ellaine
Jag hade för mig att jag tyckte om både den här och Hook när jag var yngre. Såg nydligen Hook igen och den var usel, så jag förväntade mig inte så mycket av den här heller men den var precis lika bra nu som då. Bra animering med tanke på när den är gjord, bra spänning och ett bra slut.
 TheHorrorfan
Jättebra och rolig ju.
 robbieroy
En mysig liten äventyrskomedi som såklart i första hand är riktad till kidsen. Effekterna håller fortfarande förvånansvärt hög klass och Robin Williams är inte fullt lika urballad som han kan vara i värsta fall. Solid 3:a.
 Hulk Hogan
Den här filmen minns jag klart och tydligt. Men jag ger den en svag 3:a som betyg. Som liten var den bra. Idag känner jag att man inte kan uppskatta den fullt ut med tiden man blir äldre. Men den håller. "Jumanji är nämligen inget vanligt spel..." No shit!
 Djason
Känns som en film enbart gjord för att Robin Williams skulle ha råd med hyran. Såg den som ung och tyckte inte ens den var kittlande då.
 Tobbiee
Minnen!
 CultOfZenith
Gick i gång på konceptet när jag var yngre, och det är svårt att bli kvitt nostalgin...
 allexx
Rakt av bäst!
 sicworld
Nostalgi :)
 Libbsticka
Himla bra filmidé när det gav sig :-)
 Sam Wördington
Ett kul koncept, men tyckte redan när jag var liten att det var för lite mystik. Hade vunnit mycket på att vara lite mer intressanta mysterier kring spelet, vem som skapade det etc, snarare än ett effektorama.
 ThePlague
En favorit jag hade som barn. Tror dock en nyinspelning av filmen eller liknande skulle tilltala mig mer idag.
 Nephelite
cool idé. var asrädd för den när jag var liten. snygga effekter för 95.
 filmfreak1
De var bättre förr, såg om den och älskar den lika mycket som när jag liten. Även om effekterna har åldrats något. 4a
 BluePrint_1985
Älskade den när den kom. Gillar den fortfarande, men det är inte samma sak.
 Misslovemovie
Spännande, varken riktigt bra eller usel så det få rbli ett medelbetyg : )
 RunRiot
Alldeles för rörig och fram och tillbaka hela tiden, dessutom lämnas en hel del plotholes. Bonnie Hunt är mysig, dock inte tillräckligt för att rädda en totalt intetsägande film. Zathura är visserligen flera år fräschare, men jag måste ändå säga att jag gillar den mycket bättre.
 Luskar
Its a jungle in there!
 yrkeschaufföre
Det är länge sen jag såg den här, tror till å med att det var på bio. Jag minns inte att den var så otäck. Är den verkligen lämplig för barn?
 Rock Snack
Underhållande familjefilm vars största problem är att den kunde varit så mycket bättre, och ni som tror att den är olämplig för barn: Barn brukar älska att bli skrämda. Jag älskade den iaf när jag var 7-8 år.
 Taandborste
Minns när jag brukade se den här på ett gammalt inspelat VHS-band. Goa tider och en go film!
 Invertedd
Förblir en familjefilms-klassiker. Finns en spänning hela filmen igenom där man sitter och undrar vad nästa fara blir, faror som alltid lyckas överraska och föra filmen framåt. Äventyrligt värre. Bra musik av James Horner!
 DanneManne
Har man sett denna typ 4 gånger sedan den kom kan man inte ge den annat än en 5a. Mycket underhållande.
 norenorama
Detta var en film jag såg många gånger när jag var liten även fast jag aldrig gillade den, själva idén är sjukt spännande och kunde ha blivit en riktig klassiker som Ensam Hemma och liknande filmer. Dock såg jag den nu igen och tyckte den var skitkul! :D Mycket man missade som barn när man på den tiden mera var besviken på de riktigt ruttna cgi/animatronic grejorna i filmen som man nu kunde ha överseende med.
 hestret
Jättebra koncept säger jag som gillar brädspel. Som ung tyckte man ju den här var rätt ball, men redan då såg man antagligen igenom de massiva hålen i historien. Skådespelet är varierat, men nostalgin är konstant hög. Finns en del halvbra slapstick. Jag brukar inte kommentera FX för det är verkligen inget som kan höja en film för mig, men i det här fallet är det så slappt gjort att man blir distraherad från filmen. Förutsägbar till tusen också. Betyget är trots allt en medeltvåa. Kan inte med att ge den högre.
 ClintanTheKing
Åh vad jag hade velat sett denna som barn! Jag gillar den fortfarande med alla härlig mystik och ondska kring spelet och vill få svar på allt - men samtidigt inte då det är själva grejen med denna film. Visst är den underskattad, helt klart. Robin Williams och Adam Hann-Byrd som den äldre respektive yngre Alan är mycket bra. Kirsten Dunst även hon bra. Svag 4:a!
