Kulturgam
Fantastisk musik och foto, som vanligt.
 karlmats
Den Miyazaki-film jag gillade minst nu när jag sett alla. Den är söt och så, men handlingen och karaktärerna griper inte tag i mig alls. Animeringen är inte så tilltalande heller, jag saknar magin som han brukar kunna framkalla. En förklaring är säkert att Ponyo är riktad till en ännu yngre målgrupp än vanligt, precis som i verkliga livet är det mindre intressant att se ett par femåringar springa runt än att se några som hunnit växa till sig lite. Ofantligt ful frisyr hade lillkillen också. 2an känns rätt stabil, några sköna scener gör det här ändå hyfsat sevärt.
 RadioSaga
ponyo, ponyo, osakana no ko! mysig men kom inte helt fram. dock så himlans sevärd!!
 Little_Fish1
Väldigt charmig, helt klart sevärd!
 AK91
Så jävla sööt och gullig, underbar om man är på rätt humör ;)
 JoHu
Har inte sett klart den och känner inte lusten till att göra det heller. Första besvikelsen när det kommer till Miyazaki. Kanske för lite mindre barn framför allt.
 tobgbg
Ett rent och skärt lyckopiller! Fantastiskt glädjeframkallande och fantasifull historia av Miyazaki. Urgullig och medryckande med fina animationer. Stark fyra.
 naalle
Det här måste nog va en av de gulligaste filmerna någonsin. Hade ett leende på läpparna under hela filmen!
 Beccson
Åh, fan vad man blir glad av denna filmen! :)
 Cybot
Sjukt mysig, sjukt jävla vackert animerad (som vanligt).
 Supernaut
Surrealistisk men mysig barnfilm.
 WillyV
Stark tvåa, gullIig och fin, visst. Men irriterande karaktärer som S ologiska, psyko-mamma och Ponyos fiskkopulerande pappa drar ner. Funkar som bäst på land, blir för flummig under vatten. What's up med alla fisk-människa kärleksrelationer här? Lutar åt att Totoro är Miyazakis finaste stund.
 Mikka
Det är, som vanligt, väldigt fult animerat överlag. Men tanterna är lite roliga, och nu och då är filmen ganska gullig. Jag håller den här filmen högre än de övriga Studio Ghibli.
 johan_90_1
Miyazaki levererar som vanligt. Riktigt bra och mysig film som håller hela vägen. Stark 4:a.
 Engravadlax
Roligt animerad barnfilm, en av de bättre, framförallt sammanhängande animefilmer jag har sett. Ponyos pappa är en karikatyr av ett skräckexempel på långt gången psykologisk regression, det tyckte jag var kul.
 cm_rollo
Gulligt och magiskt!
 Blake_
Fin film. Bra karaktärer som vanligt. Mycket förtjust i hur omgivningarna tecknats den här gången. Kreativt!
 Noseman 2005
Välgjort och sympatiskt skildrad historia där barn inte bara har huvudrollen, utan behandlas med respekt av såväl filmskaparen som de vuxna medkaraktärerna. Storyn pendlar dock mellan det banala och det röriga och jag kan inte släppa känslan av att de överlag höga betygen handlar mer om det faktum att filmen kommer från Studio Ghibli och därmed är ett alternativ till såväl Disney som amerikansk/västerländsk tecknad film på det stora hela, än om dess faktiska filmiska kvalitéer.
 m0g
Nä nu får han väl fan ta och variera sig lite. Det började med femmor, men berättartekniken har typ spolats ned på toa sedan dess och det enda som kvarstår är alla gulliga billiga trick som får folk att tycka om allt han gör. Symtomen känns igen hos de som sväljer allt av Tim Burton trots att han gjort samma film rätt länge nu.
 #54
Det här håller tyvärr inte hela vägen.
 Rhofpheh
En söt och medryckande film med ett gäng fantastiska karaktärer. Också ett bevis på att en film kan fungera utmärkt helt utan antagonister. Denna rekommenderas varmt.
 syltkatt
helt vild
 Ramza
Storymässigt är det en av Ghiblis svagare även om den är lite söt. Det som gör den fantastisk är musiken och bilderna som får mig att tänka på Fantasia.
 haajen
Hänger ärligt talat inte med riktigt i handlingen men är ändå engagerad i det som sker i.o.m den som vanligt fantastiska animationen och fantasirikedomen, en svag fyra blir det.
 Jämte
En riktigt gulligull film. Oerhört barninriktad såklart, men jag föll för den.
 rexade
Miyazaki kan bättre
 LKfen
Väldigt söt film, även lite galen i vissa aspekter.
