Tob_E
Välgjort, spännande och en del intressanta infallsvinklar kring kriget mot terrorism. Men upplägget och skildringen känns lite för uppenbar för att det skall bli riktigt bra. Inga större överraskningar. Stabil 3a.
 Hogman
Bra story, spännande och realistiskt. Två grejer retar mig dock: den lite töntiga och osannolika kärlekshistorien. Russel Crowes otroliga cynism och hänsynslöshet är inte trovärdig heller, hoppas jag...
 mammene
Snabba ryck och man hamnar mitt i händelsernas centrum på en gång. Ibland känns det lite svårt att hänga med och hålla isär alla karaktärerna. Men det är ett intressant tema och Dicaprio imponerar mer och mer i sina roller där han växer. En ovanligt osympatisk och synisk roll hade Russel Crowe att axla. Kärlekshistorien kändes som en motvikt mot allt våld, men passade inte riktigt det blev för glättigt tycker jag.
 Sture Stenhög
Det här inte direkt min favorit-genre och Ridley Scott är inte direkt min favoritregissör, men det här var ändå inte så tokigt. Man har lyckats bra med att skapa en mellanöstern-känsla och det känns som att man får en bättre inblick i regionen än vad den här typen av filmer brukar erbjuda. Det politiska spelet är också kul att följa. Leo är dessutom bra i huvudrollen och hans karaktär känns sunt balanserad. Det kan man däremot inte säga om Russel Crowes karaktär som enbart tycks vara med i filmen för att fylla det obligatoriska billiga anti-amerikanska inslaget. Vi får hela tiden se hur han lever sitt trygga kärnfamiljsliv långt ifrån den värld som han tar beslut om. Tack, vi förstår symboliken. Ni behöver inte hamra in den i varenda scen han är med i. Som tur är ligger inte alltför stort fokus på honom och som thriller fungerar filmen därför fortfarande bra
 Blink182
Rå och spännande ibland. Dicaprio är bra som vanligt. Börjar dock bli lite trött på alla politiska krigsfilmer.
 Taandborste
Njaa, inte riktigt min typ av film. Tyckte den var tråkig även om den är välgjord och skådespelet är bra.
 den_fonk
Bättre än Rendition men ljusår ifrån fullträffen Syriana. Godkänd.
 den_fonk
btw, Russell Crowe spelar ånyo samma roll som så mångå ggr förr, det känns rätt tröttsamt nu faktiskt.
 Laszlo Kovacs
Russell Crowe är rolig när han har sett Poseidon på planet... Och sen måste han se Lejonkungen igen... Russell är rolig, filmen är tråkig!
 Insanehorror
Inte långt ifrån 4:a. Känns som en vanlig terroristfilm fast skådespelare och klassen är något högre. Men den va fett grym
 OLINN
njae
 TheJorre
Inte så illa.
 tummeliten
Fantastic work!
 TheUnderdogJR
Filmen var mycket bättre än vad jag förväntade mig. Grymt snyggt gjord och Leonardo DiCaprio & Russell Crowe gör filmen till en riktigt stark 4!
 misternajs
Bra för att vara action, snyggt och välgjort. Ganska kul och energifyllt spel mellan DiCaprio och Crowe. Det här är dock inget som har någon större tyngd eller lämnar något särskilt avtryck, men ger bra valuta för investerad tittartid. svag 4:a
 booby
Russel är grisig men skön och Leo är grym som tusan, lätt av mina favoriter. Här lyfter han filmen men som helhet blir det aldrig sådär riktigt bra, men mer än okej. Potentiellt lyft till en 4a vid omtitt.
 LauenKauen
Känns för mediokert för att höja sig över ett godkänt betyg, trots bra insatser av DiCaprio och Strong.
 ellaine
Bra skådespel räcker inte till för en trea. Den var alldeles för tråkig för att hålla koncetrationen uppe, vilket hade behövdes för att den inte skulle bli rörig.
 Bonebreaker
Välspelad men tråkig.
 iya
Bra skådespel, men mediokert manus och regi.
 arruba
Hyffsad spionthriller med många vändningar hit och dit men tyvärr känns den lite för platt och lyckas aldrig riktigt gripa tag.
 WillyV
Underhållande och snygg, men för mycket yta och för lite tid till någon karaktärsfördjupning, vilket minskar engagemanget. Hade vunnit mer på att bli en miniserie på fyra timmar. Vill vara både Syriana och en action, vilket funkade delvis. Crowe tillåts inte spela ut pga sin karaktär, DiCaprios Ferris hade behövt mer "dramatiska scener". Mark Strong stack ut mest, var magnetisk som Hani.
 Rele
Mark Strong och Dicaprio var ok men Russell Crowes kunnande togs inte alls fram i rollen som Hoffman. Filmen har en viss, spänning men inte så mycket annat. Betyget blir en trea.
