Henkke
Zed e bäst
 O´Reilly
Zed får äran att ta emot min 3:a som bara är tillägnad honom.
 Christofer
En av de sämre i serien.
 Killestocktown
Första filmen jag såg med Polisskolan.... Den bästa enligt mig.
 Hulk Hogan
Svaaag 3:a. Inte bra men heller inte dålig. Gillar talet som Zed håller i biblioteket...ööääAAh! Eeääh...Över huvudet taget så är han bland det roligaste och höjer filmens betyg själv!
 Meadow
Stark 4:a!
 mindcooler
Tyvärr inte den sämsta.
 Angeliana
sämsta av dem, eller en av de sämre
 yrkeschaufföre
Serien blir ju inte bättre ju längre det går, men den här är anständig.
 Zipper
Tjatigt.
 theCFC
det är ungefär här som det räcker med snutskolan rullar. eller tja det hade egentligen räckt gott och väl med den första.
 Viktor Glantz
tråkigt dålig
 Sarakin76
En otroligt svag tvåa. Några enstaka roliga skämt räddar den från ettan.
 BROBJO
NOSTALGI så det skriker!
 Wachen
Den här filmen är faktiskt riktigt rolig på sina ställen, och ungefär 85-90 % av det kan tillskrivas Bobcat Goldthwait vars rollfigur Zed varken skådats förr eller senare. Klart sevärd!
 Harkaiden
Skön låt i början! Sen spårar det väl ur en aning.
 Redwood
Man far vad man farvantar sig.
 karlmats
Nu har det flippat mer än tredje filmen vilket automatiskt resulterar i en 1a. Pöbelkaraktärer vartän man ser, återanvända skämt och en Zed som, även om han fortfarande är enda behållningen, förvandlats till nån mjäkig liten f'''a som är snäll och patetisk istället för ett halvtaskigt svin. Att hela grundupplägget, att släppa in pöbeln i kåren, gör det omöjligt att hålla på den goda sidan hjälper inte till heller. Nu är frågan om man ens orkar se de avslutande tre filmerna som med all säkerhet lär vara minst lika jävla usla.
 danneman84
Det blir bara sämre och sämre för varje film... Vissa bitar här är rent förskräckligt dåliga och allt känns begagnat. Men den har sina fåtal ljusa stunder.
 Sture Stenhög
Jag vill ju faktiskt gilla polisskolefilmerna, men nu kan jag omöjligt försvara det här längre. Zed och Jones står för de enstaka småskratt som erbjuds, men deras karaktärer har sett väldigt mycket bättre dagar. Det stora problemet är att man vid det här laget har börjat ogilla karaktärerna så pass mycket att man vill att de ska misslyckas och det går ju helt emot filmens idé. Harris är inte mer än en okej karaktär, men jag gillar fortfarande honom mer än de som håller på att jävlas med honom och då blir det ju svårt att tycka att jävlandet är kul. Att de jävlas på ett ganska tråkigt sätt hjälper ju inte till heller. Man fortsätter också att återanvända de tidigare skämten och sättet man klämmer in bögklubbsskämtet på här är bland det tröttaste jag har sett. Men största lågvattenmärket är ändå Mrs Feldman. Verkligen en fruktansvärt dålig karaktär och bara hennes närvaro garanterar ettan
 Kurganen
Jag tycker de första fyra filmerna i serien är roliga. Inte roliga så jag skrattar utan roliga i bemärkelsen underhållande. Dumt? Som fan.
 ferttoo
Nja, de blir inte bättre ju fler dom blir.
 paninaro
Det här var ju inget vidare. Jag hade dock ett speciellt syfte med att se den här filmen. Och eftersom jag gjorde det endast för krutgumman Mrs Feldmans skull kan jag inte gärna göra annat än att känna en viss hatkärlek gentemot henne. Man skulle kunna tro att den här lilla damen är en vanlig och rar äldre dam, men när hon skjuter av "Tacks" handeldvapen så ser vem som helst att det allt är krut i den här gumman! Hon är en riktig jobbig jävel, men hon är en krutgumma, och det ska hon ha kredd för.
 larsen1976
Svårt att förnya konceptet. Inte lika bra som de första....
 robbieroy
Inte alls särskilt roligt överhuvudtaget.
 LaDecima
Skit.
Här borde det definitivt tagit stopp. Skämten är desamma och det mesta är väldigt fånigt. Eftersom jag gillade den här serien i min fagra ungdom får den ändå ett hyfsat betyg
 ralle474
Tyckte första scenen med polschefen var bäst men för övrigt en helt Ok film!
 yrkeschaufföre
Såg den med ett öga och då var den helt okej, eftersom jag sett den många gånger så vet jag när man ska titta och när man ska göra nått annat.
