Minik?
Så j*vla nittiotal! Haha
 tommie
Tidig internetparanoia som inte riktigt funkar som film.
 Fläskkäft
En helt okej action/thriller med en snygg och sexig Bullock. Tyvärr övertygar hon inte som en isolerad datahacker men i övrigt funkar hon bra. När filmen kom var Internet relativt nytt för den stora massan och ord som webadress, email känns lite väl presenterade. Kul även att den gamla hederliga 1.44mb disketten har en stor "roll". =)
 Fredrik83
ingen höjdare direkt
 Craxyknas
Lite överdriven kanske..? Seriöst.
 Film Guden
Otrolig, och med dagens Internetmått fånig. Men tanken är ändå ganska god i slutändan. Sandra Bullock är det lite si och så med, men filmen som underhållning klarar sig nätt och jämnt.
 snöbrigad
Löjlig, överdriven och allmänt skit
 Masjävel
Det där med Internet verkar farligt...
 Catwalker
Blev aldrig särskilt spännande..
 Spontan
Den var inte det minsta vettig när den kom och det blir inte bättre med tiden. Vill du titta på Sandra Bullock så se hellre Demolition Man istället för den här.
 ch1
En helt okej film med sandra...ingen fullträff men bra
 ekback
Haha, såg precis om den här, hade för mig den var bättre, men icke! Visst den tar ju upp en intressant tanke om information på internet och i datorer, men det är skrattretande va dom har överdrivit allt och hur mycket faktiska fel det är i filmen. Den är rätt underhållande ändå, men förtjänar nog en tvåa i betyg :P
 il_genio
Bättre än jag trodde
 Tom Joad
Man måste älska den härligt diffusa uppfattningen av internet i äldre filmer. Tyvärr är Nätet kass och Sandra Bullock lika töntig som alltid.
 Ramza
Har verkligen blivit gammal fort.
 Sovande_mannen
flåssa flåssa.....skit
 Gurra B
action all the way! det blir nog bara en stark tvåa, tyvärr.
 karlmats
Jag gillar genren och det här tuffar på och håller intresset uppe även nattetid. Tyvärr är det väl inte tillräckligt engagerande för att räcka till en 3a, helheten är väl som Sandra Bullock ungefär, söt men inget man kommer ihåg ett par dagar senare. Fruktansvärt många lustigheter i hur man framställer Internet också, Northam är dessutom en riktig dolme. En stark 2a.
 MrMario
Den har inte åldrats med grace
 apskrap
Herregud vilken kalkon! Allt är dåligt, och ingenting är bra.
 Posuic
Svag 4:a...
 lizzys
Bra och spännande film!
 ferttoo
Gjord i en tid där datorn var något skrämmande och konstigt. Idag....tja. Inte så spännande
 Ponycrack
Kommer inte ihåg så värst mycket faktiskt.
 Grim
Denna måste ju seriöst gå minst en gång i veckan på TV3 och TV6...
 levelfive
jag tycker den var ganska cool :)
 Hulk Hogan
Jag tycker om handlingen till filmen, men har svårt för Sandra Bullock. En typisk amerikansk thriller vill jag påstå. Normalt sett gillar jag den här typen av film. Kan tycka dock att det blir aningen för mycket mot slutet, men överlag helt okej!
 Sam Wördington
Ok , smålökig standardthriller. Det mest intressanta är att det Bullok gör i början, bygger sin egen pizza online och använder en chatt med talngenerator, inte riktigt finns idag. När filmen var ny tog man ju för givet att det skulle vara standard vid denna tid!
 volvo_240
En film jag velat se sen 1997 och den var ju riktigt bra.
 tpb
Det här så dumt att jag blir förbannad.
 mazquara
den här har väl jag sett... men varför har jag inte satt betyg... minns den som rätt fånig
 Xenox
Hygglig thriller, känns dock lite gammal idag.
 Raggarn
Riktigt spännande, därav betyget. Sen att ingenting i filmen är logiskt bortser jag ifrån. Det manusförfattaren har bortsett ifrån är den mänskliga faktorn. Tex på sjukhuset när personalen blint litar på vad som står i datorn. Snubben har helt plötsligt en ny diagnos, men ingen verkar komma ihåg av vilken anl han kom in för 2 timmar tidigare. Sen borde det finnas rätt gott om vittnen som kan intyga vem man är. Kanske hela sin gamla gymnasieklass,avlägsna släktingar,brevbäraren,personen hon köpte huset av?
 Korben_Dallas
Fattar inte att jag såg klart hela, sen gjorde de en gång till. Så få bli svag 2:a
 Jonatanh
Sandra Bullock är lite av en kvinnlig Keanu Reeves för mig. Samma sköna träighet och ett underspelat överspel kombinerat med en naiv personlighet. I denna underbara 90-tals thriller som följer alla konstens regler får man inte bara en nostalgisk resa tillbaka till årtiondet då allt hände utan även en underhållande paranoid historia om övervakningssamhället och teknikens baksida. Mark Ishams soundtrack förhöjer stämningen rejält. Underskattad!
 Djason
Smart film då som nästan är lika relevant idag med utvecklingen i dagens samhälle. Sandra Bullock är bra i vanlig ordning men visst känns filmen ändå lite barnslig då någon borde ju veta vem hon är.
 Robkiller
Helt ok 90-tals thriller om farorna med att koppla ihop datasystem.... vilket fortfarande är aktuellt även om tekniken i filmen känns lite väl gammal vid det här laget. Sandra Bullock gör det helt ok och den håller spänningen uppe...
Underhållande och spännade thriller med en handling som ligger i tiden även om filmen nu börjar få några år på nacken. Sandra Bullock gör en strålande insats i huvudrollen.
