Apan1
Mycket sevärd film.
 Rosettflickan
Riktigt bra film som rörde mig till tårar, enda minuset är väl att tempot var lite väl långsamt ibland.
 sjoberg4u
Will Smith och Rosario Dawson är bländande i en rörande och mycket sevärd film.
 BarryHero
5/5 här och bra IMDb-snitt. Dock totalsågad av kritikerna. (27 % på Rotten Tomatoes).
 senilix
Är den värd en fyra ens? Tyckte att den var lite väl långsam och seg, gick mot en helt ok trea, sen kom slutet. Något i mig tycker att den ska få en fyra pga slutet, och något annat i mig ogillar det nått fruktansvärt. Men eftersom man från första början visste hur det skulle sluta så blev man ju inte direkt överraskad. Helt ok film med bra sjådespelarinsatser. 3+ då kanske.
 väggar
Klent soundtrack, lite innehållsfattig, men rätt bra.
 ChristofferWik
Bra stark film. Lite långsam men intressant. Smith håller fortsatt fanan högt! Kanske inte värd en fyra men det får bli det ändå.
 Bumsi
Nästan så att jag var sugen att ge den en femma, enbart baserat på Will Smiths skådespel.
 Flonk
Förvånad att de flesta verkar köpa detta äckelslisk till film. Klyschorna slutar aldrig att komma och regissören kör verkligen på varenda tänkbara stråk för att få våran uppmärksamhet. Undvik om du inte har en förkärlek till översentimentala hollywood filmer.
 kiddy
en bra film. bra spel av Will Smith=)
 Jörmungandr
Har plågat mig själv med ett svart drama med Will Smith (hehe, kunde inte låta bli). Välspelat och riktigt gripande. Nu blev man ju sådär lagom deprimerad...usch...men riktigt bra var den. Rekommederas! 4+ av 5
 zapjohan
Sentimental och överdriven prettorulle.
 Mikael602
Att ge den här filmen ett betyg under 3 visar på att det finns många som är "filmdöva" motsvarighet tondöva då det handlar om musik. Även om man tycker om en annan genre av film så finns det inte på fullaste allvar argument för att vidhålla det med seven pounds. Jag velade fram och tillbaka om den var värd en 4:a eller 5:a, Will Smiths skådespel är lysande, och även om man förstår hur filmen kommer att sluta i dom första minutrarna då man börjar se, är det svårt att förbereda sig på det. Filmen är gripande på så många sätt, och handlingen är av mycket god karaktär. Tänk om verkligheten kunde te sig något sånär filmens innehåll. Se filmen.
 wbwrmh
amazing skådespeleri och helt jävla hjärtskärande story
 emsir
Jag hade önskat att man hade fått veta mer om de andra sex personerna förutom Emily. Hade tex gärna sett mer Ezra. Helt ok och stundvis gripande film, men lite Hollywoodiserad.
 Teso
Sjuk braa!! smart, spännande, fin och sorligt slut!
 Kebaa
Sjukt bra uppbyggd film, man förstår mer och mer och får mer och mer sympati för karaktärerna i den. Väldigt sorglig, välskriven film med bra skådespelare.
 O´Reilly
Helt rätt emsir, Emily var enligt mitt tycke den mest ointressanta karaktären. Hade gärna sett mer av Ezra! I övrigt, en bra film.
 paul_allen
fruktansvärt bra!
 Volbeat
Ganska bra men förstod inte riktigt varför han skulle göra dessa uppoffringar som han gjorde, fick aldrig det riktig förklarat men absolut en bra film, dock inte så rörande som jag skulle vilja ha det till.
 tomatburgare
Maneterna!
 Låp
Trots att man tidigt förstår vart åt det barkar blir slutet en riktig snyftare som känns i magen.
 Jonas77
Så sorglig som en film kan bli, men samtidigt väldigt vacker och romantisk. Första gången jag hörde en Nick Drake-låt.
 kjs
En välgjord utmärkt film som är mycket sorglig. Tankeväckande.
 Palmertz
Lite amerikans sentimentalitet tillsammans med en sjukt bra story och riktigt bra skådespel av Will Smith, som är mycket bättre i seriösa roller än när han gör komedier blir till en 4,5.
