Acedia
Spännande film där allting kanske inte är vad det först verkar vara. Vissa skådespelarinsatser lämnade mer att önska.
 Mewtito
Nja, gillade den ändå lite mer än mitt första intryck...
 Fläskkäft
Har alltid tyckt att skogen är en perfekt plats för en skräckfilm, nu är denna ingen skräckis men den är otäck ändå. Med spänning och bra regi lyckas regissören skapa en mörk ganska svart stämning. Skådisarna är sisådär, en grymt snygg tjej iaf(Lucy). Det blir en uppgörelse i regnet...
 vacancy
Lite för mycket Straw Dogs referenser men i övrigt bra.
 Anna Nilsson
Riktigt fint foto!
 theother
Jag gillade den här.
 jlam
Ballar ur något efter en utmärkt första timme med bra, trovärdiga karaktärer och relationer och spännande miljöer. Bygger upp stämningen med små medel och följer de senaste årens thrillertrend med att inte förklara allt etc.
 Murkelspell
Gary Oldman var grym som vanligt och räddar det från en total flopp.. första timmen var grym.. men jag fattar totalt ingenting sen...
 TheKid
Nja det här var inte bra, hade aldrig hört talas om filmen, hittade den i en lågprishylla. Men det var väldigt segt Oldman är den enda som är ok och DTS spåret gör att jag ger den en svag tvåa.
 elfsborg
Grymt snygg film, fruktansvärt stämningsfull - första timmen, sedan flippar filmen tyvärr helt. Vart tog handlingen vägen? Jag blir lite besviken när filmen börjar i ett bra tempo, skapar en bra thrillerstämning för att sedan urarta totalt och skapa en situation som känns som att de spelade in hela sista halvtimmen lite spontant över en dag. Synd på ett bra grundkoncept men snygg som få var den! Dels därför och för Oldman kan jag med gott samvete sätta en 3:a, men en ganska svag sådan.
 manhunter
*suck*. Filmer har en tendens att spåra ut en del på slutet. Visst är den bra men kunde ha gjorts bättre.
 lemarxist
Som många andra sagt så börjar filmen lovande men spårar snart ur. Dessutom är de två kvinnorna direkt usla!
 *nyllet*
Jag hatar filmer som inte besvarar ens frågetecken...
 robbieroy
Ett tag var den riktigt stämningsfull, men sen la nog regissören ner hela projektet och lämnade över till sin mentalsjuke kusin.
 Endymion
Man försöker göra en stark film med små medel men tyvärr så lyckas det bara då Gary Oldman skådespelar. Tycker enkelheten i produktion och manus är för kalorisnålt och filmens förlopp saknar substans. Filmen är ganska beklämmande dessutom. Den yngre av de två tjejerna var dessutom bara en gnällspik utan nyanserad rolltolkning. Regissörens fel helt klart, men usch vad tråkigt.
 solon
Billig ripoff på Straw Dogs. De båda kvinnorna spelar verkligen irriterande dåligt.
 Sankt
Det kan inte bli mer än en tvåa. Oldman gör sitt bästa för att hålla något lite klass på filmen, men resten av ensemblen är tämligen mediokra. Det här handlar om B-film. Nått som är störande är att vi lämnas med många frågetecken när filmen är slut.
 Lenkan
Som så många andra skrev så är det endast Oldman som gör ett bra och övertygande skådespel. Men jag förstår inte vad själva filmen gick ut på! Jag älskar skumma filmer som lämnar frågetecken, men den här gjorde ju knappt det! Man ska väl kunna få en chans att besvara sina egna frågor lite grann, men det fick man inte. Vad var meningen med allt? Varför? Och helt plötsligt tar filmen liksom bara slut...
Det var småruggigt och man satt lite på spänn. De gråa trista miljöerna och rollfigurerna håller intresset uppe - sen tar allt bara slut !! Genialiskt - nej, bara irriterande, därav 2:an
 mingping
Jag hade väntat mig något mer i stil med "den sista färden", men det här var inte ens obehagligt. Otroligt störiga engelskspråkiga skådespelare (med undantag Oldman).
 amam
Oldman och Considine var hyfsade. De båda kvinnorna var genomusla. Annars så är det typ inte mycket till handling och inte mycket till action heller. En svag tvåa.
