Christofer
Mit stora misstag var att jag var trött när jag började kolla och inte var helt uppmärksam på vissa detaljer. Först tyckte jag att det verkade vara mest flummigt och osammanhängande. Jag insåg inte förrän mot sista halvtimmen hur det hela hängde ihop men tyvärr så var det några saker som jag inte förstod ändå, antagligen eftersom jag inte hängde med tillräckligt bra från början. Foto, musik och ljussättning var fantastiskt bra och stämningen blev riktigt skön när jag väl insåg hur hela grejen med Preest låg till. Jag är rätt säker på att jag skulle höja betyget vid en omtitt, men tills vidare får det bli en trea. Jag får skylla mig själv att jag hade lite förutfattade meningar pga. att jag läst kommentarerna till de som sågat den och därmed förutsatt att det bara skulle vara flummigt utan djup.
 oysterboy
Close, but no cigarr..
 Galivan
Den här soppan rekommenderar jag inte.
 Adoniram
Pretentiös, grumlig, svårsmält, oengagerande ... Matrix möter Donnie Darko? No way.
 CultOfZenith
Slöseri med en helt lysande fantasivärld. Ryan Phillippe känns som en sämre version av Rorschach, men Eva Green är bra. Stor potential och klart sevärd, synd att det aldrig riktigt lyfter. Borde ha varit mer som Night Watch, mindre som Donnie Darko.
 DustDevil
nja, sådär, gillar vissa bitar men det funkar inte hela vägen.
 Mat1az
Ohhh, om man bara skulle ha fortsatt i den där fantasi världen. Skulle ha blivit hur bra som helst. Men så här har den ju några points men det känns aldrig riktigt hundra. Ryan Phillippe är även rätt värdelös som skådespelare. Tja mitt-emellan-trea.
 mazquara
vettefan vad man ska säga.. hade ganska höga förväntningar, men så jävla originellt var det ju inte, kanske någon som bara sett wallander tycker det är spännande..
 ray
Pretentiöst dravell...
 Harkaiden
Bra var den, men krånglig. Vissa saker kan jag inte riktigt koppla ihop med resten av storyn.
 P-H
Sagolikt berättande om verkligt vilsna människor. Meanwhile en fantastiskt suggestiv och mystisk upplevelse. Jag häpnar inför alla låga betyg. Den är långt ifrån pretentiös. Pretiositet handlar om att inte kunna förvalta det man åtar sig. Denna film gör inga svävande anspråk. Istället befinner den sig mycket nära vardagen, om problem i tiden. Den hanterar sin last som om den inte känner till något annat. Budskapet är bitvis enkelt; ”Det handlar inte bara om de människor vi lämnar bakom oss. Det handlar även om de vi ännu inte har mött”. Dessutom; en upphottad version av Dark Citys mörka gränder och Blade Runners högljudda framtid fungerar som en lisa för själen.
 ellisario
Vad fan hände? Hade höga förhoppningar men hela jag föll platt. Dåligt skådespeleri i vackra miljöer och filmen har alla förutsättningar att bli fantastisk men det blir inte nåt med nåt. Mycket besviken.
 Manko
Konceptet är inte helt dumt men det är så tråkigt. Det känns som ytterliggare en film som hade passat som ett avsnitt av Twilight Zone men som på egen hand i långfilmslängd spelar ut sitt syfte långt innan slutet.
 Spook
gillade den inte alls... kunde förutse hela filmen från början =/
 Kriffot
Film med parallelhistorier där den ena utspelar sig i en fiktiv verklighet... Rätt meningslös smörja, men den va rätt snygg... Lite Rorchach vibbar får man ju av fantasivärldshjälten, men han har inte alls samma potential för hårda oneliners...
 Mara Jade
Ryan Phillippe som en mystiskt maskerad hämnare? Ja, jösses, det var ju ett synnerligen kasst val då varje gång han öppnar munen och talar så känns det som man ser på en parodi på en superhjälte film. En tröttsam och föga underhållande film som jag verkligen fick anstränga mig för att orka med att se klart, tacksamt nog så var sista halvtimmen klart mer intressant än första timmen.
 snöbrigad
Kräver sin uppmärksamhet för att uppskattas. Första delen är relativt intetsägande men ägnas den uppmärksamhet belönas man med den ena aha-upplevelsen efter den andra. Fruktansvärt snygg. Intressant tolkning av ett sinnestillstånd
 McQuaid
Älskar filmer i detta stuk! Har man inte förstått sig på sådana koncept tidigare (ex: Donnie Darko) gör man smartast i att hålla sig borta från dem. Om inte... go for it!
 eskapist
Maniska predikanter från Life of Brian, en babblande galning från 12 Monkeys och en dystopisk Sliding Doors-story i en lågbudget steampunkvärld. Usch.
 todape
( 11% ) Grundidéen är det absolut inget fel på. Men utförandet är taskigt och jag castingen känns inte lämplig på något sätt. Skådespelet övertygar inte alls. Kunde blivit något mer än ett magplask, men blev det ej. Märks att det är en oerfaren regissör som står bakom filmen.
 robbieroy
Slarvig historia som i sin strävan efter att vara annorlunda, istället blir i det närmaste obegriplig. Nej, det här var absolut ingenting för mig. Fan också, Meanwhile City som var så läckert!
