Djason
Geena Davies var min favoritskådis som liten, denna film är bland hennes bättre. Men vart har hon tagen vägen nu för tiden? Skön handling och samspelet med Samuel L Jackson är bra.
 _Fia_
Helt ofattbart dålig. Spännande är den verkligen inte. Däremot rolig ibland, när Geena Davis ska leka cool...
 celec
börjar riktigt bra men tappar mot slutet. alla actionklicher finns med och en störig unge som vanligt. funkar om man inte har nåt bättre för sig
 Pasi
Stark start, med inspiration av Den Tredje MAnnen. Sedan blir det dock alltför mycket osannolik pang pang. Men ändå underhållande.
 yrkeschaufföre
Ruskigt bra i början sedan pendlar den mellan bra och ok. Men på det hela taget blir det en fyra. De sista fem minuterna är dock extremt töntiga.
 ziferN
Hyffsad actionunderhållning men spårar ut lite då och då. Svag 4a.
 sac
tickte att den var mycket bättre när jag var yngre
 annikao
Denna blev just uppjusterad från en trea till en femma eftersom den har vist seg att hålla med åren, och pga alla suveräna citat filmen igjenom..
 lamist100
Filmen är ganska bra, slutet lite väl överdrivet.
 Rune2000
En klassisk storbudget actionfilm från 90-talet som gör vad den ska på underhållningsfronten men brister i manuset och skådespeleriet. Ändå är jag förvånad att filmen inte blev en större hit i USA med tanke på den funkar utmärkt som en actionfilm. Kanske var det annorlunda temat lite väl överdriven och uppskattades därmed inte av biopubliken?
 Loop
Känns lite överdriven och saknar övertygande/trovärdigt skådespel.
 Solidus
Svartklädda skurkar, en übercool Samuel L. Jackson och en mycket bra Geena Davis i rollen som mysmamma/iskall mördare i en fantastiskt bra actionfilm från 1996. Renny Harlin har lyckats att kombinera bra skådespel, underhållande manus med (lite) hjärna och grymma och våldsamma actionscener. Vidare ska det poängteras att snöelementet bidrar till filmens råhet. Mycket bra!
 3D Daniel
Samuel L Jackson är det bästa i filmen, då man skrattar lite åt honom då och då.
 snyltare
Stora plus för humor och bra samspel mellan Davis och Jackson, minus för våldet (ja, jag gillar inte ens sånt här men förstår ju att det liksom krävs i genren ...) men allt som allt var det en högst sevärd film. Temat känns ju inte helt ovanligt nu, men filmen är ju rätt gammal, så då var det nog rätt nytänkande.
 tobgbg
Sett om den på tv. Klart underhållande film. Geena Davis är bra i huvudrollen som yrkesmördare med minnesförlust och Jackson är bra som hennes sidekick. Rätt bra actionscener men lite tunnt manus för att filmen aldrig lyfter riktigt.
 Halofreak92swe
Riktigt cool film, Geena är asball :)
 KamikazeHeart
Fantastiskt usel. På ett bra sätt.
 AjaxWarrior
Hade höga förväntningar på den här filmen. Levde inte upp till dem på det sätt jag ville. Visst är Harlin en bra actionregissör, och Davis och Jackson funkar bra ihop, men storyn känns rätt tunn och det hoppas rätt mycket i storyn. Lite mer substans och djup hade önskats. Men visst funkar den ändå.
 ScArRrFaCe
Fantastiskt bra film. För att vara Renny Harlin alltså. Annars är filmen helt okej med en skapligt intressant story, och med en Samuel L Jackson som regerar, utan honom vore det inte alls bra. Slutet var inte något av det bästa jag sett heller.
 Afflicter
Mitch Henessey är hands down min favoritkaraktär genom alla tider! Dialogen har man förstås Shane Black att tacka för, men det finns nog ingen Bad Motherfucker som skulle ha levererat replikerna så bra som Samuel L. Jackson. Det är ändå inte bara dialogen som gör honom så komplett. Att ligga på gatan och vänta på att den iskalla bruden som just kastade ut dig skall inse sitt misstag och plocka upp dig igen är för mig definitionen på ordet cool.
 need_sleep
Geena Davies och Samuel L Jackson i en cool action-rulle av Renny Harlin.
 Nattsilver
Riktigt underhållande jue, trots en del brister. Jag vill också ha en cool dold personlighet som räddar mig ur knipor! :p
 FourTwenty
Renny Harlins absolut bästa film, spännande rakt igenom och med en bra handling samt magnifika skådespelare.
 Adoniram
Härlig actionrulle, mycket tack vare Geena Davis, och förstås Samuel Jackson. Många sköna one-oiners.
 Cleoo
Utan att vara så bra så är den ju sååå bra.
 federico033
Habilt action, Gena Davis Axlar galant rollen som actionhjältina och Samuel är cool som vanligt i en mera lågmäld (nåja) roll än han brukar
 Malfunction
Lika bullrigt som vanligt när finsk films största internationella skam Renny Harlin sätter sig bakom kameran. Gott om explosioner och svordomar och en del lama påskägg med Finlands-anknytning men i vanlig ordning är det bara underhållande om man lyckas med konststycket att glömma bort att tänka.
