Betyg idag: 1 739 Besökare idag: 5 714

eppjones
Väldigt oorginell men kändes ändå som om den var klart sevärd. Tror det mycket är de två huvudrollsinnehavarna som gör det.
 grejmo
Helt otroligt förutsägbar. Några lustiga karaktärer bär inte en långfilm. Ibland blir det rentav pinsamt.
 KarlG
Helt okej för denna typ av film.
 Kurganen
Filmen är egentligen inte så dålig som mitt betyg låter påskina. Om man gillar den här typen av förutsägbar och sentimental komik. Egentligen vill jag sätta en 1:a på den men tycker det är att kanske ta i. Jag drog på smilbanden en gång och det kan väl vara värt en 2:a. Angies pojkvän är den ende i filmen som levererar någonting. Steve Martins insats är beklaglig, tyvärr, och hans karaktär trist sammansatt av hippie-ideal och miljötänkande som går över styr, sådär "kul". Ja, man har sett det förr. Filmen känns faktiskt oengagerad i många stycken, som att "vi orkar egentligen inte skriva ett manus". Hmm... En väldigt skakig och dåligt förtjänad 2:a från Kurganen.
 kjs
Kul!
 Lesthi
Underhållande och mycket bättre än jag trodde.
 Zipper
Hade blivit mycket bättre om man vågat välja andra vägar och inte vara så förbannat snäll och konvensionell. Diggar alltid Poehler, men hon kan inte rädda denna slätstrukna komedi.
 yrkeschaufföre
Tina Fey och Amy Poehler gör ett bra jobb men det är ingen fullträff! Funkar säkert att se igen.
 jingoo
Medioker handling men får godkänt pga stundtals väldigt snärtiga och underhållande replikväxlingar.
 chaosphere
Amy Poehler är otroligt rolig, som vanligt... Och Fey är bra, även om hon känns väldigt nedtonad.
 j_garland
Godkänt, mycket tack vare Poehler och Fey, som är favoriter annars också. Men som någon skrev innan, att Fey är väldigt nedtonad. Hon kan vara betydligt vassare. Fanns också en hel del trådar som inte kändes helt relevanta, som Steve Martins roll. Blev lite splittrat.
 snyltare
Visst, slätstruket, men trevligt samtidigt. Relationen mellan Kate och Angie känns ... angelägen, och ragget är ju gulligt! Absolut sevärd, hade fått en fyra av mig om det inte varit för slutet.
 Eldritch
En film med Steve Martin är ju alltid sevärd.
 ziferN
Grymt rolig och underhållande komedi!
 jcarlund
Poehler och Fey är bra, liksom Sigourney Weavers lilla roll, sen föll resten tyvärr ganska platt. Steve Martin var t.ex. otroligt onödig och idiotisk.
 kexchokladet
En trevlig och bra film med bra skådespelarprestationer. En nedtonad Fey var nog nödvändigt för att det skulle bli uthärdligt.
 heeeello
Absolut värd en 4:a. Kul och lite annorlunda story men många soliga skämt o situationer!
 kvitten
Alltså den är inte så bra, men fej/poehler är ju grymma, och steve martin är bra! Ett måste för 30rockfans!
 leothar
Ja, utan Tina Fey hade den inte varit mycket, men den var klart sevärd! En hel del bra skratt.
 Mikrooben
30rocks känsla men det räcker inte hela vägen för mig
 WillyV
Halvkul understundom, men mest halvt långsökt och halvtöntig.
 mazquara
lite smågullig, men inte särskilt rolig
 kimpah
Småskojig och ganska väntat slut =)
 Starlette
Usel.
 Elloschka
Jag såg den här enbart för att jag älskar Amy Poehler och hennes roll i Parks and recreation och blev inte besviken. Helt okej myskomedi.
 Nightcrawler
Roligast var väl att räkna SNL-människor.
 december98
Hur kan man tycka att den här filmen inte är rolig?
 Eddydasilva
Godkänd och smårolig. Slutet vad dock inte så oväntat.
 winston s.
Kasst manus men drösvis med sköna skådisar som verkat haft roligt under inspelningen = stark tvåa.
 Underdog
rätt mökig. svag tvåa.
 dafreakish
Efter att ha sett om den var jag tvungen att höja betyget ett snäpp, Fey och Poehler är helt enkelt för bra och för roliga för ett lägre betyg. Då struntar man i den aningen lökiga historien.
 lrenner
Jag slogs av insikten att Tina Fey är subtilt oattraktiv då jag såg denna på tv igår.
 lrenner
Poehler var hilarious, dock!
 Miamia
En del av humorn fattar man nog bara om man själv fött ett barn eller två. Mycket roligare än jag trodde, och gött med en kvinnlig "buddy-movie".
 ulpe01
Fey och Pohler samspelar bra (vilken surprise...), och det blir en del skratt på vägen. Ingen höjdarrulle, men en stabil trea.
 tpb
Svag, svag tvåa, men den har ett par roliga inslag faktiskt.
 Lux Lisbon
Jag älskar Amy Poehler, men bara en scen fick mig att skratta, så någon vidare komedi var det inte. Trots grymma skådisinsatser blev det bara en mysig, lättsam dramarulle.
 C_Gable
Rolig film, Fey och Poehler gör att filmen får högre betyg.
 Annisen
Känner mig förolämpad av den här filmen. Så fel på så många sätt...
