Podpolkovnik
Hehe, Odball och hans färgskjutande Sherman-stridsvagn är bara för bra. En stark 4:a.
 Beigeorm
Nästan lika go som Örnnästet.
 produr
tyckte den var kul när jag var yngre,den har fortfarande en del bra scener men mer än godkänt kan det inte bli.Sutherlands hippie i andra världskriget blir bara för mycket
 ASSFACE
Hade inga som helst förväntningar på denna, då jag skulle ge den en trea. Men vilken överraskning, den var underhållande och Oddball var ju bara helt underbar! 4a
 Nathalena
Donald var bäst i hela filmen.
 Donni
Känns mer som en gammaldags äventyrsfilm. Är därför också inte helt realistisk och skildrar inte krigets verklighet lika bra som de bästa krigsfilmerna gör. Men tar man den för vad den är uppskattar man den. Känns som en riktig klassiker.
 Z3rog
Lopas på TCM typ 5 gånger i veckan, är en ganska kul film men inte SÅ bra.. verkar vara lite överskattad här på filmtipset också ^^
 ilBrutto
Tänk att jag fortfarande efter 40 år kan bli glad av en krigsfilm! Allt behöver inte alltid vara så jävla allvarligt
 bettykristina
Ungdomsfavorit - skulle dock inte vilja se om den nu
 gosesmurfan
Sutherland e störtskön i denna klassiker!
 SHAAWW
Riktigt härlig skratt-action och grymt underhållande att titta på.
 Chrome
Min absoluta favorit, har älskat denna film sedan jag fick den på vhs nån gång på 80-talet, nu finns den hemma på dvd & snart inhandlad på blu-ray
 Enaselin
Oddball äger! Hm... den är ändå lite för seg för mig, gillar inte många gamla filmer....
 Tobetobbs
Underhållande till tusen. Ingen vidare krigsskildring kanske men det är gött att slippa allvaret också.
 vieekk
Clint och Donald är awesome och musiken likaså. All the burning bridges that have fallen after me... 4/5
 jingoo
Av någon underlig anledning har det aldrig blivit av för mig att se den förrän nu. Den uppfyllde helt klart förväntningarna. Ett underhållande krigsäventyr. Underhållande och orealistisk, men inte lika underhållande och orealistisk som Örnnästet som jag tycker är bättre. :-)
 LauenKauen
Förväntningarna var att filmen skulle vara i nivå med Örnnästet, vilken jag inte var något vidare förtjust i. Jag är glad över att filmen inte gjorde det, utan sträckte sig över filmen och levererade en underbar krigskomedi. Det var en underhållande film rakt igenom med skruvade Don och coola Clint som bjöd på en trevlig filmupplevelse. Burning bridges och "negative waves" förevigat!
 AjaxWarrior
En väldigt annorlunda krigsfilm. Snarare en underbar feelgood-film i krigsmiljö! Väldigt originell story, fantastisk humor, och en riktigt bra låt som tema (Burning bridges) gör att jag inte kan ge denna klassiker annat än full pott!
 WinDrop
Rek 5, jag säger 4. En skön kvalitétsrulle med gamla kändisar i. Filmerna gjordes bättre på denna tid, krigsfilmerna alltså. Här känns allt ganska genuint WWII i jämförelse med nutida filmer. Det har väl snarare med filmoptiken att göra än kvalitén på uniformerna iofs. :)
 stenemo
En väldigt bra historia även om framställningen ej håller dagens mått.
 m0rten
Den är ju för skön!
 hsimpson
Femma i snitt!? Hade svårt att förstå att det var samma regissör som låg bakom kanonfilmen Örnnästet. Det här var ingen jättehöjdare. Alldeles för lång, alldeles för tunn, ingen karaktär som man fastnar för. Funkar varken som komedi eller action.
 Hulk Hogan
Visst kan det vara lite kul med humor. Men jag vet inte om allt riktigt går hem i stugan här. Visst filmen har sina komiska inslag jag ibland kan flina åt. Filmen är överlag helt okej. Kan tänka mig att när den kom ut blev den väldigt populår. Om man ska förena komik med krig rekommenderar jag "Top Secret" hehe
 justcelsius
glimten i ögat @ alla skådespelare - fett skön
 ulpe01
En film som jag såg ofta när jag var liten för att pappa älskar den. Och när jag sett om den har den hållit måttet. Härligt gammaldags krigsfilm. Sen är det ju alltid kul att lära sig nåt också, som att man ska anfalla en tysk Tiger bakifrån.