 Snåm
Alltså sjukt gulligt. Jag gillar inte slutet särskilt mycket, däremot.
 jasmin357
i never say no to ghibli!
 Claude Strife
Mysig familjefilm med mycket kärlek. Bra svenska röster
 JimCarrey
Grym! 3+
 abnormal
Absolut inte dålig, men barnslig och en av Miyasakis sämsta.
 CaLuhA
Galet mysig, och som vanligt imponerande fantasi. Det finns kanske lite att diskutera i handlingen, men vet ni? Det skiter jag i. Den här filmen har hög mysfaktor, och mina framtida barn lät bli introducerade för Ghibli-världen med denna och Totoro.
 Hompen
Bästa Miyazakifilmen. Riktigt bra karaktärer, bra handling, bra tecknad, bra musik, bra manus.
 mfs
SÅ söt!
 RichardEk
Har odiskutabelt en tillbakalutad charm i sig men når inte riktigt fram till Miyazakis andra som riktar sig mot den yngsta publiken, som 'Min granne Totoro' och 'Kikis expressbud'. Men det är en mysig film, där det socialrealistiska blandas med det magiska på ett helt otvunget sätt, detta är drömsk magisk realism, där det låga tempot förser tittaren i ett visst sinnestillstånd som bara kan beskrivas som behagligt. Miyazakis filmer är andningshål i ett filmutbud som alltmer kännetecknas av buller och tredimensionella visuella excesser.
 xpor
Helt knäpp film, med en handling som är som att ett litet barn har dagdrömt ihop alltihop. Väldigt välgjord och jag blev helt glad av att se den!
 melankoli
Sval 5:a. Som familjefilm får den detta betyget. Hade inte sett den med samma glädje om jag inte hade en son som älskar denna filmen. Har på nåt sätt lärt mig att tycka den är bättre och bättre för varje gång, vilket är ovanligt med filmer som barn gillar.
 LTT86
Den film av Miyazaki som jag tycker har mest fel i filmen. Men vet ni vad, jag kan ändå njuta den här filmen. Det är inte en av dom bästa filmerna som jag har sett med Miyazaki, men inte den sämsta heller. Det har lite små problem då och då. Men jag kan se bort alla dom problemen och njuta av filmen. Så en trea för filmen.
 Raimo_1985
Började väldigt bra men sen blev det rätt överdrivet och efter ett tag kändes det som filmen hållit på i två timmar fast den bara hållit på i 1 och 20. Men som vanligt, en rätt bra film av Miyazaki som har oerhört hög lägstanivå!
 Zarquon
Tveklöst en mycket barnslig film. Det vill säga, den utgår från den femåriga huvudpersonens perspektiv. Gränsen mellan fantasi och verklighet är inte lika viktig i hans värld, och därför inte heller i filmens värld. Filmupplevelsen blir magisk, på flera sätt.
 stoked87
OMG PONYO SÖTASTE NÅGONSIN :)
 Ful_fisk
Fullkomligt underbar Miyazaki-film! Har hört en del negativa ord om denna, vilket sänkte förväntningarna, men den var ju fullkomligt magisk rakt igenom! Enastående animationer, sanslöst vacker musik. Snubblande nära femman!
 horvendile
Det gäller att vara inställd på att se något i stil med Totoro, inte Mononoke. Med den inställningen är den okej, bitvis bra, men den dras också med en del Mr Exposition som jag inte är van vid från Miyazaki och som drar ned helheten.
 jopjop
Kanske den sötaste Miyazakifilmen!
 AngelsDiary
Cute
Har alltid varit svag för den här filmerna...
 myslas
Sött och färgsprakande så det förslår. Inte en av Miyazakis mest intressanta filmer men har på sätt och vis likheter med Totoro. Den når förstås inte upp till den klassen men det är charmigt och underhållande nog för att betyget ska krypa upp till en fyra.
 Jaganatha
Trevlig Miyazakifilm med sedvanligt ekologiskt och feministiskt budskap. Animationen håller verkligen hög klass och detta är kanske den av hans filmer där det förekommer minst flygande. Dock är det här väldigt mycket vatten i rörelse. Barnvänlig och borde kanske ha kunnat vara lite roligare.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Transnistra (info) 20:22 22/4 (3)
Switchblade Romance (info) 20:15 22/4 (196)
Blood Brothers (info) 19:23 22/4 (9)
Wild Things 2 (info) 18:46 22/4 (52)
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)