warlock
Den suger men jag älskar det!
 Dreamink
Helskum och rätt bizarr, men vad vore Tank Girl om inget hade varit skumt eller bizarrt. Den fantastiska och skruvade serien har fått en helt okej filmatisering. De tecknade sekvenserna är riktigt snyggt inklippta.
 KurtKarlsson
hehe tankgirl.. då var den rätt flummig
 Lindir
Aww, så fiiin! Man kanske bör ha lite speciell smak, men jag rekomenderar den för alla!
 kallewj
sexigt och farligt!
 Saikano
Njaaa, inte riktigt min smak...
 Krebspawn
Snygga kläder, cool musik och hårda omgivningar! Sen att skådespelarna är sämst gör inget, på något sätt passar det temat.
 lillmånstret
Hade kunnat varit kortare och inte så mycket skämt hela tiden... Den började ju rätt bra i alla fall.
 alexi
Solklar på alla håll och kanter... en stor favorit!
 Anlei
Allmänt töntig film, men skrattade rätt mycket.
 virre_erriv
Framtiden är väldigt mycket 1995
 Salvation_Mind
Försökte inte ta den på så stort allvar då det var en komedi, men kunde inte undgå att tycka den var jobbig. Pausade flera ggr i filmen då man behövde lite break från den..
 fari
Bara titeln förtjänar den en tvåa.
 zonk
Faller mycket på att Lori Petty inte alls övertygar - Tank Girl är ju i serierna en stentuff, brutal och skoningslös typ som äter taggtråd till frukost.. i filmen blir det en väldigt urvattnad och tunn typ som ser ut att kunna blåsa kull av en myggfis.
 veronickis
Storyn är ju ganska banal men hon är ju så cool! Flera repliker som blir slagfärdiga citat.
 Viktor Glantz
riktigt snygga serier, (stundtals) usel dialog och ett ganska knäppt tema, men jag tycker faktiskt att den håller måttet för en svag trea. Den underhöll i alla fall mig.
 Mat1az
Vilken härlig kalkonfilm! Det gör nästan ont att se den. Så mycket som lagts ner på en fiasko som det här. Ha ha, det är roligt att titta på i alla fall. Pansarvagnen påminner om något från Studio Ghibli, rätt cool faktiskt. Om den här filmen skulle vara animerad som de där korta sekvenserna tror jag det skulle bli en riktig dunderrulle. Det här är bara patetiskt, skrattretande och barnsligt löjligt. Vilken grupp riktade man sig riktigt till med barnslig Tom & Jerry humor blandat med blod, avhuggna armar och strippor. Och en cameo av Iggy Pop som gubbsjuk pedofil som tycker om småflickor utklädda till "schoolgirls". Som sagt, vem var filmen menad för? En kalkon-pärla!
 karlmats
En väldigt svag 4a men jag kan inte låta bli att sätta den till slut efter mycket om och men. Första timmen är hur bra som helst, med Petty och McDowell i storform, härliga one-liners droppas som harskitar, man mixar in seriestrippar och stämningsfull musik för att skapa en helhetsatmosfär som inte liknar nåt annat. Att Tank Girl är lite av en antihjälte som skiter i det mesta och har Lori Pettys underbara utseende och röst gör inte saken sämre. Sen börjar den redan oseriösa filmen flippa totalt med ett helt random dansnummer och något som bäst kan beskrivas som de värsta karaktärerna i filmhistorien (en gnutta överdrift, de har ju trots allt Jar Jar Binks och Åsa-Nisse att tävla mot). Några jävla kängurumänniskor som mest är vidriga och outhärdliga, där bl.a. Ice-T på nåt psykadeliskt jävla sätt ingår. Alla scener med dessa as är egentligen 1or vilket verkligen gör det här till en svår film att betygsätta. Som tur är får de inte vara med alltför mycket totalt sett och snart kommer McDowell och tar tillbaka lite allvar i det hela. Överlag är det alldeles för mycket bra för att jag inte ska gilla det här, man lyckas till och med klämma in både lite pedofili och incestskämt vilket kändes friskt vågat. Den feministiska cyberpunken lever mot förmodan i allra högsta grad!
 landjorden
Det blir lite för mycket fåneri för att jag ska orka med det hela. Gillar verkligen inte själva tank girlen som så fort hon öppnar munnen ska va hipp, cool och jävligt ironisk, det hela får mig mest att vilja stänga av. Små ljuspunkter har den dock så det blir godkänt men icke mer
 Bandersnatch
Ball estetik räddar inte den här fantastiskt trååååkiga, töntiga och osammanhängande dyngan. Totalt random film där man istället för story får en massa dåligt skådespeleri. Och varför i helvete lät Björk två av sina låtar användas i den här?
 Serenas
Mycket underhållande, gillar denna film!
 Gialloblu
Wtf? 90-tal!
