Suspiria
ibland orkar jag inte med hårdkokt.
 Tobias1984
Satte jag bara en trea i betyg?! Nä, nu får den allt höjas till en 4:a!
 jimmy ringo
Bra film med en autentisk, tuff, rå och skitig 70-talsmiljö. Caine är mycket kraftfull som Jack Carter. Ett extra plus för det oväntade slutet.
 Hans Moleman
Skum film. Michael Caine är visserligen jävligt cool, men för övrigt är den här inte mycket att se.
 Don Condios
Lite för seg, men det som är bra i filmen är verkligen värt att se. Håller med jimmy ringo, ett + för slutet.
 p3ttson
så tråkig
 supercoool89
Bra för att den originell, men det räcker inte alltid. Jag gäspade ibland.
 Don Mahogny
En rå (men inte nödvändigtvis våldsam) skildring av en gangster fast besluten att hämnas på sin broders död. Använder sig smidigt av dess miljöer, med en läskig Caine i huvudrollen.
 dukeofnewyork
Stenhård Caine. Vilket slut!
 Pontflopp
synd att den är så ojämn; ena stunden ganska bra och andra pinsam. slutet är det bästa som kunde kommits på till den här filmen (det betyder inte att det ä lysande)..
 Irwin Fletcher
Klassiker. Caine är benhård men vad fyller Britt Ekland för funktion i filmen? Telefonsex på 70-talet?
 TessaA
booooring
 KimEkberg
Ett gediget hantverk, men sådär som film. Kvinnoporträtten är det också lite si och så med. Klassigt slut.
 3D Daniel
Få bra scener. Michael Caine är bra. Men det blev aldrig intressant. Alla verkar vara skyldiga.
 schwipp
lysande bra foto. ni som klagar på kvinnoporträtten - hey, det är brittiskt 70-tal!
 Kurganen
Michael Caine var en gång i tiden en hård snubbe. Här är han riktigt hård! En klassisk rulle med skön 70-talskänsla. Hämnden i centrum.
 theodor 2
Förutom lite underliga kvinnoporträtt så är det här en mycket bra film, rekommenderas! Michael Caine är alltid självlysande.
 ilBrutto
"En man vid en avsats, en iskall Michael Caine...", ja han är verkligen iskall den gode Caine. Men filmen lämnar en del att önska, känns lite gammal, även om 70-talsstämningen stundtals är ganska skön
 the godfather
kass caine kan bättre.
 gerberalia
Är åtminstone ett uns bättre än re-maken...
 robbieroy
Mycket bättre än nyinspelningen och det var ju väntat. Michael Caine är tuff på det där sättet som speglar 70-talet. Jag är dock inte überfrälst måste jag säga. Det är lite småsegt och jag rycks bitvis inte alls med i handlingen. Mot slutet ordnar det dock till sig hyfsat och "Get Carter" kan få en 3:a till sist, även om det är en skralltig rackare.
 Sarakin76
Den er litt som vingummi. Men mer gummi enn vin.
 Tonti
Sunkig kvinnosyn och lite slentianmässigt hårdkokt a la Melville men känslanm i miljöerna och de små detaljerna går inte av för hackor. Caine kan naturligtvis inte vara annat än bra men jag föredrar när han får lite mer karaktär att bita i. En sevärd film.
 jep
Caine är verkligen träig och verkar inte ens försöka ge huvudrollen en karaktär. Annars är det en OK film.
 Ghostface
Filmen är hård men lider lite av ett långsamt tempo i dagens mått men när den kom på 70-talet var den antagligen superb. Caine spelar väl som han alltid gör och det är stabilt men kanske inte något extra i rolltolkningen. Diggade den hyfsat och slitna miljöer bidrar till ett mer fängslande och råare bildspråk men tempot är lite för långsamt för att gå hela vägen.
 madox
Rå hämndfilm som är underhållande, men inte riktigt tar mig till högre höjder.
 Hypostas
Underbart hårdkokt film, men betyget dras ner något av de många och (i vissa fall) onödiga erotiska scenerna. Caine är ruggigt cool. Klockren fyra.
 andmoreagain
- I made a mistake. - What?! - I said I made a MISTAKE! - About what? - Nevermind.
 johnnie_cino
Mörk och hårdkokt hämndfilm med sjaskiga 1970-talsmiljöer ā diskbänksrealism och osympatiska karaktärer, vilkas gäller samtliga. Tempot är rätt så makligt, men vissa scener och Michael Caines skådespelarprestation höjer filmen till en svag fyra. Märkligt är Britt Eklands lilla del i filmen som dramaturgisk inte tillför handlingen något, men ändå står hon med högt på rollistan.
 haraldoslav
Det är mycket i den här filmen som håller absolut toppklass. Fotot,miljöerna och dialogen. Sen är ju Michael Caine sjukt bra i den filmen där han jagar sin brors mördare i 70-talets Newcastle. Filmen är så oerhört nära en 4:a i betyg att jag möjligtvis kommer höja upp den ett snäpp efter en omtitt. Hursomhelst,detta är en mycket sevärd film för alla som gillar gedigna manus och 70-talet på film i största allmänhet. Se den!