 MetalJukebox
Bitvis riktigt snygg och intressant, men många bitar fallerar och storyn går på tomgång. Väldigt ojämn i hur intressant den är.
 RebeckaNilsson
Fantastisk!
 Blink182
Jag gilllade den här filmen. Bra skådespel, snyggt gjord och bra handling. Slutet va klockrent
 Necross
Det dröjde 57 minuter innan jag förstod någonting alls av den här historien. Det är fan inte okej.
 badpanda1606
trots att det var en väldigt rörig historia för det mesta gillade jag den väldigt mkt. dels för att handlingen kändes lite watchmen influerad men också för att den skildrade en före detta soldat i "livet efteråt". och hur man faktiskt kan bli som person. Den ficl mig verkligen att börja fundera på om utlandstjänst verkligen e något för mig eller inte. stark 3a
 FlumDum
Står det inte för mycket i infon?
 SoJo
Stoyn är i grunden mycket bra, filmen är också bra men håller inte hela vägen igenom. Men den har många snygga scener.
 Hargulaf
Tunn och onödigt hemlighållen historia som mer eller mindre havererar mot slutet. Var det hela egentligen ett propagandastycke för religion?
 gruso
Småmysigt mysterium. Lämnar ej heller allt för många frågetecken, som filmer av denna genre gärna gör.
 slitenskiten
Varför stannade de inte i steampunk-världen enbart!
 Jompalompier
Bra story, dålig film.
 saugox
Fantastisk scenografi och kostym höjer upplevelsen av en klantigt strukturerad och stökig film.
 Astrojacob
Onödigt och förvirrande utan förklaringar under alltför lång tid. Trots en del snygga tagningar blir det bara en massa filosofiskt babbel om/och/eller alternativa hallucinogena världar??? Synd på cool story o ok casting men allt kapsejsar. Knapp Tvåa, främst för de subtila bilderna.
 Malad
Ganska värdelös, faktiskt. Storyn hade potential, men det kändes som om vad som borde ha varit inledningsfasen i filmen fortsatte tills det var ca 5 minuter kvar. Inget fördjupande av karaktärer, inga ordentliga förklaringar, dålig upplösning. Dessutom - hur lyckas man göra steampunk tråkigt? Om man ska göra ett uppenbart plagiat på Sin City kan man åtminstone göra det bra. Det enda som räddar den här filmen till en tvåa är att karaktärerna _hade_ varit intressanta om de fått lite mer utrymme.
 dawnofpagolia
Den stimulerade varenda nerv i kroppen, jag är så nöjd.
 InzZzomnia
Idén bakom filmen känns bra men oj va rörigt och hoppigt det blir.
 Lijep
Vissa frekvenser i denna film var fullkomligt genialiska. Jag önskar bara att det fanns mer utrymme för fördjupning i karaktärerna, upplösningen känns svag. Jag satt fast från början till slut, hoppades på en femma men blev en fyra.
 Almgren
När man spolade förbi ca 85% av filmen så blev den helt okej ungefär halva kvarvarande speltiden! När ska jag lära mig att känna igen sånt här pretentiöst konstdravel så att jag kan undvika det...?
 Turtleboy
Ville mycket, infriade lite. Och Ryan Philippe ...
 slitenskiten
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeej
 fabbe86
Tomt och ganska dumt. Vill väldigt mycket utan att ha förutsättningarna. Ofrivilligt komisk på sina ställen. Låter som att jag beskriver en "etta" men jag såg ändå klart filmen utan större motsättningar, kanske var det den korta speltiden...
 RichardEk
En positiv överraskning denna film, som jag inte hört talas om alls, och som jag blev medveten om genom en trailer (faktiskt!). Filmen kräver en skärpt åskådare som kan se filmen utifrån dess villkor och förutsättningar (ungefär som David Lynch senare produktion) utan att förvänta sig att svaret skrivs på näsan. Miljöskildringarna är verkligen inte fy skam och ensemblen överlag bra. Ge filmen den chans den förtjänar.
 Rickard80
Hade den här filmen bara handlat om Meanwhile City så hade den fått en fyra, om inte en femma. Nu var den mest... blah!
 Engravadlax
Meh.
 Afflicter
Slarvigt utförd och rätt packad på klichéer.
Jag har inget emot filmer som en bra bit in i handlinen håller mig ovetande och t.o.m. osäker på vad den handlar om men då har jag också kravet att jag till slut ska få en ordentlig belöning. Här finns det en belöning i slutet men är den tillräckligt stor? Jag är osäker för till skillnad när jag vanligtvis ser film så gillar jag denna film mer och mer ju längre tid det går från att jag såg den. Filmen är ett snyggt och intressant försök men är det bra? Jag tror jag får återvända.
 CinemaStrange
Den här va en besvikelse trodde den skulle va i stil med The Hours, börja bra men blev bara urfånig mot slutet.
 Miamia
Pendlar mellan trea och fyra. Snyggt ihopsydd men lite cheesy ändå.
 Robkiller
Det här var mest mysko, och inte på ett bra sätt
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)