Gurkan2
Filmen är rolig och spännande att se. Downey Jr karaktär i filmen e så rolig i den här actionkomedin. Bra gjort av Ben Stiller som regissör. Stort respekt. 4 av 5.
 Jörmungandr
en komedi som jag sett tidigare men Nille missat. Den är delvis tämligen seg men bitvis också enormt kul. Nästan bäst i filmen är de trailers som visas i början för huvudkaraktärernas tidigare filmer.
 booby
Väldigt skön och rolig. Tom Cruise och Downey Jr förgyller filmen ytterligare men blir aldrig så stark som jag vill ha den. Men mysig, go och härlig.
 tpb
Ja, jag tycker det är kul. Ja, jag skrattade ofta. Ja, jag har sett den två gånger och gillade den andra gången, Cruise är ju bra! Downey Jr är riktigt bra!
 Mistlake
Gav den en trea förra gången, men nu när jag har sett om den är den en självklar fyra. Fruktansvärt rolig, och "You never go full retard" är ett råd att begrunda.
 Stökig Julgran
Bra och underhållande. Även om det blir lite för mycket av det goda efter ett tag. Kul att se att så många skådespelare kan bjuda på sig själva, speciellt träbocken Tom Cruise. Här är han inte bara uthärdlig, utan han gör sin karaktär rent av rolig. Och visst är vi fler som vill se mer av filmerna vars trailers rullar innan filmen börjar.
 gubben viktor
Synd på så många roliga skådisar att den var så tråkig. Alldeles för få garv.
 JulKom1218
Hahaha, vilken fånig film! Gillar humorn =)
 Jocke_eriksson
Den lilla pojken i slutet är bara för mycket. Humorn varierar från riktigt klassiska citat till rent trams. På det stora hela en helt ok film, och ett gott skratt får man allt sig. Har aldrig varit ett fan av Stiller, men Jack Black har alltid varit en favorit när det gäller komiska roller.
 mephisto
Helt ok film. Tom Cruise äger!
 ulpe01
Det här är riktigt kul, mest hela tiden. Trailrarna (heter det så i plural...) i början är helt hysteriskt roliga och Cruise näst intill oigenkännelig. En stark fyra.
 Slowdive2
Svag tvåa. fishumor, man får vada i ytlighet. Möjligen kan filmen ses som en följd kommentarer till 'den amerikanska livsstilen'. Här förekommer referenser till flera andra filmer. Både skojar med och framför allt lägger sig på Homer Simpsons nivå. En film att inte ha hunnit se. Jag förvånas ännu en gång över att Ben Stiller inte når upp till den potential jag tillskriver honom som komiker.
 Ell
Egocentriskt bajs för allt och alla inblandade. Filmindustrin har sjunkit lågt när blajja som detta förverkligas.
 ClintanTheKing
Inte mycket att hänga i julgranen, men det som ändå är lite coolt är att dem gör en film i filmen, det måste ju vara lite svårare. Enda anledningen till att jag såg denna var för att Downey Jr och Tom Cruise fanns med bland skådisarna. Cruise är jäkligt skön i sina lilla roll.
 Biberkolben
Min respekt för Tom Cruise ökade likt skottet från ett raketgevär!
 jasmin357
kuuuuuung!
 Necross
Tycker aldrig det lyfter riktigt.. Robert Downey Jr är fantastisk dock - en av sin generations allra största skådespelare om du frågar mig. Och Tom Cruise gör också en helt otrolig prestation - vem trodde att han hade det där i sig?
 Jordan2Delta
shit vilken meningslös skit...
 Jwan
Jag verkligen älskar den här filmen! Sett den närmare 5 gånger och skrattar alltid lika mycket. Tung är den.
 TheHorrorfan
Helt ok, kan bli rätt så tjatig.
 ceogar
Att se extended är ett måste, skådespelar insatserna är helt makalösa i denna film, åter igen, se den i EXTENDED. Helt annan film som saknar mycket av det där lilla extra utan. En av de mest välgjorda komedierna.
 SomethingIda
Kolla bara på den pga alla bra skådespelare men ahh va dålig den va !
 CameraObscena
"I'm a lead farmer muthafuckah!"
 Ojhda
Detta är ju en trea, för mig är det svårt för komedier att komma över tre, de kan fortfarande vara väldigt roliga, en trea är inget negativt för en komedi, den får ändå fyra för denna har några scener som är helt klockrena men framför allt, Robert Downey Jr, shit vad bra han är haha
 Blusebluppen
Tunn rulle
 kervisch
3 av 5
 ernils_l
Skådespelarna är för bra för filmen, med sjukt så bra de är! Cruise har inte varit så här bra på länge...
