Betyg idag: 1 733 Besökare idag: 5 697

Fluffis
Det här är en klart kul film. Den är en osammanhängande, och lätt förvirrande datornördsfantasi. Väldigt mysig med andra ord. Dan O'Herlihy är härlig som Grig, och Robert Preston är en underbart skälmsk Centauri. Effekterna är värda att lägga märke till. Det här var den första filmen som hade helt datorgjorda specialeffekter. Alla rymdscener och liknande är gjorda på en Cray-dator.
 Solers
mmmm. Skön. Lite barnslig ibland kanske, men med lagom mycket självdistans för att man förlåter det mesta och njuter av gammal hederlig sci-fi.
 Asian Dawn
Lite kult, men det går inte att komma ifrån att den är rätt sunkig.
 matriam
Help god please save me! Hyrde denna för något år sedan med förhoppningen att den skulle vara sevärd även fast den var gammal. Men ack så fel jag hade effekterna måste ha sugit getballe redan när den kom ut 84. Handlingen har fungerat väl i andra anime/böcker jag sett men här blir det bara så fel.
 Goham
Hade jag varit 7 bast när jag såg den hade jag nog tyckt den vaar asbra, men nu var den helt klart sådär
 ferttoo
någon nämnde datanördsfantasi. Håller med helt i det ordet. Och vad jag kommer ihåg var dataeffekterna helt ok för att vara -84. Minns viss "star wars"-film som hade skakande svävare (typ klen upphängning) och sånt i början av serien(3:an)..... ;)
 fridenpaden
God underhållning för en unge på 80-talet. Skön nostalgikänsla även nu trots att jag inte har sett just denna film förut. Typiskt 80-tal.
 Phozz
Goda Reptoids, det kan inte vara annat än Reptoid propaganda!
 dlu
En av mina absoluta favoriter som liten parvel.
 Argonaut
Klart bättre än jag trodde den skulle vara
 lavemagnus
Tyckte den här var guld när jag var liten och att kolla på den när man blivit äldre är en skön fläkt av nostalgi. Speciellt alla konstiga B-huvuden dom har hittat på.
 Nicholaus
En rätt schysst blandning av Star Wars, Galactica, Babylon 5, Back to the future osv. Som barn måste man bara älska detta.
 Totenkopf
Välgjord, funkar som söndagsmatiné.
 Hoppandesoffan
länge leve 80-talet!^^
 amam
Ett ganska banalt och harmlöst pojkäventyr. Ganska underhållande och 80-tals plastigt. En svag trea.
 OK
underhållande
 falafelpunk
Hade jag sett den här när jag var en liten knatte hade jag verkligen älskat den, nu...nä. Snäll och sätter en trea på den bara för det.
 kirderf
rätt mysig, hade säkert älskat den som liten. stark 2a helt klart värd att se om den kommer på tv eller om man hittar den för ett rimligt pris.
 aekholm
Nja, det här vet jag inte om jag tyckte var något vidare. Men tvåan är den nog värd trots allt!
 Halofreak92swe
Så otroligt dålig så den blir bra hahaha! Effekterna och animeringen är stenåldern, filmer som är 10-20 år äldre har bättre effekter än denna, och handlingen och karakrärerna är så luddiga så det finns inte. Men ändå en riktigt skön film, hade säkert älskat den när jag var 10. Svag 3.
 Noseman 2005
Jag ville se den här när jag var barn. Hade jag gjort det, istället för att suga på karamellen i nästan 27 år, hade betyget antagligen blivit lite högre...
 basegbg
en härlig film, och datoranimeringarna är riktigt bra... den är ändå från 1984... en klassisk tonårs- feelgood 80-talare. lite cheesy men klart sevärd.
 Mat1az
Klyschigt bara värre med standardkaraktärer och långtråkig story som kan räknas ut i de första 10 minuterna. Alltså visst, den har en viss charm, så den räddas från 1-an.
 santiago
Den här filmen var en absolut favorit när jag var liten men nu på gamle dar känns den inte lika intressant. Mossigt berättande, tråkiga skådisar och en fantastiskt dålig story. Men den får en tvåa av nostalgiska skäl.
 eliastheman
väldigt svag på många sätt, vissa fula saker är så fula att de blir roliga. på något sätt tycker jag att slutet fanemej räddar en hel del? det är tillräckligt bra för att man ska tro att man nyss såg en bra film!
 Gandoon
Kanske borde ha ett lägre betyg, men jag sätter det utifrån mitt minne av filmen som, mer än tio år gammalt, kanske är lite höljt i rosenskimmer.
