discobruden
om man får sätta betyg utan att ha sett mer än tio minuter men enbart känt hat, eller nja, likgiltighet. varför?
 djonipony
shit asså! nonstop action, högt tempo, klart spännande och GRYYYM musik av Hans Zimmer - den påminde faktiskt om hans Gladiator-musik. Höll mig i ett järngrepp i 2 timmar. Hade inte förväntat mig nåt såhär bra, coolt att en tjej gjort den också.
 KorvPerra
En timme stod jag ut, när jag stängde av hade jag glömt alltihop.
 chris_lambert_
rasustiskt men alltöfr grabbigt och med dåligt skådespeleri
 Okage
min mamma tyckte de var kul att titteln nästan är som the pacemaker :P
 Pyti
Slötittar film som lyfts upp av att George clooney är med, visst är han hot!
 Aunty
Räddas av Clooney på alla tänkbara vis, Kidman är blek i sin prestation. Underhållande, men kunde varit bättre.
 Jexxie
ett tag sedan nu men clooney och kidman kan väl inte gå fel
 PeterTheW
Kunde varit bättre, men spännande är den.
 pyramid
Spännande!
 rebelscum
Hög fart men tråkigt innehåll.
 Buffo
Jag blev förvånadsvärt medryckt.
 DanielJohnsson
Helt okej actionfilm. Den kommer inte riktigt upp till samma klass som 90-talets allra bästa actionfilmer som Face Off och The Rock men fortfarande en trevlig film att se en gång eller två.
 Jämte
Bra action. Duger som underhållning åt mig.
 Christofer
Det var ett tag sedan jag såg den här, men jag minns att den var bättre än väntat. Jag har också för mig att den innehöll en ovanligt cool biljaktsscen...
 Tasnu Arakun
Mainstream-action av det tråkiga och ointressanta slaget.
 Klunkenstråle
Icke minnesvärd. Ungefär som David Icke.
 kNoozer
Inget man inte har sett innan(oftast med Harrison Ford) men storyn flyer på bra utan några större irritationsmoment
 bluefruit
Gillar både Clooney och Kidman, so I liked this movie!
 imamoviestar
den är bra tills slutet, då jag tycker att den blir lite utdragen :( men annars godkänd :D
clooney gör en vandamme roll. tyckte den va tråkig
 INFERNO
Jag kan säga att jag håller med bluefruit och att jag inte håller med Bambi78 clooney gör inte alls nån Van Damme roll fy fan att amn kan säga så som Bambi78 gjorde uch
 Cp-arnie
Gillar Clooney, men filmen va väl sådär...det gamla vanliga, USA är hjältar i en evig kamp mot ryssarna.
 Little Big Aun
Godkänd action. Man kan se den en gång, men inte mer, verkligen inte.
 Hulk Hogan
Hyfsad actionthriller. Tycker Clooney gör bra ifrån sig här tillsammans med Nicole Kidman. Handlingen funkar hela filmen ut. Stundtals blir det konstigt och oengagerat. Vissa scener borde gjorts på ett annorlunda och engagerat sett. Lite kul med Van Damme liknelsen...=) (?)
 kennert
Tempot är bra,men lite för mycket av superhjältar.
 Namrub
Vad jag minns så var den ganska dålig…
 kexchokladet
En bra actionthriller...små svackor emellanåt..men slutomdömet är positivt..
 amam
Ja, som tidigare sagt. Godkänd action men inte så mycket mer. Inget jag rekommenderar direkt men funkar som tidsfördriv. En stark tvåa.
 Irwin Fletcher
Helt okej actionthriller. Har alltid varit svag för clooney.
 djonipony
hajar inte vad jag gav den fyra för förut. SÅ bra e den inte, en okej politisk actionthriller.
 teberium
Jätte bra film men ett par irriterande missar så kan den inte få mer än en 3:a.
 HippiePatrik
sista halvtimmen är spännande, värsta 24/Jack Bauer action!
 MrMario
Nicole Kidman funkar inte alls
 Martain
Förstår inte varför Nicole Kidman lyckats blivit ett stort namn, detta är ännu en i raden av värdelöst agerande från hennes sida
 dudson
Nee en mkt märklig film!?! Borde heta the Pacemaker så den kunnde dött på halva tiden...90-tals piss rulle..(
 Djason
En sådar lagom underhållande rulle som varken är kass eller så där wowbra. Nicole Kidman är väl inte direkt jättelyckad i sin roll.
 Brouhaha
George Clooney är lika charmerande som vanligt. Kombinera detta med några explosioner och ett gäng totalkvaddade BMW'ar och vi har en stabil actionrulle.
 HerrNenne
Bra mix actionthrillerkrigsfilm. Ganska rak, men det är så man vill ha det. Clooney gör det bra, Kidman not so much. Snygg atombombsexplosion dock.
 GalaxDödaren
"It´s only jetfuel" Vaaa?
 not_me
Lagom spännande action, inget mästerverk men funkar att döda två timmar med.
 Xenox
Hyfsad thriller.
 siggelund
En ångande hög med... Alla i öststaterna ser ut som Borat med fru. Alla i USA ser ut som... well. Hollywoodstjärnor. Hjältarna hoppar ifrån explosioner och hoppar över saker när de springer efter skurkar. Filmen kan innehålla en av historiens tråkigaste biljakter och jag är hyfsat säker på att det mesta av musiken återanvändes till Pirates of the Carribean några år senare. Bluärk.
 LTT86
De här filmen var...... huh! Ja som det ser ut så är story väldig krånglig för mig och ganska tråkig för mig, och det är det största problemen för mig här. Och det finns inga intressanta stunder som jag kommer att minnas. Karaktärerna var heller inte så intressanta, förutom George Clooney förstås, han var coolast som vanlig. Hur som helst, filmen var tråkig, ingen intressant hände och jag tycker att filmen var tråkig.
 ClintanTheKing
Sevärd thriller/action som håller en stabil nivå från början till slut. Valfri Bond-rulle eller ett krigsäventyr? Välj själv. Hursomhelst en underhållande, mycket fartfylld spänningsfilm med snygga actionscener och ett livligt soundtrack. Plus för det höga tempot som bibehålls bra trots ganska lång speltid.
Kidman och Clooney gör mycket för filmen, deras relation och deras dialog höjer känslan i filmen. I övrigt är det en ganska klassisk film med mycket action och många klychor som inte gör någon besviken. 2+
 92axha10
Jag gillar dumma actions och jag gillar Clooney. Slå ihop de båda och man får en underhållande, dum och rolig actionfilm.
 AmyTatti
Funkar som underhållning men tillför inget nytt.
helt ok
 Rele
En vanlig film med action. Skådespelarna höjer filmen till en svag trea.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)