 MicaelaWiklund
Kändes enda in i själen. Måste ses!
 blafa
Tyckte det var skitballt med maneten
 claradidam
En väldigt tung film, och jag personligen tycker att det är väldigt irriterande att filmen håller på korten väldigt länge och ger oss en väldigt smådryg filmupplevelse. Plus att Smiths skådespel är lite för mycket. Han ser konstant ut som någon har fisit. Men jag får ändå vad som känns som en rubbad kontakt till den här filmen. Något gör den rätt, men jag vet inte vad.
 Goda modern
Det måste vara nåt fel på mig för jag förstår inte alls de höga betygen på den här filmen :( Visserligen sov jag en stund mitt i filmen men det förklarar ändå inte min förvåning i slutet av att jag inte förstått handlingen.
 Aven
Överdrivet luddig handling (har du inte läst om filmen innan dröjer det innan du fattar något) och försöker vara lite väl mörk och tung. Will Smiths skådespel är dessutom väldigt ojämnt.
 #54
Målar med väl breda sentimentala penslar, men det var nog precis vad jag behövde just nu.
 Afflicter
Rena Sci-Fi-dramat det här. Visste ni att det går att bota blindhet genom att byta ögon? Blev lite irriterad på att man varit så ooriginell och använt ett stycke från The Legend of 1900 som ledmotiv.
 DelilahPurple
Har nog aldrig gråtit så mycket till en film. Dör.
 LTT86
Måste erkänna.... jag älskar Will Smith, men det här är den sämsta filmen han har varit med om..... hittills.
 Ostranenie
Tänk om... ...man kunde donera sina ögon. Vacker främmandegöring.
 amonamarth
Var lite rörig och egentligen är filmen bara värd en 3:a, men slutet tvingade mig att höja betyget!
 therion82
Känslosam och lagom finurlig.
 Qus
En väldigt rörande film. Brukar sällan gråta.
 Qhunden
Löjligt sentimentalt och det blir extra jobbigt när det tar en stund innan man förstår vad filmen handlar om. Väldigt rörigt och mest en jäkla massa random snyft snyft-scener, även om allt faller på plats mot slutet. Använde dom ett ostämt piano förresten?
 daqqer
En svag trea. Från att man inte greppar nånting, till att man ganska säkert förstår hur filmen kommer sluta, gör att allt som händer däremellan känns halvt meningslöst att se. Skulle önska att man hållit på avslöjandet till slutet, så kanske det blivit mer gripande. Hade också velat veta mer om huvudkaraktären, för att känna mer. Upplägget hade behövt vara annorlunda helt enkelt, för nu var det uppenbart att filmen var gjord för att snyftas till. Och det köper jag inte rakt av.
 Tatty
Jättebra film. Riktigt gripande så att man gråter på slutet. Ända från början till slutet är bara så bra och fantastisk. Will Smith gör rollen jävligt bra. Gråter alltid på slutet.
 hasslinger
Bra film , men fruktansvärt förutsebar.
 pamelalundmark
Otrolig insats av Will och Rosario.
 Kalasjnikaj
Bra film, stundvis seg men bra och snygg samt coolt berättad. Musiken var lite off enligt min smak, men det kanske är meningen.
 Brouhaha
Will gör extremt dumma miner genom hela filmen. Det är lätt att se var ifrån hans son tar efter. Annars är det en bra film. Riktigt tragisk.
 KyLLo
De flesta filmerna med Will Smith tycks vara överskattade. Här spelar han en person som tittarna antagligen ska uppfatta som något av en vardagshjälte. Själv upplever jag honom som hal typ som är svår att ha att göra med. En obehaglig säljartyp som kan verka personlig som för att få något sålt, men varken vill eller kan bli personlig på riktigt. Och filmen som helhet är så förutbestämd och tillrättalagd. Den förutsätter vad tittarna ska tycka och tänka hela tiden genom att följa en beprövad mall. Precis som Hachiko i regi av Lasse Hallström. Visst kan jag tycka att en film är gripande och sorglig, men då är det för att den träffar rätt och jag själv känner det. Upplever jag att filmmakarna planerat vad jag ska känna och precis när jag ska känna det blir det om något bara irritation. Jag kan väl säga så här: Jag förstår vad det är tänkt att man ska tycka om filmen och att andra har köpt det rakt av med tanke på betygen. Men jag tycker jag att den spelar på enkla strängar. Det är upprepande mönster, vilket väl är typiskt för filmer som ska manipulera. Precis som i många andra såna här filmer handlar målet bara om liv och död, lycka och sorg. Faller man inte för bitarna som det är tänkt är det ointressant. Det som sticker ut mest i filmen är väl den dråpliga scenen när han badar. Vill man, kan man skratta gott åt överspelet där. Delar av filmens inledning kunde jag väl köpa, men utvecklingen eller bristen på utveckling håller inte alls. En halvdålig eftermiddagsmatiné, inget mer.