 PiratDjinn
Vilken skit. Det här är, tillsammans med boiling point och zombie apocalypse, min topp 3 sämsta filmer någonsin.
 Rele
En bra action med spänning och oväntade händelser. Jag gav en stark trea redan flera år sedan.
 AlbinWesley
Vad undervärderad den här filmen känns. Jag har hört den hånas hit och dit överallt känns det som. Och okej, den är väl inte något mästerverk, men vad tusan, fullt välfungerande thriller! Om än i längsta laget för sin berättelse.
 yrkeschaufföre
Jag minns att den kändes otrolig och överdriven då men nu ligger det ju väldigt nära min verklighet iallafall. Spännande och otäck med många nära-ögat-tillfällen.
 92axha10
Väldigt uttröttande att titta på. Inte intressant nog och alldeles för långtråkig och utdragen för att vara värd att se igenom.
Ett barn av sin tid så att säga. Internet var förhållandevis nytt och otroligt spännande. Nätet är en helt okej thriller där tack o lov blippandet och knattrandet på tangenter inte tar överhanden.
En av Sandra Bullocks bästa! En riktigt bra och spännande film!
 PiratDjinn
Sämre film än så här är svårt att göra även om man anstränger sig.
 myslas
Det här var en rätt dålig film när den kom men eftersom "vanligt folk" inte hade en aning om hur nätet och datorer fungerade när den släpptes var det inte särskilt många som reagerade på den usla skildringen av nätet och hackers. Hur som helst kan man skratta lite mer åt det idag och kan man bortse från absurditeten i huvudhandlingen så är resten ok ändå.
 krank-mma
Som tekniskt kunnig måste man vara beredd på att "suspend your disbelief" och acceptera att skildringen av tekniken här mer är till för de tekniskt obevandrade, och för att det ska bli en tydlig film som inte tyngs ner av alltför mycket teknisk exposition (det finns mycket som händer i filmen som hade behövt förklaras mer om de haft "realistisk" grafik på skärmen, för riktig hacking är inte så grafiskt tydlig...). Jag tycker om att huvudpersonen inte sexualiseras, att hennes datorkompetens aldrig ifrågasätts utifrån hennes kön, och att männen i filmen generellt skildras som dumma, elaka, kåta, egocentrerade. Med andra ord, ganska precis så som vi ofta upplevs av kvinnor i tech-branschen. Däremot är filmen tyvärr inte tillräckligt spännande, och med det faller upplevelsen ordentligt; det ska ju föreställa "thriller"...
Helt ok!!
 pungsnigel
Dragit mig ifrån att se denna i alla år men nu hände det. Kan tänka mig att folk tyckte den va helt okej när den kom och Internet var nytt och hett. Den har ju dock inte åldrats väl alls utan känns extremt B.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Hunt for the Wilderpeople (info) 23:19 23/4 (26)
Avicii: True Stories (info) 23:10 23/4 (8)
Wonder Woman (info) 23:09 23/4 (97)
Winchester - House of Ghosts (info) 23:03 23/4 (4)
Bakom masken (info) 23:02 23/4 (1)
Tarzan i den hemliga grottan (info) 22:43 23/4 (4)
Thor: Ragnarök (info) 22:37 23/4 (78)
Braven (info) 22:35 23/4 (4)
Den of Thieves (info) 22:24 23/4 (16)
Mindhorn (info) 22:17 23/4 (10)
The Last Stand (info) 21:56 23/4 (153)
Life (info) 21:46 23/4 (132)
Jag är nyfiken - blå (info) 21:28 23/4 (24)
Jag är nyfiken - gul (info) 21:26 23/4 (113)
Lyckliga skitar (info) 21:26 23/4 (13)
Mördande legender (info) 21:23 23/4 (174)
Final Call (info) 21:11 23/4 (284)
Annihilation (info) 19:07 23/4 (65)
Solsidan (info) 19:00 23/4 (30)
The Railway Man (info) 18:59 23/4 (30)
Okänd soldat (info) 18:02 23/4 (11)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 17:15 23/4 (1303)
Den siste mannen (info) 16:31 23/4 (100)
Get Rich or Die Tryin' (info) 16:18 23/4 (153)
Gudfadern (info) 16:17 23/4 (1419)
Blue Movie (info) 16:15 23/4 (1)
Headshot (info) 16:01 23/4 (7)
En djävul till granne (info) 13:39 23/4 (118)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 13:00 23/4 (153)
Gökboet (info) 12:55 23/4 (850)
A Cure for Wellness (info) 12:14 23/4 (46)
Mästerdetektiven Sherlock Gnomes (info) 12:11 23/4 (1)
Being 17 (info) 12:11 23/4 (4)
En tiger i tankarna (info) 11:21 23/4 (1)
Från vinterviste till sommarfjäll (info) 11:13 23/4 (8)
Kvinnorna kring Larsson (info) 10:41 23/4 (3)
Landet för längesedan (info) 10:05 23/4 (335)
Mudbound (info) 09:57 23/4 (13)
Advance & Retreat (info) 09:25 23/4 (1)
Mannen som kom från floden (info) 08:44 23/4 (40)
Ett litet mord om dan (info) 08:14 23/4 (2)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 08:13 23/4 (34)
Merchant of Death (info) 01:53 23/4 (5)
Dödens bana (info) 01:11 23/4 (12)
Sherlock - The Reichenbach Fall (info) 00:55 23/4 (79)
No Escape (info) 00:07 23/4 (44)
Red Sparrow (info) 23:52 22/4 (6)
Den ryska arken (info) 23:34 22/4 (126)
Vad döljer du för mig? (info) 23:25 22/4 (11)
Max Steel (info) 22:59 22/4 (9)