 Xenox
Underhållande och bra thriller. Jackson och Davis spelar bra i huvudrollerna. Storyn är också ganska bra, men det känns som att filmen blir lite tunn. Därför blir det bara en trea.
 jasmin357
haha så rolig! älskar samuel i denna!
 ThePatient
Den börjar ju så bra...! Dialogen mellan Davis och Jacksons karaktärer är grymt bra ibland, riktigt bra kemi också. Slutet lite hafsigt.
 Newt
Snärtig Shane Black-dialog och härlig action. Gillar denna.
 SilkyMoll
Fartfyllt och roligt actiondrama med en tuff Geena Davis i huvudrollen. Jag gillade den redan då det begav sig och efter en omtitt höjer jag betyget ett snäpp. Det här är ljuvligt, perfekt action en kväll vid chipsskålen.
 spiel mit mir
Högt underhållningsvärde med många häftiga actionscener. Härlig girl power i sann Davies-anda och störtskön SL Jackson. Lite för amerikansk för min smak, och som mamma stör man sig på att mor/dotterrelationen plötsligt blir annorlunda när Charley kommer tillbaka. Annars bra!
 yrkeschaufföre
Davis och Jackson funkar bra ihop och filmen börjar jättebra men faller på slutet, en svag fyra.
 ClintanTheKing
Den klarar godkänt, men på håret alltså. Alldeles för överdriven och dessutom jäkligt tunn story. Den gode Samuel L gör denna sevärd, skön som vanligt.
 karlmats
Vilken gammal goding! En tidstypisk 90-talsaction som håller än idag. Handlingen är tillräckligt intressant för att funka och kvinnliga agenter med en hämndagenda är ofta bra, så även här. Renny Harlin gillar ju sina explosioner och här väljer han en helt rätt nivå, han fläskar på när han har fog för det och klarar även av att hålla tillbaka ibland vilket är kul att se. Det som gör filmen till en klassiker är dock alla underbara one-liners, Shane Black verkar vara en jävel på såna och när man har en Samuel L Jackson i högform att leverera dem så är det filmgodis i sina allra mest lättsmälta form. Geena Davis ser ju aningen plastikopererad ut men som actionhjältinna funkar hon bra, svordomarna haglar och jag bara myser med min öl i soffan. Inget för finsmakaren, men vill man njuta av lite hjärndöd action från årtiondet som var överlägset bäst på det är det här ett ypperligt val. Råa skurkar utan samvetskval är också kul att se och som bonus får vi även lite Brian Cox. Kanske inte den allra bästa av 4orna, men att den är välförtjänt är det inget snack om.
 Muhammed
En kvinnlig och tidig variant av The Bourne identity, men med mer humor. Pang krasch BOOM en sen sommarkväll :-)
 itne
Har den liksom med på min korta lista över mina ABSOLUTA favoritfilmer. Men samtidigt måste jag säga att Bournefilmerna... (de 3 första). Gillar Geena Davies!
 Gigi1943
En stark trea, den var underhållande och helt okej i min smak.
Den har fart, humor,spänning och romans och det i ett jävla tempo när den kommer igång. Mycket bra handling kombinerat med spänning och tempo.Tappar inget, utan håller till den svettdrypande och cresendoliknande finalen. Filmen innehåller också en hel del dråpliga kommentarer. Absolut en av mina favoritfilmer i actiongenren. 4+
 Lotso
I sin helhet är The Long Kiss Goodnight en actionrulle som möjligtvis inte gör någonting nytt så långt som 90-tals action går. Men den gör det så bra ändå. Karaktärerna är sköna, dialogerna ännu mer så och underhållningen är på topp. Actionscenerna är riktigt awesome och hard core och handlingen må kanske inte vara så unik, men jag gillade den. Geena Davis funkade verkligen som actionbrud och ser gärna fler filmer med henne i huvudrollen i en actionrulle. En sann 90-tals actionrulle i sann julanda.
 TheHorrorfan
Ganska överskattad tycker jag. Länge sedan som jag såg den, men minns att jag inte tyckte att den var något speciellt bra.
 Fläskkäft
Renny Harlin kan action varvat med skön humor. Davis och Jackson gör stabila insatser och vi får se flera kända ansikten i övriga roller. Något segstartad men sen blir det fullt ös till finalen. Visst mycket är extremt överdrivet men det ligger ändå på en underhållande nivå. Harlin vet hur man fångar snygg action och filmar coolt. Vad jag inte gillar är när jag ser om en favorit från förr idag och upptäcker att den har sjunkit....händer ofta nuförtiden och jag gillar det inte alls. Jag hyllade The Long kiss goodnight när den kom för 20 år sedan men idag är den "bara" en stabil trea. Missförstå mig mig inte, jag rekommenderar denna hur som helst!!!
 mammene
En verkligt underhållande rulle, en blandning av spänning och svart humor, där Samuel L Jackson och Geena Davistill största delen stod för behållningen. Ska det vara överdrivet så ska det!
