edwall
Usch vad ont i magen jag fick. Kände mig äcklad och facinerad om vartannat. Knallbra! Hade den blivit bättre på amerikansk engelska, ni som kritiserar? Det är trots allt en HBOproduktion vi talar om här.
 UncleRemus
Jag gillade den. Man skulle dock vilja veta vad som är historiskt belagt och vad som är spekulationer, ex.vis. den historien som Kritzinger berättade för Heydrich. Är det känt att han gjorde det, eller är det spekulation? Undrar om Heydrich var sådär småleende hela tiden som Branagh framställer honom. Man har ju läst att han skall ha varit en av de mest motbjudande nazisterna.
 Aequitas
fatta o spela så bra och säga alla de hemska saker... de är bra.
 origC-J
Håller med om tt den skulle varit snäppet bättre på tyska, men nu får det istället den smått bisarra effekten att se skådespelare som Firth och Branagh bortom deras vanliga roller. Iaf...fascinerande kammarspel med 15 män som är skrämmande hängivna eller likgiltiga inför mordet på miljoner.
 jaipie
Välspelat
 Stevie
Mkt imponerande film
 Step1
Mkt intressant film som fångar en och tiden flyter på snabbt. Bra längd.
 oliver_twistor
Mycket välspelat. Man känner anspänningen i rummet, där en del är mindre entusiastiska över det stundande folkmordet på judarna.
 strinne
En välspelad film om mötet där man diskuterar hur man praktiskt skall genomföra den slutgiltiga lösningen, dvs praktiskt genomföra Förintelsen. Bygger på ett historiskt dokument från mötet. K Branagh och S Tucci är lysande!
 Dagisfarbror
Lite sieg, mycket heil.
 Greven81
Skådespeleriet är lysande och filmen fyller sannerligen sin funktion. Kan upplevas som något seg men man kan inte annat än vara glad över att den gjorts!
 oan
ett väldigt obehagligt möte. mycket välspelad med många små detaljer som höjer betyget.
 Lavinia
mycket välspelad. inte en film man ska se om man vill få underhållning eller spänning men väl värd att ses.
 dissiminator
obönhörlig
 monsterpop
den är väl visst spännande, det är dess brist.
 Ibanez
Nej den var för seg och och händelselös för min smak..
 Matewan
Bra spel över hela linjen. Men p.g.a. ämnet blir det mer teater än film. Intressant dock att se och höra dessa människor diskutera en så grotesk verksamhet som om det bara vore ett normal affärsmöte.
 Imgaerien
grymt bra gjort.. 96 minuter som nästan bara utspelar sig runt ett bord. Trots det sitter man på helspänn :)
 FreddyKrueger
Den var bra men lite för seg.
 Gustavsson
Sov lite men den var bra.
 Hugas
Språket drog ner betyget.
 smichael
Otroligt seg. Orkade inte kolla klart så jag kan inte sätta ett rättvist betyg. Men den hade garanterat inte fått mer än en trea om jag hade sett färdigt den..
 Marsek
Håller med er andra om att denna film borde gjorts med tyska skådespelare eller åtminstonde skådespelare som kan prata tyska .. Tyska nazister som pratar brittiska funkar typ aldrig. Skulle fått 4:a om den hadde varit på tyska.
 Albion
Håller också med om bristen med engelskt tal. Filmen har förutsättningar att kunna kännas oerhört gripande/upprörande och motbjudande men man får en känsla av att det är inte på riktigt. Men det är kanske så att filmens avsikt är att detta var ett ämne som inte var mer värt än när vi diskuterar fåglar med virus idag och det i sig skulle innebära att filmen får en än otäckare aspekt. Kenneth Branagh som General Heydrich har framtoning som är alldeles för klämkäck i mina ögon. Jag hängde inte riktigt med i twisten heller där man ändrade sig från att planera att skicka alla judar österut till att använda gaskamrar som de inte sagt ett ord om till en början. Betyget blir en svag 3;a, 3-
 tvamvarg
Håller med, hade vunnit oerhört mycket i autenticitet om den varit på tyska. Hygglig film, men frågan är om det inte ger mer att läsa bakgrundsmaterialet i stället för att se det i filmform. Albion: Heydrich klämkäck?? Hm.
 chodokovskij
vad jiddar ni om? vadå hade varit bättre på tyska. var det inte läskigt nog på engelska?
 nilsson57
instämmer choco pop, skådisarna är viktigare än språkvalet.
 Kurosawafan
lysande snapshot och funkar bra på engelska med pga bra skådisar, hade varit ännu grymmare på tyska dock-man brannagh är grymt bra
 Necross
Greps inte riktigt av detta. Utmärkta skådespelare, men jag har ofta svårt för kammarspel (med några undantag, som "Glengarry Glenn Ross" och "Tolv edsvurna män").
 seriost
Ruskigt bra kammarspel.
