MechaMax
Jag tittar på den här nästan hela tiden. Mysig, vacker och fantastisk.
 g00de
Kan inte sluta titta på denna. Precis som jag tänkt mig allt när jag läste böckerna. Musiken är genial. Varje scen är en fröjd för ögat.
 Myriam
Mästerverk.
 HerrNenne
Den bästa av de tre, pga mindre krig och mer saga.
 kroon91
Det finns en del missar bland annat skulle jag vilja se Tom Bombadill, men inget snack bästa filmen i bästa trilogin som gjorts!
 Xenox
Riktigt fantastisk äventyrsfilm! Otroligt vackra miljöer, fantastisk musik, spännande story och riktigt bra skådespelare.
 pampj
Helt klart bäst i trilogin. Inte i närheten lika mycket Hollywood-nonsens med påtvingat drama, romans och narrar som i efterföljarna även om det finns i denna också. Inte nära en trea, men heller inte nära en femma. Mer än bara bra, med andra ord.
 Christofer
30/8 2012: Finns ingenting att tillägga egentligen. Alla tre delarna är, och kommer alltid att vara, världens bästa filmer alla kategorier. 19/8 2006 (5:a): Början på äventyret. Underbar.
 Rymdis
Sämst av de tre filmerna och innehållande den enskilt löjligaste scen jag någonsin sett i någon film (ja, jag har sett Hobgoblins), dvs slagsmålet mellan Gandalf och Saruman.
 AmyTatti
Inspirerande, vacker och en fantastisk berättelse. Tittar alltid på trilogin när jag behöver komma på bättre tankar. De förlängda versionerna är att föredra!
 ilgoga
Måste sänka denna. Detta är ju verkligen en trilogi som inte alls har klarat att åldrats, känns nästan som parodi idag (de två andra gjorde det redan vid andra titten).
 ryderup
Välgjord och fantasifull men dalar sakta neråt från mitten och till slutet.
 bessan1989
Otrolig Film!
 Mistlake
Den film i trilogin som ligger närmast stämningen hos Tolkien, men dvärgförnedring och alvdaltande drar ner betyget lite grand, liksom den 30-talsbuskis Merry och Pippin ägnar sig åt. Maffigt och vackert, dock, med en närmast perfekt rollista.
 vonadel
Har inte sett denna på väldigt länge. Det är nog t o m så länge sedan som när den släpptes på DVD för första ggn. Nu ville jag dock se om den inför "The Hobbit". Denna gång i förlängd version och i 1080p. Tycker dock ändå inte krispigheten i bilden är riktigt som jag skulle önska. Men, det är naturligtvis en riktigt bra film som ligger på gränsen till toppbetyg. 8/10
 vicidoman
Sagan om ringen trilogin kommer alltid att vara bland det mäktigaste man sett. Punkt.
 Teddy1975
Stor och mäktig film
 NtoNW
Sänker den ett snäpp efter ytterligare en omtitt. När man slutar förundras över de makalösa scenerierna så är den en ganska ordinär äventyrsrulle, fastän mycket bra gjord.
 Simon_19
Är snäll och ger den en trea. Såg den för cirka 10 år sedan senast, men då förstod man inte mycket av filmen. I dag förstår man allt och inser hur överskattad denna historia är. Skrattretande att folk håller denna dyngan högt. Svag trea.
 Brouhaha
Efter att ha sett den om den här filmen i förlängd upplaga, inser jag både att den bör höjas till en 5'a, och att det dessutom är den bästa i trilogin. Helt fantastisk.
 Javel
Otroligt fina miljöer och en del riktigt effektfulla actionscener. Hantverket är magiskt. Det hjälper tyvärr inte mycket då vi samtidigt får livlösa och tunt tecknade karaktärer, stolpig dialog (varenda stavelse uttalad med nästan parodisk emfas) och en framåtrörelse som känns segmenterad och slarvig.
 blaxel125
Fantastisk film, förstår dess höga betyg. Faller dock inte mig i smaken helt.
 ELala
Älskar den här filmen, speciellt den förlängda versionen
 Ojhda
Dom kanske är femmor dom här filmerna, om inte för annat så bara för hur episka och stora, maffiga dom är! Det är ju väldigt bra, coola filmer men sjuka effekter. Kan vara de bästa adaptionerna från bok till film, men det räcker ändå inte riktigt till en femma för mig
 Krantzylvania
När den här filmen kom ut var jag 14 år, självklart tyckte jag att den var världens bästa film då :D den är fortfarande en av världens bästa!
 nikdelarge
Bra men fjantig.
 Yoking
Bästa trilogin som någonsin existerar! The Matrix, Star Wars, Harry Potter ut med skiten..
 timbo93
Grym sammanhållning och skådespeleri trots den väldigt tama avslutningen. De övergripande flygscenerna kommer lite allt för tätt, känns allt eftersom mer och mer som en dokusåpa på en öde ö. Jag har också mycket svårt för scenen när Galadriel blir grön och står och skriker. Det är lite mycket namn och släkter för ett icke-fan av fantasy som jag, men ändå harmoniskt berättat. Jag kopplar Nazgülerna till myndigheter likt försäkringskassan och arbetet med själva ringen med omhändertagandet av Syriens kemvapen...
 Barrus
Fantastiskt dålig och överskattad. Precis som hela fantasy-genren...
 Simon_19
Dessa filmer är verkligen inte någon man skulle kunna dra igenom på en dag. Inte för att de är långa, utan för att de är helt innehållslösa. Ser inte riktigt storheten med fantasy-filmer. När man var 9-10 år så var det ganska coolt med troll och så, men jävlar vad dåligt de egentligen är.
