michalbackrud
Herregud! Måste köpa nya fiskedrag efter den här filmen alltså! Vilket bottennapp!
 Kurganen
"Från skaparna av The Blair Witch Project" sas det... Visst, det stämmer säkert mer än väl, men vilken hopplös sörja! Förutom att hela filmen tycks vara skamlöst stulet från Apocalypse now (inte det i absolut mening positiva "influerat" alltså) , gör hela skapelsen mig ytterst beklämd då skaparna uppenbarligen förlorat all förmåga att göra film. Jag gillade verkligen Blair Witch, både 1:an och 2:an. Därför gör det mig ont att behöva sabla ned detta ogudaktiga beläte av exkrement. Dessutom får huvudpersonens förstoppade försök att verka tuff mig att vrida mig av obehag. Han blir inte tuff. Och hans elitsoldater som följer honom... Nej... Vad är detta?! Och all bajsnödig berättarmonolog på det? Jag trodde inte filmen skulle gå från en schysst 2:a (som jag trodde under filmens inledning) till en 1:a, given med bitterhet och hat. Jag kommer aldrig se denna film igen! Om vitlök och krucifix kunde radera ut minnet av den skulle jag äta en årsskörd. Av båda sorter.
 Fäktaren
alltså, den var ju inte dålig men.....konstig är nog det bästa an kan beskriva den med
 Hulk Hogan
Herregud....uj va jävla skitkasst detta var. Helt otroligt! Vet inte vad jag ska säga...målllös. Öhh OK. För att sammanfatta: SE DEN INTE! Ge tillbaka mina 90 minuter istället. "Ett intelligent utomjordiskt väsen". Blir mest förbannad när jag tänker på filmen...End of story!
 sphinxx
Helt okej mysteriefilm men storyn blir lite tunn ibland men ganska underhållande och spännande för det mesta! Sevärd om man gillar mysteriefilmer!
 Onni
Värt vad alla sågar denna rulle då! Om ni vill ha en liten motpol på alla omdömen så är väll min kommentar "X-files i Irak" (eller var fan dom nu var) lite mer positiv. Jag gillade att trots allt dom såg så var det ingen som ens övervägde nånting övernaturligt. Inte helt vanligt i dagens filmer.
 Xeno
Trovärdiga karaktärer med autentisk utrustning. Blev mer och mer flippad mot slutet och med kanske inte helt övertygande specialeffecter. Men en klart sevärd rulle som jag tycker var över förväntan faktiskt...
 Johjt
Den var bara allmänt konstig?.. Något seg också.
 jssfrk
Välgjord och lågmäld scifi-skräckis i militärmiljö som med små medel lyckas skrämmas rätt ordentligt. Jag gillar rationalismen; rollpersonerna agerar trovärdigt rakt igenom. Stort minus för slutet, dock, där allt ebbar ut i ett litet "jaha".
Tyckte den va riktigt spännande på ett udda och lite lågmält sätt. Fram till slutet satt åtm jag som klistrad och bara undrade vad som skulle hända. Tyvärr gillade jag inte slutet helt, men de är egentligen en bagatell och sänker inte betyget betydligt
 heintron
Förstod ingenting. Spring spring pang pang i öknen utan eftertanke öht.
 ailime
Verkligen spännande men fattade inte slutet
 wiberg88
njaa, jag fattade aldrig poängen..
 Djason
Say what? Fatta ingenting, trodde detta skulle bli en bra filmkväll, men icke, fatta inte mycket och slutet gjorde inte saken bättre.
 walterjr
Bland det sämsta jag sett. Grymt besviken.
 Scooterpie
rent jävla skräp.
 ziferN
Tråkig.
 Fiasnutt
Är böjd att hålla med Onni och jssfrk. Positiv överraskning. Förväntade mig en lågbudgetrulle med överspända militärer och full med floskler, men fick istället en lite udda och ganska spännande rulle på ett lite ovanligt tema. Den sticker helt klart ut - iallafall om man tycker Blair Witch konceptet i öknen utan skakig handkamera är intressant. Lite långsam, men inte så det blev jobbigt. Slutet sänker en aning och filmen får en svag trea.
 mpea
Sämsta film jag nånsin sett och fattar den inte ett dugg
 Hoppandesoffan
intressant rulle... det som e mest utmärkande e väl berättarrösten som jag inte riktigt vet om jag gillar eller ogillar, men som ändå passar in på nåt sätt. fick upp pulsen ett par gånger och slutet e härligt kryptiskt men bevisar samtidigt att ingen riktigt vet vad filmen handlar om=P
 wiberga
Oförklarlig.
 lucius
Börjar riktigt bra, men blir efter en dryg trekvart mer och mer skitnödig ju längre man tittar. Glider därför ner från en 4 till en ruggigt svag 3a
 Devilock
ssssnnnaaarrrrk....
 monodrive
Överraskande bra, trots en känsla av lågbudget. Mystisk stämning genom hela filmen. Skådisarna känns bra och inte så överspelat macho som det lätt bli med militärer annars. Jag får även lite "Närkontakt av tredje graden"-vibbar, med skillnaden att The Objective är mycket bättre. Slutet drar dock ner något. En stabil 3:a i betyg.
