mandarin_80
Innehåller fera ganska intressanta grepp, men på det stora hela en ganska ointreesant film.
 flair_3
Häftig beskrivning av det hektiska livet i showbusiness. Drömscenerna/hallucinationerna är obetalbara, särskilt de i slutet...
 Blinedale
Intressant tills flummet övertar i stutet
 JoeZ
Jag älaksade den, har fantastiska nummer och härligt flummig regi och klippning. Sen kanske ett av de konstigaste dödscenerna i film. Älskar klippningen rent igenom...
 Popboy
Bob Fosse tar sig för att regissera sin egen dödsscen - och gör det inte illa heller...
 Itake
slutet ger den en 3a
 Muzzic-Maria
Jag är kluven.. Jag minns att jag inte gillade den nåt vidare, men å andra sidan såg jag den då den gick.. - 2 på natten.. Minns inte att jag gillade en scen - om jag säger kroppsppning.. ja.. men, stark film om än inte min kopp te.
 Love_Baloo
den var skitbra, älskar sånt här!
 Fuze
Denna diggade jag. Fosse gör en film om sig själv och de brister han har, men det blir aldrig självömkande. Däremot blir det väldigt roligt, väldigt tragisk och väldigt gripande. Filmen är snygg som attan och sångnumrena riktigt häftiga. Scheider har nog aldrig varit bättre.
 thegoodold
Otroligt välgjort och snyggt, men även förbaskat astråkigt och flummigt. Detta var nog inte min grej riktigt, svag tvåa.
 Trangor
Den lyfter aldrig riktigt, men det är ju musikal!
 origC-J
Långsam i starten, och itvis lite seg, men vilka fantastiska dröm-/ fantasisekvenser. Och sista klippet; hårt och skoningslöst. Precis som showbusiness.
 Kechy
Håller helt enkelt med om att Scheider gör det galant. Är nog ingen riktig showbusiness kille i själen.
 paragon
skådespeleriet, klippningen, koreografin och dansnumren, wow.
 Stan
Vågad klippning och strålande skådespel. Tråkiga dans och sångnummer, dock.
 Narnendil
såg inte första halvtimmen, vilket var synd, men jag känner att jag kan ge den betyg ändå eftersom av det jag såg var klippningen och scenupplägget underbart.. vissa grejer - alltså jag var stunned, glaikit - bara glodde med tappad haka!
 jimmy ringo
Scheider är strålande som den självupptagne arbetsnarkomanen Joe Gideon. Denna film som är helt klart bättre än Cabaret har även skön musik och fina dansnummer. De sista 10 minuterna är grymma.
 Eca
Tragikomisk memoarfilmmusikal med dans, musik och en massa sex. Dock mest i dans, så åtminstone svärmor kan se filmen bredvid dig utan att du behöver rodna alltför mycket. Undrar om det blivit bättre med droger och att gå sängvägen för att få delta i eller tillåta någon delta i cabaréerna? Bra skådisar lyfter filmen. Rapp klippning.
 haajen
En på många sätt fantastisk film och def. en sammanfattning och slutpunkt på en enastående karriär. Att det bara blir en trea bottnar i att det till sist blir alltför mycket navelskådande samt att Fosse inte vet när han ska sluta. I övrigt innehåller filmen sensationella skådisprestationer samt flera läckra dans/sångnummer.
 FilmJoey
Operationsscenen är nog en av de främsta exemplen på svart humor som åstadkommits...
 Kurosawafan
rörig på ett bra sätt, cool och innovativ och med skön musik
 Mara Jade
En bra film, men pga av att jag missade början och för att slutet segade ner filmen en aning så får filmen bara en 3:a...
 goeran
En sevärd film; särskilt dans- och sångnumren är utmärkta. Scenografin och kostymerna förtjänar extra beröm.
