Wridmuld
Bra spänning. Välgjord film.
 Ima_Tree
Vill mer än den klarar av. Ibland en smula ofokuserat, och Denzel och hans partner är faktiskt rätt jobbiga och flamsiga. Det är faktiskt riktigt larvigt ibland. Jaja...en trea kan den väl få.
 ulpe01
Inte den bankrånarfilm man hade förväntat sig. Tajt intrig och spännande. Lagom förvirrande att försöka lista ut vilka som är rånare och vilka som är oskyldiga.
 robbieroy
En lysande och udda kriminalare med en idiotwist på slutet. Det är såhär det ska gå till. Mycket bra!
 Tim.N
Grymt skådespel från alla håll med spänning och oförutsägbara händelser rätt igenom!
Bra kriminalthriller med en skön twist.
 1 2
En svag fyra. Hela filmen kunde mycket väl ha varit avklarat på 60 minuter istället för 120.
 JoeZ
Härligt när en film börjar direkt, och Clive Owens dialog fängslar en direkt. Kunde kanske klippats ner 10-15 minuter, men det är också det sämsta man kan säga om filmen :P
 KBoholm
Fantastiskt smart film som överraskar även på slutet!
 Count_Duckula
Särskilt intressant blir det aldrig...
 annihilat0r
En av de bättre gisslan-filmer som jag sett. Innovativ planering som genomförs ypperligt av Clive Owen. Denzel Washingtons självskrivna roll som godhjärtad medlare är kanske rollen som han föddes för att spela. Spännande och oförutsägbar! Utan förutfattade meningar kan "Inside Man" vara en potentiellt livsförändrande film för vem som helst.
 emilstjernholm
Bra dialog och ganska spännande.
 Thavox
En del missar imen överlag riktigt bra.
 need_sleep
Riktigt bra thriller. Ett minutiöst planerat rån och man funderar länge på vad det går ut på och hur de ska försöka komma ut. Gillar Denzel's besatthet och Cliwe's kyla.
 Pierre Lunaire
Lite fyndigt men till slut inte särskilt engagerande. Vart tog spänningen vägen?
 mammene
Ännu en film om det perfekta bankrånet och nog den bästa och smartaste jag sett i den changern! Det hela inleds lite kryptiskt, man kan säga att det börjar med slutet och vidden av det förstår man inte förrän i slutet. Jag tycker det är perfekt gjort. Clive Owens lugna stämma och person inger en säkerhet och då här emot den glassiga förhandlaren Denzel Washington och även den tuffa Judy Foster gör att det höjer underhållningsvärdet, så bra utfört.
 pgsandstrom
Slutet sänkte en annars bra film.
 metalguy
Så jävla brilliant rakt igenom! Älskar dialogerna i filmen och speciellt utförandet!
 arruba
Detta var snyggt. Jesus, Maria och Josef va detta va snyggt! Tät rakt igenom och framför allt så himla välskriven. Jag är mäkta imponerad och detta är något av det närmaste man kan komma till filmperfektion!
 ClintanTheKing
Ruggigt tät och spännande thriller! Verkligen helt oförutsägbar. Denzel Washington är en så jävlar grym skådespelare alltså! Speciellt när det gäller thriller/mysterium. Nästan en 5:a...
 Xenox
Godkänd men inte mer. Det kändes som att de försökte göra något smart av en story som inte var tillräckligt stark.
 staten
Alltså nja. Det är ju inte så engagerande direkt. En väl tydlig "twist" som är utlistad långt innan den händer tar udden av slutet. Jodie Foster spelar en väldigt trist karaktär tyvärr. Annars välspelat och välskrivet rakt igenom om man ser till själva scenerna. Men det hela kändes ganska poänglöst.
 sirkurt
Långt ifrån dålig och mycket bra skådespelare men det känns som man har sett sånt här förut, filmen bara pågår utan att det varken blir spännande eller att jag blir särskilt engagerad men det är långt ifrån en dålig film det är bara det att handlingen och karaktärerna aldrig engagerade mig.
 Merwin
Jag skrek rakt ut, otroligt smarta människor det finns
 lottes
Elegant, smart och ett rasande bra hantverk.
 peopleman
Tvåa första gången, tvåa andra gången. Det är något med Spike Lees bildspråk som gör att det antingen blir succé, eller som i det här fallet, lite överdrivet och mediokert. Filmen vill vara lite för smart för sitt egna bästa. Känns rätt platt.