 XJR
Typisk fantasilös Hollywoodkomedi, redan när man hör musiken i början vet man hur det kommer att bli. Kom just ihåg att jag inte kommet ihåg mycket av filmen, så intressant var den... Etta.
 emsir
Amy Poehler och Tina Fey är ju så klart bra, men fattar inte hur de tänkte med manuset.
 Alice - Renee
Med Tina Fey och Amy Poehler tror en ju att det måste bli succé :(
 elzplz
besviken :(
 LTT86
Jag kunde ha gillat filmen, men efter det där slutet............................. vilken besvikelse......
 annihilat0r
"Baby Mama" är en småtrevlig liten komedi med Tina Fey och Amy Poehler som ess. Underhåller faktiskt skapligt för stunden, och överträffade således mina förväntningar. En behagligt ofarlig upplevelse.
Under egentligen hela fimens första hälft så trivs jag riktigt bra i sällskapet av Tina Fey(troligtvis den mest talangfulle komediförfattaren idag) och Amy Poehler. Filmen är riktigt rolig och jag blir underhållen. Jag börjar fundera på ett riktigt högt betyg men som ofta är fallet så faller även denna film in i fällan av trygghet och ooriginalitet. Något vilket dock inte förstör filmuppevelsen men som gör helheten mindre underhållande till slut.
 Andra våningen
Ständigt samma sak med romcoms från andra halvan av 00-talet och senare... Ett stort antal karaktärer trycks in som inte är vanliga stereotyper; dock är deras syfte bara att leverera lagom bisarra ögonblick. Inget fel i det, men dessa bisarriteter döljer ju ett mörker som hade kommit fram om man låtit tempot vara det halva. Därför blir filmens ytlighet outhärdlig. Är det så himla lätt för de där två kvinnorna att hantera den gamla modern, stalkern, chefen? De borde ha ett helvete. Portvaktens karaktär blev aldrig trovärdig. Och om man ändå kan ge filmen erkännande för att den undviker stereotyper, så stämmer inte detta. Nej, den allra värsta slags stereotyp smygs in i form av systern, den sansade och naturliga och stabila småbarnsmamman. Dessutom är ju "killen" en klassisk stereotyp som de enligt vanligt mönster försökte kleta på något nördigt för att få honom att passa in i det sena 00-talet. De två huvudpersonerna då? Ja, de var inte alldeles bedrövliga, men varken särskilt solida eller roliga. Den enda karaktären som jag tyckte fick komma fram på ett bra sätt och samtidigt var lyckad, vad damen på surrogatbyrån. Tja, filmen underhöll väl något så det blir en tvåa.
 HerrNenne
Platt och feg.
 Tatty
Helt okej film som är lite okej och slutet kändes bra att se.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Polar (info) 05:40 20/1 (1)
The Demon of Mount Oe (info) 03:50 20/1 (1)
Belizaire the Cajun (info) 03:14 20/1 (2)
United (info) 02:02 20/1 (15)
Berättelsen om Askungen (info) 01:25 20/1 (60)
Zoolander (info) 01:19 20/1 (683)
Christoffer Robin & Nalle Puh (info) 00:30 20/1 (10)
På driven i New York (info) 00:28 20/1 (139)
A Star Is Born (info) 00:16 20/1 (30)
Tårtgeneralen (info) 23:39 19/1 (34)
Glass (info) 22:47 19/1 (3)
I trollkarlens hatt (info) 22:46 19/1 (2)
Mission: Impossible - Fallout (info) 22:42 19/1 (39)
The Meg (info) 22:29 19/1 (34)
Tvillingarna på äventyr i London (info) 22:24 19/1 (51)
Heja Roland! (info) 22:20 19/1 (18)
The Wall (info) 22:12 19/1 (6)
The Trip (info) 21:59 19/1 (89)
24 Hours to Live (info) 20:55 19/1 (6)
Brassed Off (info) 20:39 19/1 (114)
Bird Box (info) 20:02 19/1 (41)
Sarahs nyckel (info) 20:00 19/1 (45)
7:35 in the Morning (info) 20:00 19/1 (66)
A Cure for Wellness (info) 19:02 19/1 (56)
Curse of the Scarecrow (info) 18:41 19/1 (1)
Beautiful Boy (info) 18:15 19/1 (6)
Cover Versions (info) 18:14 19/1 (1)
Vice (info) 17:06 19/1 (5)
Unbreakable (info) 16:58 19/1 (583)
Maria Wern - Jord ska du åter vara (info) 16:32 19/1 (1)
Amelie från Montmartre (info) 15:51 19/1 (1835)
IO (info) 15:46 19/1 (2)
Kopps (info) 15:23 19/1 (938)
Under sanden (info) 15:19 19/1 (23)
Our Idiot Brother (info) 15:15 19/1 (97)
Gold Diggers of 1933 (info) 14:26 19/1 (13)
Mur-mummel (info) 14:17 19/1 (2)
Halloween (info) 13:39 19/1 (28)
Mauritz Stiller (info) 12:17 19/1 (2)
Ned Rifle (info) 11:14 19/1 (3)
Solo: A Star Wars Story (info) 11:09 19/1 (54)
Santo and Dracula's Treasure (info) 10:18 19/1 (2)
Marty (info) 09:35 19/1 (26)
True Grit (info) 09:33 19/1 (407)
Split (info) 09:32 19/1 (67)
En bro för mycket (info) 09:30 19/1 (101)
Tomb Raider (info) 08:58 19/1 (55)
Death Line (info) 08:56 19/1 (16)
Rattens Desperados  (info) 06:07 19/1 (5)
A Guy Thing (info) 05:02 19/1 (96)