 Ibanez
Nja, inte riktigt min genre kanske, men visst
 Colette
Svårt att betygsätta denna. Mycket bra dansnummer och karaktärer som drar in en i filmen. Blir dock mycket långdragen. Står mellan en 3:a och en 4:a, sätter det högre betyget tack vare de mycket inspirerande dansnumren.
 precineadd
bild, musik, klippning - filmspråk. riktig film, om man vill se det så.
 accatone
Nästan hela filmen är uppbyggd av ytliga scener som upprepas nästan hela filmen igenom.
 amelie poulain
Tyckte väldigt mycket om den här filmen! Känslan finns där! Självklar fyra.
 kennert
Storyn var mörk,men dansavsnitten mycket bra.
 dissiminator
febrigt berättad, men lämnar mig oengagerad.
 pink.f
Underbar dans/musikfilm som även borde uppskattas av vanliga filmälskare. I princip alla "nummer" är av högsta klass och själva intrigen engagerar också för ovanlighetens skull (brukar den nämligen inte göra i musikaler).
 Redwood
Historien om Bob Fosses karriär berättad med många härliga låtar och dansnummer. Kul att se Scheider i en lite annorlunda roll än de han vanligtvis spelar (t.ex. i Hajen I-II).
 Minik?
Instämmer med dissiminator, oengegerande och febrig.
 Kurganen
Oväntat men sinnessjukt bra. Dansfilm, tänkte jag. Det går inte att se. Jovisst är det dans i filmen men det är inte det den handlar om. Ett underbart drama faktiskt. Extremt sevärd.
 Solidus
Det är en stor tumme upp till Showtime eftersom den har sin egna personliga stil. Tyvärr blir filmen alldeles för sjuk, vilket i sin tur sänker betyget. Men jag vill ändå rekommendera filmen till alla de människor som gillar musikaler, att ta er tid till att åtnjuta den speciella filmen Showtime.
 Beccson
Jag tyckte väldigt mycket om slutet, men jag tyckte inte så värst om början. Om hela filmen hade varit som den senare delen av filmen, hade den utan tvekan fått en fyra. Hade kanske för höga förväntningar..
 Demille87
Helt magisk! Redan vid inledningen var jag helt hänförd!
 Jules4893
fantastik. klippningen, koreografin och musiken. magisk.
 ilBrutto
Definitivt inget för mig, tyvärr. Roy Scheider var bra.
 Gigi1943
Fantastiska dansnummer men det mittemellan kunde man undvara.
 #54
Lite långdragen.
Det som fascinerar mest med denna filmen är att den är självbiografisk från Bob Fosse. Att göra en film om sig själv måste vara rätt besynnerligt och dessutom på det sätt som Fosse gör det här. Jag vet ytterst lite om Fosses personliga liv men det känns inte direkt som han förskönar bilden av sig själv. Kanske är det just därför som filmen blir intressant och ändå så bra som den blir. När det gäller Fosse så är dans- och sångnumren väldigt lyckade vilket är föga överraskande. 3+
 Spidde
Mycket bra och förvånansvärt fräsch och cool. Inte lika bra som mästerverket Cabaret men riktigt bra ändå. Amerikanska filmer som den här görs inte nuförtiden, det är ingen som vågar ta risker och allt ska vara så konventionellt och säkert. Den här filmen känns råare och mer äkta, och därför också coolare, än de flesta nyare amerikanska filmer jag sett i år. Bra skådespel, snygga shownummer, en intressant story men tyvärr en lite för utdragen sista halvtimme. En stabil fyra.
 RustyFilm
Filmen är från 1979, innan ordet utbrändhet var uppfunnit men filmen handlar just om det. Det hela är en musikal (kanske). Titeln kan lura en till att tro att detta är en jazzfilm. Så är det inte. Det handlar om en självdestruktiv (sprit, röka, knark osv) filmregissör som arbetar med att ta fram en ny film.
Meh, oerhört svag tvåa. Jag är så otroligt trött på sånna här självsvåldiga semi-biografier av serieotrogna regissörer. Filmer som handlar om att dom behandlar folk omkring sig illa men som enbart handlar om dom själva. Sen är jag allmänt inte särskilt förtjust i Bob Fosses filmskapande, eller den här typen av 70-tals berättande överlag. Oerhört svag tvåa. Ett par fina scener med dottern och Roy Scheiders karaktärsskildring är väl det enda bra jag faktiskt bär med mig. Filmen är inte direkt dålig, men engagerar inte alls. Etta när nära men det blir en svag tvåa.
Senaste kommentarer
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)