gillar att det inte är en tydlig bad guy. Tror inte jag såg en enda cigarett i filmen heller... imponerande!
 RobinsTaste
Filmens handling handlar om att röka. Så varför röker INGEN i hela rullen? INGEN ALLS! Komedin är inget vidare heller. Som att öppna munnen och upptäcka att någon kastar ett fiskhuvud rakt ner i din gom. Urgh.
 indygrinder
Småmysig, lågmäld och välgjord satir. Tyvärr alldeles för jänkarmallat och tillrättalagt; ett "kraftfullt" slut räddar inte en i övrigt uddlös film. Hade förväntat mig mycket mer. Svag trea.
 RemusLupin
En film som stundtals påminde mig om American Beauty i sitt upplägg av musik och tänkvärda manus. En härlig film med cynisk och välgjord satir.
 amotherscrime
Jävligt underhållande!
 kolle82
Besvikelse. Mycket att störa sig på som t.ex lillgamla barn, berättarröst från huvudrollen och en ung kvinna som ligger för att göra karriär. Moralen i filmen: sex är dåligt. Bra förebild du är Katie Holmes.
 jingoo
Alldeles för slätstruken för min smak.
 Aristi
den får en väääldigt stark 3a av mig för att den va bättre än ja föräntat mig samt att den var ganska rolig ibland ;)
 claudiomarino
Det tillrättalagda slutet sänker helheten.
 Ostranenie
En sådan snillrik populärslakt av patosargument jag bjöds ikväll. Plus flabba med cancerpojken och mordprov med nikotinplåster. Det är korrekt insikter i ett svep av omvänd psykologi. Säger vem? Tror jag mig aldrig veta men nekar jag mig inte rätten att för stunden pracka på en scrollare eller två.
 hestret
Småkul film med vissa roliga satirpoänger i namn på personer, organisationer och andra små roliga touches. Mycket bra insats av Eckhart i huvudrollen och överlag lyfter ju ett härligt skådisgalleri den här filmen. Annars erbjuder filmen mig inte direkt något utöver det vanliga, utan det mesta är rätt standard. Lyckades med att kännas både utdragen och outvecklad under sina dryga 90 minuter. Blir tjatig i och med att den enbart berättar saker med "cool, rapp, snabb, yeah"-dialog. Skönt dock att Eckharts karaktär inte fick det totalt stereotypiska och förväntade slutet. Blir en svag medeltrea. 45/100
 BruceIV
Skrattade inte ens lite en enda gång. Men tyckte inte den var urkass... Alltså. Nja.
 jonsu
nä så rolig var den inte. hade förväntat mig något annat men visst går den att se.
Detta är en satir som handlar om personer som är riktigt bra på att snacka och snurra(spin) sanningen ett extra varv så att deras sanning blir den enda riktiga sanningen. En riktigt underhållande film med en Aaron Echart i toppform. 4-
 F-M-J
Är intresserad av "nlp" och dess utövande på den breda massan av samhället från olika institutioner. Därav vinner filmen ett pluspoäng rent tematiskt. Utöver det är filmen rapp och har roliga partier, men samtidigt inget som sträcker sig utöver det vanliga. En trea.
 santiago
Kul satir. De kunde snurrat historien några varv ytterligare tyckte jag, men det hade nog inte ett o annat tobaksföretag gillat.
Vad sjutton ska det här spektaklet föreställa och varför i hela världen slösade jag tid på att se eländet?
 Sarakin76
Kul film!
 Trangor
Manuset är något av det sämsta jag har sett. Men filmen lever på Aaron Eckharts fina insats och man kan inte undvika att fascineras av hans karaktärs argumentering.
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)