Kosmoskorven
påminner mycket om cure
 kribba
Lååång och plågsam, suck
 slotte
finns den här på dvd i Sverige?
 Blärkan
smultronstallet.com har den. dyr dock
 slotte
grymt snygg & bra
 Creap
filmen tilltalade mig verkligen, men alltså... 217 minuter. den var faktiskt för händelsefattig i förhållande till sin längd (åtminstone de första två tredjedelarna)
 nosferatu
Jag tyckte tempot var skönt, men den kan som tidigare sagts bli en ännu bättre upplevelse andra gången man ser den. Vissa scener var oförglömliga men emellanåt tappade den.
 mikemike
Vackert. Bra. känns inte alls så lång som den var. Jag njöt varenda sekund.
 Kakis
Efter nästan tre ... nästna fyra års väntan har jag äntligen fått se den här fantastiska filmen. Väldigt vackert visuellt och ljudmässigt - Jim O'Roukes toner passar perfekt. Hoppa över två mediokra filmer från Hollywood och njut av den här istället. Jag ångrar inte en sekund.
 Hangaround
En helt strålande film i helt rätt längd. Ger verkligen skäl för benämningen långfilm. Värd att se för den som orkar.
 sushi_brother
Bra film, och lååång!
 Mikka
För lång.
 ninja
Lite för kort.
 Fuze
Blir alldeles vemodig, när jag tänker på den här filmen. Så fantastiskt bra! Synd att den förmodligen aldrig kommer att släppas på svensk (eller ens amerikansk) DVD.
 arvidsollenby
har svårt att bestämma mig för vilket av de två toppbetygen det skall bli, men en fantastisk filmuplpevelse iaf.
 Mojok
Visste ni gott folk att Eureka finns på Artificial Eye-dvd? Det är ju faktiskt ganska imponerande! Vill ha!! http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCo mpare/eureka.htm
 maldoror
Det är nästan aldrig man ser en japansk film så är en ren tragedi rakt igenom. De flesta har en tragisk botten med det brukas späs ut av hemskheter, absurditeter eller komik. Det är egentligen ingenting som för den här filmen framåt utan den bara fortsätter och fortsätter i över tre timmar. Det är stillsammt och gansk vackert och somhelhet en behaglig filmupplevelse. En givmild fyra.
 wargen
helt ok
 Ningyou
En film som kan beskrivas med ett ord - fint.
 MilkMonkey
helt ouppfostrat lång, men bra på många vis . . sepiatintningen var skön
 Near_Miss
villsevillsevillse
 kajok
Hade varit värd en fyra om den inte varit så hemskt lång och seg.
 Gustavo99
När jag väl kom in i den så ville jag inte att den skulle ta slut. Många fantastiska scener jag sent kommer glömma.
 Vapahtaja
Nära. Nära.
 Eveliin
Om jag bara fick se en film resten av livet skulle jag starkt överväga denna....
 Powha
Den här filmen är bra, det som saknas är dock tempot. Det är oändligt mycket stillbilder och tillfällen då kameran vandrar iväg ut i intet, följer en bil eller cykel som kör evigt sakta mot horisonten. Menar seriöst 3 ½ timmar som kunde varit en timme.
 mabj
jag blev ändå lite besviken. trots den fina historien och de snygga bilderna och det faktum att den är 3½timme (=bra) så saknas något. ett lyft, en oväntad vändning eller bara lite mer tydlighet i berättelsen. känns som en ganska intern film som filmskaparen gjort för sin egen skull, vilket gör det svårt för iaf mig att ta till mig storyn och känna med karaktärerna. det är lite för långt bort helt enkelt.
 PappaGeno
Helt jävla underbar....
 Captain Awesome
Doppar man skiten i soja springer det uppåt väggarna!
 TheJorre
Var alldeles för trött och seg när jag såg denna för att helt uppskatta den (totalt oförberedd på att den skulle vara så lång), men gissningsvis skulle jag satt en fyra, så det får det fan bli.
 Cumlin
En väldigt lång film som ibland känns lite onödigt utdragen. Men nu ska jag inte gnälla mer för det här är en väldigt bra film!
 Thinduke
Magisk & helt underbar! Tack för den passningen Filmtipset!
 biofan
En sån film som ligger på en fyra, ända tills knutarna knyts ihop och femman kommer krypande.
 Kimchi
En helt underbar film på alla sätt och vis. Trots att den är så lång och tempot är lågt blir den aldrig tråkig, tvärtom växer den långsamt hela tiden.
 hen
Magnifik!
 Lilla prinsen
Tänker man på att japaner är kända för att ha en sådan där "bita ihop och gilla läget"-mentalitet (som tydligt iscensätts i en scen på en restaurang, som jag av trötthet nästan höll på att missa) så blir det ännu mer fantastiskt att tänka på att det är en tre och en halv timme lång film om en rehabilteringsprocess. När filmen tar slut känns det som om man bara sett en skuggbild av en verklig film, på exakt samma sätt som filmens karaktärer uppenbarligen bara sett en skuggbild av deras verklighet. Och filmens stora spänningsmoment är just det - ska skuggbilden öppnas upp eller inte? Så håller man en film vid liv med omsorg och finess!
 tpb
Säger som Kimchi, den växer hela tiden.
 levelfive
Sannerligen ett mästerverk! 5a!
 Hindsight
Vilken fantastisk film, bland solklart bästa jag sett från Japan. Blev nästan religös efter slutscenen, fy fanken vad underbar! Månader sedan jag såg denna film och ändå följer den fortfarande med
 arkiv
En film som växer. Humanism när den är som bäst!
 hsimpson
En film som krymper. Sömnpiller!
Senaste kommentarer
The Invisible Woman (info) 20:39 24/5 (10)
Sanningen om Båstad (info) 20:03 24/5 (1)
Ärret (info) 20:02 24/5 (13)
Anonym (info) 19:57 24/5 (20)
Booksmart (info) 19:55 24/5 (1)
Tag (info) 19:43 24/5 (8)
Immortal (info) 17:49 24/5 (131)
Maskarna (info) 17:41 24/5 (48)
Zardoz (info) 17:17 24/5 (133)
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)