 LAK
Snark, som sagt...
 Tobbelob
Första halvtimmen kändes det som att detta kan vara en bra film. Sedan gick det utför. Slutet var som sagt oförklarigt.
 tobbebath
En av de sämsta filmerna jag nånsin sett.
 Asian Dawn
Helt okej, även om den flippar rätt hårt mot slutet.
 Halofreak92swe
Skön mystisk stämning och bra gjord trots den uppenbart dåliga budgeten. Men någon paranormal predator är det verklign inte. Svag trea.
 jack_jack_jack
Kanske min starkaste etta. Vad nu det kan betyda.
 lundabo
Skum, vad hände på slutet? Skicka PM.
 farbrorEscobar
känns som filmen aldrig når sitt klimax, men endå underhållande.
 Horror lover
Sällan jag tänker så här mycket under en film, försöker fortfarande ett par dagar efter koppla allting och det är knappast något negativt, verkar som att många känner sig lurade för att den förklarar för lite men jag håller inte med, det går absolut att få fram något vettigt av filmen och slutet. Skadar inte heller att den aldrig blir tråkig och att de lyckas slänga in alla element jag är svag för. Om de hade kört lite mer på obehagligheten så hade det blivit full pott, dock märker jag att många inte håller med mig.
 pungnasse
En stabil trea. Gillar man mystik blandat med alien/ufo och grupp soldater bakom fiendelinjen i Afganistan är det en film man ska se. Inget högt actiontempo i filmen, utan den bygger upp olustiga känslor av frågetecken av vad en grupp soldater möter i öknen. Slutet var riktigt konstigt och väckte fler frågetecken. Gillar man filmer som Mamma Mia eller Dirty Dancing behöver man varken se filmen eller sätta betyg på den.
 recencent96
Jag känner inte direkt att jag skulle vilja se om denna film och det är kanske därför att den inte är särskilt intressant.
 Totenkopf
Lite halvknepig, kunde säkert blivit bra med en bättre regissör. Nu kändes den väldigt ojämn. Och slutet sög också för den delen.
 lesunq
lite annorlunda
 peepshower
undvik.
 Ranma
Jag hade aldrig hört talas om filmen och hade knappt läst vad som stod på baksidan av dvd-fodralet (den kostade 9 kr, så jag hade förväntat mig att få stänga av efter 10 min). Det är nog de bästa förutsättningar man kan ha för att se den här filmen. Jag tyckte den var riktigt otäck och den väckte verkligen mitt intresse redan från början. Klart sevärd.
 Bijan
Ett gäng rationella amerikanska män ger sig ut i öknen. Och sen spårar det.
 TheHorrorfan
Jag trodde faktiskt att den skulle vara bra men vad fel jag hade. Stark 1a.
 Harford
Bra dialog, bra regi och bra handling. Tappar dock på slutet. Vanessa Johansson är förresten Scarett Johanssons äldre syster.
 Xenox
Storyn är okej, men filmen kunde ha gjorts bättre.
 Almgren
Det är tydligen nästan omöjligt att göra en film där professionella yrkessoldater beter sig som sådana. Blir så trött på att de alltid ska bete sig som idioter både taktiskt och i övrigt, och som vanligt verkar ingen ha hört talas om befälshierarki. Annars har filmen ganska bra stämning, även om den är knäpp på några ställen. Tyvärr kommer ju aldrig någon riktig upplösning, så man har mer eller mindre tittat i onödan.
 WillyV
Från första till sista bildrutan en pissig B-film som snor friskt från bla (den betydligt bättre) R-point. Effekterna var ett skämt (som inte var roligt). Skådesspelarna skulle, som bäst, vara bra på en amatörteaterscen.
 Heatseeker
Det märks att regissören gjort Blair Witch Project innan. Se den istället! Den här var billig och dålig!
 vonadel
Tycker den lyckas hålla spänningen och intresset vid liv. Har man regisserat något som BWP tidigare kan det bara inte vara helt kasst. Filmen har vissa antiklimax, men läser man lite om den islamistiska mytologin med t ex Djinn's blir det betydligt mer intressant. 6/10
 RichardEk
'2001' möter 'Närkontakt av tredje graden' på ett kanske inte helt lyckat sätt, men det är ju trots allt sf, så det får bli tre stjärnor ändå. Filmens berättelse är ganska förutsägbar samtidigt som den inte ger några definitiva fingervisningar vad som egentligen händer. Dock tycker jag att rollbesättningen är bra, okända ansikten ger filmen en realism i de ickemetafysiska avseendena.
 Engravadlax
Som ett hyfsat X-Files avsnitt. Det är bara slutet som saknas.
 Robkiller
Mest gående i öknen med skakkamera... rätt tråkigt överlag.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)