Betyg idag: 1 134 Besökare idag: 4 656

Newtoon
Även om allt kanske inte är helt korrekt är det ändå ett övertydligt budskap man inte kan missa. Mycket av det som sägs i filmen är ju trots allt sant, kanske inte allt faktamässigt sett, men principen att allt ska vara så hemligt i en demokrati för "landets säkerhet". Klart man blir misstänksam när så mycket hålls hemligt och allt utförs så oklart när det är en presidents som mördats mitt på ljusa dagen bland en massa folk.
 setterwall
En femma för att jag älskar konspirationsteorier. Annars hade det varit en fyra.
 winston s.
svag trea, hade det inte handlat om en intressant verklig händelse så hade det blivit en tvåa
 the godfather
En av mina favoritfilmer of all time. Väldigt bra gjord ligger på plats 6 på topp 20.
 Erik Nolander
Ett häst jobb med ett gott resultat!!!!!
 SHAAWW
Gary Oldman är det bästa med filmen.
 ScArRrFaCe
Grymt intressant. Satt som fastklistrad i tre timmar. Blir högsta betyg!
 AbsolutBlond
JFK måste vara den bästa filmen jag någonsin sett. Vänta, skulle snarare säga att det är den bästa filmen som någonsin GJORTS, och inte minst rättegången i slutet är fantastisk. Har läst Jim Garrisons bok och den är minst lika bra. Underbart <3
 stenemo
Mycket bra film, lite för utdragen och repetetiv, inte mycket underhållning i vissa segment, men utöver det är den en väldigt bra konspirationsteorifilm, oavsett vilken version man väljer att tro på.
 AddeColciago
Den ultimata detektivfilmen. Stones gåva till filmvärlden.
 Planekonomi
Filmen är intressant ur många aspekter såklart, gillar framför allt att Stone såg filmen som en slags "motsats myt" till den officiella utredningen. Detta är verkligen bra film, hur bra historieskrivning det är låter jag vara osagt.
 booby
Härligt, tungt och intensivt kriminaldrama. Costner är riktigt bra och rättegången i slutet är outstanding!
 Challenin
Väldigt utdragen, tröttnade flera gånger dessvärre. Fann intresset en stund igen i slutet... men så blev det alldeles för utdraget igen.
 Joe Pesci
Dialoger som är mycket spännande att följa. Bra och troliga konspirationer. Mycket bra spelat och grymma karaktärer av Costner, Pesci, Oldman och T Lee Jones!
 Mortiis
Allt blir nästan olidligt smörigt av Kevin Costners blotta närvaro, särskilt när han ska sitta och dela med sig av sin livsvisdom inför barnen. Hans oändligt långa slutmonolog blir också lite för mycket även om det blir en bra sammanfattning av fallet. Utöver detta är det en riktigt kompetent film med många grymt bra skådespelarinsatser.
 tpb
Costner agerar. Bara det är ju värt fyra plus. Till det en bra story och otroligt intressant ämne. Jag sätter en stenhård fyra.
 johannorlund
En av de bästa filmer jag sett som skildrar nåt som faktiskt hänt. Costners tal i slutet är magic!
 SilkyMoll
Jag är osäker. Känner att jag gillar filmen men med vissa förbehåll. För det första så är filmen för lång, för det andra så är Kevin Costner inte precis en av de bättre skådespelarna som världen sett, visst lyfter han lite mot slutet av filmen men innan dess händer det inte mycket med den killen. Annars så tycker jag om filmen, det är så roligt med konspirationsteorier! 3+/4-
 precineadd
efter att återvänt till denna film år efter år, sett den med stones kommentatorspår och återigen sett den en gång till på bluray höjer jag till en femma. den är om inte annat ett tekniskt mästerverk. har räknat till över 10 intriger i denna en och samma film, till exempel. faller också under kriterierna för en femma då den faktiskt är unik.
 jack_jack_jack
Skulle klarat sig bra utan familjebråken som inte tillför någonting.
 LosBerkos
Om man hoppar över de huvudvärksframkallande familjetjafsen som upptar lite väl mycket av de 189 minuterna så återstår en bra, viktig och tankeväckande film.
 sirkurt
Väldigt komplicerad särskilt om man inte är särskilt insatt men otroligt bra gjort med alla tillbakablickar.
 Ghostface
Tät från början till slut utan särskilt många pauser. Stundtals är filmen lite väl lagd åt monolog och återblickar vilket gör att det blir mer av en dokumentär än spelfilmskänsla. Man sitter dock klistrad men likt sin vana trogen är Stone lite väl lik en predikant.
 dudson
Mycket gripande film om amerikas största sår genom tiderna och strålande skådespeleri framförallt av Costner och Donald Sutherland (stark 4a)
 Berniey
Utmärkt konspirationsfilm! Snudd på full pott!
 Taandborste
En 4:a för utförandet men en 3:a för innehållet. Filmen är uppbyggd på ett jättebra sätt, men när den började smyga sig mot 3 timmar kunde jag inte bry mig mindre om John F. Kennedy.
