Betyg idag: 1 212 Besökare idag: 4 252

kisseby
Hur kan man säga att det är dålig musik? det är ju helt sjukt bra! den enda riktiga musiken
 NEJDÅ
som före detta hippie kan jag inte annat än gilla.
 caelestis
Den är nice, precis som en joystick..
 Gitarrmongot
En känsla av svunna tider som bidrar med depressiv eftersmak.
 karlanal
har båda filmerna, fint som snus
 kanemura
Joe Cocker och The Who är bäst!
 Uroldur
Joan Baez, Arlo Guthrie, Joe Cocker, RIchie Havens, JeffersonA irplane... liksom...
 lavemagnus
En film om en mörk tid då hippierna styrde världen som värst med sin äckliga peace & love mentalitet. En hjälte föds(Christopher Lambert) för att stoppa hippiesarna och deras drog-syndikat och förtryck för all framtid.
 Cula
Fan, vilken musik. The Who och Jimi var bäst..
 tron
Wanna take you higher!
 c3po
Gillar ni den här, måste ni kolla på Message for Love, The ISle of Wight Festival 1970. Det var den allra sista MEGAstora rockfestivalen. Jimi Hendrix, The Who, The Doors var med och många andra!
 dmakatra
Man föddes i fel årtionde...
 thestrokes_
håller med dmakatra..-suck
 kanemura
Joe Cocker och The Who (och då speciellt Cocker) är helt fantastisk/fantastiska här...With A Little Help From My Friends här måste vara världens bästa live-framträdande!
 Bandersnatch
Konstiga kameramän. Filmar fel personer i band samt fel delar av dem. Moon i The Who syns knappt och på Hendrixsspelningen filmar de hans ansikte när han gör jätteballa grejer på gitarren. Och vad är dealen med split-screen? Till filmens försvar ska jag säga att det är ett intressant tidsdokument, det finns en del riktigt sköna personer ("Please walk on the grass. Please WALK on the grass"). