dudson
Mera Omfattande handling än den första filmen..Så den här Tvär Häfftiga uppföljaren får till å med en Stark 5a i betyg Tack vare all Röjig&Cool Action som den Skall levereras!!
 DV_86
Sämre än 1:an men fortfarande hur bra som helst. Dock lite seg i mitten, men man kan ju inte skjuta hela tiden. Har mer story än ettan, men den ligger ändå ett snäpp under första
 obiwankenobi
Inte lika bra som 1:an men håller fortfarande ordentligt hög klass. Willis är lika skön som i den första filmen och det råder ständigt kaos hela filmen igenom. Bra action!
 Grillo
Jag gillar flygplatser och varje gång som Willis själv kommenterar det orimliga i hans ageranden...
 Agatefilm
Som första filmen var den lite seg i början men den blir bättre mot slutet.
 Sonicasfuck
Elaka terrorister kastar grus i maskineriet på Dulles International Airport i Washington dit flera plan är på väg. Av någon outgrundlig anledning så blir inte flygplanen hänvisade till någon av Washingtons två andra flygplatser utan tvingas cirkulera i luften i väntan på att få landa. Av en ren händelse så befinner sig supersnuten, nationalhjälten och helyllekillen John McClane på Dulles International Airport då hans fru befinner sig i ett av de tidigare nämnda planen. Givetvis när poliser, militären och andra ordningsmän visar sig vara helt inkompetenta så visar McClane prov på akrobatiska konster och en galning nonchalans för farliga situationer. Han tar lagen i egna händer och man får en glimt av vad karlarnas karlakarl har för tricks att bjuda på. Han bits, hoppar ner på flygplansvingar, svär, gör köttfärs av ondskefulla män och blir bästis med mer mörkhyade män. Fy fan...
 Film Guden
Höjer betyget. Inte dålig och så seg som jag upplevde för över tio år sedan senast. En del roliga repliker och reko action. Men har alltid tyckt grundintrigen är överskattad. Ställer mig liksom hjälten frågandes hur man kan ha sådan osannolik otur. Mycket andra inte så trovärdiga ingredienser vid sidan om. Hans fru är åter i fara också. T o m Reportern från första filmen man bara ska avsky har man tryckt in.
 Nalland
Andra filmen präglas av tidspress, både vad gäller handling och filmlängd. I ett rasande tempo från första stund kastas man in i ett ställningskrig som blir mer spännande för varje tappad minut, där nya lösningar och metoder ständigt prövas. Respektingivande kamp där massor av livsöden står på spel.
 tummeliten
Sweeet!
 dagotto
Die Hard filmerna är de bästa action-filmerna jag sett. Jag har bara sett 1:an och 2:an... men ändå
 robbieroy
"Just the fax, ma'am. Just the fax". Briliant action.
 booby
En bra actionfilm. Håller inte samma klass och spänning som ettan men helt klart en godkänd uppföljare.
 Silvanesti
Svag 3:a. Saknar stark skurkkaraktär, ett par väl löljiga biroller, men med en bra grundidé.
 tpb
Bruce får rädda mig varje dag i veckan.
 hsimpson
Helt klart bättre än ettan! Javisst, det är larviga biroller, stereotypa karaktärer och banalt manus även här. Men jag gillar settingen - det är bra att McClane får lite större spelrum jämfört med de klaustrofobiska våningarna i ettan. Bruce Willis äger varenda scen. Dessutom är den förvånansvärt intelligent för att vara den här typen av film. Nära femman... Yippie-Ki-Yay, Motherf*cker! Eller som vi säger på svenska: Geronimo, pungsugare!
 ClintanTheKing
Riktigt bra uppföljare! Willis levererar återigen repliker, skottlossning och är stenhård. Precis som det ska va, underbart!
 Elektric
Ypperligt korkad uppföljare. Filmen har så stora plot holes att Bruce Willis skulle kunna landa sina plan där. Manuset är hafsigt, stressat och har en av de mer intelligensbefriade intrigerna jag sett i en actionfilm. Actionscenerna känns slöa och dåligt koreograferade och skådespelarinsatserna känns enbart B. Även om man tar dessa filmer med en nya salt blir detta bara ack så uselt. Snudd på 1a.
 Gyllenbock
Inte lika bra som ettan, lite för intetsägande i vissa fall liksom med en del karaktärer som var fåniga. En svag trea.
 RobinsTaste
Lekfull, explosiv och ibland bättre än ettan. Som en grym uppföljare ska vara: större bättre bäst!
 Hagge11
Riktigt bra uppföljare! Storyn är lite mer osannolik i gämförelse med ettan! Willis är lika bra som vanligt och håller betyget uppe! 4/5 för Willis insatts och för fruktansvärt bra action!
 Podpolkovnik
Någorlunda uppföljare. En nästan okej actionrulle.
 Malfunction
Jag gillade den som barn men vafan, hur svårt är det att landa ett flygplan på den amerikanska östkusten egentligen?
 Xenox
Inte riktigt lika bra som ettan, men fortfarande underhållande.
 SilkyMoll
Vet inte om det är humöret som är avgörande för hur jag känner för denna rulle men jag tycker inte alls den har samma charm som ettan. Den innehåller en del underhållande scener och en del underhållande karaktärer men i sin helhet fungerar det inte. Too much pang-pang dessutom.
 patrasket
En bra actionfilm. BW är förmodligen vassast i kategorin men hade nog varit en 5a om man sett den när man var i 13årsåldern...
 myslas
Den första filmen var smart action. Visst fanns där en del explosioner, men det som gör att den står ut från andra actionfilmer var att det kändes som riktigt intelligent action. I uppföljaren har finske Renny Harlin tagit över och det är hårdare action och fler explosioner men det blir lite rörigt. Det är fortfarande en bra actionfilm, den slår ju nästan alla actionrullar i den här Michael Bay-eran på fingrarna. Men den hade tjänat på om man tightat till storyn lite grann och kanske plockat bort en eller två stora actionscener.
 Ful_fisk
Nja... rätt lam uppföljare faktiskt. Det är svårt att sätta fingret på något egentligt fel, men filmen har stora problem att engagera, vilket knappast var fallet med den fantastiska ettan. Och så suger skurken också. Hur kan man följa upp Alan Rickman med någon kass Dolph-wannabe?
 EvilNed
Har sett om 1:an och 2:an nu i juletider. 1:an höjdes från 3:a till 4:a och denna från 2:a till 3:a. Denna filmen håller måttet, anser jag, förutom det faktum att John McClane inte längre agerar den motvillige, sitter-i-skiten polisen denna gången om. Tvärtom känns det nästan som om John McClane söker sig till trubbel, och bara 12 minuter in provocerar han fram en pistolfajt. Manusförfattarna har inte riktigt fattat var huvudcharmen i ettan låg...
 kloakula
I min mening en bra film med bra action och intressanta karaktärer! Där jag tyckte att första filmen var lite mer än bara action så tappar den här lite i jämförelse. Lite av en halvsömnig handling drar ner betyget till en trea (att jämföra med första filmen som jag gav en fyra).
 Rock Snack
Såg om den igår, och den är en väldigt underhållande popcornrulle. Förvänta dig ingen realism bara.
 Brouhaha
Inte alls lika bra som den första filmen. Känns mest väldigt ologisk, och även om det är bra tempo så är det inte lika intensivt som förra gången. Willis däremot kan man ju inte riktigt klaga på, han gör en bra insats igen. Bortsett från att han har skor på sig den här gången, då.
 Ful_fisk
Puh, en omtitt gjorde susen. Jag tar tillbaka de hårda ord jag yttrade förra gången, för detta är ändå riktigt fint. En roligare skurk hade kanske kunnat vara bra, men överlag en riktigt kul och underhållande tvåa.
 CBrown
Nostalgin regerar hårt när det kommer till denna filmen. Harlin klämmer dock ur sig klockren action när det beger sig och det var första gången en twist verkligen funkade på mig.
 Runlibr
Spännande action och underbar nostalgi (fax! personsökare!) men jag retar bara upp mig på allt ologiskt! Sorry...
 Albion
Fortfarande min största favoritfilm inom actiongenren. Tänk så skönt att slippa alla överdrivet snabba klipp som dagens actionfilmer är så överfyllda av. Flygplats/Flygplan, jul, snö och Bruce Willis är ingredienser som får hjärtat att må bra. Betyg 5 igen.
 LacombeLucien
Helt okej, kul att de lyfter fram högerterrorister.
 emelee
Bättre än 1an. För genren actionrulle blir det inte mycket bättre än såhär, så då blir det en 5a. Snyggt med snö och extra spännande med flygplatsmiljö.
Uppföljaren till Die Hard, en av mina absoluta favoriter bland actionfilmer. Som actionfilm är även denna mycket bra, men kommer inte upp i samma klass som första filmen. Dock finns här massor med action och Bruce Willis med sina sköna kommentarer och hårda stil. 4-
 saggesaliv
Fan vad jag är imponerad, nästan lika bra som ettan (båda sjuor i min bok), spännande, rolig, actionspäckad och fantastiska specialeffekter. Riktigt bra känsla hela denna filmen har över sig. Tycker denna fått för mycket dålig kritik d¨den enligt mig är en riktigt värdig uppföljare!
 Zarquon
Handlingen i ettan må ha varit osannolik, men den här har logiska och tekniska luckor samt actionrulleklichéer nog för att fylla en doktorsavhandling. Men filmen vet vad den vill och satsar istället på skjutandet, sprängandet och svärandet. Gott så.
 AmyTatti
Inte lika bra som första, men ändå sevärd och spännande.
 Sarakin76
Dårligere en eneren. Store troverdighetsproblemer, men når det er sagt er det grei action.
 Dream
I samma anda som 1an! Högt tempo, bra action och Bruce Willis öser på! Men klart när man sätt 1an som var WOOW! Då blir det svårt för 2an att nå upp i samma klass, då den inte bjuder på stor förändring, ända skillnaden är att denna gång är det en flygplats istället för skyskrapa annars typ samma film en runda till, dock fortfarande en underhållande film som är jämt bra med första trots att det är en uppföljare.
Fruktansvärt tråkig och intetsägande film som inte alls går att jämföra med del 1, 3 och 4 i serien. Man sugs liksom aldrig in i filmen ordentligt och den känns bara "B:ig". Riktigt dålig film.
 Pingstpastorn
Jag såg denna film när den gick på TV under mitten av 00-talet och jag minns den som allt annat än bra. Den är bättre än den femte delen i serien men inte mycket. Som helhet är filmen bara seg och tråkig och känns mest som nåt man visar på ålderdomshemmet.
 wasteoftime
Klart bättre än ettan, faktiskt. Jag gillar tempot bättre, actionen är ju rätt same/same. Även skurkarna är lite roligare, även om ingen är i närheten av att vara så bra som Rickman i ettan, givetvis. Tvåan är nära, om än en bit bort, men ja, 0,0 på SH-skalan blir det.
Ganska bra actionklassiker
Inte min typ av actionfilm helt enkelt!
 andmoreagain
Väldigt löjlig emellanåt och Willis one-liners kändes väldigt sökta/tråkiga. Käbblet mellan Willis och Dennis Franz blev snabbt en plåga. Upptäckte i efterhand att det fan i mig var Franco Nero som var generalen. Jaha, det var väl kul. Får en otroligt svag trea men jag vet inte riktigt varför den ska ha det.
 ekback
Skurken är inte tillräckligt intressant för att hålla uppe intresset... både första och tredje filmen är betydligt bättre. Hur som helst så är det ändå en helt ok actionfilm.
« Föregående   |   1 ... 8 9 10
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)