thegoodold
Charmig och skön standard-Hitchcock. Ganska trist plot men det finns andra kvalitéer som gör den sevärd. Klart godkänt.
 sub-siv
alltså, den är verkligen tråkig, men jättefina kläder! läs mer om det i flm ;)
 Jämte
En bra Hitchcock film. Cary Grant och Grace Kelly är bra i sina roller. Fina vyer från den franska rivieran.
 ezeikel
Charmig men fòrutsàgbar...Inrigen var inte av hògsta kvaliet men allt och alla andra var det.
 henrik kraus
jag säger: jessie royce landis!! hon spelar ju också hjältens mor i I sista minuten - tala om att ha glimten i ögat...
 Dr Strange
Romantisk spänning med några av dåtidens största stjärnor. Får lite osökta Bond-associationer, bara jag? Hitchcock har gjort bättre, och sämre.
 jep
Trist manus med undantag av en delvis kvick dialog. Sam vanligt ett gott hantverk av H men man förväntar sig mer.
 Tobias Rydén
En av Hitchcocks svagare 50-talsfilmer. Historisk dock eftersom det var under inspelningen av denna som Grace Kelly förälskade sej i prinsen av Monaco.
 Tonti
Hitchcock fortsätter att imponera. Den här charmiga och underhållande bagatellen förtjänar nästan en fyra för sin stora trevlighet.
 Herr Arne
Vackra miljöer men kanske lite lam intrig.
 mugabe
Lite som en Rosa Pantern-film med David Niven, fast utan Clouseau.
 3D Daniel
När Cary Grant är med i en Hitchcockfilm, så blir den mer humoristisk.
 Afflicter
Man kunde strunta i allt annat och bara koncentrera sig på Grace Kelly hela filmen. Vilken kvinna!
 kakbakarn
Väldigt stark trea. Levererade precis det man ville ha, plus oväntat fina miljöer och vyer. Inget speciellt kanske (förutom Grace Kelly då, som alltid är speciell) men varför ska allt vara så speciellt för? Nej, just det.
 hsimpson
Nej, bättre än såhär kunde allt Hitch. En oväntat svag film för att komma från 50-talet, som enligt mig var Hitchs gyllene årtionde. Fotot och färgerna är vackra men intrigen är varken särskilt underhållande eller spännande. Innehåller några starka scener, och regissörens cameo är en av de roligare. Hyfsat stark trea. Måste dock säga att jag föredrar Stewart före Grant de flesta dar i veckan.
 jingoo
Charmigt spel mellan Grant & Kelly räddar filmen, för handlingen är verkligen inte mycket att ha. Larviga tjuvar & poliser.
 ilBrutto
Detta är kanske Hitchcocks vackraste film, fotot är vackert, miljöerna är vackra, Grant är vacker och Grace Kelly är...Vackrast av dem alla. Men filmen är ganska tam för att vara Hitchcock.
 Astrojacob
Visst är den vacker....zzzzzzzz, men ack så trist. Förutom ett fåtal typiska Hitch-tagningar (takscener) var detta både irriterande segt o fritt från både action o spänning, tyvärr. Ingen av hans bästa. Knapp Trea.
 indolore
Lite smått underhållande, särskilt sekvensen med polisjakten. Edith Head har gjort fantastiska kläder så filmen är värd att se enbart för det!
 sunvalley
Grace Kelly är förstås oerhört vacker, detsamma gäller fotot och scenografin. Filmen innehåller det mesta som behövs för en bra Hitchcock, men den saknar intensitet. Känns som att den skulle kunna vara så mycket bättre. Annars är det en bra film, en stark trea.
 Albion
Most enchanted. Förtjusande vacker film på många fronter. Härligt samspel mellan Grace Kelly och Cary Grant och mycket humor. Spänningsnivån är inte den högsta kanske, men det är av sekundär betydelse i denna mycket charmiga film. Betyget blir en 4;a och mycket nära en stark sådan dessutom.
 Zipper
Småcharmig Hitchcock, men inte en av hans bättre.
 phistu
Jag gillar Brigitte Auber framför Grace Kelly, men det är en trevlig fredagsfilm med rätt dos humor, romantik och 50-talskänsla.
 Redwood
En superb "mysrysare"!
 Floop
Hon franska flickan, Danielle, var bra mycket charmigare än Grace Kelly och hade bättre kemi med Cary Grant dessutom!
 annihilat0r
Väldigt vacker bild genomgående - franska rivieran lockar! Cary och Grace passar utmärkt in i det vackra landskapet. Alfreds egen scen är också positiv. Spänningsnivån är lite för låg för min smak, men desto större myskänslor infinner sig, utan större problem.
 vieekk
En lagom Hitchcock för en lagom natt. Cary Grant är en pensionerad juveltjyv på den franska rivieran som nu är illa tvungen att ta sig en kopieringskatt för att upprätthålla sitt rykte som en numera laglydig katt i hatt. Grant spelar mot January Jones 50-talsförlaga Grace Kelly och de båda gör prestationer som är lagom för en film som denna. Mysigt äventyr och Hitchcocks nästintill felfria repertoar förblir felfri. 3/5
 sirkurt
Nja, långt under den nivå som de andra Hitchcockfilmer jag har sett haft. Trista karaktärer och rätt trög historia.
