AjaxWarrior
Riktigt skön!
 Powha
Jag anser att den här är bäst i tetralogin.
 brtkrbzhnv
Julbristen var rätt trist, men additionen av en sjyst mördarbrutta var väldigt välkommen – synd bara att man fick se så lite av henne.
 Prauter
Man får ju lite ta detta för vad det är: En machofilm från mitten av 90-talet. Som vanligt med Die Hard så vänder filmen många gånger och det blir aldrig förutsägbart, men tyvärr håller den inte tvåans klass. Det blir en trea.
 FarbrorKit
Manly manly men.
 and.lindgren
såg filmen för första gången på flera flera år. Den håller ju nästan fortfarande, de flesta effekterna är riktigt välgjorda. Det kanske inte fortfarande är en 4:a, men den är underhållande.
 Körsbär
Bra film helt enkelt!
 ulpe01
Tycker inte att den här är lika bra som de två första, vet inte riktigt varför. Jeremy Irons är bra som bad guy, men det känns som att något saknas.
 dudson
Problemet med filmen är att den känns lite Löst samman satt i handlingen och till viss del Själ-lös..Men en 3a får den Iaffall...
 DV_86
Jag tycker den håller samma klass som dom två tidigare. Förstår inte allt snack om att denna skulle vara det svarta fåret i serien. Willis och Jackson är ju kungar när det gäller actionrullar. En solklar fyra
 lizzys
Den bästa av dom alla! Jackson är underbar
 Grillo
Höjer till 3, hade klart underskattat den här från när jag såg den utan sammanhang för många år sen. Det är en fin actionrulle men det är synd att de tappat mycket av självironin från de tidigare filmerna.
 Nalland
Det är alltid uppskattat med en avslappnad stämning mellan huvudkaraktärerna mitt under pressen som jagar hack i häl, liksom i denna tredje film. Någon som leker en dödlig lek där nya kommandon, ledtrådar och gåtor ställs längs vägen gör att det aldrig vattnas ur. Samuel L Jackson och Willis presterar.
 dagotto
grym väldigt spännande action fylld 5/5
 Gbgkille
Love It
 Hanness
Underbar action, inte den bästa i serien men riktigt underhållande!
 tpb
Hur kan man inte uppskatta en cool Bruce som åter igen räddar stan?
 hsimpson
McTiernan tar i så att han nästan spricker för att visa att Die Hard minsann är hans filmserie. Inte då. Renny Harlins Die Hard 2 äger sönder den här. Underhållande, japp. Men den är egentligen bara bra i en timme. Trean är nog svagast hittills (fyran kvar att se), men klarar ändå godkänt betyg.
 anna_pannan
ja! åh, jeremy irons i tanktop, tysk brytning och sönderblonderat hår. går ej att ej älska.
 Sznax
En av mina favoritfilmer under högstadiet, nu när jag såg den igen så gillar jag den men den är egentligen dålig. Willis och Jackson är som skapta för varandra som kompanjoner. Deras upptåg är vad som hjälper filmen med fiffiga gåtor och sköna konflikter dem emellan. Tyvärr håller inte Simon som skurk. Irons gör en ganska oinspirerad karaktär och alla vändningarna blir till slut lite för mycket. Slutet är urdåligt men McTiernan vet hur man gör spännande filmer. Betyg 6.7
 ClintanTheKing
Lika bra som tvåan. Willis fortsätter att briljera, denna gång tillsammans med Samuel L Jackson (gör grym roll). Då dem ska stoppa tysken Simon. Klar 4:a.
 Gyllenbock
Helt ok, lite bättre än tvåan med inte riktigt i klass med ettan. Stabil trea.
 Hakkaisha
Bra action
 tummeliten
Helt ok DH-film. Lite sämre än föregångarna, men bättre än fyran.
 FarColt
Älskar denna film den vågar spränga gränser som ingen annan film gör
 RobinsTaste
Inte like grym som de andra, men lever upp till namnet! DIE HAAARD!
 Podpolkovnik
Halvokej underhållning. Finns egentligen inte så mycket mer att säga.
 Xenox
Willis och Jackson är perfekta i huvudrollerna. Jeremy Irons gör dessutom en bra insats som skurk.
 myslas
McTiernan är tillbaka som regissör efter Harlins explosions-fest i Die Hard 2. Återigen bjuder han på smart action med lite oväntade vändningar. Dessutom funkar Willis och Jackson väldigt bra ihop. Inte lika bra som första filmen men en väldigt bra actionfilm hur som helst.
 Count_Duckula
Det är en bra historia med hiskeligt underhållande prestationer. Polerat och överdriven 'big room' action. Synd att de sista fem minuterna var tvungna att finnas.
