sofiabuh
En rkopia av klassikern Out of Africa. Fast i Australien iställlet. Hugh Jackman är i och för sig alltid ett plus i alla filmer.
 Nonoshe
Ögoncancer. Den segaste och mest förutsägbara filmen i världshistorien. Och alla karaktärer gick mig på nerverna.
 Zapa
tar filmen aldrig slut??
 Ola_Schubert
Denna film överraskade på ett poitivt sätt. Baz luhrmann lyckades förstöra Moulin Rouge genom att göra den alldeles för pastisch artad. Men Australia tjänar faktiskt på att bli en lite pastischartad berättelse. En tung allvarlig romantisk berättelse skulle ha blivit alldeles för jobbig att ta sig igenom. Så det får bli en stark trea i betyg.
 Erik Nolander
Inte alls så dålig...
 Film_DVD
En av de sämsta filmer jag sett, klichéerna staplades på varandra och ett väldigt hoppande i filmen hit och dit. Tråkigt att de annars så duktiga skådespelarna inte lyckades lyfta filmen en tum. I soptunnan bums.
 jennah
Nej, det här gillar jag inte alls.
 vellocet
jag älskar baz luhrmann, och speciellt romeo & julia. men det här sög.
 MagnusB
Jag har väl dålig smak. Tyckte inte alls den var så dålig som "alla" säger.
 skugge
Helt okej. Den är vacker att titta på och stundtals emotionell men klarar inte hela vägen. Jag diggar den grabben i alla fall. Jag vill också walkabouta!
 jollybolly
Underhållande, dock ganska ojämn. Väldigt många slut. Jag väntade mest på att någon skulle dö.
 Runlibr
Vilket pekoral, besviken, gillar ju Luhrmans tidigare
 vordhosbn
Halvbra filmer borde inte få vara såhär långa.
 Cp-arnie
Fin, men alldeles för lång!
 abnormal
Såg aldrig klart denna, vilket säger en del. Uppskattar i övrigt Kidman och Jackman, men denna fastnade jag aldrig för...
 Balthier
Filmen griper inte riktigt tag i mig, den är för lång och trots en otroligt het Hugh Jackman så blir det inte mer än en trea. Kanske en våt dröm också.
 need_sleep
Omotiverat lång film, men storslaget filmad. Klipp bort 40 minuter så kanske den blir mer sevärd.
 DeAdEnD
Håller med dem som tycker filmen var för lång. Den kunde slutat när dem kom fram till fartyget där de lasta på boskapen. En svag 3a får den iaf, eftersom den var bra gjord med bra skådisar. Dem kunde dock skippat när den lilla pojken berättar, det blev mest larvigt och irriterande.
 Gaius
Fascinerande hur dåliga några av närbilderna på ridande kofösare är, känns som att man skumpar med i bilen i en gammal bondfilm.
 divaad
Över förväntan!
 Rele
En alldeles för lång film, men ändå så bra att jag ger en svag trea.
 Yellow
Skön retrodoftande matiné.
 mathildaas
Älskar denna! Spännande, romantisk och intressant att lära sig mer om Australiensisk historia:)
 Goham
En ganska lång film som börjar bra ochrundar av sådär. SEN......då fortsätter filmen lika länge till, bokstavligen, de tar en runda till utan att få ut nånting alls. Sista 45 min är ett slow-motion tårdrypande spektakel som avslutas av Elton John i eftertexterna.
Den här ville gärna ge sken av sig att vara ett storslaget äventyr. Det är svulstigt och bombastiskt så jag nästan blev kräksjuk i vissa scener, men filmen flyter på rätt bra detta till trots. Jag blev dock besviken på vissa av effekterna som faktiskt såg illa ut för en sån här produktion.
 Kalasjnikaj
Bland det blajjigaste jag sett, tur att Jackman är så smaskig.
 Murvel48
Jag var nära att stänga av när Nicole Kidmans karaktär var ett överdrivet fjolligt våp i början. Onödig start på en film som tog sig en hel del.
 tpb
Hade förväntat mig skräp utan dess like, men blev faktiskt överraskad. Till skillnad från andra tycker jag Kidman överdriver det bra, och Jackman är så där klatschigt 30-tals tuff. Underhållning för stunden.
 Elfereth
Allt blir mycket bättre om man tänker på att Jackman är Wolverine även här.
 nelhaD
den är väldigt lång. och man tror den ska ta slut men då börjar ett nytt kapitel i historien. går mellan två och fyra och man vill att den ska ta slut. men bra.
 skallecalle
@Elfereth Jag borde läst din kommentar innan jag såg skiten, jag tar mig inte igenom den igen för att prova teorin.
 wuthering
Som tur var är inte hela filmen som den Luhrmannska inledningen.
 JimCarrey
Fyfaaaaaaaaaaaaaaan va segt, snudd på etta. Tror att jag bara inte ger den etta för att Nicole Kidman va med och som vanligt lyckades göra en helt ny roll. Men vilket satans skräp alltså
 PebblesBeach
Bra. Frågan är dock om den hade behövt vara så lång?..
 setterwall
Det är framförallt längden och fototekniken som stör mig.
 drj
Skulle någon ha talat om för dem att det bara fanns 90 minuter, hade de kapat bort hälften (!) och fått en bra film.
 eodling
Kunde fått högre betyg om den inte vore så seg
 Rickard80
Jag tänkte se den innan jag drog till Australien. En av ytterst få filmer som jag inte orkat se klart. Den var totalt ointressant då jag ogillade både karaktärerna och den förutsägbara handlingsutvecklingen.
