Henkke
haa den va rätt kul : )
 lethz
var det så här man trodde kärlek var -92, eller är det ett skämt?
 Film Guden
Bitvis väldigt kul och fartfylld. Underhöll hela vägen och Kjell Bergqvist är som vanligt underbar. Men inte mer än rätt okey.
 film tjejen
haha jag tycker den var riktigt rolig ibland ^^ den får en 3,5:a :)
 sadfrost
Stormkul film om man frågar mig. Skön svensk komedi med Kjelle på högvarv. Man skrattar rikligt
 a.i.
uhh... Lina Perned nej. sexscen på höloft. nej tack.
 hotarubi
jag tyckte att den var jättekass. utom kjell bergqvist, han är grym.
 manebane
den är faktisgt helskön att se!!! gillar specialt fullisen i taxin när han gör sin lilla stäppdans hihi
 chri11e
näre en treea =)
 hannapunkt
egentligen inte så bra, inte så bra skådespeleri heller av de två huvudpersonerna. Kjell Bergqvist var dock klockren, hur kul som helst. Och alla knäppa bifigurer var också kul. Blir faktiskt en trea. Underhållande.
 Glenny
Bra men lite för mycket upprepningar tillslut. Sexscenen passade inte in så där jättebra heller. Godkänd och på vippen till en trea.
 Pertinax
Orkade inte se klart. Bland det sämsta jag någonsin sett. Och vaddå i "norrland"? Vart nånstans? Skulle någon skriva "att göra lumpen i södra Sverige är inte det roligaste"?
 Xeno
Ökar på betyget till en mycket svag tvåa p.g.a. AK5orna i början :-D
 Mrs Smiths
Vet inte hur många gånger jag sett den. Hade den på vhs när jag var ung så det var den, eller läsa pappas gamla Fantomen, man fick ägna sig åt om man blev sjuk. Mycket nostalgi alltså men också sjukt dåliga skådespelare.
 nestle
Finns väl en del dåliga skådespelare och manuset är väl inte alltid det bästa, men jag gillade denna. Det blir en 3a.
 Bear
För det första. Hur diskvalificerar man sig själv för att betygsätta en film: "Orkade inte se klart." Det var ganska lustigt hur lokalerna för det där regementet i norr såg exakt ut som K1 i Stockholm...som de alltså var på väg till hela filmen. Sexscenen var givetvis oerhört motiverad och smakfullt regisserad, men som roadmovie var den riktigt usel.
 Aidahog
ja käre värld. Ulf malmros har sin stil och sin bild av sverige.
 Ballan
Någon enstaka rolig scen. Men egentligen berör inte filmen ett skit.
 Jonnalill
Herreminje..., men tja, vad kan man vänta av en svensk roadmovie...? Kjell Bergqvist gillar jag i hans härliga trulighet, men sen blir det ju den vanliga Göta Kanal-varningen när det av någon outgrundlig anledning ska stoppas in ett bekant ansikte här och ett halvokänt där... Och sexscenen... moahahaha ett så omotiverat pekoral! Tvåa för den imbecilla humorfaktorn! :D
 Henko
Det är ju så bra regi och bra skådisar, men varför, varför måste manuset vara dåligt.
 lehtonen
En helt igenom mysig film.
 oo7
Lite smårolig vill jag minnas att den var.
 Clementoni
Såg den på tv, den var sådär.
 EllaSpeed
"Hej, jag heter Dick. Det betyder kuk på engelska, men skit i det!" Kjell Bergqvist är riktigt underhållande i denna.
 BadCharlotte
Åh jag älskar den här filmen!
 FabianBom
Malmros bästa film, filmen e bra från början till slut - 90-tals kult
 pellepr
kjell är så skön i denna
 griskroppen
Filmen har sina poänger, men regi och skådespelarinsatser är pinsamt dåliga, som en korsning mellan filmen G och pilsnerfilm. Kjell Bergqvist är bra, Lina Perned godkänd.
 -_Louise_-
Kom inte riktigt in i filmen, tyckte den kändes lång och tråkig. Men Kjells kommentar om sitt namn är ju den bästa i svensk filmhistoria.
 filmfreak1
Gillar denna filmen starkt. Många sköna och roliga repliker. och Kjelle är ju briljant. Hans bästa film enligt mig.
