Tant Eva
Brad Pitt är bara för underbar i denna film. Otroligt rolig film!
 Lurtz
Välspelad och själva plotten som helhet är komisk men den blir ändå lite seg. Man har inte lika stor behållning av stämningsbyggande foto och färgskala som i vissa andra coen-filmer, funkar iofs inte på samma sätt i komedier. Svårt, stark 3a/svag 4a.
 jagedina1
Vilken otrolig intrig och sammanträffanden. Ytterligare en toppenfilm av Bröderna Coen
 tpb
Riktigt nära en femma. Pitten är ju rolig! Det är helt underbart att se Clooney i en lite annorlunda roll igen. Skådespeleriet över lag är riktigt bra. Jag gillart!
 Humlis
Pitts min när han får näsan inslagen är oslagbar. Var tvungen att titta på den ett par gånger. :) För att inte tala om den dråpliga garderobsscenen.
 shahinos
Smårolig film, men inte mer än så. Fint hommage till Maratonmannen.
 ScArRrFaCe
Många trevliga skådespelarinsatser som vanligt. Väldigt rörig där ingen vet vad som verkligen händer, fast det är inte svårt att hänga med som tittare.
 booby
Fortfarande underhållande men fyran känns inte lika stabil längre som den tidigare gjort.
 ergopliroforia
Coens är verkligen inte några favoriter men garderobscenen kan jag skratta till hur länge som helst
 Albion
En klar besvikelse. Hade trott en hel del på denna film men den känns enormt konstlad och tunn. Pitt gör en hemsk insats och Clooney inte långt därifrån. Inte ens Malkovich känns sevärd denna gång. Frances McDormand är dock mycket bra som vanligt, bäst denna gång. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
 KevinCroner
Lite otydlig, men underhållande. Typisk Coen med konstiga twister och svart komedi. Svag 4a!
 den_fonk
Den tar sig allteftersom och når till slut också "sevärd"-status.
 RunRiot
Det som inte bara är extremt vrickat är rätt tråkigt faktist. Gillar Bard Pitt's roll, resten är bara totalt ointressanta.
 Claren
OMG! Hahhaha :D
 Netza
Spretig men smårolig.
 Purk
Tredje gången jag ser den och blir tvungen att höja till en femma. Storyn i sig har inte alltför mycket att komma med men den skapar fantastiska situationer och det är helt klart en av de mer underhållande Coen-filmerna. Grymt castat, den enda lite tråkiga rollbesättningen är kanske Clooney men han gör ju vad han ska.
 Jordan2Delta
vilken smörja
 Saikano
Vilket skräp!
 EmJay
De två nedanför vet inte vad film är för något. Men det är ju klart, har man lagt betyget 5/5 på filmen "Rat Race - skrattjakten" så förstår jag att denna film fått en 1:a. Stick tillbaks till Tankafetast och kommentera där istället.
 Avatard
Hahaha, helt skruvad! Brad Pitt borde ta sig an fler roller av detta slag!
 Adore3e
Gav denna initialt en trea. Men efter att jag sett den en gång till går betyget upp till 4a. Tror jag inte riktigt var förberedd på denna första gången jag såg den, och nu när jag visste vad jag fick så hade jag tiden att njuta av alla subtila underbara detaljer i denna film!
 Mat1az
Det räcker inte med snyggt foto, smarta kameravinklar och bra skådespelare. Det måste finnas en bra story där för att backa upp allt också. I mitt tycke så missar den här filmen på just den punkten – på de andra punkterna är det näst intill full poäng. Men storyn, den engagerar mig inte. Det är underhållande scener där oberäkneliga saker händer. Man skrattar, blir förvånad osv. men det blir aldrig riktigt intressant eller spännande. Jag läser att många tycker att filmen var mycket bättre andra gången de såg den, får se om samma sak gäller för mig. Just nu ligger den på en stark trea.
 Xenox
Filmen har en del bra scener och den känns väldigt annorlunda och nyskapande. Tyvärr så räcker det inte till ett högre betyg, men det blir en stabil trea.
 Solidus
Verket bjuder på ett välskrivet manus och ett fantastiskt skådespel, speciellt från George Clooney och Brad Pitt, och det förekommer många absurda scener som väcker skratt. Kort och gott: Skruvad komedi om skruvade karaktärer som hamnar i absurda situationer. Mycket bra!
 Juliajjs
Filmen i sig var inte så bra men Brad pitts skådespel, älskar det!
