NoShameInsane
Håller med m0rten. Man blir bara arg för att den är så förbannat osannolik och usel.
 Silvanesti
Jag har svårt för kärleksfilmer, och den här bevisar för mig varför. Ojämn, intressant idé men sabbad av det stundtals löjeväckande utförandet. Scenen i pubens förråd var dock underbar, och det var kul att se James Marsters i en annan roll än som Spike (Buffy the vampire slayer).
 eaep
Sjukt besviken på filmens handling!
 8ara90
Skrattblandat gråt, lite som The Diary i beröringssammanhang. Egentligen inte så bra, men på något vis kommer man fortfarande ihåg den och den känns alltid autentisk.
 Kajsa91
Saker kunde gjorts bättre, självklart. Men finns något som är otroligt bra, vilken känsla! Otroligt gullig och detta är vad jag skulle vilja kalla äkta kärlek.
 Primtal
Egentligen ingen större prestation handlings-mässigt, men varje del bidrar till känslan av kärlek och äkthet. Sorgen fastnar, liksom leendena.
 Jörmungandr
En dag som denna så kan man ju se en cheezy movie. Försöker vara genusneutral när det gäller rullar men denna var ganska kraftigt riktad mot det penislösa könet. Hade dock en del schyssta scener och en del som var mindre bra och smöriga. Hilary Swank är inte helt fel heller. Summa: rullen funkade fint, sett bättre i genren men också många sämre...
 LiqWid
Seg ibland, rolig ibland, gulligt så man spyr för det mesta. Men en tre är det värd.
 devalanteriel
Ganska mysig, men inte riktigt min typ av film. Min fru älskade den iaf. :)
 need_sleep
Charmig men lite sorgsen berättelse, Hillary Swank som alltid väldigt bra. Jag började att sätta en 3:a men eftersom vi just såg om den så... den har en del oväntade "twists" och flashbacks och... ja, kanske ett överbetyg men den är bra trots att den tillhör romantik-genren.
 eraserheead
Jag känner med Hilary Swank i den här filmen då jag verkligen kan sätta mig in i hennes situation, den berörde iallafall mig.
 frba
Jag har läst boken och filmen knappt bra mot för boken. Däremot om jag inte läst boken kanske det hade varit en okej film. Gillar dock skådespelarna.
 Sofftlan
idiotisk.
 DEB
Mysig, charmig och ganska sorglig film, men den berörde mig inte så mycket som jag hade hoppats.
 cookiebee
åh vad denna film är fin. bra skådisar, sorlig med härliga och komiska inslag. jag grät och skrattade samtidigt och man mår på något underligt sätt väldigt bra när man sett den. en fin som är värd att se.
 ulpe01
Nä, det är inte mycket som känns äkta i den här filmen inte. Krystat och oromantiskt.
 Boondock_saint
De skulle ha klippt bort alla scener med den ohyfsade, efterblivna killen. I övrigt grinade jag och min kille hela filmen igenom.
Ologiska reaktioner på dödsfall och lite sötslisk inkastat - det var min uppfattning. Men som lättsamt romantiskt drama kanske den funkar. Ser dock såpass lite av denna genre så jag har inget att jämföra med.
 mathildaas
En riktigt mysig film, känner att jag verligen vill gifta mig med en irländare nu också haha
 karlmats
Jag tror jag är helt fel målgrupp för det här. Min aversion mot irländare förstärks bara av Gerard Butlers träiga intryck och kemin med hästansiktet Hilary Swank är inget att hänga i julgranen. Hela idén med att skicka en hel kortlek med brev efter sin död är inte så lite pervers dessutom. Romantiska dramer i alla ära, men nog måste pulsen slå lite hårdare än så här för att det ska vara värt tiden. Hjärtat hoppade till när Camera Obscura smattrade ur högtalarna under introt, efter det blev det bara en sorglig blandning av parhumor och uppbrottstårar, knappast något för mig i detta läge. Jag tror inte jag såg en enda övertygande skådespelarinsats heller. En svag 2a får det bli.
 missbaath
Jag är emot "gråt filmer". Inte för att jag tycker dom är dålig, utan för att jag mår skit av att se dom. Denna är rolig, sorglig, har en mörk tid med sorg och tårar, men har även en ljus tid med skratt och glädje. Ger denna en stark 3a då den har charm och skådisarna spelar sin roll bra :)
 elol
det inte så verklighetstroget,men än riktigt sorlig men ändå hjärtvärmande film.
 Devilholk1337
Rätt kass
 Swamp
Jag måste varna tittare för denna filmen. Den är från början till slut väldigt sorglig. Man har konstant en olustig känsla i kroppen från första början och det jobbiga är att man vet att det inte kommer bli bättre. och det blev det inte :( Och nu går jag runt och mår dåligt. Bra film.. men jag vet inte om det var värt det.
 PeterTheW
Det är rätt vackert, men samtidigt känns det som att man har lite svårt att bestämma sig för om det ska vara lågmält och sorgligt eller komiskt.
 Användarnamn23
Den är så fin och så sorglig
 RunRiot
Ska jag vara ärlig så börjar den ganska segt, det tog nästan halva filmen innan det blev intressant på riktigt. Jag förstår inte riktigt varför de utelämnat hans död helt, man får ingen riktig känsla för händelserna då. Tycker dock om att de har fyllt igen luckorna i flashbacks och att man inte har hela historien klar från början. Dom har medvetet gjort birollerna väldigt mysiga och älskvärda, vilket märks, för Holly är faktiskt inte intressant alls som karaktär, men man står ut med henne för att hon för storyn framåt. Det är en väldigt fin film som ger en ganska bra känsla av att allt blir bättre även fast det inte blir likadant som förr. Scenerna på Irland är makalösa, jag älskar verkligen det landet. Och från att ha varit en ganska tråkig, ointressant karaktär i början så växer Gerry enormt under filmens gång. I slutet är jag hopplöst förälskad...
