mpea
Bra och rolig film. :)
 anelah
kommewr ihåg att jag tckte att den var ganska rolig och spännande när den kom ut, ger den en 3 för att den var bra för 15 år sedan men tror inte att den skulle uppskattas lika mycket om den kom ut nu.
 tobbe_schiebe
underbar film, robin williams är grym, riktigt rolig
 ziferN
Herregud vilken bra, rolig och underhållande film! Älskade verkligen Robin Williams i denna, hans klart bästa film! Stark 5a!
 Beigeorm
Filmen är som en kul bra middag, som tyvärr avslutas med en fadd moralkaka till desert. Sista 20 minutrarna hade lugnt kunnat förpassas till klipprumsgolvet.
 xerox
grymt bra och rolig film! :)
 MrMario
Williams är som vanligt stundtals rolig
 Mohammut
En svag 4a
 Kautsky
Stark tvåa, svag trea.
 yrkeschaufföre
Såg om den igen, nästan enbart för Robins små utspel annars är den lite för mycket "barn" för mig.
 Oskar16
Mycket rolig och underhållande film! Så här ska en äkta komedi se ut! Robin Williams är fantastisk i rollen som Mrs Doubtfire! Nästan så att det tippar över åt en femma, men det hamnar nog ändå på en mycket stark fyra!
 nittonhundra87
skön film, roligt upplagd..
 sonocronic
Underbart skön rulle som bara får en att le.
 jimmy ringo
Robin Williams är kul och filmen fungerar som trivsam underhållning.
 erik3
Jag säger bara: Tobias Fünke!
 Anaythea
Klassiker!
 Rabieskatten
Riktigt bra, men når inte riktigt fram till en 5a
 GrandMaster_E
Underhållande och charmigt för både barn och vuxna. Williams är otroligt inspirerad i den här utan att gå till överdrift.
 Matilda14
Stark trea!
 Klintan911
En mycket underhållande och väldigt rolig familjefilm, mest på grund av Robin Williams.
 Stripes
Klassiker!
 Djason
Robin Williams håller uppe den här filmen.
 AdamJ
Gick på fyran idag. Råkade zappa förbi och fastnade. Länge sen man såg den men den håller fortfarande klass.
 okidoki
Alltför mycket tid går åt till ombyten. Ska aldrig mer se en film inspelad från TV4.
 andrew777
Roligt och underhållande med Robin Williams.
 need_sleep
Lättsam och underhållande. Man blir glad av den här. En stabil till stark 3:a.
 LauenKauen
Charmigt emellanåt, men på det stora hela lyckas den inte beröra eller underhålla mig nämnvärt.
 Anwest
Älskade filmen när jag var mindre, och den lever nog mycket på de minnena. Mysig och rolig film.
 Xenox
Rolig familjefilm med Robin Williams i toppform.
 bezo90
Robin Williams enastående skådespelare dras över ett annat. En rolig och underhållande film som börs ses av alla!
 DEB
Skrattade så att jag fick ont i magen emellanåt. De skruvade scenerna hade för min del gärna fått vara fler, men annars en riktigt underhållande och lättsam film. Stabil eller stark 3:a även här.
 Ramza
Tyckte om den som barn men idag framstår Robin Williams skådespeleri som extremt enerverande.
 emelee
Charmig, och bara därför får den en 4a istället för 3a.
 Tatty
Riktig jätte bra film! Så skön, roligt, härlig och galen film med Robin Williams. Han gör rollen jätte bra och jag bara älskar honom. Men nu har han dött! :( Vila i frid Robin Williams. <3
 FUR
Jag skrattar absolut, men det är tyvärr också det enda den har.
 LTT86
Williams var inte lika tråkig som jag alltid tycker han är i sina filmer, och jag kunde se att han kan vara rolig som jag alltid har problem att se i hans andra filmer. Och familjen kändes som en familj. Dom gick inte runt och hatade varandra, var inte för perfekta som ingen riktiga människor är, det kändes som en helt enkelt vanlig familj. Och den känsla är sällsynt och man får inte det längre. Så varför gillar jag ändå inte filmen? Två anledningar. Första är att trots att jag kunde se att Williams var rolig så kunde jag inte skratta med honom. Jag vet inte varför och det känns jobbig att inte kunna förklara det. Och den andre är att i slutet så kändes det inte som om nånting var fixat. Ingen av problemen var ordnat. Jag kändes inte att det var sorglig eller lycklig, allt jag kändes var att dom slutade där för en tvåa. Som förmodligen är big momma's house. Och en sista sak innan jag lägger av. Herregud vad jag hatade Sally Fields karaktär här i filmen! Är jag den enda som tyckte att hon var avskyvärt!!?
 Hitschmidt
Härlig och underbart rolig!
Verkligen en sevärd komedi med en Robin Williams i toppform. Filmen bjuder även på en del scener med drama som berör. När det gäller Chris Columbus så är han en regissör som verkligen kan jobba med barn och som vet vilka knappar man ska trycka på för att lyckas med filmer som denna. Sedan är det svårt att misslyckas med temat "män i kvinnokläder". 3+
 Grillo
Underbart mysig och rolig!
 marleey
En mysig och skruvad film där Robin Williams briljerar och är riktigt roligt med flertalet röster och karaktärer. Storyn är lättsam och rolig men levererar tyvärr inte någon tyngd eller känslor vilket gör att det inte kan bli något toppbetyg. Skilsmässan som ska vara tuff griper aldrig riktigt tag i en. Tycker hustrun vinklas som en bad gud allt för mycket, vilket jag stör mig på under filmen. Daniel Hillard framställs å andra sidan mest som en skön prick. Men det är trots allt en fin familjekomedi överlag där Robin Williams är hjärta och lungor.
 ouimadame
Riktig klassiker! Otippat bra manus och väldigt rolig
 yrkeschaufföre
Jag tänker bara på "Mrs. Featherbottom" men hon har ju stora likheter med Mrs Doubtfire. Ganska kul, lite väl barnslig på sina ställen.
 peu-depeu
Egentligen känns den ganska standard för att vara en familjefilm från 90-talet, men den fastnade mycket starkare än vad jag hade väntat mig. Gillar man 90-tals-film så bör man helt klart se den här.
 F-M-J
Hög mysfaktor och en rolig Williams fungerar oftast. Något sliskigt Hollywood-kärnfamiljs-sentimental emellanåt men det får man helt enkelt ta.
En väldigt bra, välgjord, rolig och underhållande film där Robin Williams gör en av sina bästa roller.
 picklessmulan
Robin Williams var så bra och denna film är både rolig och bitvis sorglig. Den tappar aldrig i fart och intresset finns där hela tiden En mycket bra film helt enkelt
Riktig klassiker
 Sarakin76
Robin Williams gjør hele filmen. +4.
Tål inte den här fåniga filmen!
 Ful_fisk
Rätt kul. Williams levererar och manuset är mer påhittigt än man lätt kunnat tro. Smetigt soundtrack är dock aldrig ett plus. Och är inte Sally Fields karaktär lite väl ond?
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Disaster L.A. (info) 00:12 17/6 (7)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)
Dagar emellan (info) 23:04 16/6 (3)
Arena (info) 23:03 16/6 (43)
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)