_AngelOfMusic
Tycker inte att den var så dålig. Lite för politisk för att alla ska uppskatta den kanske och lite för händelsefattig för mig.
 gosesmurfan
det enda som är bra i denna film är musiken...
 Muminmamman
Som film är den ok, men musiken är fantastisk! Madonna spelar bättre än jag förväntade mig. Gillar historien om paret Peron och hela händelsen, i kombination med min böjelse för musikaler blir det ändå godkänt!
 waterboij
Madonna är lite matt, men det vägs över när Antonio Banderas är briljant.. måste vara en av hans bästa prestationer tycker jag
 Ihsahn
Bra och mysig musikal som är bättre om den upplevs live. Precis som nästan alla musikaler. Plus för Antonio Banderas insats, både musikaliskt och skådespelarmässigt!
 Hedde
Långtråkig och seg handling... Musiken höjer dock lite...
 jenns
jag skulle säga andra vägen, filmen skulle ha varit bättre om den inte skulle ha varit en musikal.. fast vissa "låtar" i filmen var helt fantastiskt bra. mycket svår att betygsätta...
 staten
Musiken var verkligen mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Dessutom bra iscensatta nummer. Alan Parker kan sina grejer. Antonio Banderas är bra i en tacksam roll. Jag kommer aldrig under huden på Madonnas Evita. Handlingen är tyvärr bara begränsat intressant. Plus för Jimmy Nail. Så skön röst och ballt utseénde.
 EleanorRigby
Ja Madonna, vi vet att du kan sjunga nu...
 Phoenix Rising
Har aldrig orkat se hela...
 Qnojj
Ush vad jag är delat till den här filmen, för det första så är det en intresant histora som är väl genomförd. Men för det andra så verkar det som att madonnas maneger hadde ett finger i spelet och "förfinade" filmen, filmen handlar dels om Evita och dels om Argentina och skildringen av inbördeskrigen, militärkupperna, fashismen o.s.v. var lite i det tamaste laget. Man fick se lite blod på nåns ansikte nån gång. Musiken var bra, men inte överdrivet bra, det bra låtarna körde de ca 4 ggr under filmen och de dåliga var lite där för utfyllnadens skull. Sen kunde de gott ha klippt bort de sista 25 minuterna av filmen, det gav inget åt handligen. Sen var det lite specielt att se Madonna göra fashisthälsnignar åt folket i sann Mussolini stil.
 Nathanael
Det har gått flera månader sedan jag såg filmen och jag märker att jag ibland kan gå omkring och nynnar på några av låtarna.... Musikalen jag rekomunderar över alla andra musikaler....
 MiniMouse
Kunde varit bra om man inte gjort den så lång, de har fyllt ut den för mycket.
 Jonatanh
Längesen jag såg den men minns den som lite lång men underhållande och FET. Välgjord och bra musik.
 femslag
Orkade jag se klart den här? Ytterst tveksamt.
 Linda86
Visst - "Don't cry for me Argentina" är underbar. That's it.
 Rogue
Denna e den mäst tråkigaste film jag nånsin sett
 rockcat666
Jag gillar musiken och fotot. Evita borde dock ha en sällskapsal tycker man.
 Graciel
Inte min typ av film
 cherryluck
Blev positivt överaskad, trodde jag skulle närmast avsky filmen. Men det var en fantastisk musikal, välgjord, välspelat (särskilt från jimmy nail, ooh). Blev bättre den sista timmen. En storfilm helt enkelt. Madonnas skådespeleri ska man inte klaga på heller, tycker hon gjorde en strålande rolltolkning i Evita, om man jämför med många av hennes andra skådespelarinsatser, eh.
 Lollol
Är känslomässigt bunden till den här sedan jag var med i uppsättningen på Göteborgsoperan! Gillade madonna bättre i rollen än jag trott.
 Lizz
har ju sett PotO så vet vad Webber kan prestera å d här va inge vidare..
 Angeliana
musikal nörden nummer ett här, och jag älskade den. Antonio Banderas och Madonna var outstanding i den här vackra filmen!
 Greta_G
Musiken var bra, men filmatiseringen var inte riktigt lika bra. Jag tyckte på ngt sätt att musiken och filmen inte matchade.
 Ola_Schubert
Jag gillar musiken och dramaturgin. Men eftersom paret Peron var kryptofacister så kan det inte bli mer än en trea. Medger dock att problematiken tas upp i filmen.
 Mashie
Det var så längesen jag såg den, jag kommer inte ihåg mycket. Så jag bör väl egentligen se den igen innan jag betygsätter den. Men det orkar jag inte....
 Korintkaka
Tyckte inte att filmatiseringen var så bra, men jag gillar verkligen musiken. Var tvungen att köpa soundtracket.
 kacki86
Gillar inte alls musiken, förutom Don't cry for me Argentina. Var ett tag sen jag såg filmen, men den var inte direkt toppenbra.. Kanske medel
 kexchokladet
Gillar detta...musiken och skådespelarinsatserna väver ihop storyn på ett snyggt sätt..
 Aidahog
En roll som Madonna faktiskt passade för. Bra film.
 Robs
detta kunde vara en riktigt bra film om den inte hade madonna med
 matildatroger
En tvåa bara på grund av kläderna och frisyrerna.
 kjs
Blir bättre och lättare att förstå när man har läst på lite om Eva Perón och Argentinas historia.
 danneman84
En facinerande historia (vilket jag är svag för) som fick mig fastklistrad i två timmar. Sen har den sina brister filmen, men sevärd är den (om man gillar eller står ut med musikalfilmer förståss).
