Sankt
Egentligen är det här ingenting. Rakt igenom rätt löjlig. Men den innehåller en del häftig action, och läckra specialeffekter.
 Solidus
Klart mycket bättre än Hulken 2003 och det är trevligt att filmen binder in Iron Man lite löst i handlingen. Actionscenerna är snygga, effekterna likaså men handlingen går på tomgång och kärlekshistorien mellan Banner och Ross ger jag blanka fan i. Bra film.
 Murvel48
Filmen var på väg mot en trea men det här med The Abomination blev bara too much...
 Nihilus
Tycker det är ett snyggt tag på själva storyn men acitonscenerna känns lite over the top stundtals. Samtidigt gör Norton (som vanligt) en klockren rolltolkning något som andra han spelar mot tyvärr inte lyckas med.
 yakolev
Tunn story, dessutom är specialeffekterna under all kritik; sällan har en film med en budget av denna kaliber sett så plastig ut. Norton gör dock ett bra jobb som vanligt.
 skogg
En väldigt färgglad-actionrulle med snabba klipp och Liv Tyler. Helt klart kul!
 TheUnderdogJR
Filmen: Njaaääee.. Norton: Ojaaaa!
 Anvurang
Helt klart bättre än den från 2003.
 Jockeer90
Tyckte illa om första Hulken men denna är sämre! Synd och skam att man får se Norton i en sån kass film.
 cmburnsie
Filmen - en trea. Men Norton är som vanligt fantastisk, så hans insats gör att filmen landar på en fyra.
 Eddydasilva
Helt klart mycket bättre en den från 2003. Bra film film. Edward Norton är en riktigt bra skådespelare och gör de bra i denna film.
 BluePrint_1985
Mycket bra film, Norton briljerar, Tim Roth gör en av sina bättre roller och Liv Tyler är som alltid. Bra manus, i allmänhet bättre än 2003 års version.
 Gandoon
Avslutningen skar bort ett betygsteg i mitt omdöme. Denna började faktiskt ganska så bra, men den höll tyvärr inte förbi halvtid. Även om filmen hör till de genrer där receptet närmast är inristat i diabas så kunde man kostat på sig lite originalitet.
 Sznax
Lite överraskande så håller filmen ihop hela vägen. Leterrier behärskar actionscenerna oerhört bra, men de mer lugna och känslosamma scenerna är illa gjorda (vilket gör att temposkillnaden blir extrem). Ganska märkliga val av skådespelare som ändå fungerar helt okej. Betyg 5.4
 Insanehorror
Smörja! stackars norton han förtjänar inte sånt här
 Johan2006
Riktigt bra "serie-film" faktiskt den bästa jag sett. Underhållande! Jag såg den med ett par öl och chips - perfekt!
 robbieroy
Det här är en mycket bra film. Hulken är kanske den mest intressanta karaktären som Marvel kommit upp med. Ja, kanske den mest intressanta "superhjälten" av alla till och med. Han är så låst vid sin förbannelse. I stort sett alla andra hjältar kan ju egentligen leva ett normalt liv om de skulle vilja. Peter Parker kan bli kärnfysiker och raketforskare, Bruce Wayne kan sitta på sitt jävla gods och glo och Tony Stark gick det ju inte direkt nån nöd på innan han snickrade ihop dräkten. Det här är en mycket bra film som sagt och och otroligt medryckande under hela speltiden.
 halladunu1964
Tycker att detta är en riktigt bra film , den andra hulken filmen som kom några år tidigare var otroligt mycket sämre , så det var kul att se denna filmen , med massor av härlig action och även dom lugna stunderna är bra i denna filmen =) stark 4 =)
 horvendile
Börjar relativt lovande, men byter sedan bort en eventuellt bra historia mot ointressant och egentligen inte speciellt välgjord action.
 Grillo
Första dryga timmen var riktigt bra men tyvärr var slutstriden lite av en besvikelse. Visst var det storslaget men det kändes lite för enkelt.
 myslas
Det är svårt att göra bra film av Hulken. Det största problemet är att nästan hur du än gör det så är risken väldigt stor att han kommer att se rätt fånig ut. Men kan man stå ut med något som ser väldigt CGI-aktigt ut så funkar både den här och Ang Lees film bra. Med det sagt så väljer jag ändå att dra ner betyget till en trea efter att ha sett hur oerhört bra de lyckades göra honom i The Avengers. Det här är fortfarande en bra superhjältefilm, framför allt första halvan, men jämfört med The Avengers så ser han rätt klumpig ut.
 Xenox
Sådär.
 Astrojacob
Myspys popcornrulle där de lugna scenerna överträffar alla CGI-slagsmålen. Kul med Norton o LOTR-Arwen men storyn ryckig o banal/överdriven. Ändå en hyfsad Trea.
 smillans
denna gillade jag skarpt. har precis sett avangers. och blev sugen på att se hulken efter den för att se va hulken va. inte sett tidigare. denna gillade jag massa. speciellt när stark kommer in i slutet o säger han ska sätta ihop ett team. alltså avengers :)
 DirtyAndre
Jag bugar och tackar till Marvel Films som sydde ihop såren jag fick efter Ang Less enorma loska i Hulkens ansikte. Väldigt bra film. Hulken ser bra ut och slipper slåss mot genmanipulerade pudlar. Bra historia om hur Banner slåss mot både sitt alter-ego som han samtidigt behöver för att försvara sig mot soldaterna som jagar honom.