 NEDERVETIL
Nostalgi tripp, har en trevlig 80- tals charm fortfarande...
 AlbinWesley
Jag önskar att jag haft den här på VHS som barn, ack så jag hade älskat den. Jag lyckas relatera rätt bra till den känslan ändå, även nu, i filmens början. Men sen blir det plågsamt vad den försöker göra, och misslyckas så fatalt med, det behövs liksom ingen usel barnversion av Star Wars, originalfilmerna var rätt barnanpassade i sig liksom. Men den har absolut ett pekoralvärde, och är ganska asbra också på sitt sätt. Och så.
 ilBrutto
Bara för den är så charmigt oskyldig
Samtidigt som det är den urtöntiga 80-tals charmen som i mångt och mycket gör filmen så är det också det som håller den tillbaka.
 daniel77
Visst, datoranimationen må ha varit banbrytande, men jag önskar att de hade kört traditionellt modellarbete. Den hade absolut åldrats bättre då. Men i övrigt är den rätt fin – som många här ovan sagt: Det skulle helt klart varit bättre om man hade sett den som barn.
 stgurgel
Töntig och trist. Lyckas aldrig få någon charmig äventyrskänsla. Men inget fel på specialeffekter och masker etc
 kryttan
En 2:a för nostalgin, men annars? njääää.
 Robkiller
Underhållande ungdomsrymdäventyr, men som inte har åldrats särskilt väl. Handlingen är ok, men de skitfula effekterna går inte att bortse ifrån även om filmen är gammal.
Senaste kommentarer
Polar (info) 05:40 20/1 (1)
The Demon of Mount Oe (info) 03:50 20/1 (1)
Belizaire the Cajun (info) 03:14 20/1 (2)
United (info) 02:02 20/1 (15)
Berättelsen om Askungen (info) 01:25 20/1 (60)
Zoolander (info) 01:19 20/1 (683)
Christoffer Robin & Nalle Puh (info) 00:30 20/1 (10)
På driven i New York (info) 00:28 20/1 (139)
A Star Is Born (info) 00:16 20/1 (30)
Tårtgeneralen (info) 23:39 19/1 (34)
Glass (info) 22:47 19/1 (3)
I trollkarlens hatt (info) 22:46 19/1 (2)
Mission: Impossible - Fallout (info) 22:42 19/1 (39)
The Meg (info) 22:29 19/1 (34)
Tvillingarna på äventyr i London (info) 22:24 19/1 (51)
Heja Roland! (info) 22:20 19/1 (18)
The Wall (info) 22:12 19/1 (6)
The Trip (info) 21:59 19/1 (89)
24 Hours to Live (info) 20:55 19/1 (6)
Brassed Off (info) 20:39 19/1 (114)
Bird Box (info) 20:02 19/1 (41)
Sarahs nyckel (info) 20:00 19/1 (45)
7:35 in the Morning (info) 20:00 19/1 (66)
A Cure for Wellness (info) 19:02 19/1 (56)
Curse of the Scarecrow (info) 18:41 19/1 (1)
Beautiful Boy (info) 18:15 19/1 (6)
Cover Versions (info) 18:14 19/1 (1)
Vice (info) 17:06 19/1 (5)
Unbreakable (info) 16:58 19/1 (583)
Maria Wern - Jord ska du åter vara (info) 16:32 19/1 (1)
Amelie från Montmartre (info) 15:51 19/1 (1835)
IO (info) 15:46 19/1 (2)
Kopps (info) 15:23 19/1 (938)
Under sanden (info) 15:19 19/1 (23)
Our Idiot Brother (info) 15:15 19/1 (97)
Gold Diggers of 1933 (info) 14:26 19/1 (13)
Mur-mummel (info) 14:17 19/1 (2)
Halloween (info) 13:39 19/1 (28)
Mauritz Stiller (info) 12:17 19/1 (2)
Ned Rifle (info) 11:14 19/1 (3)
Solo: A Star Wars Story (info) 11:09 19/1 (54)
Santo and Dracula's Treasure (info) 10:18 19/1 (2)
Marty (info) 09:35 19/1 (26)
True Grit (info) 09:33 19/1 (407)
Split (info) 09:32 19/1 (67)
En bro för mycket (info) 09:30 19/1 (101)
Tomb Raider (info) 08:58 19/1 (55)
Death Line (info) 08:56 19/1 (16)
Rattens Desperados  (info) 06:07 19/1 (5)
A Guy Thing (info) 05:02 19/1 (96)