 Ful_fisk
En av världens absolut bästa filmer. Rent visuellt är det oslagbart; fotot är en världssensation, klippningen saknar motstycke i filmhistorien, miljöerna är makalösa och John Williams soundtrack lägger en fantastisk bakgrund hela vägen. Och så har vi skådespelarna. Tommy Lee Jones, Joe Pesci, John Candy, Kevin Bacon, Gary Oldman, Donald Sutherland och Jack Lemmon är lysande, några av dem har aldrig varit bättre. Och så förstås Kevin Costner, som aldrig någonsin varit bättre i någon film. Sedan har vi själva berättelsen, om den desperate mannen som blir besatt av att lösa Kennedy-mordet och undersöker teorierna på djupet och till slut möter en skrämmande bild av den amerikanska politiken vilket ger mig personligen betydligt starkare obehagskänslor än de flesta skräckfilmer. Otroligt starkt. Filmen håller ett ruskigt högt tempo i tre timmar och när den är slut är man alldeles utmattad. Gåshuden är närvarande under större delen av tiden. Ett tvättäkta mästerverk.
 BROBJO
Som Ful_fisk skrev... Kan inte uttrycka det mycket bätttre!
 origC-J
Rasande skickligt gjord av Stone, en film som suger in en och inte släpper taget. Men jag måste sänka betyget efter lite bakgrundsresearch: Stone förhärligar Garrison, som även om han pekade ut bristerna kring mordutredningen och Warrenkommissionen, baserade sitt åtal (mot en oskyldig man) på tvivelaktiga vittnen och var mest intresserad att föra fram otroliga konspirationsteorier, oavsett hur lite sanning de innehöll. Ganska mycket som Stone, alltså.
 ChrullOrson
Ambitiös film, som ibland vill lite för mycket. Hade nog mått bra av en omgång med saxen för att få upp tempot. Svag trea.
 KyLLo
Observera att det inte är en dramadokumentär, även om den utger sig lite för att vara det med berättarröst och allt. Politiska filmer är ofta väldigt stela, pratiga och händelsefattiga. Där sticker den här ut något på ett positivt sätt. Stundtals intressant, men för lång.
 Joe Pesci
"Oh man, why don't you fuckin' stop it? Shit, this is too fuckin' big for you, you know that? Who did the president, who killed Kennedy, fuck man! It's a mystery! It's a mystery wrapped in a riddle inside an enigma! The fuckin' shooters don't even know! Don't you get it? "
 Grane
Utsökt berättad och riktigt imponerande skådespelarinsatser. En riktig toppenfilm!
 Ful_fisk
"Do not forget your dying king"
 LacombeLucien
Bra!
 Solidus
Kort och gott: En av de bästa thrillers jag har sett i mitt liv. Oliver Stone är inte arg utan han är förbannad. Med "JFK" målar Stone upp en vägjord och medryckande konspirationsthriller om mordet på John F. Kennedy med guldinsatser från samtliga skådespelare. Oförglömligt bra!
 kervisch
4 av 5. Grymt bra film
Ett konspirationernas mästerverk av konspirationsmästaren själv Oliver Stone. En mycket spännande film om mordet på JFK. Vem gjorde vad? Och Varför? Kevin Costner är väldigt bra, samt alla andra skådespelare i filmen. Bör ses.
 henrik_a87
Kunnat kortas ner. I övrigt var det en mycket genomtänkt och väl utförd film på alla sätt.
 Star-Basse
Bra, men för lång.
 kakbakarn
En film med flera tydliga styrkor och svagheter. I korthet kan man säga att Stone hade vunnit på en mer öppen inställning till frågan "vad hände egentligen?", där han kunde få tittaren att allvarligt tvivla även på Garrisons teorier, och han hade också vunnit på ett upplägg med färre män som presenterade utläggningar för varandra i scen efter scen. Det blir lite tradigt. På den positiva sidan har vi den spänningsfyllda sista trekvarten, rättegångsscenen, när det stora materialet äntligen presenteras på ett medryckande vis. Filmen är förstås välgjord rakt igenom och det är kul att flera skådespelare jag gillar (Lemmon! Oldman! Sutherland! Tommy Lee Jones!) dyker upp på skärmen. Så det är också bra. En någorlunda stark avslutning lyfter den här lite för långa historien från småtrist men småintressant till över medel.
 Hypostas
Sänkning till trea utan omtitt. Jag är inte alls särskilt road av konspirationsteorier numera.
 mammene
En mycket lång film som kunde blivit tung, men det blev den aldrig utan tvärtom höll den intresset vid liv, den var också förvånande lite rörig fast det var så många personer inblandade. Kan känna att man kanske hade velat veta lite mer vilka personerna runt åklagaren var och kanske även bakgrunden till åklagaren. Men inga stora anmärkningar, den höll formen hela tiden och en mycket intressant teori, får vi någonsin veta sanningen undrar man, stark trea!