 ItalyErik
Efter en lite vacklande inledning så blir detta en riktigt rolig roadtrip-komedi. Kjelles karaktär är en av hans bästa.
 Ahrle
Kjell Bergkvist är bäst i denna
 dudson
Vilken Härlig svensk Road-Movie med skapliga Komplikationer=) Det Bästa med filmen är såklart Kjell-Bergqvist(Hans Bästa roll nånnsinn i Rolighets- grad%) Heheee..Bara kommentaren Jaha Jesper det Låter sömnigt =) klockrent ju) sen är det många andra stjärnor åxå med som Lyfter filmen till Skyarna..Borde vara Malmros Bästa film...
Rätt daterad komedi som säkert gick hem i stugorna 1992. Lina Perned är dock söt och Kjelle är i sitt esse vilket alltid är roligt.
 Dellamorte
Mitt 2000:e satta betyg! Yey!
 annihilat0r
Jag har haft mycket teorier, tankar och funderingar kring Ulf Malmros. Ulf har sedan länge varit någon form av inspirationskälla för mig. I andemeningen att jag alltid känt mig bättre än honom. "Om Ulf klurat ut sin framgång och ekonomi så kan även jag göra det". Men då hade jag inte upplevt "Ha ett underbart liv". Nu är min bild av Ulf förändrad. Visst, han skrev inte det fantastiska manuset - så min inställning till hans skrivarförmåga består. Men som filmregissör vann Ulf mycket respekt, under tiden som jag bevittnade "Ha ett underbart liv". Filmen var med andra ord en härlig överraskning - fräsch och nästan revolutionerande för året 1992. Ett ytterst smakrikt komiskt drama. Så lättsamt. Kjell Bergqvist är utsökt gudomlig. Och alla andra inblandade skådespelare är sköna och så jävla svenska. Tempot är fartfyllt och underhållningsvärdet högt. En film som aldrig borde tagit slut, faktiskt. Jag väljer att avrunda med filmens absolut roligaste citat - när Kjell responderar på sin dotters kärleksberättelse. Efter sin överarbetade gäspning skjuter Kjell ut "Det låter sömnigt".
 Xenox
Inte Ulf Malmros bästa film, men den är okej.
 400 SLAG!
härlig rulle!
 Slowdive2
Känns lite som en filmdebut, men redan han man få några sköna glimtar av vad som skulle bli signum för en Ulf Malmros film. Om du ska se den så se den gärna med kompisar. Och gärna med picknick-korg av valfritt slag. Från det läbbiga nittiotalet.
 Ful_fisk
Ulf Malmros debutfilm gjorde mig lite skeptisk i början, men det tog sig och blev en riktigt rolig road movie med charm. Kjell Bergqvist är väldigt kul, liksom alla kändisar som dyker upp i miniroller. Trevlig film!
 Berniey
En riktigt usel filmdebut på alla plan där skådespeleriet är riktigt dåligt där inte ens Kjell Bergqvist kan rädda denna sörja.
Detta var Ulf Malmros långfilmsdebut och liksom hos många debutanter finns en friskhet och glädje i filmandet. Tyvärr finns det också saker som inte ger så mycket glädje för mig som tittare. Först och främst är detta väldigt ojämnt och en del stunder är det väl monotont. Slutet bjuder inte heller på några överraskningar. Ulf Malmros blev bättre!
 wendybalsam
bergkvist är kul ibland. allt annat är värdelöst.
 yrkeschaufföre
Jag sänker den till en stark tvåa. Det är alldeles för mycket som haltar men birollerna är roliga.
Nu har inte jag sett den här filmen sen slutet av 90-talet men då tyckte jag den var väldigt bra i alla fall.
 SciFi4ever
Det enda jag kan klaga på är att Per Löfberg inte ser ut som en riktig soldat i filmen, men i övrigt är filmen mycket rolig.
 Dele
Ojämnt och inte särdeles originellt, men energifyllt berättande och en del kul detaljer ger en svag betygstrea.
Jag tycker faktiskt att den filmen funkar riktigt bra!
 päronanton
Jag älskar denna filmen! Helt enkelt underbar!
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)