Ola_Schubert
Innehåller en hel del implicit kritik av miljöfrörstörande beteende. Det hela är actionfyllt och ibland vackert. Men historien är tunn med en hel del logiska luckor. Men det hela duger självklart till ströunderhållning. En svag trea i betyg, minst.
 Mr Blonde
Oförtjänt spottad på. Helt ok rulle...
 Dysantia
har nog aldrig sett en film med mer hål i, men äventyret är bra och maskineriet imponernande
 cALLEf
intressant story som costner & co gjorde totalt kaoz med
 TheHorrorfan
Svag 2a kanske såg bara en liten bit orkade inte se mer.
 karlmats
Bra postapokalyptisk rulle med sköna miljöer och härlig stämning. Jag gillar att Costner är lite av ett svin, jag gillar Hopper som badding och jag gillar det faktum att allt verkligen har gått åt helvete i den här världen. Många saker hänger inte riktigt ihop och storyn lämnar många obesvarade frågor men det gör mig ingenting när dialogen också är så pass underhållande som den är. 3an är aldrig i fara.
 Svartis
helt ok postapokalyptisk liten film men den är inte riktigt i klass med mad max-serien.
 recencent96
Riktigt annorlunda film!
 booby
Även om den inte är en av de bättre filmerna så lämnar den ett rejält avtryck.
 Podpolkovnik
Jag skrattade mig igenom större delen av filmen, och inte för att det är en trevlig komedi direkt...
 ThePatient
Costner gör en sån härlig tolkning av sin roll, en riktig vilde, och sen gillar jag hur de framhäver hur värdefulla föremål och resurser är. Den blir svagare med tiden, men är ändå riktigt minnesvärd, och bättre än någon Mad Max-film. Såg Ulysses Cut.
 Spook
Förstår inte hur folk inte kan gilla denna, den har ju allt...
 Xenox
Intressant grundidé. Den kunde dock har gjorts bättre.
 Sajo
En typisk Costner film.. Jag tyckte den var bra men den kunde gjorts bättre, man hade ju en del frågor man aldrig fick svar på.
 BROBJO
Väldigt underskattad, jag gillade verkligen denna!
 Floop
"The entire world is covered in water, no land... So why is everyone constantly so dirty? Where'd all that dirt come from? And why don't they just wash it off?"
 LiqWid
Ja det är en bra fråga faktiskt. När det är så väldigt mycket vatten överallt och inget land. Varför är de så skitiga. Vart kommer det ifrån?
 Starkbröl
Det börjar med att Kevin Costner dricker sitt eget piss. Sen går det utför. En alltigenom osannolik värld har man skapat, men det är intressant att se en film av den här typen med stor budget. Bra är det dock inte, men underhållande på ett storslaget sätt, av helt fel orsaker förstås.
 Blood_and_Gold
Det är coolt med en hel värld av vatten och jag älskar costners båt i filmen. Men som folk redan skrivit, varför är dom skitiga hela tiden. Varför har alla skurkarna utom Hopper tuperat hår (Det är mycket svårt att ha en sådan frisyr i regn kan jag säga) för att inte tala om en värld täckt av vatten. Det finns så mycket logiska brister att jag blir ledsen, för det är en häftig värld med mycket potential. Båten i filmen får en fyra resten av filmen en trea
 Ghostface
Detta är 90-tals charmigt fast med kalkonvarning, exakt vad som hände med filmen.
 robbieroy
Herregud vilken rutten film! Costner är usel och hans karaktär är helt väck. Jag minns att det här en gång i tiden var världens dyraste film och då tycker jag synd om de som satsade pengar på den här dyngan. 2-
 Solidus
Välgjord postapokalyptisk actionfilm där det centrala underhållningsvärdet ligger i Dennis Hopper och hans rövargäng. Charmig kalkonunderhållning.
 ClintanTheKing
Underskattad, minst sagt. Jag gillar "posta-filmer", så även denna. Ett härligt äventyr med en som alltid helcool Costner.
 Makta
Hade för mig att filmen var bra då man såg den på 90talet.. Såg den nyligen på tv och kan aldrig i helvete förstå hur jag fick för mig något sådant.. Urk!
 rixost
Jag har en skum dragning till den här filmen
 Ful_fisk
Schyst actionäventyr som var klart över förväntan. Kevin Costner är skön som vanligt och det känns faktiskt som att man har varit och badat när man sett denna film. Inget revolutionerande, men helt klart en riktigt underhållande film med snygga vyer. Som en Mad Max-rulle dränkt i vatten.
 DiMMU BoRGiR
Ytterst oförtjänt kritiserad. Allt det goda och det fascinerande i en vattendränkt värld och de rådande förutsättningarna överväger det negativa influenserna i filmen. Det är ju otroligt synd att skurkarna är så löjliga och totalt ointressanta och däri ligger givetvis de stora bristerna i filmen.
 myslas
Alltså, som äventyr är det helt ok. Men skurkarna är ju som tagna från Polisskolan-filmerna med King Koopa som boss så det blir lite lätt töntigt.
 -kakihara-
Faktiskt inte så dålig som påstås...
