heeeello
I börjarn går allt alldeles för snabbt - o inte snabbt på ett bra sätt som Gilmore Girls, utan ett snabbt sätt som gör att det blir rörigt och jobbigt. Läste nån som skrivit att den var bättre än Sex and the City - KNAPPAST!!
 Quartz
tycker potentialen finns där och efter ett tag får man del av det man vill, lite äkta och god relations-drama/komedi. men det tramsas bort, och blir tvetydigt motsägelsefullt med dessa flashes om att idealen är skit, och sen går dom ändå själva runt som små offer... :) men helt ok ändå. kunde varit bättre, helt enkelt.
 aronsoderlind
 Luzita
helt ok
 KamratKamrat
Som en värdelös kopia av Sex & the City. De ser fan likadana ut till och med. Beskrivningen av filmen stämmer dock inte för fem öre. Det är 4 välbärgade kvinnor i New York, som känner varandra sedan länge.
 Manko
En dramakomedi med vaniljsmak som trots att den tappade bort den röda tråden varken lyckades överraska eller imponera.
 Elinen_
Så dålig, så dålig. Man känner ingen som helst förståelse eller samhörighet med någon av karaktärerna, det är bara Hollywood bullshit. "-Ja vi castar semi kändisar i rollerna för att ingen sk amärka den platta historian. Eva Mendez får också vara med på ett hörn för då kanske vi får manlig publik också". Ointilligent smörja som jag absolut inte skulle rekommendera till någon.
 Camlen
Tjejfilm, absolut inget för grabbar. Annars väldigt härlig!
 Fredrik83
Känns verkligen som en kopia av Sex and the City fast mycket sämre och mindre av allt, mindre lyx, mindre skvaller, mindre mode, mindre sex och så vidare. Se Sex and the City istället!!!
 Penny_lane
Det här var något av det sämsta och tristaste jag någonsin sett. Troligen skrivet av radikala feminister eller arga bedragna hemmafruar. Skittrist och inte girlpower så långt jag kunde se i varje fall...
 shookin
Haha, undrar om den som har skrivit Om The Women ens har sett filmen? Hon åker inte iväg till en turistort och lär känna en massa kvinnor men fine... Perfekt chicmovie men som sagt - Sex and the city är ju originalet!!!
 Narnendil
dög väl helt okej som underhållning, alltid lite härligt med kläder och glamour ā la sex and the city :D
 saraklara
Helt okej för sin genre, ibland kan det vara skönt att slappa framför en ytlig tjejfilm... men det går inte att låta bli att sitta och jämföra med SATC (som i mitt tycke är mycket bättre!).
 BadCharlotte
Är det tillåtet att göra såna här dåliga filmer? Alla s.k "skådespelare" måste ha varit rejält desperata för att vara med i den här.
 ezeikel
Uppenbarligen bara ett krystat försök att rida pä den lukrativa chicflicvägen. Trodde mer om Bening iaf.
 embla13
härlig
 Hogman
Skräp, förtjänar sina 4,7 på imdb. Pladdrigt, rörigt och oengagerat.
 Girl83
Härlig tjejfilm. Bra och klart sevärd
 Lesthi
Mysig och jag gillade karaktärerna.
 ami86
Totalt skräp! Kliché, fjantig och extremt enerverande. Hatade att se kvinnor porträtteras så här. Jag blev bara arg och uttråkad av detta.
 Kosmoskorven
Fnissig, hysterisk tjejfilm. Rent ut sagt förfärlig. WTF!? Dom snackade om att man skulle se så jävla naturlig ut å yadda yadda, men snälla nån! Kolla bara på Meg Ryan. En äkta, naturlig skönhet med sina naturliga Kajsa-Anka läppar. En sorlig syn. Geeeez! Håller med Ami86, hatar verkligen hur man porträtterat kvinnor. Och handlingen kändes mest pinsam och kliché.
 wiberga
Den började som en töntig parodi på sex and the city, men efter en timme började det hända grejer och intressanta händelser gjorde karaktärerna mer troliga. Då blev historien snabbt mer vriden till ett drama, och det var då jag ville titta på filmen på allvar. Dessutom - det var inte en enda man med i filmen, inte en enda statist eller någonting alls. Någon annan som märkte det?