 Laszlo Kovacs
Brigitte Auber stjäl hela filmen från Grace Kelly. Briljant!
 emilstjernholm
Cary Grant var verkligen lysande.
 Crosswordgirl
Spännande men tyvärr lite utdragen emellanåt.
 Tobias Rydén
En charmig Cary Grant och underbara miljöer (franska rivieran - och på 50-talet dessutom!) är egentligen det bästa i denna annars förutsägbara och ganska sterila Hitchcokfilm.
 ulpe01
Visst, det är charmigt och jag ville så gärna kunna ge detta en fyra, men det når inte riktigt så högt. Tycker inte att det är så mycket thriller, trots alla försök att skapa spänning med hjälp av överdriven musik. Tycker heller inte att romantiken håller måttet riktigt och Cary Grants haka ser ut som en liten rumpa (inte helt relevant för betyget, men anmärkningsvärt ändå).
 Zelect
Som ett antal andra så väger även jag mellan en trea eller fyra. Tycker den är lite 'svängig' när det kommer till tempot, vissa scener är hur gripande som helst och man vill bara se mer, och andra är gråa och fyrkantiga. Lite utdragen. Annars tycker jag Grace Kelly gör ett superbra jobb och säkrar en stark trea.
 Ful_fisk
Skaplig Hitchcock-rulle med en del riktiga höjdarscener och en del transportsträckor. Cary Grant är ju förstås bra.
 Mrs Smiths
Klänningarna ger jag en solklar femma!
 ClintanTheKing
Hyfsad. Cary Grant är iaf rätt sevärd.
 JoshTee
Väldigt vackra miljöer och kostymer
 Wridmuld
Mycket mycket bra film!
 labi
Intressant för den modeintresserade. Grace Kelly har väl sällan varit mer bedårande än här? Känns som filmen förebådade vad som komma skulle, det var ju sista filmen med Hitch innan hon lämnade filmkarriären och vigde resten av sitt liv till monarkin. Samtidigt markerar filmen Cary Grants återkomst, han hade tänkt lägga av redan här, men fick några sköna år till på duken. Tack för det, Hitch! Som film betraktad är det ingen av Hitchs höjdare. Som en träig Bondrulle. Bäst är dialogen mellan Grant och Kelly uppe i bergen när de käkar kyckling (leg or chest?).
 Sarakin76
En meget sterk treer. Det som trekker ned var at den var for forutsigbar.
 Sznax
En skön Hitchcock som på ett snyggt sätt blandar komedi och klassisk thriller. Kommer aldrig riktigt loss dock. Betyg 6.6
 Engravadlax
Hyfsat för sin tid. Roliga dialoger. Jo.
 hestret
Tyvärr rätt trist film för miljöerna, de starka färgerna och Grace Kelly bidrar med så mycket visuell styrka och skönhet. Musiken är bra den med. Dock är storyn inte så kul eller intressant. Lite för lättviktig och romantisk för sitt eget bästa. Skådespeleriet är inte så topp som man kanske tror givet name value - Kelly är lite konstlad och Grant känns något oengagerad. Slutet galet telegraferat, men ändå en okej upplevelse trots de klara bristerna. 43/100 och svag trea.
Jag håller Hitchcock väldigt högt som regissör och även i denna film levereras på området. Fotot är väldigt givande med härliga och snygga scener. Förutom det ovanstående så känns denna film inte som Hitchcock. Den lyckas inte skapa någon större spänning i handlingen och den romantiska sidan av filmen levererar inte heller. Ändå så lyckas filmen vara sevärd, kanske är det just kvalitèn på fotot och arbetet med kameran och kameravinklar som gör den sevärd. Jag uppskattar Hitchcocks cameo. 3+
 okidoki
Nämen så tråkig.
 KyLLo
Det lär vara en av Hitchcocks svagare filmer. Handlingen väcker aldrig riktigt mitt intresse och det tar tid innan det börjar hetta till. Scenerna på hustaken är filmade på ett speciellt vis. Det är kul när det sticker ut, även om det tyvärr inte ser särskilt verklighetstroget ut. Sedan tycks ljudläggningen i scenerna vara bortprioriterad. Bra ljudeffekter kan annars överväga vissa brister. Jag tycker för övrigt att filmen till stor del påminner om en gammal Bond-rulle. Men frågan är om inte Bondfilmen är intressantare och mer spännande då.
 KimEkberg
härlig miljö och foto, lite som att kolla på tintin. men ganska tråkig och plump. känns som en mellanfilm. och det är det ju också.
 Malfunction
Cary Grant och Grace Kelly softar hårt på franska rivieran. Mycket snyggt foto och ytterligare ett bevis på att majoriteten av FTs användare saknar smak.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)