 Hpalmertz
Underbart skön rulle och Brad Pitt är klockren.
 kakbakarn
Lyfter aldrig. Tillräckligt snygg och kul för att klara trean, men det är faktiskt ganska knappt. Hade det inte varit för att ett gäng av mina favvoskådisar från Hollywood medverkade hade det kunnat bli bröderna Cohens första tvåa.
 bahageorgis
Skön!...film gillar den. Svag 4
 vieekk
Vilken skruv. Jag mindes den här som väldigt, väldigt ljummen, men den passade visst natten till idag ypperligt. En fars om ett par träningscoacher på gymmet Hardbodies i Washington, D.C. som kommer över en CD-skiva med vad de tror är känslig CIA-information. Att Brad Pitts rollfigur Chad sedan refererar till denna data som skit lägger upp för en massa balla yttranden, så som klassikern "Osbourne Cocks? I thought you might be worried about the security of your shit". Bröderna skiftar glatt mellan fyllehumor och lite mer subtil sådan, varav ovanstående citat tillhör den förstnämnda kategorin. Givetvis ska de två mindre vetande träningscoacherna pröva sin lycka genom att utöva utpressning via sin nyfunna skatt, varpå de stöter på problem i det spindelnät av relationer som vävs i Osbournes närhet. Mestadels sköna skådisar också. Jag diggar Frances McDormand. 4−/5
 Kosmoskorven
Krävs en omtitt...håller med, Brad Pitt är klockren.
 Len Widleheyt
Höjer till femma efter tredje titten. Classic Cohen. Vilka karaktärer.
 vicidoman
Fantastiska karaktärer, underbart säregen story.
 Berniey
Bröderna Cohens sämsta film som dock funkar ibland!
 joelbitar123
Pitt!!!!!
 Daniel_mjölby
Cohens sämsta film. Det är som det är och det blir som det blir. Allting kan inte vara mästerligt.
 ted_the_one
Försöker alldeles för hårt, sen har jag aldrig varit ett fan av överanvändande av ordet fuck. Kunde blivit bra, men känns kort och allt för vulgär för att fungera helt ut.
 ClintanTheKing
En bra Coen-rulle! Framförallt Clooney och Pitt är sköna. Malkovich även stabil. 4:an given.
 blaxel125
Riktigt jävla klockren film. Skådespelarna gör sina roller otroligt bra, inte minst Brad Pitt som är fantastiskt rolig. Top 3 av 2000-talets filmer enligt mig.
 Ojhda
Skön film, håller inte måtten med Coens andra, därför en trea men en rätt stark trea, Pitt är helt jävla underbar, hans rollprestation är en femma haha
 jskogh
Det enda som är bra är skådespelarnas insatser, resten går väl att köra upp någonstans där man aldrig behöver se det igen.
 Runlibr
Haha! Riktigt kul och som andra redan påpekat bra insatser av Clooney och Pitt, och Malcovich. Annorlunda roller att se dem i!
 xpndr
Riktigt bra skådespelarinsatser lyfter inte ett totalt uselt manus
 AlbinWesley
Det är inte såhär jag gillar Coen-bröderna riktigt, jag önskar mer allvar, för jag tycker de kan va riktigt bra på det. Med det sagt uppskattade jag ändå den här med, den var bra. Om än inte direkt världsomvälvande. Framför allt gillade jag Clooney och McDormand som var extra lysande.
 LTT86
Skådespelare, plus. Manuset, f----ing uruselt. Allvar alltså, tittade regissörerna på Jäkelskap och tänkte för sig själva "Jag vill göra min egen version av det här, bara mer allvarligare." Jag får seriös Jäkelskap i huvuden när jag titta på det här.
 Kuddz
Jag gillar inte komedier generellt. Men denna var faktiskt helt okej. Så jävla random bara.
Nu finns det säkert flera bra saker med att vara Joel och Ethan Coen men sett till denna filmen måste det ju vara inte inte behöver fantisera över vilka skådespelare man vill se i rollerna när man sitter och skriver manuset. Just den fantastiska rollistan liksom karaktärerna de spelar och dialogen de får leka med är filmens absoluta höjdpunkter och styrkor. Att se en film om dumma medelålders människor trodde jag inte skulle vara så här bra. För mig är det dock ingen fantastisk film som helhet. 3+
 Dream
Skön lustigkurre film som egentligen inte handlar om någonting, utan det är mer en god stämning i en hoptrasslad märkligt skum miljö som pendlar åt alla möjliga håll för att jävlas med oss tittare, fast av någon konstig anledning är det faktiskt ganska så roligt. 3+
 Ful_fisk
Haha, så jävla kul! Har inte sett den sedan den var ny. Rent filmiskt kanske inte någon av Coen-brödernas främsta verk, men jag garvar ändå som fan varenda gång jag tänker på den och hur störd den är. Minns Brad Pitt som galet rolig, men nu tyckte jag fan att George Clooney var den allra starkast lysande stjärnan i en lysande ensemble.
En av deras sämre, men funkar
 1idiotzebra
Mycket underskattad! Skrattade genom hela filmen!
« Föregående   |   1 ... 12 13 14
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)