 Ve72
En riktigt bra story men som man tyvärr misslyckas helt med att göra en bra film av. Denzels karaktär fördärvar ju en hel del men precis som andra oxå skriver engagerar den aldrig riktigt. Önskar att det hade gjorts en fransk eller sydamerikansk film av samma manus, det hade kunnat bli grymt!
 Johan_G
känns old denna ide, denzels roll och hans kompanjon gör mig sur pga, deras dryga roller , slutet är riktigt nice, men svårbedömd, 3:a just nu.
 okidoki
Amerikansk våldsfilm-
 sawa
Bra film, höll mig intresserad hela vägen, finurlig!
 jean_grey
Bra spännande film. Hade vunnit på att kapa sista kvarten.
 melankoli
Stark 3:a, nära 4:a. Spännande och helt klart sevärd.
 johnaleks
blir lätt irriterad på dessa filmer med ickeonda brottsgenier, filmer som hellre är smarta(dryga) än bra, som ska imponera mer med stöten än med karaktärerna, med det sagt så är åtminstone denzel tillräckligt bra för att det ska räcka till en 3:a,
 Sulta
Stabil, men måste på klassiskt hollywoodmanér förklara handlingen in i minsta detalj.
 jack_jack_jack
Mitt bästa moment är när Denzel stormar in på finrestaurangen. - Your hat sir. - No. Get your own.
 picklessmulan
Sevärd Rulle men lite seg och långdragen för att nå upp till en Fyra!! Mycket bra skådisinsatser och ett mycket bra Foto!
 Gigi1943
Det är naturligtvis mig det är fel på men jag fattade ingenting, jag menar, jag fattade men ändå inte ... var det inget bankrån? Jaja, det är bara att erkänna, men lite spännande var det i alla fall och bra skådisar, men det får nog räcka med en tvåa, trots att jag var vaken hela tiden!
 Kurosawafan
Snygg, klurig, håller spänningen uppe plus har just varit i NY utanför stället...
 92axha10
Riktigt intensiv och verklighetstrogen film. Alla presterar riktigt bra och man vet aldrig riktigt vart dem är på väg. Ett bra manus, bra regi och filmen underhöll mig hela sin speltid.
 LacombeLucien
Gillar bankrånarfilmer.
 ryderup
Ypperligt fint ihopsatt bankrånarfilm. Denzel Washington har ju en unik (?) förmåga att ta sig genom bioduken och Clive Owen är inte dum han heller.
 hestret
Egentligen en ganska standardmässig heistfilm med en hel del plot holes och halvlarviga grejer, men den lyfts ändå av ypperligt skådespel av Denzel och Owen. Tyvärr är ju Foster med och hon är ganska bedrövlig som vanligt och hela hennes del var ju ärligt talat ganska onödig. Lite för lång och generellt sett var väl musiken lite för mycket. Dock var man ju ganska investerad i storyn även om mittendelen drog på lite för långt. De sociala kommentarerna gör inte mycket positivt eller negativt för mig. 46/100
 Solidus
Smart och underhållande bankrånar-film. Skådespelarna sitter som gjutet i sina roller och regin är snygg och säker. Så här ska en välgjord bankrånarfilm se ut.
Det är svårt att inte älska filmer innehållande bankrån och gisslandrama men alltför ofta känns det mesta igen. Här levereras dock ett väldigt starkt manus, intressanta karaktärer och kreativa lösningar. Dessutom är det alltid kul att se Jodie Foster och Denzel Washington som är solida i sina roller. Det är dock Clive Owen som imponerar mest i denna underbart underhållande film.
 vonadel
Helt ok film, men kan nog också tycka den är lite för lång. Annars finns det inte så mycket att klaga på. Ett gediget hantverk helt enkelt. Men, mitt intresse stiger ändå aldrig över 3+ nivå. 6/10
 Halofreak92swe
Förstaklassig bankrånarfilm! Otroligt tät, de dryga 2h känns som de bara flyger förbi. Denzel är kung och Owen likaså!
Bra
 jopjop
Nu sänker jag till en tvåa.
 Roswall
Kantrar över till fånig!
 Supernaut
En riktigt bra heist-film! Snyggt filmad, bra skådespelarinsatser (oftast) men lite ojämnt tempo. Överlag bra och sevärd, men inget mästerverk.
« Föregående   |   1 ... 10 11 12
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)