jojjoson
Svartvit kultklassiker. Efter jättesuccén "King Kong" (som kom samma år, 1932) gjorde samma team och skådisar den här udda, våldsamma (för den tiden) och välgjorda thriller.
 fredzilla
Ja, en riktig klassiker! Fenomenalt action-äventyr med för sin tid riktigt våldsamma och sensationella scener. Leslie Banks är COOL som den onde Zaroff och Joel McCrea och Fay Wray är solida som hjälte och hjältinna.
 devalanteriel
Riktigt skoj, faktiskt! Våldet och skådespelarinsatserna förvånade mig rejält. Kan bara helhjärtat instämma i sechehayees och fredzillas kommentarer.
 Redwood
Historien har filmats hur många gånger som helst men denna är KUNG
 Mikka
Bra skådespelare i en film som känns fräsch.
 menschenfeind
Ovanligt brutal för att vara en 30-talsfilm.
 Lidl
inte ofta man säger det, men den här hade verkligen vunnit på att dra ut lite på tiden. med obefintlig karaktärsutveckling och tidsenlig äcklande kvinnosyn lämnas jag bara med en kvalmig eftersmak i munnen, trots en på pappret intressant intrig.
 1up
En bra film som efter att precis sett Nosferatu ger lite sådana vibbar, med greve, slott och stämning. Den här är dock bättre! Krypande spänning, lätt touché av idiologi och filosofi och en härligt stegrande slutsekvens med fin finish.
 Lidl
ja, därav inte sagt att det ska gå obemärkt förbi
 Vladimir
Då grund av att filmen är inspelad 1931, med premiär 1932 visar filmen något som kritiserar den tidens imperialstiska syn då jakt, av oavsett villebråd. Det må vara kvinnor, leoparder, eller annat vilt. Att kritisera den tidens kvinnosyn utifrån 1932års syn av dito. är ganska snävt, snarare är filmen en tidig kritik av utsugningen av miljön!
 Moj
Riktigt juste film med bra spänningsmoment som fortfarande känns fräsch, trots att den gjorts om och om igen sedan dess. Bra skådespel ovanpå det och vi har mumma.
 Silferstierna
Unederbat, en så härligt ond skurk, så ärkegod, germansk hjälte och så hjälplös ungmö i nöd! Oerhört 1930-tal och välgjord film på kännt tema.
 Bomkia
Skönt ond skurk och intressant historia. 3++
 smichael
Härlig greve och intressant intrig, men filmen skulle nog varit 20-30 minuter längre. När det väl blev spännande var det bara 15-20 minuter kvar... Men men, en klassiker som har åldrats med värdighet är det i alla fall.
 smichael
Kvinnosynen på den tiden.. -.-
 goeran
En underhållande men ganska lättviktig historia; Leslie Banks är bra i skurkrollen.
 Sibilisibili
Helt jävla värdelös film. Demoniserande av ryssar och infatiliserande av kvinnor. Men; En slutfajt som i sin energi slår hakan av det mesta.
 hara1d
jag tyckte det var väldigt kul att "mästerjägarns" fällor inte var så bra eller speciellt smarta. Hela han var nog inte speciellt smart, om man tänker efter. Hela filmen var rent av stundtals idiotisk....
 Unleashed747
Inte särskilt gripande, men ändå rätt spännande mot slutet. Kul att se Joel McCrea i en tidig roll.
 jimmy ringo
Orginell, men ganska spännande och stämningsfulll thriller.
 apskrap
Haha vafan, det är väl inget att klaga på i den här filmen, allt var roligt och spännande. Extra roligt var det när hundarna rök ihop framför kameran, sånt filmas icke nuförtiden. Zaroff var en riktigt stilig gentleman och hans kosacker kändes pålitliga och stadiga. Perfekt lördagsunderhållning!
 lekke
snacka om rallarsving galore i slutfajten. de slogs ju sämre än i svenska pilsnerfilmer. :-) jag föredrar hellre "remaken" Hard Target med... ehum... Van Damme.
 seriost
"Now I understand all those animals I used to chase..." Väldigt bra som anti- jaktpropaganda faktiskt. Kul att se Joel McCrea också. Han verkade vara en juste snubbe. Jag stör mig dock lite på nidbilden av ryssar och att dessa pratar engelska sinsemellan.