 skaraborg76
Filmen är bra tackvare Caine. Han är verkligen Carter. Skådespelarnas insatser är bra, förutom Ekland. Någon reccensent på en av våra större kvällstidningar brukar skriva att hon gör sin bästa roll. Men det är nog inte sagt som beröm... Bra tidskildring också i miljö och språk. Stark fyra!
 idd
en klar besvikelse.. filmen är alltför trevande alltför länge å det fräsiga slutet väger tyvärr inte upp för den sega starten.. försök att göra en klassisk italiensk hårdkokt snutrulle med ett halvlyckat resultat..
 hairofthedog
"tät"!
 paninaro
Här har vi en hårdkokt sjuttiotalsfilm med en osympatisk Caine i huvudrollen, snyggt foto och sjaskigt spännande Newcastle-miljöer som det nyligen rivna brutalistiska parkeringshuset Trinity Square. Så långt är det lovande - det utvecklas dock aldrig till att vara mer än just intressant att titta på. Problemet är att jag aldrig engagerar mig särskilt mycket i hämndhistorien, filmen lyckas inte motivera mig att att göra det och jag känner därmed en distans till vad som händer genom hela filmen. Trots att det på flera sätt är sevärt kan det inte gärna bli mer än en tvåa.
 fasciatus
Jag gillar verkligen Brittiska gangsterfilmer. Dem är skitiga och realistiska. Men i mitt tycke så når inte "Get Carter" toppen helt enkelt. Visst, en stor elogé till Michael Caine som är gjord för rollen. Det är rakt igenom stiligt utfört (Speciellt scenen som växelklipps mellan bilkörning och samlag). Dock är handligen lite för komplex, och karaktärer för många. Jag rekommenderar hellre "Long Good Friday" med Bob Hoskins.
 #54
Ordentligt hårdkokt.
 Gigi1943
Lyckades inte hålla ögonen öppna mer än tio minuter - vems fel det nu var ...
 Mr_v
Svag fyra som nog kan stärkas vid omtitt. Skitig och hård, med en story som spretar lite väl...
 Willmer
Film som antagligen var cool på sin tid men kvinnosynen är aningen utdaterad nu och det sänker betyget rejält
 Astrojacob
Cool o rå med underbara engelska 70-talsmiljöer o Caine i högform. Klassisk Fyra.
 martin eden
[rek. 3] Jag antar att detta är britternas svar på den amerikanska film-noir-genren. Brit-noir kanske. Jag gillar denna skarpt! Miljöerna och musiken är underbara och bidrar till en härlig atmosfär. Caine är mycket bra i huvudrollen och Hodges regi är mycket stabil. Jag är lite försiktig initialt. Bra!!! 3+/4-
 martin eden
*HÖJER FRÅN 3:A TILL 4:A* Som väntat blev det en höjning av denna film efter andra titten. Det jag tilltalas av nu vid andra titten är manuset och "deckarkaraktären" som berättelsen har. Caine är verkligen i toppform och hans karaktär genomgår en mycket intressant och väl betonad metamorfos från kylig hårding till bat-shit crazy, men en mycket fint spelad scen som "övergång" mellan dessa stadier. Jag känner faktiskt att denna film är uppe och nosar på toppbetyg, men det blir det kanske efter tredje titten!!! Mycket bra, snudd på mästerverk!!! 4+/5-
 Solidus
En rå och hårdkokt kriminalare med en stenhård Michael Cane i huvudrollen. Jag älskar tidsperioden och jag älskar valet av miljö samt musiken är guld för öronen. Det är så skönt att se naturlig coolhet, härligt befriad från muskelmodeller, skakig kamera och snabb klippning. Det här är en långsam produktion som tar sin tid och varje scen ger en pusselbit till vad som har hänt Carters bror. 70-talet var ett fantastiskt decennium för filmmediet och "Get Carter" är en av de filmer som är ett kvitto på detta. Se och njut!
 Ful_fisk
Michael Caine är stenhård men det går trögt och storyn blir aldrig varken engagerande eller spännande. I slutändan väntar jag bara på att det ska ta slut. En besvikelse.
 Mat1az
Minns att jag sett remaken med Stallone någon gång när den kom för 16 år sedan. Den var inte mycket för världen. Originalet här med Michael Caine är dock av helt annan kaliber. Hårt, brittiskt och Caine när han är som bäst. Fan vad bra!
Det här är bland det bästa Michael Caine medverkat i!
 dudson
Engelskt stramt segt då filmen alldrig får nått driv. Charmen är dom slitna gamla dim indränkta miljöerna varvat med lite herderligt klassiskt våld. Caine visar här verkligen vilken gudabegåvad skådis han var/är.
 sawa
Nja, den har nog passerat sitt bäst före-datum. Nyinspelningen var inte bättre än originalet.
Caine är tuff och cynisk i ett grått engelskt 70-tal. Storyn är enkel, men de lyckas ändå krångla till den. Gillar man grå gangsters och Michael Caine är denna dock ett måste.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
En förtrollad romans (info) 20:56 22/4 (189)
Thor: Ragnarök (info) 20:44 22/4 (101)
The Novelist (info) 20:30 22/4 (2)
Transnistra (info) 20:27 22/4 (3)
Switchblade Romance (info) 20:15 22/4 (196)
Blood Brothers (info) 19:23 22/4 (9)
Wild Things 2 (info) 18:46 22/4 (52)
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)