 GNStudios
Väldigt långtråkig film som dock har lite sköna actionscener. Känns dock mest som att den lever på gamla meriter. Saknar en hel del i slutet också.
 ClintanTheKing
Inte riktigt lika bra som Örnnästet, men ändå väldigt bra! Clintan är bra som vanligt och övriga i gänget gör bra insatser. Detta är verkligen vad man kan kallae en krigs-films. Rekommenderas! 4/5.
 Jonas77
WYSIWYG - man får det man förväntar sig, lite kul underhållningsvåld.
 Individia
En av mina favoriter. Högt underhållningsvärde och en film som åldrats väl.
 jagedina1
Donald southerland är för underbar i denna film.
 Nemralis
Många verkar tycka det här är en oantastlig klassiker, själv tyckte jag den var väldigt gapig och högljudd på helt fel sätt. Några bra skådespelare, men ett väldigt överspel från många av dem. Gillar den bisarra kontrasten i musikval och liknande, men gillar de samtida mer seriösa krigsberättelserna som "Örnnästet" mer.
 KyLLo
Spännande upplösning!
 vicidoman
Riktigt skön film som på alla sätt och vis håller än idag. Donald är kung!
 Ojhda
Den här såg jag mer än ett par gånger som liten, tar en tillbaka!
 yrkeschaufföre
Det kunde varit en fyra om den inte hyllat slackers som den gör, men det är en skön historia väl värd att se.
 Grillo
Kanske lite fånig med dagens mått mätt, men den var ändå otroligt underhållande och en form av krigsunderhållning man inte ser idag när allt krig ska vara deprimerande och hemskt.
 JohaLanc
Faller nog in som en av mina favoritfilmer. Helt klart. Hela atmosfären. Fotot, musiken. Allt.
 Mr-Skogman
Mycket stark 4a! En film som alla i familjen kan uppskatta, och fånig humor blandas med fartfyllda äventyr. En film som levererar!
 Zarquon
Kul film. Donald Sutherland är rolig som anakronistisk hippie-figur och Clintan är lika hård som alltid.
 levelfive
den tråkigatse film jag nånsin sett där Clint Eastwood medverkar
 BrutusBeefcake
Många härliga karaktärer där Sutherland är riktigt, riktigt rolig. Däremot ger den inte så stor känsla av ett krig som tar den ner lite, men detta var ändå en riktigt trevlig filmupplevelse (8+/15)
Detta är en synnerligen skruvad krigsfilm som lyckas med bedriften att få folk att le åt ett tema som egentligen är fasansfullt. Oddball(Sutherland) dominerar i denna film med ett antal år på nacken. Skön dialog och annorlunda handling gör att denna film skiljer och utmärker sig från andra krigsfilmer. Klarar den en andra titt höjer jag betyget.
 damndeal
Kingig
 goeran
Det var nog befogat att undvika denna film under så lång tid; för det känns som tämligen bortkastad tid att ha ägnat drygt två timmar åt detta trams.
 Solidus
Underhållande pojkäventyr under andra världskriget. Det bjuds på storslagna scener och härlig musik, men humorn är klen. Donald Sutherland stjäl showen som Oddball.
 stgurgel
Sköna karaktärer i skönt samspel. Underhållning med perfekt tonsäkerhet
Har åldrats dåligt
 StaffanE71
Ett "pojkarnas filmäventyr" i WW2-tappning. Orättfärdigt bortglömd idag. Det är humorn som räknas. I sin genre är den kunglig. Klar 4'a.
 Pi-R
Pojkboksäventyr med relativt påkostad budget. Lättsamt, tramsigt, och fånigt, men, med det sagt, inte utan kvalitéer, om man är villig att köpa premisserna och stänga av hjärnan för ett par timmar. Framförallt levererar Donald Sutherland, som lyckas med en fantastisk prestation i rollen som Oddball. I övrigt puttrar det på, på matinésätt, oförargligt och med explosioner utspridda för att hålla tittarnas engagemang uppe.
 dudson
Känns mera som en buskis allt för ofta. Istället för en renodlad krigs film. Men visst glänser den till och kult-status förtjänar den allt. Sen många sköna skådisar. Då speciellt Sutherland som lyser upp med sin knasiga charm.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)