aud
hahaha. jag garvade ihjäl mig.
 Film Guden
Hygglig slasher - variant, med lika mycket humor som skräck. Leprechaun har sin charm och idén med honom kopplat till Guldet är bra. Rätt underhållande rakt igenom dessutom, klart godkänd.
 Turtleboy
"Do ye like the buckles on mi shoes?"
 noten
Hon hade nog inte mycket till val på den tiden, den där Jennifer Aniston...
 Neuros
Klart den roll som passat Jennifer Aniston bäst i hennes karriär, he he.
 Arensberg
en klassisker, speciellt med hoppstyltan!!
 Dragonetheren
Rätt välgjord film faktiskt. Den där leprechaunen är ju iof riktigt töntig och ful, men bra skådespeleri från framför allt Jennifer Aniston lyckas få upp filmen till en trea. Musiken och vissa miljöer är också godkända.
 Infernali
Aniston gjorde det här efter Vänner va? Om hon skulle rädda det här till något annat än en 1a skulle hon få visa sig mer naken. Hoppas att succé duon Warwick Davis och Aniston gör något nytt tillsammans i framtiden. "where´s mi wii?"
 lordset
Humor!
 solmannen
Oftast seg och tråkig.
 wolcom
Fy fan va dåligt rolig den här filmen är...pysslingen e faktiskt skrämmande precis som Anistons magra insats.
 Chondro
Kult
 Kongo
Ja, detta ar humor!
 Sgtpellson
Vad finns det att säga? =D
 Christofer
Såg precis om den efter några år. Satte en tvåa då, men idag är jag tveksam. Det lutar mer åt 1+ för mer är den fan inte värd. Enda behållningen var väl leppens sköna dialekt.
 KurtKarlsson
Ja den här kommer man i håg.. små kult.
 Girl83
nja..så där
 Draindemon
Faktiskt riktigt bra film, och det säger jag inte bara för favoriten Warwick Davis. Som i och med här blev min favvoskådis. Såg filmen för första gången som 13-åring med min äldsta bror och tyckte den var kanon. Broder berättade att han som spelar Leprechaun var samma kille som spelade Wicket i Star Wars/Ewoks-filmerna som jag stordiggade på den tiden. Tänkte ungefär som så att kan man spela en snäll gullig björn ena stunden och en elak jävel i en annan måste man helt enkelt vara världens bästa skådesplare=)
 Halofreak92swe
Nä fy fan! När den lille jäveln rammar och välter en stor pickup med sin lilla leksaksbil så är det ju bara för löjligt. Sämsta barnfilmen jag någonsin sett, skulle säkert ha platsat på bolibompa för 20 år sen, men nu.. No thanks!
 mrHL
Leprechaun är väll egentligen den ultimata skitfillmen. Men Warwick Davis höjer den tre snäpp på grund av sin underbara karaktär.
 O´Reilly
Warwick Davis är ju helt awesome! Måste genast se dom 5 uppföljarna!
 amam
Otroligt dålig film egentligen men Warwick Davis är ganska kul att se i sin roll och det var roligt hur kass Jennifer Aniston var i den här filmen (Hur ofta säger hon "Oh no!" egentligen?"
 Setzer
Jag avgudar alla lep filmer förutom in space.Leprechaun är så charmig och cool på alla sätt och vis och kör med sina små rimm och slaktar alla giriga människor som tar hans guld.Blev as rädd för denna film första gången jag såg den som 12åring.Kult förklarad skräckis av skräck mästaren Mark Jones.
 Ondskapt
Skön 90-talsskräckis som vinner enormt mycket på Leprechaun själv som är en riktig glidare
 dudson
Jo The Lep är Enormt underhållande!! Rolig liten rackare:) Klart han blir Sned( när folk försöker sno hans kära Guld!! Sen är Uppföljarna minst lika Bra som den här!! Kvalitee Underhållning hehe....
 Powha
Alltså... en film som försöker ha glimten i ögat men misslyckas.
 kungkalas
Vadå spännande?
 Djason
Lite kult är den allt men inte särskilt bra.
 GrandMaster_E
Tråkig, fjantig, dålig och allt annat än spännande.
 MtotheN
Otroligt dålig och väldigt tråkig :/
 ToddDowney
Charmig. Kult, såg den som liten och jag gillar den faktiskt fortfarande:P
 Ragatan
Skräp.
 zabb
Mycket go film! :D
 Podpolkovnik
Hahaha. Jag säger inget - så har jag ingenting sagt!
 CinemaniaC
Enda nöjet var att njuta av söta Jennifer Aniston innan hennes genombrott med 'Vänner'. Filmen var väl inte helt trist men manuset var på tok för ogenomtänkt.
 answai
Fjantigt värre. Hur svårt kan det vara att sparka till dvärgen och problemet löst.
 booby
Väldigt tam film. Aniston är söt men hon är inte så mångsidig som skådespelerska, inte här och inte nu.
 missbaath
Jag kan inte låta bli att tycka om denna film ^^. Denna och 2an, resten är bara ren skit egentligen. 1an och 2an är kanske inte världens bästa filmer, men de är roliga och charmiga på nått vis! Dessa ger mig en nostalgi känsla och en tripp tillbaka till min barndom då min kusin hade bandat båda filmerna på VHS från tv'n (DEN NI!).
 todape
Hade för mig att första filmen var något äldre och jag minns inte heller att Jennifer Aniston var med. Inget större nostalgivärde för egen del och det är en ganska dålig film på de flesta plan.
 vonadel
Svag tvåa, där egentligen Aniston är enda behållningen. 3/10
 dafreakish
Finns inte ord för att beskriva hur uselt det är. Kul dock att se Aniston i tidig roll, även om hon är rätt värdelös.
 Murvel48
*lol* Det här var riktigt dåligt! Fast Aniston var rätt het på den tiden...
 ryderup
Medelålders Jennifer Aniston > 20-something Jennifer Aniston.
Alltså nån skräck är det inte direkt tal om här, men det är småroligt och oförargligt. Lite blod, väldigt mycket trams och en liten ful grön typ som ställer till jävelskap. Hade antagligen varit charmigare om den gjorts 10 år tidigare.
 Engravadlax
Inget vidare. Men Aniston '93 är ganska snygg.
 JPerlie
Helt galen film och sjukt rolig. Skrattade hur mycket som helst. Lättsam skräckis med absurd skruvad, humor! Högt betyg blir det inte. Men jag skulle ändå lätt kunna rekommendera den vidare till en som uppskattar skrattretande dålig skräck.
 Dele
Känns inte som att jag behöver se någon av uppföljarna.
 Zok
Lite charm finns i den, men det saknas något för att lyfta till någon högre nivå. Dock skruvad och småkul i bland.
 gjoob
Har ett visst kalkonvärde, men fungerar aldrig speciellt bra varken som skräck eller komedi.
 Asmorod
Verkligen inte åldrats med värdighet.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Upgrade (info) 16:33 21/8 (22)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Den skyldige (info) 16:30 21/8 (15)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 21/8 (15)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Brightburn (info) 22:43 20/8 (10)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)