 Bloodcolored
Lite svår att hänga med i. Kanske får försöka en gång till.
 tvamvarg
Börjar hyfsat, gillar Crowes karaktär medan jag tycker diCaprio är måttligt välcastad. Det ballar ur lite när diC skall skapa en låtsasorganisation, efter det tycker jag att filmen tappar både tempo, trovärdighet och känsla. Kunde blivit en sjysst trea men nu landar den på en medioker tvåa.
 need_sleep
Får en 3:a trots DiCaprio
 Murvel48
Får en fyra tack vare DiCaprio
 Canaletes
Ingen jättebra film eller dålig film. Kändes så rörigt hela tiden man liksom kastades in i smeten utan fatta vad som riktigt händer. Ämnet är inte så där jätte intressant heller bara islam, terrotister som ger än ännu mer dålig image av dem. Fanns ingen karaktär jag heller gillade, Russell Crowes var den värsta. Kändes också sjukt idiotiskt att kämpa för en tjej på det sättet DiCaprio gjorde. Men det var i alla fall okej action. 5.6/10
 Film Guden
Lite annorlunda grepp med hur huvudrollsinnehavaren blir ledsagad av en som är mitt uppe i sitt privatliv. Ganska tom eftersmak men också ganska sevärt i övrigt.
 Solidus
Jag är väldigt mätt på filmer som tar sin utgångspunkt på amerikaner i mellanöstern, men tack vare ett sjuhelvetes bra skådespel av herrarna DiCaprio och Crowe samt Ridley Scotts intressanta vinkling av en komplicerad konflikt i mellanöstern, blir detta en sevärd thriller. Bra film.
 Pierre Lunaire
Ridley Scott är en duktig regissör men det här är kanske inte det starkaste esset i ärmen. Trots det så finns det en tanke som är starkare än i de flesta andra amerikanska filmer som behandlar temat. Människor reduceras till redskap för att nå ytterligare ett steg utan den minsta hänsyn till deras egna jag. Att huvudpersonen också drabbas av det är väl det som ger mest styrka av bilden av cynismen i det hela. Lite rörigt men ok.
 sfrank
manus, det enda som brister. men med tanke på vad monahan skrivit tidigare är det kanske inte så konstigt att det blir lite rörigt och antiklimaktiskt. departed - copy paste på infernal affairs. kingdom of heaven - hålfyllare när guillou vägrade engelskt tal i arn och knappast en rulle på scotts top 10. ryggdunkarklubben scott - monahan borde upphöra.
 Fermis
orkade inte se klart efter halva filmen
 MERisen
Känns som en lite smått ansträngd blandning av ett påhopp och en ursäkt till mellanöstern.
 Totenkopf
Dög rätt bra som söndagsaction, kunde varit lite mer om karaktärerna runt omkring än bara Dicaprio och Crowe.
 amam
Helt okej men det hände just inget egentligen. Aldrig dålig men man hade lite av en jaha-känsla i slutet.
 ClintanTheKing
Segstartad. Sedan rätt ointressant handling hela vägen ut faktiskt. Undantaget är mittenpartiet som är hyfsat intressant dock. Trots allt stabila insatser utav DiCaprio & Crowe. Men sådana här typer av filmer faller mig helt enkelt inte i smaken. Stark tvåa.
 Fläskkäft
Inte dum alls, Ridley Scott levererar stabil regi, snygga bilder och ett lagom tempo. Dicaprio gör en bra roll medans jag stör mig något på Crowes arroganta karaktär. Har aldrig gillat mellanösterns miljöer och det gäller även här, det är så fattigt och färglöst på något sätt. Rätt bra story men jag kommer aldrig att fatta varför araber och dylika ska ha så jävla svårt för att samsas...ett mysterium....kan det ha med religion att göra....vad vet jag.....
 johnaleks
oförtjänt bortglömd thriller, spännande och skönt cynisk, de kunde dock dumpat den dumma lovestoryn och skrivit in lite brudar i riktiga roller istället
 HarryDunne
Riktigt bra film. Di Caprio är en underbar skådespelare. MVH Harry
 92axha10
En relativt realistisk skildring om kriget i Mellanöstern som inte propagerar åt något håll. Skönt som omväxling att se den lite smutsiga, bakom kulisserna byråkratin.
 MetalJukebox
Mark Strong äger filmen.
 Joe Pesci
Sevärd. Gillar miljön och en politik mellan organisationer och länder mellan. Di Caprio och Strong gör det väldigt bra. Plus poäng även för Strongs klädstil.
 precious_death
höll 4a-nivå ganska genomgående, men föll sista halvtimmen när det började bli lite väl tillrättalagt.
Filmen har riktigt svårt att få mig engagerad men lyckas samtidigt leverera viss underhållning i en historia som fungerar. Det är tur för filmen att den har DiCaprio och Crowe för utan dem med mindre kompetenta skådespelare så skulle betyget sjunkit. En film som fungerar för stunden men som sedan försvinner snabbt ur minnet utan att lämnar minsta spår.
 Körsbär
Tycker det är så klurigt med sådana här filmer. Vill ju förstå hela filmen men då o då sker det saker i filmen som är lite obegripliga för mig som är okunnig. Vilket drar ner betyget tyvärr. Tycker att skådespelariet i denna film är riktigt bra! Starkt!
 deswhip
Om jag nån gång blir familjefar, så ska jag ta mig an det precis som Russel Crowe gör i den här filmen. :)
 robert_akesson
Jag vet inte om filmen är gjord av idioter, för idioter, om idioter eller en kombination av dessa. Några intressanta karaktärer men jag glömmer helst bort den här filmen.
 Starkbröl
Lite svårt att följa vissa vändningar men ett gediget hantverk som bara genom bra skådespeleri och scenografi lyckas hålla spänningen uppe. Gillar det ambivalenta slutet.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)