testify
överskattad
 ersia
Som ett långt tv-avsnitt... Förväntade mej lite mer än så av en film
 LaDecima
TV-serien är bättre.
 mazquara
sär skriven film titel
 Ihsahn
Som ett förlängt avsnitt av serien ungefär. Homer var en intressantare karaktär när han inte var så extremt korkad.
 fitteld
Jag håller med Mexikanen om det mesta. Dock så var filmen väldigt ojämn, antingen var det skitbra så att jag satt och nästan pissade ner mig av garv eller så kändes det bara awkward för att de försökte för mycket. Nästan varje scen med Homer kändes så jävla framtvingad. Inget roligt alls där nästan. Den var ändå över mina förväntningar.
 83-Echoes
Nästan lika bra som tv-serien.
 swordfish
sjukt lam..
 annihilat0r
Första 45 minuterna var starkt underhållande - med många leenden! Filmen dalar tyvärr lite när det blir för mycket drama kring karaktärerna.. Fullt godkänd och inte minst sevärd film!
 vieekk
Nja, den här börjar man kunna allt för väl. Visst, man skrattar fortfarande till då och då och den är värd sitt betyg, men man önskar att den kunde nå upp till seriens forna kvalitet. 4/5
 Rockpunkfreak
mja lagom tråkig
 Macheath
Skräp.
 soulie
gillar inte simpsons i vanliga fall men gav denna en chans, en helt okej tecknad film.
 freddy fish
kunde varit bättre
 FabianBom
tja meningslöst, slöseri med tid att göra en film som gått i 20år i usa, filmen är inget nytt samma gamla saker, tröttsamt, ända som är bra är nyare tecknandet
 Taandborste
Älskar Simpsons och jag tycker att de faktiskt har lyckats rätt bra med den här filmen.
 Blomkvist
"I can't, I simply can't!" - så jävla bra!
 Leto
Man måste ju bara älska Simpsonshumorn, den är så sjuk..skratta så jag grät åt spiderpigsången.
 kaj08
Svårt att bedöma en långfilm utav Simpson. Efter alla lovord och fina recensioner utav filmen så blev jag nog ändå lite besviken. I stort sett var det som ett vanligt avsnitt utav serien, inget mer. Det bjöds på en del fina gästspel i bla Tom Hanks och Green Day, men det lyfte inte upp filmen utöver det vanliga. Jag tycker även de överdrev Homers dumhet i filmen gentemot serieavsnitten, vilket gjorde mig lite besviken. Jag gillar Homer bättre som "vardagsdum" än som i filmen där han är helt enormt blåst. Ja, småsaker kanske, men det där extra saknas i alla fall för att filmen ska kunna få högre betyg än en 3-a. Jag är ett stort Simpsonsfan, så för mig var filmen ändå väldigt underhållande.
 danneman84
Man skrattar och det är riktigt roligt stundtals men efteråt känns det som gjorde varken från eller till att man såg den.
 Anaythea
Mysfilm som man gärna vill se igen efter att ha fått lite innanför västen.
 DrJW
Tyvärr, Simpsons började tappa sin humor redan där på slutet av 2007 till början av 2009. Dem skulle redan ha gjort den här filmen runt 2004-2005 då det var fortfarande roligt. För tidigt? Nej, det hade varit en bra tillfälle, från 1989 till 2000, det längsta hittils! South Park-filmen däremot kom alldeles för tidigt, men dem tyckte väl att de är väl lika bra att göra filmen nu för den här serien lär väl inte hålla så länge och när det här är fortfarande populär. Visst, Green Day, Spider-Pig, President Schwarzeneeger, Professor Frink´s introduktion och Homer´s hallucination var roliga, men tyvärr. Växte ju upp med den här serien, så man känner sig lite besviken. Med tanke på hur länge dem har hållit på så händer de att man hamnar i de läge då allting går ur.
 Tuohte
Precis som ett avsnitt av serien fast längre... Inte roligare eller tråkigare så inget speciellt.
 BarryHero
Besvikelse. Svagt manus och mest slapstick. Hoppades på mer lågmäld humor a la de tidigaste säsongerna eftersom de gamla screen writers:arna hade kallats in men nej... Besvikelse.
 saxen11
simpsons - mycket bättre än family guy men mycket sämre än south park
 Snarlingapollo
Mysig.
 Klintan911
Riktigt rolig film som är minst lika bra som TV-serien. Till skillnad från andra tecknade serier som har blivit långfilm, så tycker jag att "The Simpsons" funkade väldigt bra i långfilmsformat.
 Greigh
Simpsons fungerar inte som film. Undvik dessutom att se filmen dubbad på svenska. Bland dem värsta dubbade röster jag någonsin varit med om!
