suppleant
surrealistisk logik.
 Snipler
 Calsingen
Riktigt bra film faktiskt. Fast jag blev besviken när de kom till elstängslet vid den stora tomten. Vem fan sätter upp världens största elstängsel och en jävla massa skyltar om det bara är att smita runt hörnet hur lätt som helst. Dåligt som fan, men det är det enda jag har att anmärka på den här filmen.
 mumiemonstret
Dum jäkla unge som kastar sig i maffians händer hela tiden... Och Christer van der Kwast-karikatyren var väl lite väl...
 2maz
Var tvungen att sänka denna från en 4a till en 2a när jag såg den på tv här om kvällen. Förutsägbar och en jävligt jobbig wt-unge är det mesta denna filmen är.
 Hans Moleman
En viss underhållning, men annars inget vidare.
 dutten83
Helt okej,det var så längesen man såg denna.
 Gustavsson
Slutet förstörde lite...
 sphinxx
Tyckte faktiskt denna var riktigt spännande, visst det är en film som påminner om många hollywood-filmer med utpressning men den hade ändå det där lilla extra. sen gjorde det ju inget att Tuva var med ;)
 AirikrStrife
pojken och sarandon var så jävla irriterande så man hoppades på att de skulle bli mördade
 Cloonie
Spännande och bra från början till slut.
 Chris90
Slutet var dåligt, och Renfro var lite fjantig.
 Hengman
Skådespelarna är otroligt dåliga och filmen hade absolut inte det lilla extra som gör den sevärd. Ännu en amerikansk film från rännstenen som förpestar lördagskvällen.
 stenemo
En bra film, med bra skådespelare och ett överlag engagerande, och underhållande manus. Dock var allt som hände vid båthuset så förskräckligt dåligt - orealistiskt, ogenomtänkt (kan acceptera då karaktärerna var stressade), som sänker d från en stabil 4.
 MrMario
OK förutom snorungen
 Jiigsaw
Stark 3a.
 ziferN
Oväntat bra och spännande thriller, tyckte den var underhållande non-stop. Detta är en film som underhåller en från början till slut om man har tråkigt. Joel Schumacher är någon expert på att göra underhållande filmer ..
 Girl83
bra inledning, men sen spårade den ut. ungen var hemsk.
 LaDecima
Duger.
 Les_Sourcils
Susan Sarandon var jättebra. Gillar historien och helt bra underhållning en fredagskväll.
 gurra-91
Inte ett dugg imponerad.
 Djason
Bra, spännande och välspelad film. En klart stark 4:a. Tommy Lee Jones och Susan Sarandon är alltid sevärda.
 ezeikel
Den har en stor svaghet i ungen. Man kan inte skapa en protagonist som gär publiken sä pä nerverna i en film som den här. Jag kom pä mig själv med att helt sakna sympatier för honom.
 Supernaut
Godkänd men lättglömd dussindeckare. Solitt hantverk lyfter till en godkänd nivå.
 Dele
Sedvanligt övertydlig och överdramatiserad. Eventuellt överseende försvinner efter dryga timmen när filmen irrar sig in på fantasistigen mot parodiland.
 Starkbröl
Småtrevlig och klart sevärd men lämnar inga vidare spår. Susan Sarandon är grym som vanligt medan Tommy Lee Jones' sedvanliga tugg och attityd inte riktigt passar in i denna film. Bra barnskådis tycker jag.
 Taandborste
Lite besviken faktiskt. Den enda karaktären jag inte störde mig på var Susan Sarandon.
 dudson
Ja detta är inte purfärskt nej! sen kan man ju undra över trovärdigheten i att Tommy Lee och hans gäng slisk haj åklagare jagar en liten snor unge härs och tvärs.neee det går jag inte på. men inledningen med fettot i bilen är makalöst skådespeleri.men sen är det lite för många svackor för att nå upp till riktigt bra betyg,
 labi
T o m Sarandon blir för mycket här. Usel film som så ofta när det gäller Grisham.
 inchris
Helt ok, inledningen är väldigt spännande, och Brad Renfro, som spelar en viktig nyckelroll, är bra! Tyckte jag i alla fall. Filmmusiken är skapad av James Horner men gör inget större intryck. Det är spännande, men inte så mycket mer. Är inte så mycket för advokatfilmer i övrigt men denna gick på tv.
 92axha10
För mig är skådespeleriet på en sån nivå att filmen lyfts. Gillade skarpt filmen, har inte läst boken.
