Jävligt brutal action med Seagal när han var som bäst. Men se den absolut oklippt - den var sönderklippt av censuren
 Zok
Seagal har gjort en del bra actionfilmer, detta är en av dessa. Men bra innebär just "bara" bra.
 Zycik
Svag svag svag 2a
 Toymachine
Oerhört svag tvåa.
 menschenfeind
Bra för att vara Seagal. Rätt schysst överlag faktiskt.
 jimmy ringo
Början var lite tråkig, men med tiden så blev den bättre. Seagal var häftig och actionscenerna spännande. En svag trea i betyg.
 Miqul
Inte så bra.. men fan för att vara en Steven Seagal film så var det inte så dåligt.....
 Hulk Hogan
..haha..ja ni gott folk..."Even-Steven" säger ja bara...Bara för att det är Seagal får filmen en tvåa! Ytterst tveksam sådan...Men det är ändå rätt kul att Kanal 6 kör nån Seagal-period nu...Kan knappt bärga mig till "Hard To Kill". Blir det stora Lördagsfilmen...? Bäst att förbereda inspelningsläget...
 snowman01
Alldeles för seg första halvan, den mer actionladdade andra halvan kan tyvärr inte rädda filmen från en 2:a...
 Valross
Fundera inte. Tänk inte en tanke. Försök att inte vara smartare än en blåmussla. Bara då är den här filmen bra.
 Ninjatroll
Nej Steven Segal har inte varit med i en enda film som man kan kalla bra (när under belägring och beslut utan återvändå är ens största meriter så vet man att man är illa ute) detta är ju knappast något undantag. På alla plan en otroligt dålig actionfilm.
 John Tate
Skön, brutal Seagal-action där han gör slut på hela stans rastafaribestånd! Har inget vidare minne av denna sedan tidigare men jag blev positivt överraskad! Bra slagsmåls/avrättningsscener och lite mer speedad än hans lite senare alster. Tummen upp!
 Stan
Usel såklart, men är svag för brutala filmer med Sly, Seagal eller Van Damme.
 Solidus
En av Stevens bättre filmer (han ler flera gånger!) och det är stort plus till att ha slängt in elaka Jamaicaner med droger och voodo i bageluckan.
 LasseKongo74
Höjer denna efter att ha sett om den. Den är inte bra men bättre än Seagals genomsnitt.
 distinkt
seagal slaktar vidriga jamaicaner med ett sällan skådat hat. härligt.
 solom
haha! så dålig men ändå underhållande dålig
 Killestocktown
Under en period då Seagal´s filmer faktiskt gick väldigt lätt att se så är detta den värsta jävla skit som nånsin gjorts!! Totalt usel.
 Dr-Bergwall
vilket jävla skämt Seagal är alltså
 Asian Dawn
"Alla vill till himlen, men ingen vill dö."
 Chriistian2
Stark 3:a.
 Kurganen
Filmen är i sig lik det mesta Sigge gjort, överdjävliga skurkar och goda hjältar men det är grymt underhållande och jag sitter med ett leende filmen igenom. Sevärd!
 rebellsten
HAHAHA! Vissa av busarna behöver verkligen lära sig att slappna av lite. Kan inte riktigt bestämma mig om betyget, den är ju faktiskt underhållande. På sitt sätt.
 FelixLindgren
Steven Seagals bedrövliga kläder. Jag skrattade i stort sett mig igenom varje scen.
 Lavinia
är mer av en parodi på actionfilm vilket är det som räddar den från en etta för det blir ganska underhållande. extremt klyshigt gjorda bad-guys!
 7hjgfrv
Den var inte alls bra.
 Fläskkäft
Steven Seagal i gammal god form, nittiotalet var hans storhetstid och det syns för han är skoninglös och hungrig. Denna gång är det ett gäng Jamaicanska knarklangare som ska få smaka på snytingarna. Typisk 90-tals action. Han slåss förbannat snyggt och det är härligt när både armar å bens knäcks omvartannat. Efter Exit wounds(2001) dalade karriären neråt och jag har slutat titta på hans nya filmer, han är för fet och ointressant helt enkelt. Njut av en relativt ung Seagal som går bärsärkagång bland styggingarna. =)
 Kalkonhönan
Inte en av Seagals bättre filmer, känns väldigt föråldrad och gammeldags på ett dåligt vis.
 dudson
A en Härlig seagal rulle!! här blir han riktigt Sne på dom lokala dräggen knark langarna med all-Rätt!! seagals kläder är gräsliga en slags svart jeans jacka med En tiger på hmm ja 90-talet ja hehe men fightas kan karln...mkt woodoo å skummheter kommer åxå med i bilden- can mezz anyone upp...filmer tar sej Verkligen mot slutet när han slänger Ner woodoo snubben i ett hiss scacht å säger nånn ord-vits då njuter man bara...
 Rupe
Inte nog med att han springer som en fjolla, han håller dessutom sitt svärd med samma fina kroppshållning som en stjärngosse håller sitt spröt.
 JTP1987
Underhållande actionfilm med Steven Seagal. De tidigare Seagal filmerna är lite bättre än de senare.