 TheHorrorfan
Väldigt bra snudd på 5an.
 tpb
Jag tror jag måste ha tröttnat på Simpsons. Jag tycker det här är mediokert, som bäst. Jag föredra de gamla avsnitten i lagom längd.
 RST VIDEO INC
Förvånansvärt bra. Speciellt eftersom jag inte var speciellt övertygad efter att ha sett den förra gången och dessutom aldrig har varit ett stort fan av tv-serien.
 nelhaD
Det här var inget vidare.
 Ful_fisk
Bättre än förväntat. Inte så jäkla mycket till story egentligen, men riktigt jäkla roligt hela vägen. Det håller faktiskt!
 Palle Puck
Rätt overklig faktiskt.
 Claude Strife
Håller helt klart simpsons-kvalite\'
 Xenox
Enligt mig är Simpsons ganska överskattat. Det kanske funkar för barn, men för mig känns det bara tråkigt. Inte min sorts humor helt enkelt.
 TheMusicalBox
Minns när jag såg denna för första gången när den utkom 2007. Såg den med svenska röster och blev inte imponerad. Nu har jag sett den för första gången med engelska och det höjde den lite. Men det går inte att jämföra filmen med valfritt Simpsons-avsnitt i mina ögon.
 Tharon
Som ett långt avsnitt, dock ingen film man ser mer än en gång. Medel trea. Palle Puck, har du blivit utsatt för ett riktigt hårt slag i huvudet? Alla avsnitt är ju annars riktigt verklighetstrogna, det brukar ju alla tecknade serier vara.
 LTT86
Detta film var väldig lojal mot Simpsons. Förutom Bart.
Under 90-talet var Simpsons lysande medan serien på 2000-talet har varit lite av en besvikelse. Ändå hade jag stora förhoppningar på denna film. Detta inte mer speciellt än att se 3 avsnitt i följd på TV(dessutom billigare!) men det är ju inte så illa. Har man dessutom sett trailers innan filmen så har man tyvärr redan sett de roligaste bitarna.
 LacombeLucien
Serien är bättre, filmen når inte alls upp i samma klass med politisk satir och klockren humor.
 emelee
Måste säga att jag inte riktigt vet hur de kunde göra den bättre. Jag kan se den flera gånger utan att bli less. Då måste jag ju sätta en 5a.
 Rundeep
Förutom skateboardscenen så var den ganska intetsägande, minns inte mycket av filmen, vilket säger något i sig...
 idaho1981
Underhållande men inte mycket mer. Känns verkligen mest som ett dubbelavsnitt bara. Kul, men inget jag kommer minnas. Sen kan man ju aldrig komma igen att det är Maggie som är den skönaste karaktären i serien 😊.
Simpsons-fan som jag är såg jag fram emot denna och gick och såg den på bio när den kom och den är faktiskt väldigt bra, lika bra som TV-serien. Klockren humor!
 Applekingen
Första halvtimmen är superrolig men sen blir det för mycket drama/äventyr. Homer räddar filmen från en 2:a.
helt ok
 wasteoftime
Den här filmen lider svårt av att den faktiskt försöker att vara en film, och inte ett långt avsnitt utav serien. Det finns ju också många som påstår att serien tappat sin edge, sin charm. detta vet jag inget om eftersom att jag inte sett mer än några enstaka "nya" avsnitt (senare än 2005 eller så). Men det jag tycker är bra med The Simpsons är ju att det börjar med att handla om något, och sedan handlar det om något helt annat. på ett rätt så naturligt sätt. Om storyn går åt ett håll, så stretar inte avsnittet emot, utan följer med på resan. I filmen stretas det emot något rejält istället, vilket bara gör det, ja, tafatt. Att ge filmen en så stor och påtaglig plot var iaf enligt mig ett misstag. Det blir mest ointressant. Kanske inte direkt dåligt, men det tippar åt det hållet. 0,8 på SH-skalan.
Har förlägne sen tröttnat på Simpsons rejält...
 yrkeschaufföre
Jag låter min fyra stå kvar, den är inte så bra som man kan önska men jag tycker att de fått till långfilmskänslan.
« Föregående   |   1 ... 20 21 22
Senaste kommentarer
RBG (info) 18:59 21/2 (6)
Lustgården (info) 17:45 21/2 (14)
Mary Queen of Scots (info) 17:23 21/2 (7)
Morrhår och ärtor (info) 17:16 21/2 (136)
Batman Begins (info) 17:08 21/2 (1500)
Sophies val (info) 16:48 21/2 (54)
Vågen (info) 16:42 21/2 (43)
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)