 Sarakin76
Helt ok film. Den har ju trots allt 70 år på nacken.
 Kurosawafan
Riktigt skön för sin ålder- totalförbjöds på sin tid i gamla goa Svedala...
 mystepho
Välgjort och annorlunda för sin tid. Håller spänningen uppe i stort sett hela tiden.
 Gröne_Orm
Sann filmhistoria.
 ilBrutto
Förvånandsvärt välgjort actionäventyr med härliga miljöer
 mörtson
Lite överspelas det väl ibland även för att vara 30-tal. Men riktigt underhållande och spännande till slutet!
 LaDecima
Häftig idé.
 mylar
Hitte-på-ryska, dåligt skådespeleri, totalt hjälplös kvinna och simpel historia. Fast man kunde förstås inte vara så kräsen på 30-talet.
 mattarello
Det är något attraktivt över denna film som får mig att helt ha överseende med vissa svaga element som nämnts i tidigare kommentarer. Kanske är det historien i sig som fascinerar mig men jag tycker faktiskt att filmmakarna lyckats gestalta den mystik som genomsyrar Zaroff och hans ö på ett bra sätt. Max Steiners musik är ett stort plus också.
 tpb
Överspel, trams och fånigt.
 Jocke_eriksson
En helt ok gammal film. Jakten är faktiskt riktigt spännande. Scenerna i slottet är mest tramsiga, men filmen tar sig som sagt med den spännande jakten. Skådespelarinsatserna är ju lite si och så. Den ryska jätten är nog en av de absolut sämsta skådespelare som jag har sett på ett bra tag.
 AlbinWesley
Börjar lite halvdant men artar sig efter ett tag. Plus för den korta speltiden och den galna greven. För att vara så tidig talfilm tycker jag att den imponerade en aning, ändå.
 LacombeLucien
Hehe, evil.
 fridenpaden
Okej men inte mer. Den klassiska inzoomningen på Zaroff med sitt evil eye mitt i filmen och andra tidstypiska effekter gjorde den sevärd. Det är dock ingen Hungerspelen precis.
 oliver_twistor
Spännande film. Bra musik.
 KalleB
Tät. Bättre action än vad man kan förvänta sig av en film med 80+ år på nacken.
Charmig 30-tals B-rulle med ett par riktigt snygga grepp här och där faktiskt. Känslan av klassiker är stark filmen igenom. Sen är den såpass kort att en inte hinner tröttna på det. Stabil men ganska svag trea.
 dudson
Grymt läcker film i as mysiga miljöer, t,e,x i det gooth slottet sen i dimmiga djungel landskap. Märks verkligen att det är här dom spelade in den klassiska Kong filmen. Ondingen är klockren i sin elaka jägar roll. Älskar när han tar en cigg efter avslutad jakt och när han plinkar på pianot med ett glas vin i handen#) Synd bara att den kända scenen med huvudet på väggen var bortklippt på den utgåva jag såg( Kan förstå att denna film kändes skapligt magstark 1932" Vissa scenen är riktigt gory för att vara från den eran. Filmen kunde gärna vart en halvtimme längre dock.
 Tonti
Stämningsfulla miljöer och intressant koncept. En del väldigt effektivt kameraarbete också. Sen får man väl konstatera att McCrea har gjort bättre ifrån sig senare i karriären.
Senaste kommentarer
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Snömannen (info) 21:45 20/5 (46)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Attentatorn (info) 17:41 20/5 (14)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)
Judo Saga (info) 08:08 20/5 (17)
Fences (info) 08:06 20/5 (18)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 08:03 20/5 (11)
You Were Never Really Here (info) 08:01 20/5 (35)
The Professor (info) 06:57 20/5 (1)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 04:24 20/5 (71)
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)