 Balal
jag älskar denna filmen <3
 heftigahector
hon är bara alla bra män i en kvinnah, hon är den bästa
 von_idefix
Jag älskar seriekänslan i den här "dyngan" ;) Yes, lite b, men fan va hon e underbar ändå. Dock, borde den som skrev "Om tank girl" se filmen igen... (Eller se filmen.) om man gillar filmer som "kickass" och "Sin City" så borde man se denna. (Mycket som skiljer sig, men alla tre ger mig samma sorts serie-glädje.)
 Brouhaha
Riktigt skön apokalyptisk sci-fi actionkomedi! Petty gör en riktigt grym roll, och det är kul att se en lite annorlunda actionhjälte, som kontrast till alla muskulösa Rambovarianter. ^^ Dessutom är kängurumutanterna brutalt härliga med sin gangsterstil. :P
 The Herminator
Man kan se det som att den helt urfreakade storyn (på ett bra sätt!) räddar den från att vara en tvåa. Man kan också se det som att det faktum att den är så djävulskt ostig ibland drar ner den från en fyra.
 Arensberg
naomi watts är ju tight i sin roll azzå
 Alice - Renee
"The tank isn't... Glad? Sad? Mad?"
 Kristallskärva
Manuset är klockrent och Lori Petty är härlig. Sällan man hittar så många grymma citat som i denna film. Man blir glad och road och att de har med korta tecknade sekvenser höjer bara.
 100tonvalspäck
Underhållande med coola kaninmutanter. Kul också att det för en gångs skulle är såpass tydligt att tillochmed jag lyckas se dem, linorna alltså.
 bradhadair
"It's... really... hard for me... to play with myself in this thing" <33
 Robkiller
Helflummig post-apocalyps där många actionscener är tecknade. Humorn ligger på en bra nivå och med genmanipulerade rebellkaniner kan det väl inte gå fel. Många roliga kommentarer och konstigheter, den är dock lite för urflippad för min del, men kan förstå att vissa gillar den mer.
 Elmore
Inte så tokig men blir lite för klämkäck och ytlig. Trots det snyggt gjort och har en hel del humor.
 federico033
Förvirrat bearbetning av kult serie
 sandymjau
alltså, filmen är egentligen inte värd mer än en 2:a, men tank girl är så sjukt grym och het och grov i munnen, så jag kan inte annat än att älska filmen.
 Supernaut
Underskattad och underbar!
 Almgren
Härlig b-film som bara kunnat göras på 90-talet! Petty och Watts är grymma, och håller uppe tempot och betyget även när filmen tycks tappa bort sig emellanåt. Musiken, specialeffekterna och skådespelarna är en underbar nostalgitripp.
En hysteriskt enerverande Pippi Långstrump-kopia i något som liknar en totalt charmlös mix av Mad Max-matiné och high school-komedi. (3+/15)
 Kubrick
Vad fruktansvärd, klarade inte ens av att titta klart.
 LTT86
Jag vet inte om jag verkligen behöver säga hur hemsk filmen är. Story är dålig, är tråkig som helvete, karaktärer är dåliga, är längre och plågsamt än nödvändig och så har vi Lori Petty som jag hatar så mycket. Jag måste få säga att jag har ingenting emot henne som en person, jag är tror säkert på att hon är en trevlig kvinna. Men jag står inte ut med hennes skådespelare, jag mår illa av att se på det. Som jag sa, ingenting emot Lori Petty, bara hennes skådespeleri.
 Taandborste
Tank Girl är en helt fantastisk karaktär tycker jag, har velat läsa serien länge men det har aldrig blivit av. Filmen är ett mischmasch av händelser och element som lätt blir osammanhängande och på gränsen till fånigt. Men en 3:a för underhållningen kan den väl få.
 Urfbert
Uhm ... fast den får mig att vilja läsa serien.
 F-M-J
Vilken smörja.
 Daed
Diggar stilen. Överdrivet och underhållande, men blir lite väl spretigt och tyvärr märks det att MGM la sig i alldeles för mycket i klippningen. Stark tvåa.
 Necross
Ojojoj. Fattar inte hur jag kan ha levt ett helt liv utan att knappt ha hört talas om denna. Anyway, det var ju lika bra det. Det enda förlåtande är Lori Petty, som gör en stark roll och är allmänt likeable. Undrar vad som hände med henne, karriären har ju inte direkt gått spikrakt. Knarkträsket?
 Sangraal
Zzzzz.....
 JPerlie
Förväntade mig en stark kvinnlig huvudroll och istället fick jag sexistisk smörja. Inte ens mina otroligt låga förväntningar när jag gav mig in att se den kunde rädda betyget. Urk. Kunde jag ge minus så skulle jag. Och vem valde att göra den narrativ. Funkade inte alls.
 Mother
Jag VILLE verkligen gilla den, och korta bitar här och där är den som ett perfekt destillat av 90-talet, men det är oj så mycket som är fel med den här filmen.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)