 LacombeLucien
Bra.
 Balthier
Yoking: Endast The Matrix är en trilogi av de du nämner.
 Urfbert
Jag älskar Ringen-filmerna. De fel jag hittar bryr jag mig inte ens om längre sedan Hobbit-filmerna kom. Det går inte ens att jämföra. Jag tycker att boken är väl förvaltad i den här filmen. Trogen, men ändå anpassad för film. Jag njuter av de allra flesta minuter, av miljöer, karaktärer, musik, effekter, detaljerna, historien, det enorma minutiösa arbete som lagts ned på filmen. De fel jag hittar i berättandet beror snarare på böckerna själva, som jag nu lämnat bakom mig för all framtid.
 LedFloyd
Läste värdens mest lästa saga, för vuxna på 1970-talet, och vill nog påstå att J.R.R. Tolkiens skulle varit lika nöjd med filmerna ,som jag blivit. Trilogin var på ca 1200 sidor om jag mins rätt, så det är klart att det blir några filmtimmar av det hela. Lite långa, men ack så sevärda, för oss som har läst böckerna. Bra ! Rek!
 ronjamatilda
"den mest uttjatade filmen genom tiderna. byn där hobbitarna bor liknar mest ett kitschigt, billigt och plastigt lekland för barn. Själlösa och töntiga trollkarlar blandas med fantasilösa orcher. den tråkigaste scenen måste vara den när de sitter i en båt, och det händer absolut ingenting. eller slutet som jag inte ens minns. att ha långt schamporeklamshår som legolas finner jag inte heller speciellt trovärdigt. det trovärdiga hade varit ett tovigt hår, fullt med barr och blod. legolas passar bättre i "barbie och nötknäpparen" . (en film jag förövrigt ser 1000 gånger mer gärna en den här skitfilmen)"
Vilket underbart äventyr man får följa med på. Man bara myser i soffan tillsammans med nära och kära. Det kvittar hur lång filmen är, man vill bara att det aldrig ska ta slut. Vilken underbar fantasi Tolkien hade och vilken kreativ människa Peter Jackson är. Mästerligt!
 Pejta
Seg
 JohanHag
Efter ha sett om denna efter Hobbit filmerna är det tydligt vilken skillnad i klass det är. Det kommer aldrig gå att återskapa magin i de första filmerna. Några av effekterna är föråldrade men det gör inget då förvånansvärt mycket är odödliga praktiska effekter, miniatyrmodeller osv. Skapar en känsla som en dator aldrig kan mäta sig med. När Sagan om ringen först kom ut undrade jag om de skulle uppnå samma odödliga kultstatus som Star wars, och jag börjar nästan tro att de kommer göra det.
 falusebbe
Har svårt att se hur man hade kunnat filmatisera Tolkiens böcker på ett bättre sätt. Filmserien är en underbar och extremt underhållande episk resa.
 johansjosten
Vilken jävla korvfest denna filmserie är. Hur fan kan det gå så här illa egentligen? Man måste ju medvetet välja bort kvinnor när man skriver manus osv. Va fan liksom? Ska det vara så? Det är som filmerna är producerade 1869...
 deswhip
Jag tycker Peter Jackson hafsade genom de här filmerna, den här kommentaren gäller hela trilogin, han har faktiskt varit slarvig! När han tar sig an den här otroliga utmaningen MÅSTE han också göra något riktigt riktigt bra av den. Storyn är ju superbra, men det är inte hans förtjänst, filmen är endast hyggligt välgjord men den borde vara ett mästerverk, filmen borde vara storslagen men den blir mest svulstig. Sen det värsta av allt karaktärerna har inte fått något utrymme, de är platta och skådespeleriet teatraliskt. Peter Jackson lyckas alltså inte (uppgiften var iofs också mycket mycket svår) och han borde ta mig fan skämmas!
 Dele
Ett imponerande svulstigt verk som underhåller, men också är väldigt enkelspårigt och klyschigt, samt inte särdeles intressant.
Väldigt bra, spännande och välgjord film med bra skådespelare.
 RustyFilm
Med tung marknadsföring kan man åstadkomma mycket. Det här var det mest upplåsta jag sett på länge.
 Applekingen
Första timmen är usel för det händer ingenting då. Sen blir den ganska bra men den är sämst av de tre filmerna.
 Stan
tar ju två timmar innan filmen börjar...
Älskar dessa filmer, från början till slut!!
 illbejane
Gotta represent oss som inte älskar Sagan om ringen. Tråkigt.
 päronanton
Mästerverk!!!
 Pi-R
(extended cut) jag tillhör inte skaran verkliga Tolkiennördar, men har inga problem med att förstå Härskarringens storhet. Filmatiseringrn är också minst sagt ett mastodontprojekt, och även om jag inte går igång på alla cylindrar så är filmtrilogin ett imponerande stycke filmkonst. Vad gäller första filmen, så är det framför allt musiken som är den stora behållningen för min del... det dröjer VÄLDIGT länge innan filmen fårupp farten, och även om inledningen är både snygg och stundtals smårolig, så tappar jag fokus... Alvscenerna är också i gäspigaste laget. Men produktionsvärdet är högt och engagemanget ökar mot slutet, så en fyra blir det ju
« Föregående   |   1 ... 45 46 47
Senaste kommentarer
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)
Operation Takedown (info) 14:34 17/5 (65)