 Sajo
Utav denna filmen blev jag rätt uttråkad... Men titlen stämmer ju verkligen "the women" för att det var inte en ända kille i hela filmen (om man inte räknar med en nyfödd pojke i slutet)... Ingen skådis lyste i filmen heller..
 Hellsborn
Oengagerande och det sämsta skådespelet jag sett sen Billy Madison! Solklar etta!
 Albion
Av kvinnor, för kvinnor, om kvinnor, med kvinnor. Tyvärr tror jag inte ens kvinnor gillar denna film trots att den har en skön ton och driver friskt med kvinnoelitens livsstil. Betyget blir en 2;a
 emmacecilia
Helt okej att slösa en söndag på, men lika töntig som sex and the city 2. Jag tror att den, liksom den tidigare nämnda, försökte vara feministisk och ett stöd för starka kvinnor, men med det tycker jag att man misslyckas rätt ordentligt.
 tummeliten
Uthärdlig kopia av "Sex and the city".
 kawibe
som en måndageftermiddag...
 Blink182
isch. Herregud va dålig
 NoWireHangers
Jag tyckte ändå den var ganska underhållande, men lite för lång, liksom originalet. Svag trea.
 Carie
Gillar Meg :)
 MinotaurKing
ok.
 Robkiller
skräpfilm för tjejer/tanter :(
 bytat
med tanke på hur svårt den fallerar Bechdeltestet kanske den borde hetat "The Men".
 senilix
Var fan är fjärrkontrollen?!
 haajen
Synnerligen reaktionär film som i princip BARA kretsar kring män även om de inte syns i rutan, filmens syn på lesbiska ger mig krypningar. Varför en (svag) tvåa? Leachman och Bening.
 Pierre Lunaire
!:a eller 2:a? Det var ju ingen kalkon, bara oerhört dålig. Tröttheten på en fredagkväll var enda ursäkten för att inte stänga av den. Sorgligt att SVT verkar ha ambitionen att hålla lika låg kvalitet på filmer som reklamkanalerna.
 linnea_18
Föreslagen etta. Nja, regin är nog värd en etta. Övrigt: Jag avskyr Meg Ryan, jag älskar Annette Bening.
 Anytime Annie
Hemsk! Hur kom de ens på tanken att göra om originalet från 1939 som är en riktigt klassiker.
 Tystnaden
Så onödigt. De har uppdaterat den, och lyckats exkludera all charm och ironisk udd, men behållt den mossiga moralen. Mycket trist musik (Sims och nittiotalslounge?) och många stela prestationer, men plus för Bening.
 Rosse
Orkade inte lämna soffan och plågade mig således igenom denna vidrighet. Jag har inte sett "originalet" men gissar att filmens budskap gick hem bättre då än nu... Både handling och karaktärer är förutsägbara megaklyschor med noll trovärdighet. Ingen humor och självdistans, bara en äcklig syn på kvinnor, män och förhållanden. Jag känner mig lite smutsig efter att ha sett den :(
 yrkeschaufföre
Cloris Leachman är skön och Eva Mendes är snygg och det var hela min behållning av filmen. Jag passade på att lägga originalet i vill se korgen! Svag tvåa.
 Ima_Tree
Klyschig fånig chick flick-dynga som mest liknar en horribel Sex & The City-kopia. Hoppas att orginalet har ett större värde annars förstår jag inte varför en sån här bajskorv förtjänar ny luft under vingarna. Fast vad vet jag? det kanske är så här att vara kvinna? :-#
 KyLLo
Småunderhållande. En ganska bra genrefilm. Eftersom många verkar så kritiska här så får den en svag trea.