 Köttkrok
En av de sämsta filmerna jag sett... Gary Oldman är det ENDA positiva. Och nu är jag optimistisk. Så kan det gå om man har för många producenter med i spelet.
 ScArRrFaCe
Instämmer med alla som nämner Oldman. Filmen fångar inte på nått sätt den spanska landsbygden, och det är synd, för den skulle kunna ha en tendens till att bli ganska obehaglig. Nu blev det här en väldigt medioker film med alldelles för många ouppklarade ting. Ingen film jag rekommenderar.
 VibratingDonke
T.om Gary Oldman blir infekterad av filmens dålighet tycker jag.
 annikao
Det unga paret var väldigt irriterande. Första timmen var ganska tråkig, det var så långt jag såg..
 Dalibor
Tyvärr kan inte ens Oldman rädda filmen från en etta...
 merilina
ok film
 ShittyChicken
Okej film. Urusel handling. 2+
 embla13
När man ser på fodralet står det att den är jätte spännande och bra! Sällan. det är bland det sämsta jag sett :/
 DiMMU BoRGiR
Välspelad och stämningsfull med både bra musik och fantastiskt filmfoto. Själva storyn går att härleda från många andra filmer, men sällan med vettiga karaktärer som i denna film. Kvalité rakt igenom.
 Caim
Faktiskt bättre än väntat! Bra miljöer, snyggt filmat.
 TheHorrorfan
Tråkig och bara skumm.
 chris_lambert_
Gav 29;- för den. Den var värd det, men inte mkt mer. Gary Oldman borde se över sina val mer. Här känns det mer som han fått en tripp till Spanien och fått prata lite spanska. Mer än så är det inte. Ljummet och konstigt.
 swampblues
Den började bra,men sen spårade den ur.Det blir bara en massa frågor och inga svar. Men Gary Oldman är bra.
 chow666
det som gjorde att den inte fick en 1 var att gary oldman var med
 Slakob
Gillade filmen faktiskt; diggar den spanska lantmiljön och de enorma skogarna. En aning udda film som är bra på att visa olika grader av kommunikationsproblem och idioti i människors och lösningar på problemen. Ett par snygga shots dessutom.
 dudson
Ja medelmåttig Jaga i Skogen film som har sina Ljusa-stunder men Långt Ifrån nått Mästerverk kan ju direkt sägas...
 PeterTheW
Helt okej... bättre än många andra filmer av den här typen. Mkt tack vare Oldman, såklart.
 Elizadushkufan
Ja den hade sina stunder där den var spännande. Inte den bästa i genren, men helt ok!
 Hargulaf
Filmen blir sämre ju närmare slutet vi kommer men sammantaget sätter jag ändå en svag tvåa. Framförallt är det karaktärerna och storyn som haltar.
 KyLLo
Riktigt bra. Spännande, mysiga miljöer och intressant från början till slut. Dessutom en härlig psykologisk stämning. Påminner lite om "No country for old men" och "Funny games".
 Insanehorror
Musiken va bra i slutet...
 Sibiria
Den började bra och var extremt snygg men jädraranåda vilken dålig historia det visade sig vara. Vore jag spansk hillbilly skulle jag bli djupt förolämpad.
 tpb
Lite rörigt men ypperligt skådespel.
 Dele
Finns en del detaljer att anmärka på, men också ganska gott om sympatiska dito. På det stora hela en helt ok. thriller.
 Tee-L
Deprimerande dålig. Dog.
 Podpolkovnik
Halvt okej underhållning. Snygg film. Oerhört ytliga karaktärer och story dock.
 Taandborste
grundstoryn är ju ganska bra och lite obehaglig, men sen måste man ju göra en bra film också.
Håller med börjar rätt bra men gör en störtdykning och slutar med betyg....
 Körsbär
Börjar någorlunda , kan bli nånting riktigt bra. Men den lyfter aldrig, bara går rätt ner i diket o tar sig aldrig upp. Karaktärerna beter sig underligt o konstigt. Nej, solklar etta.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 19:59 20/8 (12)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)