gruso
Kan tänka mig att den här går hem bland de amerikanska kidsen. För min del var det inte mycket att hänga i granen. David Morse är alltid lite frän dock.
 ami86
Tyckte den började lovande, med de första scenerna med fiskandet och bilolyckan. Men snart visar filmen sitt "rätta" jag, vilken är ännu en i raden av otaliga Hollywood "teen movies", med kassa dialoger, hormonstinna tonårspojkar som spanar in bikinibrudar och slutligen en upplösning som är helt förutsägbar och fullständigt väntad filmen igenom. Det blir en ytterst svag tvåa, balanserar på kanten till en etta. Fy fan.
 Zipper
Som andra har sagt började det bra, men ballade sedan ur till fjantig tonårsthriller.
 Tobetobbs
David Morse är en av de läskigaste skådespelarna. Spännande film!
 johan93
Så jävla bra!!!
 Hulk Hogan
Håller med några föregående talare här. Den börjar faktiskt riktigt bra och håller på att ruta in den här storyn till ngt Riktigt bra! Men sedan ballar det ut en aning och all spänning som byggts upp rinner ut på en gång... Den var tyvärr inte gjord med fingertopp känsla... Filmen ger jag iaf en väldigt stark 3+. Klart sevärd, och jag kan rekommendera filmen. Nu måste jag se originalet "Fönstret åt gården", får se om Hitchkock kan leverera högre betyg.
 Starlette
Spännande, och bättre än originalet.
 Taggen89
Funderar på en 3 eller 4, Jag sätter en stark 3. Ovanligt att moderna skräckfilmer är "läskiga". Men den här rullen har helt klart sina läskiga moment, spänningen byggs upp mycket bra. Sevärd skräckrulle att se om det är mörkt och man har skräckfilmsnatt!
 shahriarnorouz
Nja, fyfan vad dåligt, kolla på originalet.
 Ragatan
Stark trea, långt över förväntan. Jag vet dock inte vad den är baserad på, men kan anta att den kopierat rätt skamlöst likt regissörens andra verk Eagle Eye.
 ClintanTheKing
Klockren film. Så jävla bra! 5/5.
 mr_magi
Riktigt bra!!
 Boondock_saint
Jag måste sänka betyget ett snäpp. Filmen är egentligen okej och David Morse är äcklig, men karaktärerna beter sig för irrationellt. VARFÖR INTE BARA RINGA POLISEN??!? Jag blir galen på sånt.
 annihilat0r
11/5 2010: Högt över förväntan! Spännande thriller med lite mysfaktor inbakat. En film som jag tycker att alla människor borde se. Direkt. 3/5 2011: Mysig, frustrerande, fångande och galen! "Disturbia" är en njutbar thriller, som jag rekommenderar alla filmtipsare varmt! 4/1 2012: David Morses utseende är allt annat än bräckligt. Det är fortfarande en skön film som blandar och ger genrer från start till mål.
 Rift
Förlaga? Hmm... Hitchcocks Rear Window! Oj, haha. Skrattretande men lite charmigt.
 Corduroy
Kunde varit bättre. Klart inspirerad av Rear Window men utan intelligens
 Ballan
Lite fånigt tonårsaktig. Men OK.
 Zuzz
Fy fan vad jag hatade denna skitfilm! RING POLISEN FÖR FAN ERA IDIOTER!
 federico033
Mobiltelefon, webcamera, kompisar och grannar i närheten. Varför då leka Scooby Doo istället för att ringa polisen? Filmen slut på 20 minuter
 Solidus
”Rear Window” för en MTV-generation. Jag blev positivt överraskad av denna thriller, som tyvärr får möta hård kritik av filmtipsmedlemmar. Förutom godkänd spänningsnivå binder filmen in charmig high school - romantik/komedi samt ett fungerande dramaspel mellan mor och son. Verket är långt ifrån perfekt, men är absolut värd att se om du vill slå ihjäl lite tid med gott samvete. Bra film.
 Elizadushkufan
Jag tycker i alla fall att filmen är mycket spännande!
 streamond
Jag gillade filmen. Bra och spännande, om man inte tar den för seriöst.
 den_vita_apan
Sjukt seg. Dessutom är typ hela handlingen snodd från Rear Window.