 Ima_Tree
Klichéartade karaktärer och slapphänt skådespeleri. Rätt så fånigt.
 Berniey
Mycket tidstypisk film med övertydliga karaktärer och det misslyckas totalt då det varken finns tillräckligt med spänning eller trovärdighet och lägg där till usel person regi så blir det där efter.
 Solidus
Joel Schumacher har skapat en spännande thriller som håller hela vägen ut. Tommy Lee Jones och Susan Sarandon lägger till ytterligare en god merit framför kameran, även om jag hade sett mer speltid från herr Jones sida. Även Brad Renfro gör ett bra jobb som kaxig pojke, men hans karaktär testar ens tålamod. Joel Schumacher blandar och ger och ibland blir det bra och ibland blir det pannkaka. Här blev det bra.
 Raimo_1985
Viken skit, överdrivet skådespeleri, övertydligheter, många klyschor. Förväntade mig av nån anledning en trea men det blev en etta.
 LacombeLucien
SÅdär.
 Tatty
Riktig spännande film som man sugs in i filmen ända från början till slutet. Susan Sarandon gör rollen jätte bra.
Man har här lyckats få med en del skickliga skådisar som t.ex. Susan Sarandon och Tommy Lee Jones. Handlingen är intressant och känns på det hela taget trovärdig. Spänningen är jämn, och håller i sig hela filmen. 3+
 Rele
En bra film. Flera duktiga skådespelare och manuset gjorde att jag gav en fyra redan 2006. Jag såg filmen nu 10 år senare igen och ändrar betyget till en stark trea.
En väldigt bra, spännande och välgjord thriller med bra skådespelare.
 Sture Stenhög
Den här sortens film är alltid knepig att betygsätta. Jag har inte inte så mycket positivt att säga om den, men den är väldigt underhållande, och det är trots allt det enda som den är menad att vara. Jag gillar överlag thrillers i juridikens värld, och det är nog en central anledning till att jag drogs med så mycket i den här. Annars är dock det mesta ganska dumt och överdrivet, och karaktärerna känns snarast som karikatyrer. Ungen i huvudrollen övertygar inte direkt heller. När jag hamnar i det här dilemmat så brukar det vara en stark tvåa eller en svag trea som gäller, och denna gång väljer jag en svag trea. Fråga mig helst inte varför
 mammene
Det får bli en stark tvåa för den är ju underhållande och till viss del spännande, men det som ibland kan kännas lite löjligt är de stereotypa karaktärerna och det handlar till stor del om vi och dem. Men man får väl se det från den lättsamma sidan så funkar det för en lättsam kväll.
 myslas
Inte en av Grishams bästa böcker men den är betydligt bättre än den här filmatiseringen. Sarandon är visserligen bra men tycker filmen saknar den spänning som finns i boken.
 Boondock_saint
Ett riktigt dumt bottennapp. Själva grunden för berättelsen är ologisk och onödig, varför existerar filmens konflikt över huvud taget? Den behöver ju inte göra det. Tillsammans med en irriterande, överspelande barnskådespelare och karaktärer som hela tiden måste bevisa hur dumma i huvudet de är blir det nästan outhärdligt. Och jag som älskar 90-talsfilmer där huvudrollsinnehavaren blir jagad.
 trallaren
Som Harrison Fords "Vittne till mord", fast dålig.
Så där, funkar att se på, tycker dock ungen är lite väl överdriven och uppkäftig, ett kokt stryk kanske? (:
 HerrNenne
Den här filmen är alltså typexemplet på varför folk blir förvånade när dom ser bra barnskådespelare. För det här är nog den värsta jag sett. Vet inte vad som är värst, om det är barnskådespelaren, hur karaktären är skriven, eller hur han är regisserad. Eller jo, det är barnskådespelaren. Runt omkring honom finns en korkat tvingad story, kompetenta skådespelare som måste agera efterblivna kring ungen, och en kross av alla förhoppningar jag någonsin hade på den här filmen. Det började så bra.. Trodde verkligen det här skulle vara min film..
 supermancover
Alldeles för lång.
 Sarakin76
Slätstruken historia.
Grisham-filmerna var stora på 90-talet och svaldes tacksamt av publiken. Klienten har det mesta av vad som kan förväntas av en Grishamthriller och är inte direkt dålig. Visst var ungen mer än enerverande, men det hade ju inte blivit mycket till film om han inte varit det.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)