 Hans Moleman
Förutsägbart, men ändå sevärd.
 Tatty
Redan sett denna filmen så många gånger och att den fanns på Netflix var jag tvungen att se och gråta ännu en gång till! Så jävla bra!! Så mäktig, fin och stark film! Gråter alltid i samma tillfället i filmen! Älskar den!! Rekommenderas starkt!! Will Smith är så sjukt bra i filmen!! Hans bästa roll måste jag nog säga när jag älskar denna filmen!
 deswhip
Väldigt bra, stark och rörande historia. Mycket bra ihopknutet slut. Välspelat av alla inblandade även om jag kan förstå om en del tycker Will Smith överspelar lite men det är inget jag stör mig på.
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
Night of the Living Dead 3D: Re-Animation (info) 12:25 17/7 (23)
Mysteriet om Herr Länk (info) 11:23 17/7 (1)
Swingers (info) 10:43 17/7 (1)
Bortförd (info) 03:41 17/7 (4)
Hunter Killer (info) 01:10 17/7 (13)
Happy Death Day 2U (info) 01:07 17/7 (11)
Ophelia (info) 00:45 17/7 (1)
A Bigger Splash (info) 00:34 17/7 (19)
Hotet (info) 00:26 17/7 (55)
Midsommar (info) 00:04 17/7 (8)
Norske byggeklosser (info) 00:02 17/7 (2)
Avengers: Endgame (info) 00:00 17/7 (31)
The Commuter (info) 23:58 16/7 (39)
Black Mirror - Metalhead (info) 23:57 16/7 (11)
Tomb Raider (info) 23:56 16/7 (62)
Wind River (info) 23:54 16/7 (54)
Tag (info) 23:48 16/7 (15)
The Killing of a Sacred Deer (info) 23:43 16/7 (44)
Nothing Like a Dame (info) 23:41 16/7 (6)
Experimentet (info) 23:08 16/7 (449)
Wunderland (info) 22:52 16/7 (3)
Bloodmask (info) 22:48 16/7 (3)
Ogre (info) 20:47 16/7 (13)
The Last Black Man in San Francisco (info) 19:15 16/7 (1)
Coherence (info) 17:37 16/7 (82)
Blood of the Hunter (info) 17:05 16/7 (1)
Erotikon (info) 16:48 16/7 (45)
Always Be My Maybe (info) 14:07 16/7 (6)
Videodrome (info) 13:53 16/7 (229)
Mimic (info) 13:17 16/7 (123)
Harley (info) 11:46 16/7 (1)
The Founder (info) 11:12 16/7 (22)
The Hurricane Heist (info) 09:44 16/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 09:41 16/7 (29)
Mortal Engines (info) 09:35 16/7 (23)
Leave No Trace (info) 02:33 16/7 (19)
Fimpen (info) 01:18 16/7 (76)
Body of Lies (info) 00:52 16/7 (236)
Mutant World (info) 00:36 16/7 (3)
Sharknado 5: Global Swarming (info) 00:22 16/7 (9)
7 dagar i maj (info) 00:14 16/7 (31)
Colossus: The Forbin Project (info) 23:58 15/7 (31)
Live by Night (info) 23:56 15/7 (22)
Papillon (info) 23:35 15/7 (12)
Howling IV (info) 23:25 15/7 (24)
Vinden bär oss (info) 23:03 15/7 (38)
Maria Wern - Må Döden Sova (info) 22:47 15/7 (10)
What If (info) 22:06 15/7 (47)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:01 15/7 (29)
Geralds lek (info) 21:55 15/7 (23)