Solidus
Manuset har alldeles för många luckor och frågetecken som inte blir besvarade. Dessutom känner jag inget speciellt för karaktärerna (även att skådespelarna gör ett godkänt jobb, lyckas de inte att väcka ett intresse hos mig). För att sammanfatta det hela så känns Time Machine som en väldigt ytlig och oengagerad film. Det blir en 2:a i betyg eftersom godkända skådespelareinsatser och snygga dataeffekter lyfter upp filmen.
 Minik?
Se He-Man istället
 Clownfish
Stark 2:a, nästan 3:a pga en del nya effekt-idéer. Gillade när tidsresandet var igång och man fick se världen ändras utanför. Att sen inte bara hatt runt några decennier som i de flesta tidsresefilmer, utan dra framåt REJÄLT, var också lite annorlunda. Men en B-filmskänsla består.... finalen särskilt...
 largodil
åh, vilken otroligt dålig film! Jag är fascinerad...
 largodil
...sån fruktansvärd etno-porrig smörja ā la den vite mannen som kommer till vildarna...
 badpanda1606
e inte så dåligt som alla kanske säger:)
 Beccson
Ganska underhållande, men bitvis ganska ful.
 naimina
Otroligt fånigt, dåligt och ogenomtänkt slut.
 southpaw
osebar.
 Leniro
Skitfilm.
 cirkusartist
Det var länge sen jag såg den, men av vad jag kommer ihåg så tyckte jag mycket om början av filmen, andra halvan inte så mycket.
 Soul Survivor
Jag älskar tidsresefilmer och brukar kunna hitta något föronande i de flesta, men det här var verkligen ren-jävla-dynga, från början till slut.
 iya
ja det där var ju... skit
 martin eden
Grymt underskattad filmatisering av HG Wells gamla klassiska sci-fi roman. Tycker att Guy Pearce är bra i huvudrollen. Filmens styrka är dock effekterna. Gillar själva tidsresandet, tycker att det är mycket vackert gjort. Molokerna är också välgjorda. Jeremy Irons är lite otäck i filmens sluskede. Bra!
 snöbrigad
Ett utav filmhistoriens finaste soundtrack. Synd att filmen kukar ur efter ca en timme.
 Heartofarebel
Jag tycker att den är helt okej faktiskt. Inte så bra som den borde med tanke på att det är en film efter HG Wells men inte heller så dålig som alla säger.
 Djason
En grym besvikelse, börjar riktigt bra men vad fan händer sen? originalet från typ 1912 är betydligt bättre.
 Ngdawa
tyckte iofs den var rätt bra! musiken var ritkigt bra, och diggar framtids-framtiden! :) snyggt, faktiskt!
 BarryHero
Är riktigt taggad på originalet.
 Youssef
En story med potential, men när urtidsbefolkningen efter nästa istid pratar flytande engelska...Ja, då har jag svårt att ta filmen seriöst.
 JohnBlund_29
Märkligt hur man kan spendera så mycket tid och pengar på att skapa en sån här film, utan att nå ett bättre resultat. Finns egentligen ingenting i den här rullen som griper tag i en. Bara trams från början till slut, och skådespeleriet var inget vidare heller. En knapp 2:a får den av mig, men överväger en 1:a.
 Zuzz
Jeremy Irons var iaf het :D
 Serenas
kunde ha kört på ett vinnande koncept, time bandits ;)
 vizii
riktigt bra faktiskt... +4
 fattigjonen
Min absoluta favoritfilm må jag säga!
 mongomoves
vi kan vänta oss snabb erosion i framtiden, verkar det som.
 Goham
Ser fram emot boken som antagligen är rätt mkt bättre än det här...
 jaghardamp
Riktigt värdelös!
 larsen1976
Älskade back to the future, men denna film kommer nog så långt ifrån den som man kan komma....
 Intro
njaa
 TheJorre
Avsaknad av logik i filmer som dessa är vanligt verkar det som.
 Paramis
Det var längesedan jag såg 1960 versionen som var bra, men denna är helt klart sevärd ! Jag gillade musiken, 1900tals inredningen och storyn som dock ballade ut i slutet lite.
 Novead
Jag gillar den här. Lite synd att den tappar trovärdigheten mot slutet.
 johan_90_1
Filmen börjar riktigt lovande sedan fattar jag inte vad fan manusförfattarna tänkte... Filmen slutar helt enkelt jättedåligt. Från en 4:a till en 2:a på bara 800 000 år.