 Sture Stenhög
Nog är det här en riktig 90-tals-rökare allt, och visst är den väldigt underhållande. Upplägget är kul, och actionscenerna är överdrivna på det kreativa sätt som man vill att sådana här filmer ska vara. Sedan är det förstås roligt att se Samuel L. Jackson, här stod han verkligen på toppen av sin karriär, och han har tilldelats en hel del roliga repliker. Det är bara att hålla i hatten och njuta av åkturen
 Clark
Bra insats av Samuel Jackson (eller var det Laurence Fishburne?) skitsamma; men filmen manifesterade sig psyko-fysiskt rent infrastrukturellt som en kulturifrågasättande produktion som vågar ta ut svängarna, vilket ger plus i min bok.
 norenorama
Stark fyra! Bättre än jag minns den ändå sett den många ggr. Önska dagens action var mera som denna.
Ganska bra rulle....
 Andreas_
Tyckte denna rulle var fantastiskt bra när jag var typ 17 och såg denna på bio 1996...idag när man är typ 40 och ser om den, så är det inte alls särskilt bra utan riktigt dålig om jag ska vara helt ärlig...Renny Harlin är en amatör som lyckats göra två bra filmer i och med Die Hard 2 och Cliffhanger...allt annat har varit rena dyngan, detta är väl ändå fullt ok att se i brist på annat men det är verkligen inte bra, alldeles för mycket plot holes och en riktigt kass Geena Davis i huvudrollen....visst är Samuel L Jackson bra i bi-rollen men det räcker inte...Geena spelar en tuff agent som skit...hon känns inte trovärdig utan mer skrattretande när hon ska agera stentuff agent som är ful i käften...och skurken är ju bara en av dom mest patetiska filmskurkar jag varit med om....men tack vare en minimal men bra insats av Brian Cox och en som vanligt bra insats av Samuel L Jackson så räddar dom upp lite grann och gör så att filmen ändå duger i brist på annat...sen är det alltid kul att se dessa gamla actionfilmer för deras actionscener med blodpåsar under kläderna än dagens totalt kassa CGI där man ser hur fånigt datagjort blodet är....så betyget blir en stark 2:a ändå.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Hunt for the Wilderpeople (info) 23:19 23/4 (26)
Avicii: True Stories (info) 23:10 23/4 (8)
Wonder Woman (info) 23:09 23/4 (97)
Winchester - House of Ghosts (info) 23:03 23/4 (4)
Bakom masken (info) 23:02 23/4 (1)
Tarzan i den hemliga grottan (info) 22:43 23/4 (4)
Thor: Ragnarök (info) 22:37 23/4 (78)
Braven (info) 22:35 23/4 (4)
Den of Thieves (info) 22:24 23/4 (16)
Mindhorn (info) 22:17 23/4 (10)
The Last Stand (info) 21:56 23/4 (153)
Life (info) 21:46 23/4 (132)
Jag är nyfiken - blå (info) 21:28 23/4 (24)
Jag är nyfiken - gul (info) 21:26 23/4 (113)
Lyckliga skitar (info) 21:26 23/4 (13)
Mördande legender (info) 21:23 23/4 (174)
Final Call (info) 21:11 23/4 (284)
Annihilation (info) 19:07 23/4 (65)
Solsidan (info) 19:00 23/4 (30)
The Railway Man (info) 18:59 23/4 (30)
Okänd soldat (info) 18:02 23/4 (11)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 17:15 23/4 (1303)
Den siste mannen (info) 16:31 23/4 (100)
Get Rich or Die Tryin' (info) 16:18 23/4 (153)
Gudfadern (info) 16:17 23/4 (1419)
Blue Movie (info) 16:15 23/4 (1)
Headshot (info) 16:01 23/4 (7)
En djävul till granne (info) 13:39 23/4 (118)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 13:00 23/4 (153)
Gökboet (info) 12:55 23/4 (850)
A Cure for Wellness (info) 12:14 23/4 (46)
Mästerdetektiven Sherlock Gnomes (info) 12:11 23/4 (1)
Being 17 (info) 12:11 23/4 (4)
En tiger i tankarna (info) 11:21 23/4 (1)
Från vinterviste till sommarfjäll (info) 11:13 23/4 (8)
Kvinnorna kring Larsson (info) 10:41 23/4 (3)
Landet för längesedan (info) 10:05 23/4 (335)
Mudbound (info) 09:57 23/4 (13)
Advance & Retreat (info) 09:25 23/4 (1)
Mannen som kom från floden (info) 08:44 23/4 (40)
Ett litet mord om dan (info) 08:14 23/4 (2)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 08:13 23/4 (34)
Merchant of Death (info) 01:53 23/4 (5)
Dödens bana (info) 01:11 23/4 (12)
Sherlock - The Reichenbach Fall (info) 00:55 23/4 (79)
No Escape (info) 00:07 23/4 (44)
Red Sparrow (info) 23:52 22/4 (6)
Den ryska arken (info) 23:34 22/4 (126)
Vad döljer du för mig? (info) 23:25 22/4 (11)
Max Steel (info) 22:59 22/4 (9)