 Paramis
Tonårsthriller enligt mallen. En film som inte lär bli ihågkommen av en mogen publik. Men den går att slötitta på en seg söndagseftermiddag.
 MinotaurKing
bra film.
 FUR
Först ställde jag mig lite skeptisk till den pubertala och fånigt lättsmälta stämningen, men sedan gillade jag hur det bäddade in en i ett falskt löfte om att ingenting riktigt obehagligt skulle hända. LaBeuof är söt och duktig, och det blir riktigt spännande där en stund imo. Det lite sockersöta slutet är trist, men annars en rätt snygg och helt OK film tycker jag!
 ToddDowney
Jag tycker filmen var bra. Den levererade vad den skulle och byggde upp spänningen enda till slutet. Handlingen är bra även i sin enkelhet. Skådespelarna sköter sig galant. Tycker Shia LaBeouf är den som överaskar mest efter sin medverkan i "Transformers" som jag inte tyckte var så bra. Soundtracket i filmen ligger på världsklass. Bra film som jag inte har några synpunkter på.
 Xenox
Stark fyra. Otroligt spännande och underhållande. Den går från att vara en vanlig tonårskomedi till en riktigt läskig skräckthriller.
 RunRiot
Helt okej men inge vidare intressant. Har väldigt svårt för Shia, som bara tycks kunna spela en roll.
 Franck-Ribery
så bra
 mathildaas
Den långa,glättiga,sega och ganska så intetsägande inledningen skulle kunna kortats avsevärt. Jag orkade inte ta mig till delen där det "spännande" skulle börja. Men vem vet hade jag hållt ut en stund till kanske de sista 30 minuterna hade erbjudit en smula spänning..
 Marswalker
Som andra skrivit, sista 30 är typ hela filmen.
 BlackLodge
Scream möter Fönstret Åt Gården. Inte helt lyckat...
 Fantastroid
Helt ok, om än helt onödig rulle som naturligtvis inte har en chans på originalet.
 Prey
Helt okej underhållning och Shia levererar
 dudson
Filmen hadde varit kanon om inte den usla skådisen Shia -Leabouf=muppigt namn för övrigt#) hadde varit med.
 eddwing
Så äckligt fullproppad med reklam och ointressant film.
 levelfive
helt okej...medel till stabil 3a!
 onlylittlej
Halvbra skådespelare men mycket underhållande film!
 RadioSaga
Om de bara hade pushat den lite mer, lite mera angående mördaren och hans story, så hade denna film varit en bra 5:a!
 mr_magi
Underskattad!
 Markezzo
Väldigt svår att betygsätta, jag kan se alla cop-outs och ologiska vändningar klart och tydligt. Men det finns trots allt en viss mysig charm i det hela, kan kalla det för en guilty pleasure.
 AlbinWesley
Helt OK gjord och spelad och så vidare och så vidare. Klyschor och sånt kan jag gott se förbi för att istället låta mig underhållas. Problemet uppstår när man råkar göra jämförelser med Fönstret åt gården, vilket förstås är nästan oundvikligt. Det är då det plötsligt blir uppenbart vilket haveri det är. Men fortfarande väl underhållande och så, så jag klagar inte.
I denna thriller producerad av Spielberg har man lånat inslag från den allra bäste(Hitchcock). Annars är det härligt underhållande med högt tempo och en riktigt duktig ung skådis i form av Shia LaBeouf, han kommer vi få se många fler gånger. Filmen är förutsägbar men när man är inne i den så är man verkligen inne i den. 4-
En väldigt spännande och stundvis även väldigt rolig film med bra skådespelare. Att man influerats av Hitchcock är ju tydligt men någon kopia av Rear Window tycker jag inte det är.
 Smuts
Ok, men man stör sig på alla korkade beslut och annat.
 Linan
Ganska jättedålig
 RustyFilm
Med ett intrigupplägg likt det i ”Ett fönster åt gården” görs här ett försök att skapa en skräck- thriller. Men varken manus eller regi håller, det blir bara dumt och klyschit. Om förväntningarna initialt är på en låg nivå kan nog det här ändå bli hyfsat sevärt.
 Supernaut
En klassiskt välgjord film. Inget mästerverk, men starka insatser på alla fronter och tempo som håller en intresserad från början till slut.
 Krantzylvania
denna film var väldigt mycket Sommarlovsmorgon
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
Nixon (info) 07:25 25/3 (58)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)