 Grillo
Fortsätter utför... Den här har enstaka stunder men det är väldigt mycket skämtåtervinning...
 RunRiot
Klockrent case av för många karaktärer i samma film. Vissa karaktärer introduceras starkt för att sedan bara försvinna i mängden.
 BROBJO
Älskade denna filmen när den var ny och jag ung, tror inte jag ska se om den.
 Xenox
Den sista bra filmen i serien. De skulle ha slutat här för sedan går det bara utför. Den här filmen är underhållande och har många roliga karaktärer (som försvinner efter den här filmen).
 metalguy
En av de bättre polisskolefilmerna.
 Kebaben
Bobcat Goldthwait är helt klart filmens största behållning. Tack vare honom räcker det fortfarande till godkänt.
 emelee
1an och 4an i serien är de sevärda filmerna. Älskar Harris/Proctor i denna. Vilken bromance. Man blir glad.
 Djason
Filmerna går lite på tomgång men denna är ett undantag. Finns några sköna scener i denna rulle som höjer betyget.
 LTT86
Det var den här filmen som Polisskolan serie började bli sämre och sämre. Fortfarande en bra film, men inte lika bra.
 Ful_fisk
Saknar ett medelbetyg här, den här filmen är inte särskilt dålig, men inte överdrivet bra heller. Man gillar karaktärerna från tidigare och det är roligt stundtals och filmen är inte direkt tråkig att kolla på. Den har bara inte något direkt extra. Försvinner i mängden bland de andra. Zed är dock fortfarande skitbra, filmens största behållning.
 myslas
Så man använder några av världens absolut bästa skateboardåkare i en väldigt lång scen i början av filmen för att introducera ett par karaktärer. Sedan får dessa karaktärer knappt vara med i resten av filmen och försvinner helt och hållet under andra halvan? Det är bara en av många konstiga och dåliga saker med manuset till den här filmen. Det är lite synd för idén i sig med att involvera civila är bra. Det är synd på så fina karaktärer att de får så lite att jobba med. Det finns ett par småroliga scener som räddar upp filmen från en etta, men man kan förstå att många av skådisarna lämnade serien efter denna filmen.
 Dele
Väldigt tramsigt, och många skämt återanvänds, men faktiskt något "bättre" än trean.
 Fläskkäft
Del 4 känns väldigt urvattnad, betvivlar att dom ens hade ett manus utan sydde ihop en film av flertalet kortare sekvenser. Det skulle alltså bli ännu sämre men jag föredrar faktiskt del 5 framför den här. Att vara med i dessa uppföljare måste ha varit mycket otacksamt för skådespelare som satsade seriöst på sitt yrke. Steve Guttenberg gav upp efter den här och jag förstår honom. Skämt återanvänds och det är aldrig något bra tecken. Självaste Sharon Stone skymtar förbi i en helt meningslös roll. Musikslingan är fortfarande väldigt uppiggande och medryckande och vissa skämt(även om de är få) skrattar jag gott och högt åt.
 Tatty
Inte så rolig, lite seg och långtråkigt. De andra första filmerna är bättre.
 Rehn108
Precis som första och tredje filmen handlar det om nya rekryter som kommer till Polisskolan och alla knasigheter som uppstår när de inte kan någonting. Precis som i både de tidigare uppföljarna har filmmakarna filtrerat bort de karaktärer som funkat sämst och nu introducerat ett gäng nya. De nya är inte så roliga tyvärr. Vissa av de gamla är inte så roliga heller. Som den japanska utbytespolisen till exempel, eller Tackleberrys svåger. Bäst är dynamiken mellan Zed och Sweetchuck, där har vi ju karaktärsutveckling på riktigt - sedan de två introducerades för 2 filmer sedan. Sedan är jag alltid svag för den (i de 4 första) återkommande scenen där någon snubblar in på Blue Oyster Bar och blir indragen i en tango till tonerna av El Bimbo. Sämst är mycket av det återkommande tråkiga. Filmen är bättre än trean men sämre än de första två.
Skämten är repeterade en gång för mycket och nu körs de ett varv till. Filmen i sig är egentligen mest en samling mer eller mindre roliga sketcher, och visst funkar det om man är på humor. Sen finns det ett nostalgiskt värde värt att väva in här oxå. Men överlag känns del 4 som sista "riktiga" Polissolan, för det blev knappast bättre....
 Sarakin76
Får en svak treer p g a musikken og Proctor.
 larsen1976
Bästa scenen är när den kvinnliga polisen frågar vem som vill rädda henne :D
 yrkeschaufföre
När jag tänker på den här får jag positiva minnen men det måste bero på att jag sett den många gånger i yngre tonåren. För den är inte bra!
 päronanton
Jag tycker denna är bra, helt klart bättre än trean.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 13:43 20/8 (10)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)