 Ful_fisk
Den bästa uppföljaren. Skitbra action-rulle som både är rolig och spännande. Jackson är ett kanonbra tillskott, också.
 ryderup
Riktigt grym, intensiv och charmig actionrulle. Rent spontant kanske jag inte gillar att göra McClane till en del av en "Buddy Cop"-rulle men... fan... det fungerar ju så varför inte.
 kloakula
I min mening ett välskrivet och detaljrikt manus som nämner viss nyttig information löpande under filmens gång och som har betydelse senare. Till exempel det i början om 14 stulna dumprar och lottoraderna. Välgjort enligt mig. McClane är som vanligt en karaktär man måste älska, och även Samuel L. Jacksons karaktär Zeus Carver passar in bra! Intressant handling med många vändningar gör att intresset hålls uppe! Stark trea!
 Rock Snack
Den blir bättre varje gång jag ser den, och har åldrats mycket bättre än tvåan.
 Dutch
Helt makalöst bra bovar!
 andmoreagain
Rent statistiskt borde detta vara en tröttsam film då det är tredje gången gillt och Bruce Willis kanske är en av de mest osympatiska skådespelarna... MEN här det verkligen fullt ös och med ett gediget manus; icke djuplodande men spännande och temposkruvat som få. Här finns renrakade och sturska tyskar och Samuel L. Jackson som i sitt livs bästa roll spelar en racistisk neger. En bra film att avnjuta efter en svensk grillafton!!! /Fria Tider
 Cp-arnie
Hel ok, men stör mig på att Irons dåliga tyska brytning.
 LacombeLucien
Sjukt löjligt men ack så underhållande.
Den tredje filmen i serien har inte samma oväntade vändningar som i tvåan och når absolut inte upp i klass med ettan. Historien är i alla fall kul, och tempot är härligt högt rakt igenom. Jeremy Irons är en skön och färgstark skurk och Bruce är klockren som John McClane. En bra film varken mer eller mindre. 3+
 Fläskkäft
John McTiernan är tillbaka i registolen så mycket action utlovas. Ingen av uppföljarna rår ju på originalet förstås då den är en stilbildande och en av de bättre actionfilmer som gjorts. En bakfull Bruce Willis som svär och fäller dräpande kommentarer var himla kul på nittiotalet, vad den karln har gjort efter år 2000 vet jag knappt. Nåväl i sällskap med Sam Jackson blir detta rätt underhållande. Manuset är inte så dumt faktiskt och skurken är faktiskt riktigt bra och Irons har en helt fantastisk röst. Det är fullt ös och småkul hela tiden så det finns inte så mycket att klaga på.
 Dicken96
Skön action film som gör det den ska.
 AmyTatti
Bättre än ettan och tvåan, den är häftigare och smartare och roligare. Men alla tre är väldigt jämna i kvalitet.
 Dream
Sista Die Hard som är värd att se, dock något sämre än 1an och 2an, men fortfarande en skön underhållnings faktor, som är jämlikt med dem första, då Willis fortfarande orkar agera.(Men man ska komma ihåg tydligt att detta är den sista Die Hard man ska se, 4an och 5an kan man leva utan, då Willis i dessa fullständigt tappat greppet och handlingen likaså.)
 yrkeschaufföre
Jag har svårt att tänka mig att jag inte sett den här sen 2004 men den är ju inte alls i samma anda som de två första. Det är en bra film men inte en bra "Die hard"
 Sarakin76
Du vill ha Bruce og action, du får Bruce og action.
Mycket action och mycket humor! Förutsägbar är den ju men vilken actionfilm är inte det?
 Lumus Maxima
En av mina absoluta favoriter inom action. Denna film visar att action-film kan vara bra. Bäst av alla die hard filmer. Cool badguy!☺️ Bra musik!
 wasteoftime
Klart sämre än både ettan och framförallt tvåan. Det känns ologiskt, varför är McClane tillbaks i New York? Han var ju där innan det "tog slut" med Holly. Hur mycket det här sprängämnet exploderar varierar otroligt mycket från scen till scen. Det mesta känns ologiskt och det är rätt platt. Kemin mellan Bruce Willis och Samuel L. Jackson är inte dålig, men den känns inte heller klockren. 0,8 på SH-skalan.
Nja, men funkar!
 ekback
Detta var länge min favorit i Die Hard serien, förmodligen för att filmen var relativt ny och innehöll häftiga bomber (intressant med vätskorna minns jag) när man började se actionfilmer som denna ;) Nu på senare år är bomberna och huvudskurken inte lika imponerande men samspelet mellan Willis och Jackson är fortfarande bra och filmen sjysst i övrigt. Och introt i filmen är fortfarande riktigt imponerande! :)
« Föregående   |   1 ... 8 9 10
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)