Stevie
Pendlar nåt otroligt mellan en 4: och en 5:a men ska nog se den en gång till om några månader och se om den är värd en femma!
 Journalisten
Den börjar otroligt lovande med mardrömslika scener och invecklad intrig, sedan plattas den ut till vanlig thriller för att den sista halvtimmen eller så bli pannkaka. Fråga er varför Anna Heymes var så intressant egentligen och ni kommer att bli förvånade.
 Loomis
Snacka om att det går utför - Hela tiden.
 Mysharry
Bitvis helt makalöst foto och häftig musik. Men sjukligt rörig intrig o hafsigt skådespel gör det till en ganska värdelös thriller.
 aRave
Historian är rörig och inte alltid lätt att hänga med i, det är mycket som inte blir löst utan tittaren får använda fantasin för att pussla ihop mycket. Ändå är det en bra thriller, helt enkelt en spelfilm utan någon direkt agenda vilket bra med tanke på att det kunde blivit en politisk film.
 jonbo
Detta fick aldrig mitt intresse. Rörig historia och en del luckor.
 jenns
började bra men sedan... njä
 todape
Filmen börjar på ett intressant och gripande sätt men sedan går allt utför och det blir en fransk thriller i standardform. Vissa scener är riktigt lyckade men som helhet blir det lite för tramsigt och alldagligt. Att man sedan får se Jean Reno varje gång man hyrt en fransk film på senare tid gör inte saken bättre. Jag har verkligen börjat tröttna på karln som alltid spelar samma typ av karaktär.
 movimaniac
började riktigt bra, sen förvandlades den till en lite rörig film och för snabb handling...
 WinDrop
Denna tar enorma vändningar och känns lite rörigt skum, det är därför den får en 4'a, helt klart över förväntan. 2 timmar som susar förbi.
 MinotaurKing
Över förväntningarna.
 Vash
Första timmen var skitbra, tappade dock allt efter det...
 Sinda
haha kan ärligt säga att jag inte fattade ett skit när filmen helt plötsligt tog en vändning i mitten. Den knöt inte ihop alla trådar och länmnade en ihoptrasslad röra. Kändes som en dålig uppföljare på de blodröda floderna
 Kraclob
Håller med tidigare talare riktigt bra början och mitt men tappar i slutet då den röda tråden i min mening känns alldelles för svag och allt inte riktigt faller på plats. högt underhållningsvärde dock
 Bonebreaker
Vändningen kom vid James Bond-scenen, kunde gott ha skippat sista halvtimmen.
 kylklamp
Klart över förväntningarna. Lite invecklad som tidigare sagts, men helt okej.
 duvet
Hade läst boken innan och om man har den i åtanke så kan det inte bli mer än 2 i betyg även om jag gillade filmen. Första biten följer boken rakt av (säger inte att det är bra eller dåligt, bara konstaterar), men mot slutet spårar det ju ut, även om man bara ser till filmen. BOKSPOILER Flera huvudkarraktärer dör under resans gång i boken, va lite av hela grejen när man läste, storyn växte, saknade detta i filmen.
 Ajjen
Över förväntan, men ändå inte så bra... okej bakisfilm dock
 oan
lite väl oengagerande hollywood-scener men rätt ok underhållning ändå.
 Puben
Like it!
 pappaniclas
Helt OK rulle! Jean Reno är ju med i den!
 Hawa!i
Tappar ordentligt mot slutet
 Albion
Förvånansvärt låga betyg som utdelas till denna film. Själv tycker jag den var mycket, mycket bra. Som någon nämnt så tappar den bort sig lite mot slutet men helheten är ändå riktigt bra. Jean Reno är verkligen något av Frankrikes motsvarighet till Bruce Willis tycker jag. Filmen som sådan påminner lite om De 12 apornas armé till uttrycksättet, dock utan någon direkt samhörighet. Nåväl, slutbetyget blir en stark 4;a, dvs 4+
 robbieroy
Nja... Den börjar bra, men faller sedan pga att den försöker vara något den inte klarar av. Det blir bara en rörig Paris-panik av allt och jag är påväg att somna flera gånger.
 undomiel
hel okej film... Mycket snyggt filmad tycker jag ^^
 Totenkopf
Lite för lång, men annars var den helt ok. I början fattade man inte ett skvatt, med en massa turer, men den klarnar efterhand och blir mer spännande efterhand.
 Aja_
En lite rörig men helt OK film.
 Solidus
Börjar bra och ger en obehaglig känsla men sedan blir det ett ordentligt magplask och jag tappar intresset både för historien och karaktärerna. Det som räddar filmen är Jean Renos insats samt att "Vargarnas rike" är snyggt filmat.
 Murvel48
Kändes lång och seg och blev allt mer ointressant.
 CinemaStrange
vissa filmer kräver omtitt men behöll aldrig wowfaktorn
 KyLLo
Skön stämning och musik, men den fängslade inte.
Börjar som två parallella historier som man fattar har med varandra att göra. Och till en början är den riktigt bra med en regnigt Paris och allmänt dystopisk atmosfär. Sen verkar de velat slänga in allt som verkar fräckt och den redan krångliga storyn får kämpa tillsammans med våld, fighting och effekter. Man får hänga med för att inte tappa storyn här och till slut var det en okej film ändå, men onödigt att ösa på som de gjorde.
Senaste kommentarer
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
The Commuter (info) 22:51 19/5 (31)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)