 Kalle124
Bra inledning som tidigare nämnt..men sedan vafan tänkte man?? Som vanligt ville väll giriga Hollywood göra det till en "stor Blockbuster", men faktum är att denna filmen hade blivit så mycket bättre om man satsat på att göra en lite mer "independent-film" med en lägre budget. Riktigt bra filmmusik av Klaus Badelt dock, som tyvärr här blev "bortkastad".
 amam
Guy Pearce är bra. Och den är faktiskt ganska hyfsad tills han stöter på Samantha Mumba. Den rollen krävde tydligen lite väl mycket av henne och hela filmen störtdyker iom det. Tyvärr så återhämtar den sig aldrig.
 martin eden
Det finns många bra element som introduceras i denna adaption av HG Wells klassiska roman; gillar t ex idéen om en über-morlock väldigt mycket. Sminket och kostymerna är mycket bra gjorda och effekterna vid tidsresandet är underbara. Filmen är värd att se om så bara för dessa. Jag gillar även kärleksintresset som inte finns i romanen men som motiverar filmens protagonist i filmen. Tyvärr försvinner många av romanens sociala kommentarer och dynamiken mellan Eloierna och Morlockerna blir lite blekt. Okej film, med bar effekter. Mysig matiné. 2+
 Gobo
OM jag ska se en film som innehåller monster som sliter ner folk i marken så kollar jag på Tremors eller kungfilmen: The Mole People! Tack för mig...
 Sture Stenhög
Hyfsad underhållning, och potential till nånting bra finns det här, men genomförandet är för dåligt. Det största problemet är att man är alldeles för fokuserad på sin grundstory, här händer absolut ingenting som inte är absolut nödvändigt för att föra storyn framåt. Det betyder att ingenting utvecklas överhuvudtaget och att man därmed inte heller får nån känsla för nånting. Kärlekshistorien i början är inslängd lite plikttroget utan att vi får nån anledning att känna med paret, framtidsscenariona skulle ha kunnat vara intressanta ifall man faktiskt hade lagt ner lite tid på att utforska dem, och Jeremy Irons hade säkert kunnat vara en bra bad guy ifall han inte hade introducerats alldeles för sent. Lägg därtill att filmen ser allmänt förjävlig ut, och vi har en ytlig film utan snygg yta
 drsatan
vilken usel film alltså.känns helt onödig
 martin eden
[rek. 2] Denna film har jag tidigare satt betyg 2 på, men det har ändå varit en film som jag ser om och om igen. Filmens största problem är att den känns fruktansvärt komprimerad. Jag måste dock hävda att det är ett ypperligt matinéäventyr som är väldigt snygg och skickligt iscensatt. Det är min åsikt att denna film nedgörs onödigt mycket. Det är en film som i alla fall jag kommer att se igen. Bra!!! 3+
 Spink
Jag tyckte den var bra! anledningen att jag inte känner för att ge den högre betyg beror på att den var lite väl kort. Helt klart sevärd och underhållande. Bättre än orginalet enligt mig.
 Gröne_Orm
Det är en sann prestation att ta en av de mest tänkvärda och djupsinniga romaner jag känner till och förvandla det till något så banalt och enfaldigt som den här smörjan. Och samtidigt naturligtvis är det samtidigt ett smutsigt övergrepp.
 AlbinWesley
Det känns tyvärr som att H. G. Wells barnbarnsbarn saknade relevanta visioner i skapandet av det här. Ramberättelsen är helt onödigt plottrig och tidsresan känns irrelevant. Det känns för övrigt betydligt mer fantasy än science fiction vilket så klart är negativt i ett sånt här fall. Dock stora plus för vad som känns som ett halvhjärtat high concept-tänk som ger filmen en rätt trevlig prägel ändå och några fina referenser till både originalverket och George Pals filmatisering.
Det är något med tidsresor som fascinerar men man måste ha klart för sig att resultatet av denna filmen kunde ha blivit så mycket bättre. Det är inte dåligt för det har lagts ner en del pengar i detta projektet men det är svårt att vara intresserad delar av filmen. Jag gillade dock actionbitarna med "monstren". En godkänd film, inget mer! 2+
 marleey
Guy Pearce är bra i denna film som innehåller en del bra och fina budskap. Första halvan av filmen är bäst, sedan så sjunker kvalitén. Resorna tillbaka i tiden kommer enligt mig alldeles för fort. Utan att ha läst boken så känns det som att storyn är alldeles för stor för att rymmas på drygt 90 minuters speltid. Kan med 100 procents säkerhet, trots att jag inte läst boken, fastslå att det handlar om en film som inte gör boken rättvis. En 2:a i betyg för första halvan och Guy Pearce insats.
Underhållande och även ganska spännande film med bra skådespelare och snygga specialeffekter. Lika bra som boken är den ju inte men den är klart sevärd. Svag 4:a.
 Robkiller
Hyfsat snygg tidsrese-film som ändå är rätt ologisk, men helt klart underhållande.
 Ghostface
Rätt visuellt och det blir inte tråkigt även om den kanske hastas igenom lite väl snabbt.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)