 Eldgrim
Hade, precis som Schindler's List, varit klart bättre på tyska.
 Fredrik B
Nja...må vara välspelat, intressant och vidrigt men mig grep det inte tag i.
Har man läst sin historia och är intresserad är detta en utmärkt och intressant film. skådespelarna verkar handplockade till sina roller och dialogen är lika skrämmande som bra. Denna film är inte för alla dock
 Jonessy
Bra insatser av skådespelarna, men egentligen gjorde de bara sina gamla vanliga karaktärer. Intressant dock med en film som bara är ett enda möte, men ändå inte är tråkig.
 nopasaran
Väl genomfört dramaspel om Wanseekonferensen. Helt klart vem som höll i taktpinnen och vilka motsättningar och konkurrens som fanns under ytan på det nazisistiska bygget. Branagh spelar sin roll med kall effektivitet.
 AirikrStrife
fan va läskig, pratar om judar som om dem vore ohyra. Så sjukt känslokall, visar verkligen upp mänsklighetens mörka sida
 Tim Buckley
(rek 4a) Sällan (om någonsin) har det hållits en mer intressant konferens gestaltad på en filmduk än här. Kenneth Branagh (Heydrich) är den som pjäsen igenom förädlar sin roll och funktion som mötets ledare, liksom övriga skådespelare även de håller fram sina motreaktioner i bästa ljus. Allt som allt är detta alltså en välspelad historiskt ypperligt intressant händelse som med minimala medel gör nästintill optimala avtryck/intryck på mig. Stabil 4a.
 Dunderklumpen2
Intressant film med bra skådespelarinsatser. Påminde lite om 12 Angry Men.
 Steijer
Bla bla bla bla bla... de läser ur någon historiebok. 12 Angry Men är ungefär 33 gånger så bra.
 Scriptures
Väl genomfört - bra foto, musik, skådespel, dialog osv. Här handlar det mycket om intresset för diskussionen. Det är så sinnessjukt vad det är de faktiskt diskuterar, med ingen hänsyn överhuvudtaget till livet. En av personerna verkar ha tvivel och där finner vi väl en som speglar oss, men inte tillräckligt. Så, om du är intresserad av WWII så är denna film väl värd - annars är den mest vidrig och kall (vilket den är även om du är intresserad). Lite cred vill jag ge till Tucci och Branagh.
 TompaB
51st "Heil Hitler" på 10 minuter fick mig att skratta.Säga vad man vill om tyskarna, men effektivitet var något dom kunde.
 hullarn
Det är synd att den har så mycket "12 Angry Men"-komplex. Utrymmet för att ta ut svängarna med karaktärerna är begränsat med tanke på den historiska autenciteten. Den begränsningen borde man utnyttjat istället för att försöka böka in något som inte plats. Värt att se som historiedrama, men som socialpsykologiskt spel är det tämligen platt.
 annihilat0r
"Conspiracy" skildrar den historiskt viktiga Wannsee-konferensen. Den nazistiska konferens som hade det tydliga målet att slutligen fastställa "frågan om judarna". Femton stycken nazistiska toppmän, däribland SS-officerare, ledande doktorer och den av riksmarskalk Göring utvalde Reinhard Heydrich – han som fått uppdraget att sammankalla och fastställa judefrågan en gång för alla. Ett tungt tidsdokument, även fast ingen riktigt vet vad som hände under mötet. En stark och verkligt bra film, med bland annat skådespelarna Colin Firth och Stanley Tucci, säkerligen lite inspirerad av mästerverket "12 Angry Men". Detta är en film som alla bör se – för att bättra på medvetenheten, ödmjukheten och tacksamheten. Lätt drabbande.
 Gyllenbock
Intressant historielektion om en händelse som alla verkligen borde känna till men tyvärr är ju inte så fallet. Tänk om mötet hade spelats in av någon i smyg, vilken skräck det hade varit att lyssna på det. Reinhard Heydrich, vilken iskall jävel!
 KillerPutte
(rek.4) Jävla otäckt möte.
 Portugallien
 jack_jack_jack
Kanske den bästa TV-filmen vi har.
 Hanness
Mycket bättre än förväntat.
 Körsbär
Kan störa mig på skådespelarvalet av Colin Firth, så brittisk som det bara går att bli. Ska spela en tysk, har mycket svårt o se igenom det. Trots att det bara är ett möte så sitter man där o är "underhållen", hela mötet är så absurt.
 Robkiller
Välspelat drama om ett gruppmöte runt ett bord. Temat behövs väl inte kommenteras och spänningen är obefintlig eftersom man från början vet hur det slutar, men den håller ändå intresset uppe.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Viking Destiny (info) 20:31 23/7 (1)
The Witch In The Window (info) 20:26 23/7 (1)
Jane Fonda in Five Acts (info) 19:49 23/7 (2)
Colette (info) 19:46 23/7 (7)
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)