 Les_Sourcils
Svår film att betygsätta. Bra historia, vissa bra fängslande låtar. Problemet var för mig att musiken ibland mer kändes som ett hinder för historian istället för ett ytterligare djup. Liknade mycket musiken från Jesus Christ Superstar, och de snabba tempo förändringarna passade inte till denna film.
Musikal – denna förkastliga filmgenre – skapas av skrupelfria affärsmän för kulturlösa idioter. Generellt sett så blir det alltid en ytlig slutprodukt mellan två stolar: filmens och musikens. Evita är inget undantag. Som vanligt så pissas det, utan såväl skam som respekt, på allt vad god smak och kreativ känsla heter. Med rysansvärt skev precision så har Sir Andrew Lloyd Webber skitit ur sig ännu ett själlöst stycke plattetyder och egenplagiat. Med karisma som enda kvalitet vinglar Madonna fram bland de oavsiktligt blå tonerna, ständigt förlorande krigen mot megahertzen. Och Alan Parker behövde kanske pengarna, vad vet jag? Osmakligt och plastigt horeri från början till slut. (2-/15)
 LOD
Förtjänar endast en tvåa pga Madonnas vackra sång och rollkaraktär. Inget ont om Antonio Banderas men där kunde de ha valt någon bättre.
 Girona
Jag älskar musikalspelfilmer, men om det är något jag inte tål är det när de kompromissar med sången för att ta in kända skådespelare (som inte kan sjunga). I Evita klarar sig ändå skådespelarna hyfsat, men musikalen hade blivit mycket bättre om de tagit in riktiga musikalartister... speciellt Madonna tycker jag gör en väldigt blek insats jämfört med t.ex. Elaine Paige som har sjungit Evita på scen. Sedan tycker jag att första halvan av Evita är väldigt tråkig (med undantag för den första låten), men det är ju knappast Parkers fel. Jag tycker ändå att han gjort ett bra jobb, och scenografin är riktigt snygg. Och Gordyal - vad fan dillar du om? "Kulturlösa idioter"...? Tss. Gillar du inte musikal är det väl bara att undvika att se dem, för du visste väl att det här var en musikal?
 Ahrle
Dötrist
 Bjanca
Tyckte den här filmen var otroligt mycket bättre än jag väntat mig efter den kritik jag själv läst. Musiken är riktigt bra och både Antonio Banderas och Madonnas insatser är bra. Imponerande att verkligen alla dialoger i filmen sjungs, hade jag int förväntat mig.
 Solidus
Evita är en välregisserad musikal om Evita Peron. Tyvärr faller mitt intresse för filmen pga att Madonna och regissören misslyckas med att göra personen Evita intresseväckande. Vidare blir filmen väldigt seg mot sitt avslut då det är sentimentalt och sorgligt över en karaktär som jag ger blanka fan i. Däremot ska Banderas få en ros över sin (sång)insats och om filmen höll samma standard på sina musikaliska nummer som "The Lady's got Potential" skulle betyget bli en aning högre. Godkänt.
 Miiaa
Jag dissade den här filmen under en lång tid (Berodde kanske på Madonnas medverkan) Men så för något år sen så tänkte jag att jag skulle ge den en chans. Jag älskar ju musikaler och Banderas är ju alltid Banderas. Så jag satte igång den och nu undrar jag bara en sak: Varför väntade jag så länge innan jag såg den!? Den är helt underbar, Madonna passar perfekt för rollen, Antonio Banderas är lysande och musiken är otroligt bra. Vill ha fler musikaler i den här stilen.
 Klara Sofia
Musikal blir aldrig bra på film och Evita är inget undantag. Gillar dock musikalens själva grundidé, att låta en ung man vara "folkets röst" som ifrågasätter Eva Peron som den ikon hon mycket utstuderat låtit sig bli. Vad gjorde du egentligen, Evita?
 Kaka22
Banderas engelska är imponerande dålig
 Gigi1943
Suck så trågig och den musik, som jag alltid fått för mig varit lysande, var bara helt platt och intetsägande, lyssnade jag verkligen på samma film som spelades??? Nä det här var varken njutbart eller sevärt.
En film där Madonna faktiskt inte bara fungerar utan också levererar. Trots detta och det faktum att jag verkligen uppskattar musikaler så fungerar detta inte fullt ut för mig. Historien gör inte mycket för mig men som hantverk är den inte helt fel. 2+
 RustyFilm
Musikalfilm helt utan talad dialog. Rollen som Eva Perón är helt perfekt för Madonna och hon gör det väldigt bra. Nöjet att se filmen kunde vara än större om inte bildkvalitet var så total kass. Bilden är grynig och otydlig
 Jaganatha
Imponerande produktion och att talad dialog undviks helt. Madonna gör förmodligen sin skådespelarkarriärs enda vettiga prestation. Men problemet är som vanligt med musikaler att de inte lyckas engagera genom sina huvudpersoners ofta orelaterbara bekymmer. Varför bry sig om just denna argentinska presidenthustru var ett helgon eller en manipulativ lycksökerska? Är det för resten inte rätt uppenbart att hon var det senare?
Lite svårt när en inte vet så mycket om eran i sig, den politiska värld som filmen utspelar sig kommer inte fram tillräckligt. Och det är ju inte som att jag får någon ordentligt känsla för karaktärerna heller. Evita själv blir aldrig mer än en kuliss. Men, det är smått intressant och musiken är för det mesta rätt bra, även om den sällan lyfter. Finns en hel del känsla i det som ändå funkar. Så det är en ganska stark tvåa!
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)