okeeej
Gammal rackarklassiker!
 shining
började ruggigt dåligt men till min stora förvåning blev den ganska bra
 Riff Randell
Instämmer! Den magiska spegeln - fy fan va otäck. En duglig rip-off på Halloween. Musiken i början är riktigt lik.
 kpt.Kautschuk
En ond spegel gör omgivningen osäker...just det, ni hörde rätt, en ond spegel!
 Dele
Ett par obehagliga scener men för att detta ska bli acceptabelt och passera en ok nivå så krävs bättre stämning och hantverk än så här.
 Kurosawafan
80 tals skräckis då kraven var låga...
 filmmange
Hyfsad skräckis. Väldigt svg trea.
 DiMMU BoRGiR
Aargh...! Vilken skitrulle! Så uppenbart att historien lånat lite av Halloween och gjort det sämsta av det...
 Nervegas
Oerhört överskattad. Spännande idéer som faller på taffligt genomförande.
 Lizzie
hihi b-skräckisar e kuliga
 teddybjorntjej
Jag tycker att filmen var helt okej.
 Desolation
Förmodligen den sämsta filmen jag nånsin har sett.
 FreddyKrueger
AAAAHAHAHAAHAHAHHAHAH VILKEN SKITFILM!!!!!
 zzaga
Tycker man om den här filmen har man aldeles för mycket tid över. Vilket skräp.
 cluster-
Jävla skitfilm.
 Vladmir
Film, vilken film?
Nääe, hur denna lyckats få kultstatus undrar jag, utråkig
 todape
Den gamla filmen Boogeyman ska inte blandas ihop med den färskare filmen under samma namn. Här är det en trasig spegel som tar sig friheten att mörda folk på ett helt obegripligt fånig sätt. Det här är det mest patetiska jag sett på mycket länge. Jag klarade inte av att se mer än en timme av denna skräpfilm.
 Cramped
Den var riktigt rolig! Antagligen inte meningen men ett gott skratt är väl aldrig fel? Bästa scenen; när ungen flyger ut genom fönstret och säger "Boogeyman!". Måste bara ge en tvåa fast det igentligen borde vara en etta.
 Andy_S
Jag kunde inte sätta en 1:a, eftersom den är så underhållande dålig. Usch, vilken elak spegelbit!
 cool_sweethear
helt värdelös... vi var fyra som såg den, två somnade och de andra två stängde efter ett tag av den.
 O´Reilly
Det var rena pesten att se den. Horribelt jävla skitdålig helt enkelt.
 TristanTzara
lol
 mattbear
Jag tillhör kanske en av de få som älskar den här filmen! Till och med nu på äldre dagar så ligger den mig varmt om hjärtat. Som slasherfan är den ett måste i min samling. Det är inte en fartfylld historia men den har en obehaglig stämning och även rätt våldsam för sin tid. Se den med öppna ögon och räkna inte med något i stil med Scream eller Hostel.
 TristanTzara
inledningen med den supande morsan och den otäcke mannen är underbar - påminner om fassbinder
 wernblom88
Är det denna filmen där det är döda människor som hänger uppe i taket på en lada eller hus?
 FilmJoey
Släpps i svensk utgåva av Studio S vintern 2009!
 amam
Har ett par bra scener men är annars mest bara en gammal slasher med inget speciellt som får just den att stå ut från de många andra skräckfilmerna från 80-talet.
 Bostrom87
Jag skrattade genom hela filmen.
 TheHorrorfan
Den här gamla är ju fan sämst av hela skiten..
 Nicholaus
Dåligt för att vara 1980 tom!
 Nevermore
Aaah..ingen spänning, halvdåliga effekter, otroligt långsökt handling.
 Ondskapt
Relativt underhållande och med en del roliga mord, men det blir för virrigt efter ett tag och storyn blir för svag för att underhållningsfaktorn ska motivera ett högre betyg.
 Lokpest
haha kass
 mantra13
Inte alls särskilt skrämmande eller läskig men ack så underhållande. Riktigt rolig på sina ställen.
 Film Guden
Ointressant ursäkt till diverse (på sin tid?) ganska provocerande, och någorlunda bissarra våldscener. Ingenting som sticker ut såvärst.
 bunnyboy
hihi, rolig.
 thedude90
John Carradine är alltid underhållande, dock är filmen inte ett mästerverk men så mycket bättre än ny-versionen.
 Noseman 2005
Den slutar precis när det börjar ta sig. Ett par godkända våldsscener, dock.
 nikdrum
alla coola och intressanta saker finns men tycker filmen inte lyckas alls med att framhäva det som är bra. svag 3a.
 ScArRrFaCe
Synd att första timmen är lika långsam och tråkig som en politisk debatt, för resterande 20 är verkligen lovande. Kan inte bestämma mig för ifall den även innehåller ett av skräckfilmsvärldens mest malplacerade soundtrack, eller om det är ruskigt passande.
 mthrfckr
Episkt obegriplig. Vad handlar den om?!
 DrJW
En av de sämsta och de dummaste 80-tals skräckisar jag sett! De börjar som en kliché-artad slasher och sen blir de som en riktig dålig kopia av Amityville Horror och Exorcisten. Lama dödsscener, obegriplig handling, dåliga tajmings i scenerna och bland skådespelarna och skådespelerskans skrik känns så himla dubbad, om inte så var de nog de mest kassaste skrik jag nånsin hört i en skräck-rulle! "Beslagtagen av polisrazzior" i min arsle heller! De står så på fodralet o de tvivlar jag, isåfall för att den är så kass att den behövs ta bort från allmänheten!
 Robkiller
Lågbudget 80-tals skräckfilm, med en ond spegel. Det mesta är riktigt uselt, från regi och klippning till malplacerad musik och dåliga skådespelare... handlingen är hyfsat ologisk och ibland riktigt dum. Det känns som att de försökte i alla fall och vissa scener är ok, men det räcker inte...
 ItalyErik
Förstår inte varför denna är så hatad... Underhållande kvasi-slasher med många bisarra mord, schyst soundtrack och skev stämning.
 Raggarn
Efter en omtitt kan jag bara konstatera att den är lika lökig nu som då. Trist och snurrigt och som hastigt slutar när det väl börjar hända grejer
 Raimo_1985
Enkel, minimalistisk och förvånansvärt bra. Visst är det alltid töntigt med övernaturligheter men här görs det faktiskt bra. Eller ja, det görs det ju i många skräckfilmer. Bra, läskig musik! Less is more.
Detta är en sådan film som storasyskon och äldre kusiner tjatade om när man var väldigt liten, speciellt om hur hemsk den ska vara. Då är det klart att man vill se den. Det jag kan säga att den är overklig, löjlig och korkad men det känns ändå kul att ha sett den. Den skulle dock inte skrämma många av dagens ungdomar. Kultfilm!
 johan93
Väldigt tam i sin helhet med dagens mått mätt. Ett par sjyssta scener har den, men inte så mycket mer
 KyLLo
Övernaturligt dravel. Mycket av filmningen och ingressen har de stulit från kultfilmen Halloween som kom några år tidigare.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)