dissiminator
Ok brötaction med propagandavarianten av vikingar. Ett snäpp (eller fler) fler bakomliggande motiv hade inte skadat, men man kan inte få allt.
 Salvation_Mind
Oj, här var folk negativa. Visst man ska väl direkt aldrig se någon film som en historielektion, då kanske man borde just gå på en historielektion, om det är det man nu vill ha.. Tyckte filmen hade högt underhållningsvärde, spännande och bet tag i mig - rekommenderas om man typ gillar Apocalypto.
 dutten83
Helt okej vikingafilm...Jag tyckte den va bra!kanske inte den bästa som har gjort och egentligen så gillade jag inte någon av skådespelarna...men den funkade ändå för mig.
 GinNTonic
Det är jättecoolt med vikingar som kan ryta som lejon. Det är också coolt att inte kunna se vad som händer.
 Brafen
Usch
 Schtellan
Alltså, det räckte med att kolla in bilderna och texten på baksidan av dvd-fodralet i videoaffären för att inse att det skulle vara en B-film! Jag kan inte begripa hur folk på fullt allvar förväntar sig att en film som utlovar maffig action med slagsmål mellan indianer och blodtörstiga vikingar ska vara historiskt korrekt..... Jag och kompisen hyrde rullen i hopp om lite hjärndöd underhållning - och det fick vi. :P Filmen var inte bra, men det var rätt underhållande att flina åt de värsta töntigheterna, bristerna i manus och de taffliga försöken till skådespeleri som förekom! =)
 Heartofarebel
Hahahahaha! Shit, det här var bland det sämsta jag sett!
 fucking
Bra story coolt när han högg ut ögat
 Kurganen
Ja... Jag vet inte riktigt. Filmen är en slags Conan-variant av Rambo och det är inte nödvändigtvis bra men heller inte nödvändigtvis dåligt. Problemet jag har med den här filmen är mycket i hur vikingarna framställs. Varför ser de ut och beter sig som orcher? De verkar lika snara att ta livet av varandra som att slakta indianer. Kul att se Clancy Brown igen dock! Men filmen duger bra som underhållning. Varken mer eller mindre.
 anniebunny
Hyfsat trist.
 ICAMagnus
Det här var så dålig att jag inte ens stod ut 20 minuter. Undvik!
 Qerzeboy
Bra underhållning om man gillar våld, men handlingen var nästan obefintlig.
 egoman
Vem behöver handling när allt är så djävla snyggt.
 Kissemiss
Håller med alla som säger att Vikingarna är EXAKT som orcher. Tur iaf ifall någon av orcherna från sagan om ringen fick jobb :).. Men filmen.. nää
 Lovegain
För tittare som gillar slagsmålsfilmer utan krav på handling, och som står ut med otydlig (men stämningsfull) bild.
 henrik_a87
meningslös våldsfrossa
 Djason
Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Clancy Brown är ju galet bra som bad guy. Monn Bloodgood måste ju ha universums häftigaste namn. Man får ju ta den här filmen för vad det är en häftig äventysfilm.
 Brafen
fy fan säger jag bara. synd att det inte finns sämre betyg än 1 =(
 Aven
Framförallt enormt tråkig. Jag fann det helt omöjligt att hålla intresset uppe.
 donna
vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det här. jag mår illa när jag tänker på att det antagligen kostade en del pengar att göra den här smörjan.1minus
 Slakob
Såg den här för andra gången och då var den ännu sämre...Dialogen är så hemskt dålig att man måste skratta åt den. Även fightingscenerna är otroligt fartlösa och ospännande, och då pekar jag främst på slutscenen. Sen avskyr jag också karaktärsdesignen på vikingarna, om inte så kan man låta det gå som sword and sorcery. Men att vikingarna har sitt fornordiska men indianerna pratar engelska, det förstår jag inte och det drev mig till vanvett. Det enda som håller upp filmen är de snygga miljöerna och dess färger. Annars sjunker filmen som sten i sjön.
 eluned
Usch!! Skäms på dig Eomér.
 jabbahyddan
Låter till en början som en perfekt "grabb-film". Indianer+vikingar=Awsomeness...elle De har fått vikingarna att se riktigt råbarkade och vilda ut, men förutom det är det bara töntigt och ihåligt.
 Stjerne
Så otroligt tokdålig att jag blir deprimerad bara jag tänker på att jag såg skiten. Förstår inte hur eller varför jag såg klart den. Hela filmens handling har de dessutom direkt stulit från den samiska filmen Vägvisaren som är ljusår bättre. Sen har de ändrat från samer till vikingar och indianer. Skippa det här skämtet och se Vägvisaren istället.
 rytlejon
jag blir rädd för tanken att jag ska råka se den här filmen
 Halofreak92swe
Sjukt cool!
 godsk88
helt okej underhållning tycker jag, Karl Urban är sjukt cool, annars lite halvbra skådespel. Visst har de snott mycket men jag tycker inte det gör något.
 mingping
Grymt tråkig men samtidigt snygg grafiskt sett. Det var värt att se för de otroligt coola vikingarnas skull, men annars var jag nära att nicka till ett antal gånger under filmens gång för att den inte var särskilt underhållande på något som helst plan.
 MissHanni
bra film om dom första som kom till amerika och urinvånarna.