 PeterTheW
En väldigt svag trea. Plus för många duktiga skådisar och plus för en härlig konspiration samt sista timmen som är det helt klart mest intressanta. Tyvärr dras den här filmen med problemet att vara på tok för lång - 2,5 timme hade varit ett passande format, men släng på en extra timme för att utmana ödet. Filmens första två tredjedelar är rent ut sagt tråkiga och jag funderar både en och två gånger på att ge upp. Trean är som sagt svag. Förstår att denna gått hem väldigt bra i hemlandet och det krävs kanske en flaggviftande amerikan för att verkligen uppskatta det.
 Sture Stenhög
Kul infallsvinkel för en film. Underlaget verkar onekligen vara lite svajigt, men det vet väl Stone om själv också, och det gör egentligen inte filmen mindre intressant. Det är kul att fundera kring om det åtminstone kan ligga någonting i det som presenteras, och nog väcks intresset för vidare efterforskningar. Att filmen dessutom är 3,5 timmar lång utan att någon gång kännas det minsta tråkig är ju ett gott betyg i sig. Bra skådespelare och säker regi gör också sitt till för att skapa en känsla av kvalitet. Den är dock lite för redovisande till sin natur för att jag ska kunna se det som en riktigt stor filmupplevelse, och därför stannar betyget vid en stark trea
 Berra S
För lång? Ja. Svårt att hänga med? Ja. Sevärd ändå? Ja. Fruktansvärt bra? Ja!
 RustyFilm
Det är lätt att ryckas med och även sympatisera med Oliver Stones provocerande beskrivning av Kennedy mordet. En mycket ambitiös och lång (över 3 tim) film och det här måste väl vara Kevin Costners bästa rollprestation någonsin.
 Tolkana
Andra gången jag ser den. Men tappar lite pga trovärdigheten.
Bra
Var nog på tok för liten när jag såg den här filmen fattade inte mycket. Tro inte ens att jag kunde läsa då. Så jag vet inte riktigt var själva poängen att jag skulle se den.. Har faktiskt aldrig sätt om filmen sen dess. Ska göra det och då kanske den får ett bättre betyg...
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
The Incredible Hulk (info) 00:17 21/4 (449)
Closer to God (info) 23:47 20/4 (4)
High Life (info) 23:09 20/4 (4)
Island of Greed (info) 22:55 20/4 (3)
Whirlpool (info) 22:05 20/4 (1)
Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten (info) 21:24 20/4 (354)
Captain Marvel (info) 20:47 20/4 (25)
Alita: Battle Angel (info) 20:37 20/4 (23)
Galveston (info) 20:29 20/4 (3)
Robin Hood (info) 20:24 20/4 (11)
A Quiet Place (info) 20:15 20/4 (61)
The Equalizer 2 (info) 20:02 20/4 (26)
ChromeSkull: Laid to Rest 2 (info) 19:56 20/4 (9)
The Presence (info) 19:55 20/4 (11)
Infernal Affairs 3 (info) 19:42 20/4 (29)
Gringo (info) 19:42 20/4 (5)
The Bouncer (info) 18:46 20/4 (1)
Spionen (info) 17:26 20/4 (13)
The Social Network (info) 17:20 20/4 (467)
Änglagård – andra sommaren (info) 16:21 20/4 (131)
Kellys hjältar (info) 16:00 20/4 (280)
Skuggan av ett tvivel (info) 14:18 20/4 (150)
Widows (info) 12:15 20/4 (8)
Cold War (info) 12:14 20/4 (17)
Bad Moms 2 (info) 12:13 20/4 (14)
Fist Fight (info) 12:12 20/4 (18)
Get Hard (info) 12:11 20/4 (55)
Elizabeth - The Golden Age (info) 11:29 20/4 (184)
Elizabeth (info) 11:18 20/4 (185)
Life (info) 11:01 20/4 (73)
Flightplan (info) 10:37 20/4 (538)
The House That Jack Built (info) 09:20 20/4 (14)
Bohemian Rhapsody (info) 08:29 20/4 (62)
The Mule (info) 08:16 20/4 (13)
Min store tjocke far (info) 06:58 20/4 (45)
Prinsen och jag (info) 06:33 20/4 (189)
Thank You for Smoking (info) 00:48 20/4 (545)
The House of Yes (info) 00:36 20/4 (29)
Bumblebee (info) 00:18 20/4 (19)
Fahrenheit 451 (info) 00:18 20/4 (9)
Infernal Affairs 2 (info) 00:05 20/4 (59)
The Curse of La Llorona (info) 00:00 20/4 (2)
Den siste gentlemannen (info) 23:44 19/4 (5)
Mary Poppins kommer tillbaka (info) 23:06 19/4 (9)
Triple Threat (info) 23:04 19/4 (2)
Draktränaren 3 (info) 23:01 19/4 (8)
Kungens hologram (info) 22:39 19/4 (17)
12 Strong (info) 22:35 19/4 (13)
Infernal Affairs (info) 21:39 19/4 (412)
Midnatt i Paris (info) 21:08 19/4 (319)