 Carbonax
Det här!! Är bra Grejjer
 Muskelkungen
I princip alla i filmen, med undantag för Kathy Bates, är felcastade och då har man ju inga bra förutsättningar. Men jag har en stor kärlek till filmer som ger ett positivt budskap och ser ljust på livet (faktiskt sällsynt i amerikanska filmer) så den klarar en trea precis. Trots att jag inte står ut med Lisa Kudrow. Sorglig, banal, långsam men ändå fin. /Också Irlandsvän
 agnessie
kanske egentligen inte en femma, men jag älskar den så otroligt mycket. det blir fan inte bättre
 UFO_lars
Det här är en feelgood-film med en helt ok Idé, men utförandet är så otroligt smörigt och förutsägbart att den faller helt platt. Filmen bjuder inte på några överraskningar utan följer exakt hollywood-mallen för vad en romcom ska innehålla, tråkigt.
 Invertedd
Die Hard är en chick-flick mer i min smak. Men det här är mysigt! För fantastiskt och standard för att någonsin kännas speciellt äkta men hey - feelgood är feelgood.
 Herr Fågelsaft
En film som behöver beskådas tillsammans med en lättrörd tjej som man tycker mycket om. Då går det att förbise bristen på originalitet och att man sett den trettio gånger förut (med andra namn, men samma formel). Om jag var regissör så skulle jag aldrig casta Lisa Kudrow. Däremot har jag fortfarande aldrig sett Kathy Bates göra en dålig roll.
 Berniey
Inte alls min typ av film men det är min sambos favoritfilm så nu har man sett den tre gånger o den är i vart fall inte bra men heller inte så dålig man har ju sett sämre av denna kategori.
 Ajax Swan
Helt ok snyftig feelgood-film. Hyfsad cast (Lisa Kudrow är dock ingen favorit...) och en stjärna i kanten för den lilla, lilla twisten på slutet. 3:a (6/10)
 TejceBrown
Helt fantastisk film. Blir bara bättre och bättre för varje gång jag ser den. Det gäller att sätta sig in i filmen, då blir filmen helt perfekt. Den enda nackdelen är att jag blev helt täppt i näsan och mina kinder blev genomblöta... :)
 gubben viktor
Någon som behöver en skådis som kan le finurligt genom en hel film? Då har jag den rätte för uppdraget: Gerard Butler! Jag fick så stor dos av finurliga leenden i denna film så jag måste hämta mig lite. Han är så o-t-r-o-l-i-g-t finurlig så han skickar finurliga brev till sin fru i ett helt år efter sin egen död! Trevlig film. Lite för finurlig för mig bara.
 Daniel_mjölby
Storyn är bra, filmen är helt ointressant. För er som uppgivet suckar åt denna typ av filmer så kan jag trösta med att det faktiskt finns bra filmer i denna genre. Kolla in The Way Way Back, Stuck In Love, The Lifeguard.
 AnneMillan
Vem gillar inte denna klassiker? :) Man vet hur det går och vad som kommer att hända, men som ung tjej som älskar kärleken kan jag ju inte annat än gilla den här starkt!
 Myeuphoria
Jag har faktiskt läst boken och jag läste den långt innan jag såg filmen, men jag är faktiskt för en gångs skull INTE besviken på filmen när jag läst boken! Det är ju inte riktigt samma händelseförlopp såklart, men jag tycker att filmen håller en bra mystik över sig. Dessutom plus för dialekten <3 Mmm.
 asasae
En fin film! Lite annorlunda kärleksfilm. Men är dock inte så förtjust i kvinnliga huvudrollsinnehavaren. Hon är alltid så grinig...
 spiel mit mir
Hjärteknipande, vackert och romantiskt. Och faktiskt riktigt roligt!
Jag ogillar filmen redan i det inledande grälet. Sen ligger jag och velar lite fram och tillbaka om jag känner mig snäll gentemot den eller inte men allt eftersom högen med småsaker jag stör mig på växer allt mer blir det ganska klart hur jag känner...
 mawCor
Hade hört att denna film skulle vara riktigt sorglig och visst har den sina moments. Speciellt scenen med Holly och mamman. Tyvärr blir det snabbt ganska urvattnat (pun intended) och det långsamma tempot gör också att man börjar tröttna mot slutet. Hilary Swank var dock utmärkt i rollen som Holly. Bra film att se med din tjej som med stor säkerhet kommer att böla konstant medan du sitter och tröstar henne med armen runt henne.
Boken är 10 gånger bättre. Men filmen är faktiskt också ganska bra. Svag 4:a.
 Maggan04
Hmm... jag är kluven. Så bra story men som filmatiseringen dödar. Är det bara jag som tycker att det var uselt skådespeleri (eller val av skådespelare? Den kunde varit så mycket bättre. Nu vill jag ju läsa boken och se om den gör storyn bättre.
nja
 AngelsDiary
Små gullig men inget jag kommer se igen.
Går att se, men inget som håller sig kvar...
 Paramis
Den enda anledningen att jag ser färdig denna är Butler. Som klippt o skuren för sin roll. Sen tycker jag inte Swank är speciellt trovärdig. En äkta chick flick !
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Une leçon particulière (info) 17:56 22/8 (4)
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)