 Mat1az
Robert Downey Jr äger ju hela filmen. Stiller är som vanligt för mycket. Krigsfilmsreferenserna är lite småroliga. Det bjuds på en hel del skratt här och där men i längden blir filmen rätt tjatig. Roligt att se Cruise ta ut svängarna så här pass mycket, även fast de mjölkar ut på det lite för mycket.
 Noel_
Som komedi är det här otroligt bra och kul. En klockren komedi-4a.
 Lord_saile
Egentligen stark trea, men cruise slänger upp det till en svag fyra
 stenemo
Not quite my taste; the naked gun/kung pow/spy hard are in my opinion much better by going ligher on the gore and focus more on making a good comedy
 araka
grymt skön humor, man skulle nästan kunna tro att Larry David har skrivit manuset.
 Solidus
Absurd komedi som väcker en hel del skratt. Tom Cruise och Robert Downey Jr stjäl showen, men även Jack Black och Ben Stiller lyckas levererar en del komiska scener. Underhållande.
 Sarakin76
Denne var overraskende bra. -4.
 Engravadlax
Ett par ljusglimtar, men Lol till Zzz ratio:n är runt 1/10.
 Flirran
Haha, slutscenen med Tom Cruise är bäst!
 freddis
"I'm a led farmer, motherfucker!", lätt en av de coolaste scenerna jag sett!
Jag hade minst sagt höga förväntningar på denna film då så många skådisar jag gillar är i samma film och det underbara är ju att den levererade nästan dem alla. Inom vissa områden överraskade den t.o.m. t.ex. Tom Cruise roll i denna film. Fullständigt lysande! Jag skrattar gott åt en hel del scener i filmen och åt all skön dialog och galen handling. Det är ingen perfekt film men vill man skratta och bli ordentligt underhållen så rekommenderar jag denna film.
 snyltare
Jamen, förvånande kul! Jag somnade sist jag försökte se den, och var på vippen att slockna den här gången också, men när den väl satte igång blev det ju hur knäppt som helst. Ganska smart blandat med tokhumor och en oväntad Tom Cruise på det. Riktigt kul!
 Bullen84a
Riktigt kul rulle första gången
 yrkeschaufföre
Den här har jag sett några gånger och det bästa är ju bakgrundshistorierna (och Tom Cruise)
 gjoob
Vad spelar en massa välkända namn för roll när hela produktionen är komplett skit? Ben Stiller är nog världens tråkigaste människa - både framför och bakom kameran.
 wasteoftime
Jag har sett den här filmen några gånger nu, och det finns få filmer jag önskar skulle vara så mycket roligare än vad de faktiskt är som denna. Premissen är rätt kul. upplägget och iden borde vara roliga. Men det är det inte. Det enda som är lite småroligt är Tom Cruise. Sedan är det väl inte katastrofdåligt heller precis, men det är mest "meh", väldigt mycket "meh". 0.5 på SH-skalan och en djup suck.
 rebeccaawesome
En väldigt stark 3:a. Många underhållande scener och älskar Tom Cruise karaktär. Gillar skarpt.
 hakuna
Såg om denna och skrattade ändå några tillfällen 😂 men i helhet inge vidare tyvärr
 Trangor
Kan vara en av de bästa komedierna som har gjorts. Fantastiskt skådespel och ruggigt bra manus.
 tvamvarg
Ändå väldigt kul.
 Christofer
10/6 2019: Jag måste ha missat att notera efter förra titten, för inte är det elva år sedan jag såg den sist. Hur som helst är det fortfarande lika underhållande och i sina bästa stunder hysteriskt roligt (dock inte helt utan svagare inslag). Betyget är iaf inte hotat. 26/10 2008 (4:a): Jag hade ganska höga förväntningar på den här, men blev ändå positivt överraskad! Robert Downey Jr. var ju asskön som svart snubbe, och Ben Stiller gör det också bra. Kul med Tom Cruise i sin roll, kände faktiskt inte igen honom till en början. Sedan var det ju hundra år sedan man såg Nick "pundarn" Nolte i en film. För ovanlighetens skull så hamnade faktiskt Jack Black något i bakgrunden. Totalt sett en stabil fyra, då det blev många sköna skratt, inte minst de härliga trailrarna i början :o)
 kanemura
Väldigt rolig film! Jag tycker det mesta inom modern amerikansk komedi är bedrövligt men detta är riktigt skoj Kanonbra skådespelare och massvis med självdistans. Och såvitt jag kan se ingen Jason Bateman.
« Föregående   |   1 ... 11 12 13
Senaste kommentarer
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)