 92axha10
en riktigt bra superhjälte-film. Edward Norton är bra som vanligt och William Hurt passar väldigt bra i rollen som bitter general. Kul att fokus ligger på Banner och hans kamp snarare än på Hulken. Det är filmer som de här som säger mig att den här genren kommer att bli nästa generation filmer, som redan har börjat.
 Pearldrop
Dålig dialog, haltande story...
 MaxMackan
Bra, men lite väl upptagen med att skicka passningar till historien, vilket tenderar att distrahera och bryta illusionen.
 yrkeschaufföre
OJ! den här var mycket bättre än jag kunnat tänka mig, jag gillade iofs inte "the Abomination" han kändes lite smått onödig!!
 RobinsTaste
Finalen är ju skitcool! Nä, jag älskar denna filmen.
 Körsbär
Jag tycker hulken känns otroligt lam, ungefär som stålmannen. Typisk amerikansk action hjälte. Känns som att man borde ha sett eller läst på sig för att förstå början av filmen o det är inte direkt ett bra betyg. Denna film bär knappt en tvåa.
 Maggan04
Bättre än förväntat med tanke på vissa omdömen här. Gillar vinklingen med Banners inre kamp. Så även om det haltar lite och att det känns rätt upplagt för efterföljande film(er), så tycker jag den knyter an bra till hela Avengers-storyn. Så mitt betyg blir en fyra, kanske åt de svagare hållet.
 mystepho
Alltså, ganska mycket bättre än Lee\'s version, men den är inte vidare värst intressant utanför Avengers-familjen.
 ryderup
Tveklöst Marvels näst starkaste efter första Iron Man. Rätt ton och ett allvar som saknas i de senare filmerna. Norton är väl dock bättre när han är Bourne i början än när han måste vara Banner. Det är väl egentligen just Hulken som är det svagaste i den här Hulken-film.
 NoWireHangers
Ganska medelmåttig. Nog den svagaste av Marvel-filmerna jag sett hittills.
 AlbinWesley
Knappast fenomenal, men ändå välgjord. Bra fokus på ett nedtonat drama varvat med rätt stor action. Jag hade kanske hellre sett mer av förstnämnda och mindre av det senare men det funkar bra.
 actionwille123
Skit bra film jag skulle villa att Edward Norton var kvar som Hulk skit bra Action film
Filmens två tillgångar är de snygga animationerna och att den är en snygg och actionfylld film i sann serietidningsanda. Sett till manus, karaktärer och skådespelare så är filmen dock ett stort tomt skal. En fantastisk skådespelare som Edward Norton får inte minsta chans att visa upp sin kompetens på ett rättvist sätt. Den vinner ju dock mycket på att den som sagt underhåller för stunden. 3+
 Robkiller
Helt ok serie-tidningsaction som håller intresset uppe. Kan väl inte påstå att hulkens animationer är vidare realistiska dock, men om jag kommer ihåg rätt är det en klar förbättring från förra filmen.... även avsaknaden av en massa dumma skämt som annars brukar infektera nyare filmer är väldigt positivt.
 Harford
Fånig barnfilmsaction som alla filmer som bygger på serietidningar.
Den absolut sämsta Hulken-filmen någonsin!
 Jaganatha
Tråkig och faktiskt rätt ful film om vår gröne, argsinte vän i förmodade stretchbyxor. Tim Roth och Edward Norton är normalt mycket bättre, men så hör de kanske heller inte riktigt hemma i Marvel Comics-universet. Jag såg den först nu nästan tio år senare och lade märke till hur snabbt den här typen av film åldras och det utan välbehag. Så gott som alla erbarmliga superhjälteklichéer kan prickas av här.
Lite bättre än 1:an, men långt i från riktigt bra...
 widez
Den här är bland de mindre bra Marvel-filmerna helt klart. Jag är glad för att Edward Norton inte fortsatt spela rollen som Bruce Banner i de efterföljande filmerna, sett att han inte riktigt verkar passa in i rollen. Tim Roths karaktär är ganska förglömlig och Liv Tyler är praktiskt taget bara ett stort depressionsmoln genom hela filmen.
Nja, har så svårt för superhjälte filmer...
 bnw
Synd att Abominations design är så förbannat ful.
 karlmats
Jag hade tydligen missat en film i MCU, men Hulk har väl aldrig varit nån favoritkaraktär så det kanske har sin förklaring. Edward Norton däremot brukar jag alltid gilla och han brukar också välja bra filmer så lite nyfiken var jag ändå på att se hur denna tidiga MCU-film skulle stå sig mot mer omnämnda senare filmer i serien. Med facit i hand kan man väl säga att det var ganska mycket Hulk över det här, generisk superhjältefilm där Norton inte lyckas glänsa så som han kan göra. Liv Tylers trovärdighet som avancerad forskare för tankarna till Denise Richards insats som atomforskare i The World is not Enough och hon får nog finna sig i att vara Arwen ett bra tag framöver helt enkelt. Det är inte dåligt och vissa delar är t.o.m. ganska bra, men det sticker heller inte ut från mängden och med så mycket superhjältar att förkovra sig i så finns det väl ingen direkt anledning att välja just den här. Dessutom tycker jag nog att Ang Lees version var bättre så det här blir en 2a utan större tvekan.
 myslas
Ok, jag älskar Hulken mer än någon annan superhjälte men jag kan inte fortsätta försvara det här som en bra film. Första halvan är rätt bra men sedan blir det bara för dumt.
 vonadel
Omtitt i 4K. Vill minnas att jag tyckte den var helt ok när jag såg den första gången. Kände väl ungefär det samma denna gång. Gillar Norton, men kanske att han var lite felcastad i just detta fall. Inte så ofta man tänkte på att det var 4K. 6/10
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)