 LTT86
Ända anledningen till att jag ger filmen en trea är för att jag verkligen älskar story, en spel som kommer till liv hade verkligen fångat mitt uppmärksamhet och min intressent.
 GinNTonic
Härligt galen och rolig film som verkligen utnyttjar sitt koncept till fullo. Jag ångrar bara att jag inte såg denna när den kom, jag hade älskat den! Kul också att se en så ung Kirsten Dunst.
 Tatty
Rolig, galen och riktigt spännande.
 myslas
En äventyrsfilm som jag gillade massor när den kom ut. Effekterna är långt ifrån lika imponerande idag som de var då, men det är fortfarande en rätt underhållande historia.
 servadac
En av mina favoriter som barn, men den har tappat mycket sen dess. Effekterna håller inte idag och resten är ganska svag med platta karaktärer. Dock charmig och underhållande.
 viffslan
Gillade den mera då när den kom, men efter att ha glömt bort vad den hette och nu, efter 15 år, äntligen sett den igen så blir jag så nostalgisk så den får en 4:a. Och storyn är faktiskt helt bra om ni frågar mig.
 Orichime
Nostalgibetyg <3
 ThePatient
Riktigt härligt äventyr :)
 xpor
Stäng av filmen och radera filen eller elda upp VHSen.
 Podpolkovnik
Lite småmysig barn- och äventyrsfilm med ett spel från någon glömd kolonial era.
Robin Williams är en favorit för sitt energifyllda och sköna sätt både på och utanför den vita duken. Denna filmen är ett härligt äventyr med underhållande effekter och låter man sig själv bara dras in i händelserna så får man en trevlig stund såväl barn som vuxna. 4-
 Robodan
Alldeles för plottrigt. Man felprioriterar konstant och det blir ingen cirkel som sluts. Sedan får man ju köpa att tekniken kommit en bit sedan 1995.
 Sarakin76
Kul ide utdaterte effekter.
 Dream
Finns familjefilmer man tröttnar på, fast denna är lite annorlunda och man minns den väl, ifall man ser den ofta eller inte, det är ett gott tecken, dock har vissa av filmens effekter åldrats jag tänker bland annat på aporna som ställer till med oreda i köket, vilket är synd, men en grym familje klassiker och med tanke på att den är så enkel att komma ihåg, trots att det bara är en familjefilm, så ger jag den en stark 3a.
 yrkeschaufföre
Den här håller fortfarande (kanske inte aporna) och Robin är bra utan att spela över. Å känns inte slutet lite konstigt?
Kultklassiker! Williams gör en av sina bästa roller i en av 90-talets bästa filmer. Ganska udda story men det är bara en fördel. Snygga specialeffekter.
 Ful_fisk
Rätt skum historia egentligen... Vem uppfinner ett sådant här spel och vad är poängen med att spela det? Nåväl, ändå en smått underhållande familjefilm med lagom mycket värme och humor.
 jlam
Tjo, här visar vi upp häftiga effekter!..(som är halvdammiga tjugo år senare) Hade det varit mer i stil med "Fine! Take it!"-repliken mot slutet så hade betyget höjts.
 Pari
Makalöst underhållande!
ganska bra
Rätt bra...
 dudson
Funkar okej som skön slö tittande. Effekterna är helt okej för att vara en sån gammal film. Älskade hur snut bilen blev mer&mer paj ju längre filmen fortgick😂🤣. Williams passar perfekt i rollen oxå.
 vonadel
Kom ett erbjudande på denna i samband med släppet av den nya Jumanji-filmen. Den var dessutom i 4K vilket kändes spännande. Minns att jag gillade den ganska mycket när det begav sig.Höll väl inte riktigt måttet på samma sätt idag. När den kom var det ganska nytt med CGI-effekter och man fascinerades över vad coolt det var. Det är absolut inte uselt idag heller, men det har ju ändå hänt en del. 6/10
 karlmats
En enda lång spotfest där handlingen egentligen bara består av att se hur många olika faror de kan utsätta stackarna för. Men visst är det underhållande och Williams gör sin grej och supporteras bra av en ung Kirsten Dunst, en äldre Bonnie Hunt och en David Alan Grier som man nästan tycker lite synd om i sin roll som polisman. Visst får den många nostalgipoäng från barndomen den här, det går inte att förneka. Effekterna har i vissa fall åldrats ganska dåligt men i andra fall ser de förvånansvärt bra ut. Jag står verkligen och väger men känner att det här är tillräckligt mycket good times för att smälla till med en svag 3a.
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)