 Goblim
Fredliga piprökande naturälskande indianhippies mot onda blodtörstiga barbariska vikingar. Inte alls stereotypa bilder. Inte alls. Att det enda vikingen som är god är den som lär sig hata sitt eget folk är inte alls rasism. Nej då. Inte alls. Denna film är inte alls propaganda.
 JTP1987
Ganska underhållande. Svag 3a.
 Luskar
skräp
 Ghostface
Riktigt brutalt skräp. Har stundtals en kalkoncharm över sig. men tyvärr är det inte bra någon stans. Ett litet plus för miljöerna stundtals men det hjälps inte.
 tutorp
Egentlig en grusomt dårlig film, men... med et glass eller to med whisky er den allikevel kanskje den mest underholdende filmen jeg har sett
 Beeishly
Underbar underhållning ;)
 Annisen
Alltså, ni kan ju inte se detta som en historisk film om indianer och vikingar. Det är ju uppenbarligen en fantasyfilm om naturfolk och vikinga-orcher. Hade velat ha mer explicita sexscener för att balansera upp våldet, istället för de 10 kyska sekunder vi fick. Allt som allt är det oengagerande och väldigt tråkigt. Nästan så att jag gäspar för stort för att ens orka sätta nåt betyg alls.
 Astrojacob
Hahahaha... smaken e som baken säger man. Detta var fullgott drama om än påhittat. Rått våld, brutala svenska skinheads eller AIK-huliganer möter Pocahontas. Kalla det vad som helst. Uselt, enkelt, kallt o fruset men fantastiskt underbart i mina ögon. Jag njöt genom hela filmen. Kanske för att jag älskar både vikingar o indianer - de riktiga alltså. Störtskön Femma.
 Golazo
Jag har inte sett den. Tänkte kolla betygen här först. Det blir nog inte av :) - Synd, hade sett fram emot en bra vikingafilm.
 Robkiller
Det här var då meningslöst. Indianbyar attackerade av det blodtörstiga drakfolkets krigare med horn på hjälmarna (vikingar). Handlingen är rätt menlös, det blir aldrig engagerande eller intressant. Förstörs av värdelös regi, kass färgsättning så det mesta ser svartvit ut, ryckig klippning, dålig ljudproduktion och allmänt risiga skådespelare. Karl Urban känns helt fel i huvudrollen, Clancy Brown fungerar bra som ond ledare dock. Synd, för den hade nog kunnat blivit bra med ett kompetent filmteam bakom den.
 Tobbiee
obetydlig, meningslös och otroligt ointressant!
 ropes_in_tears
Men är folk dumma i huvet på riktigt? Går man och ser Pathfinder för att få en realistisk tolkning av vikingar och sen klagar över att nej, det får man inte, ja, då är man förmodligen det. Det man däremot får är fet, fet fantasy action som bara genljuder sidorna i gamla Heavy Metal-serietidningar, och i synnerhet Frazetta-omslagen av dessa. Omslaget för filmen ser t.o.m. ut som en hyllning rakt av till de fantasykonstnärer som huserade på 1980-talet. Och handlingen i de berättelserna var alltid rejält ostig.
 rebelscum
Det var inte många rätt här inte!
 Grillo
Skön action och härlig estetik - nästan varenda bildruta hade kunnat vara ett omslag till ett metalalbum... Och när man tänker på vad man sett känns det rätt löjligt att klaga över historiska felaktigheter, för det är uppenbarligen ingen som brytt sig om det från början. Filmen faller dock lite på en trög inledning, men det blir ändå en svag trea.
 RichardEk
Dålig och ointressant på nästan alla sätt. Specialeffekterna, det datoranimerade blodet, hur dåligt är det gjort? Lyssna på dialogen, hemsk, fyllde med plattityder. Hur kan 'Ghost' vara så tränad i vikingarnas stridsteknik när han har växt upp hos indianerna? Hur lyckades man förmå Clancy Brown att göra om sin roll som Kurgan fast utan finess? Det enda positiva är att man fått vikingarna att prata isländska, i stället för någon bruten version av engelska. Men också där hann Mel Gibson före med den på alla sätt bättre 'Apocalypto'.
 LTT86
Jag gillar story, det kunde ha blivit bra. Men tyvärr så är karaktärerna så himla svaga att jag strunta totalt i vad som händer med dom. Och det gör mig ledsen för jag ville gilla det här filmen, men kan inte.
 Engravadlax
Det är inte Den siste mohikanen, men riktigt så dålig var den inte som jag trodde. Gillar stilen, som någon anmärkte påminns man om Frazetta m.fl. Ser gärna mer film i samma stuk, men då får det också gärna vara bättre skrivet... och med bättre CGI...
 Rele
Spänning och många döda. Jag ger en tvåa.
 Norpan0
Svag tvåa... Filmen började bra, men sen blev det bara hämnd, våld och übermensch. *suck*
 vonadel
En sån där film som nästan gör att jag blir irriterad på mig själv för att jag ödslar tid på den. När jag istället kunnat se något betydligt bättre. Kunde ju sett originalet t ex, som ska vara mycket bättre. Kändes B överlag. Fick inte känsla för någon eller något egentligen. 3/10
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
The Commuter (info) 22:51 19/5 (31)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)