 Bullen84a
Riktigt riktigt bra
 Hitschmidt
Vacker, men lite seg emellanåt.
 emsir
Jag har alltid varit av uppfattningen att ytterst få böcker BEHÖVER vara 800 sidor. I de flesta fall tyder det bara på att författaren varit dålig på att redigera. På samma sätt är det väldigt få filmer som behöver vara tre timmar långa. Den här tillhör en av dem som blir långrandiga.
Jag har egentligen inte mycket att klaga på här utan jag får en sevärd historia med fina skådespelarinsatser. Betyget dras dock ner ordentligt genom filmens långa längd vilket gör berättandet under flera tillfällen segt och utdraget.
 Berra S
Jag har sett många onödiga och förutsägbara filmer. Detta var kanske den längsta. Väldigt vacker men ack så överspelat. Jag hade höga förväntningar men känner mig lurad. Allt på en gång; humor, tragik, action, ögongodis osv. För mycket av allt samtidigt.
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och musiken är väldigt bra. Själva filmen är också väldigt bra även om den blir lite seg emellanåt. Svag 4:a.
 RustyFilm
Det här är storslaget, vackert och episkt. Varenda Australienkliché har fått plats i berättelsen. Kanske blir det lite väl mycket. Filmen är nästan 3 timmar lång så risken finns att man nickar till i mellan åt.
 idaho1981
Vilken fruktansvärd sörja. Allt ska in utan att det finns nån riktigt mening till det. En löjlig romans, överdrivet skådespeleri så det skriker om det (speciellt av Kidman), varenda kliché som finns har dom tagit med. Svag tvåa eller en etta, inte helt bestämt mig ännu.
Var så länge sedan jag såg den här filmen, men mins att jag tyckte rätt bra om den...
 labi
Ett pekoral utan dess like. Kliché staplas på kliché och som lök på laxen en extremt enerverande unge som gapar sig genom filmen. Och då har jag inte ens nämnt de förbannade stråkarna. Snälla bannlys stråkar i film.
 okidoki
Först bjöds vi på fars, sen dramatik och romantik och melodrama. Härligt!
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
The Edge of Love (info) 05:05 27/6 (38)
Training Day (info) 01:07 27/6 (417)
The Handmaiden (info) 01:00 27/6 (40)
Wonder (info) 23:59 26/6 (16)
Hycklaren (info) 23:50 26/6 (13)
Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café (info) 23:42 26/6 (337)
Zombie Night (info) 23:41 26/6 (2)
Shark in Venice (info) 23:17 26/6 (17)
Deepwater Horizon (info) 23:06 26/6 (54)
X-Men: Dark Phoenix (info) 22:47 26/6 (8)
Brightburn (info) 22:44 26/6 (5)
Death Wish (info) 22:19 26/6 (24)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 22:08 26/6 (10)
Audition (info) 22:06 26/6 (196)
Bumblebee (info) 21:46 26/6 (26)
The Saint (info) 21:02 26/6 (7)
Revenge (info) 20:55 26/6 (19)
Drive Hard (info) 20:51 26/6 (8)
Det spökar på Hill House (info) 19:51 26/6 (128)
Fantastiska vidunder och var man hittar dem (info) 18:55 26/6 (94)
Black Mirror - Smithereens (info) 17:49 26/6 (5)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 17:48 26/6 (5)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 17:47 26/6 (5)
Britt-Marie var här (info) 14:51 26/6 (6)
Halvdan Viking (info) 14:50 26/6 (3)
Shadow of Fear (info) 13:24 26/6 (11)
Silence (info) 12:51 26/6 (36)
Happy Death Day (info) 10:29 26/6 (33)
Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay (info) 10:01 26/6 (211)
Vietnam – grisens år (info) 09:58 26/6 (11)
The Passenger (info) 09:52 26/6 (8)
The Jacket (info) 09:37 26/6 (384)
Black Mirror - Men Against Fire (info) 07:57 26/6 (5)
Solo: A Star Wars Story (info) 05:05 26/6 (65)
The Dark Tower (info) 04:59 26/6 (54)
Bird Box (info) 01:40 26/6 (55)
Sömnincidenter (info) 00:05 26/6 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 23:59 25/6 (9)
Welcome Home (info) 23:57 25/6 (1)
The Fure Fure Girl (info) 23:56 25/6 (1)
Ägget är löst! (info) 23:42 25/6 (114)
Jennys första dejt (info) 23:29 25/6 (6)
Lava (info) 23:25 25/6 (14)
Jurtjyrkogården (info) 23:21 25/6 (14)
Bleed (info) 23:07 25/6 (1)
Awaken (info) 22:37 25/6 (4)
Overboard (info) 21:42 25/6 (6)
Black Mirror - San Junipero (info) 21:40 25/6 (14)
The Last House on the Left (info) 21:29 25/6 (159)
The Corpse of Anna Fritz (info) 21:03 25/6 (6)