 Cheezle
Fruktansvärd reaktionär smörja.
 Hogman
Men vad fan, såg den på teve igår utan att komma ihåg att jag såg den 2009! men lika dålig är den fortfarande...bortslösad tid, skit också
 Gigi1943
Himmel så fjantigt, att den fick en tvåa beror på att jag är på gott humör efter att ha sett "Tomorrow". Inte mycket mer än en etta skulle den annars fått.
 Malla_Malin
Måste säga att det var fränt att det inte var en enda karl i hela filmen
 ulpe01
Har väl någon stund här och där som underhåller. Bara kvinnor, rakt igenom, och det är väl inget fel med det, men eftersom det vilar en manlig skugga över hela filmen blir det lite konstigt. Vet inte om jag gillar eller ogillar att man aldrig ser honom. Lite av en axelryckning kanske.
Vad i helvete är det här för konservativ bajs? Valet att enbart ha med kvinnor i bild kändes intressant men det här är bland det mest sexistiska skit jag sett på år och dar!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Hunt for the Wilderpeople (info) 23:19 23/4 (26)
Avicii: True Stories (info) 23:10 23/4 (8)
Wonder Woman (info) 23:09 23/4 (97)
Winchester - House of Ghosts (info) 23:03 23/4 (4)
Bakom masken (info) 23:02 23/4 (1)
Tarzan i den hemliga grottan (info) 22:43 23/4 (4)
Thor: Ragnarök (info) 22:37 23/4 (78)
Braven (info) 22:35 23/4 (4)
Den of Thieves (info) 22:24 23/4 (16)
Mindhorn (info) 22:17 23/4 (10)
The Last Stand (info) 21:56 23/4 (153)
Life (info) 21:46 23/4 (132)
Jag är nyfiken - blå (info) 21:28 23/4 (24)
Jag är nyfiken - gul (info) 21:26 23/4 (113)
Lyckliga skitar (info) 21:26 23/4 (13)
Mördande legender (info) 21:23 23/4 (174)
Final Call (info) 21:11 23/4 (284)
Annihilation (info) 19:07 23/4 (65)
Solsidan (info) 19:00 23/4 (30)
The Railway Man (info) 18:59 23/4 (30)
Okänd soldat (info) 18:02 23/4 (11)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 17:15 23/4 (1303)
Den siste mannen (info) 16:31 23/4 (100)
Get Rich or Die Tryin' (info) 16:18 23/4 (153)
Gudfadern (info) 16:17 23/4 (1419)
Blue Movie (info) 16:15 23/4 (1)
Headshot (info) 16:01 23/4 (7)
En djävul till granne (info) 13:39 23/4 (118)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 13:00 23/4 (153)
Gökboet (info) 12:55 23/4 (850)
A Cure for Wellness (info) 12:14 23/4 (46)
Mästerdetektiven Sherlock Gnomes (info) 12:11 23/4 (1)
Being 17 (info) 12:11 23/4 (4)
En tiger i tankarna (info) 11:21 23/4 (1)
Från vinterviste till sommarfjäll (info) 11:13 23/4 (8)
Kvinnorna kring Larsson (info) 10:41 23/4 (3)
Landet för längesedan (info) 10:05 23/4 (335)
Mudbound (info) 09:57 23/4 (13)
Advance & Retreat (info) 09:25 23/4 (1)
Mannen som kom från floden (info) 08:44 23/4 (40)
Ett litet mord om dan (info) 08:14 23/4 (2)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 08:13 23/4 (34)
Merchant of Death (info) 01:53 23/4 (5)
Dödens bana (info) 01:11 23/4 (12)
Sherlock - The Reichenbach Fall (info) 00:55 23/4 (79)
No Escape (info) 00:07 23/4 (44)
Red Sparrow (info) 23:52 22/4 (6)
Den ryska arken (info) 23:34 22/4 (126)
Vad döljer du för mig? (info) 23:25 22/4 (11)
Max Steel (info) 22:59 22/4 (9)