 EllaSpeed
Hahaha, "Screwface"??
 robbieroy
En tidig Seagal är lika med "kvalité" - så även här! Sigge talar, springer (som en pojkscout, men ändå), agerar faktiskt och får nog mer stryk här än i någon annan av hans filmer, vilket måste tyda på en vilja att göra vad som krävs för att få det hela så spännande som möjligt. Slagsmålen är dessutom actionfyllda och välgjorda. Det här är lätt en topp 3 bland Seagals filmer och får nog enbart se sig slagen av Under belägring och Nico. En fråga som dock finns kvar såhär i efterhand är hur fan Steven Seagal kom undan med den vidriga jackan med tigern på ryggen?
 Mat1az
One tought he was imortal, the other one tought he could fly. Both were wrong. Ha ha, Segal kan sina one-liners. När han slåss tycker jag däremot inte han är speciellt intressant att se på. Mest bara en massa blockande, knytnävsslag och benknäckande. Det sägs att det här är en av hans bästa. Är jag ute efter fighting går jag nog till farbror JCVD istället, han kan sina sparkar. Men lite småkul var den.
 precineadd
ofrivilligt komisk men för tråkig
 Screwface
Jag gillar den här filmen. Screwface, bara den karaktären gör filmen riktigt underhållande. "Everybody want go heaven. Nobody want dead. Afraid?"
 Rune2000
Så bra en tidig Seagal-film kan bli! Rätt kul att se en ung Danny Trejo i öppningscenen... det dröjde exakt 20 år innan han fick sin revansch. ;)
 LVX156
Jag älskar den här filmen. Underhållande action och inte mycket till handling. Till exempel får man aldrig reda på hur det gick för Steven Seagals systerdotter som blev skjuten tidigare, de gick direkt på slutstriden och sen var det eftertexter.
 RichardEk
Synthtrummorna firar nya triumfer i den synnerligen tidstypiska filmmusiken. Har har vi en ung Seagal i full färd med att göra diverse brutala versioner av aikidotekniker mot allehanda ögonrullande knarklangare från företrädesvis Jamaica, med repliker som "I am gonna cut you, man" som stapelvaror. En film som tydligt projicerar den hotbild från sydamerikanskt knark som förekom i början på 1990-talet. Denna version är dock klippt, i synnerhet är det diverse mycker grafiska och hörbara arm- och benbrytningar som klipps bort. Även Seagals klassiska replik i den högre skolan är borta: "Fuck you and die!" Trots att filmen åldrats, och känns mer som ett tidsdokument, kan jag ändå inte komma fram till en annan slutledning än att när det gäller Seagalfilmer var det bättre förr.
 Malfunction
RichardEk, "Fuck you and die" är från Seagal-klassikern Hard to Kill.
 Hanness
Godkänd Seagal film.
 kanemura
Seagal är verkligen otroligt träig, men det är ju ingen skåpsvältare direkt. Filmen i sig är OK, inte mer. Ett plus är att Seagal åtminstone är med på att få lite spö i den här filmen.
 Howler19
Den första Seagal-filmen jag sett. Det är möjligt, eller till och med troligt, att han gjort sämre filmer. Jag kan dock inte förmå mig att ge den här dyngan mer än en etta även om den hade sina stunder.
 GrandMaster_E
Jag varken somnade eller himlade allt för mycket med ögonen. Gediget hantverk därndock storyn hamnar lite i kläm.
 ClintanTheKing
Sämre än Seagals tidigare filmer men fortfarande, den är en jäkla skön stämning i hans täta sprängfyllda action-rullar och alltid bländande bra soundtrack. Här är det givetvis inget untantag. Kul med Keith David i en av rollerna.
 Kayzyn
Inte den där jävla fiskmåsen igen..
 gjoob
Gasen i botten, usla skådisar, undermåliga jamaicanska fejk-dialekter och en fiskmås i sin prime. Voodoo-tramset kunde man gott och väl ha strukit från manus men det förtar inte helheten och det faktum att detta är en av hans bästa filmer.
 BrutusBeefcake
Wow!! Vilken rulle!! Steven Seagal slåss här mot jamaicanska knarklangare och det är precis lika tufft som det låter. Denna har det mesta man kan önska. Seagal, jamaicaner med häftig brytning, voodoo och en stenhård boss som heter Screwface. Det är så här actionfilm skall vara! Första gången en rekommenderad etta blir en fyra för mig också. Vad hände där filmtipset? Men jag är så oerhört glad att jag inte såg några Seagal rullar när jag var i tonåren, för nu har jag massor kvar att se som jag blev betydligt mer pepp på efter denna. (11+/15)
 karlmats
Tidiga Seagal har gett mig både standard-2or och ett par riktiga guldklimpar så jag visste inte riktigt vilken Steven som skulle dyka upp här i hans tredje film. Svaret insåg jag ganska snabbt, det var den mediokra varianten som trots urflippade jamaikaner här gör en ganska generisk film. Han är ju inte så dålig som skådis som hans rykte gör gällande, men likt Uwe Boll behöver man få den där personliga Seagal-glimten för att hans filmer ska lyfta. Gärna bli lite meta och inte ta sig själva på så stort allvar, eller ta sig själva på alldeles för stort allvar, så där för garvets skull. Nu blir det mellanmjölk och ganska trist. En stabil 2a, men jag ger mig inte, jag ska hitta fler guldkorn i hans katalog.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Disaster L.A. (info) 00:12 17/6 (7)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)
Dagar emellan (info) 23:04 16/6 (3)
Arena (info) 23:03 16/6 (43)
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)