 HencePence
Har nåt kufiskt charmigt, men med tiden känns den mest billig och platt. Att Kevin Costner är dolmigare än nånsin gör inte det hela bättre...
 saggesaliv
Den enorma negativa kritiken mot denna film är jävligt oförtjänt. Nu var det förvisso några år sedan jag såg den, men jag minns den som väldigt vacker med en underbar grundide. Jag gillade den i alla fall, väldigt mycket också. Hade gett den 8/10 på IMDb, därför får den en fyra här.
 Tiptaka
Waterworld är riktigt bra. En barndomsfavorit som efter en omtitt fortfarande är en favorit.
 andmoreagain
Åh! Kevin Costner med ett fisk-bete i örat! <3
 nestle
Den snuddar på 4an men når inte riktigt upp. Delvis pga. vissa överdrivna karaktärer. Välgjord film för att vara så pass gammal. Stark 3a.
 Lotso
I sin helhet ingen direkt bra film men den faller i okej kategorin för mig för den har i min mening en del element som jag gillade och som jag finner ganska så bra gjorda eller intressanta. Och i slutändan var det en underhållande actionfilm. Den är definitivt värd att se minst en gång men den är långt ifrån perfekt och har under filmens gång en del problem i sig. Jag drack förresten vatten medan jag såg filmen och jag kände mig lite som en rik snobb som satt och drack vatten i en film där det är ont att få tag på vatten och de flesta svälter.
 BrutusBeefcake
Väldigt imponerande film med tanke på själva skapandet och att de var ute till havs. Annars en ärlig äventyrsfilm med perfekt musik, lagom elaka gubbar och en skön douche-Costner i huvudrollen! Sedan att 135 minuter bara flög förbi gjorde inte saken sämre (8+/15)
 JonteW
1995 var detta den dyraste filmen som gjorts. Resultatet kan få en att gråta. Det var som att slänga pengarna i havet... Trots bra ideér samt Dennis Hopper som skurk rodde detta inte i land. Den faller nog mest på alla "plot holes" som är återkommande i nästan varje scen.
Ett hån mot alla som ser den. Storyn låter i teori OK men är en flopp.
 robbieroy
En gång världens dyraste film. Än idag bland det mest förvirrade jag sett. Grundidén tycker jag är strålande, med det postapokalyptiska scenariot att alla förvisats till havs. Sen att det i övrigt är ett virrvarr av omotiverade händelser och ickehändelser som inte har någon som helst poäng, det får man ha överseende med. Detta ÄR kul!
 zallaxx
Tycker folk är onödigt gnälliga neggon när det kommer till denna film. Såg just extended 3h verisionen och den var asum.
 dudson
Den här filmen gick ner sej i djupet för mkt! Sen var det här som costner tappade styrfart i sin karriär. Enda sevärda i denna soppa är hopper som skön pirat buse"
 Bomkia
Så här i efterhand kan jag inte så fast med en 1a i betyg. Den har verkligen sin charm. 3-
 Tatty
Bra och spännande film med Kevin Costner.
 Galivan
Mer 80-tal än 95-känsla. Svag långsam handling med långa och utdragna actionscener. Costners karaktär är helt i centrum. Han är ju ett svin av någon anledning vilket demonstreras i långa partier i början, plus hans skicklighet i actionscener. Rollkaraktären var kanske tänkt att vara lite primitiv och djurisk men det är isåfall inget som Costner lyckas gestalta, utan framstår bara som osympatisk och sluten. Efter 1 timme och 20 minuter har det fortfarande inte hänt nåt väsentligt. Sen går allt fort och utvecklas larvigt, som en dålig barnäventyrsfilm. Slutet är dumt, och får en att undra hur huvudrollkaraktären ens var relevant för storyn.Väldigt enkel handling när allt kommer omkring. Hade faktiskt mycket högre förväntningar, vattenmiljöer är ett intressant grundkoncept.
 Rick Dekard
Som att se på the Road Warrior/Mad Max genom ett glas vatten
helt ok
Den här filmen är ju kung!!
 PeterTheW
Naah
 hsimpson
Tja, den var ju faktiskt mer underhållande än väntat. Men B är det.
 ekback
Har alltid tyckt den här har varigt en underhållande actionfilm med ävdntyrsvibbar. Nu med Ulysses cut så blir den ännu bättre! Massor av nya scener som ger mer djup åt karaktärerna och deras samspel, samt mer känsla i ett flertal partier. Det hela resulterar i ett underbart äventyr som lätt är värt en stark 4a eller mer i betyg, grymt!
« Föregående   |   1 ... 10 11 12
Senaste kommentarer
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)
The Beasts' Carnival (info) 23:28 16/8 (4)
Till drömmarnas land (info) 22:54 16/8 (1)
Sista kontraktet (info) 22:49 16/8 (68)
Taken 2 (info) 22:12 16/8 (224)
Lejonkungen (info) 21:52 16/8 (18)
Britt-Marie var här (info) 21:51 16/8 (11)
Tommy (info) 21:36 16/8 (37)
Dumbo (info) 21:25 16/8 (6)
The Square (info) 20:56 16/8 (85)
Darkest Night (info) 20:16 16/8 (1)
Ride (info) 19:33 16/8 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 17:44 16/8 (13)
Röda husets hemlighet (info) 14:22 16/8 (7)
Freeheld (info) 13:57 16/8 (5)
Escape at Dannemora (info) 13:31 16/8 (4)
Lion (info) 13:20 16/8 (60)
Love Happens (info) 09:52 16/8 (58)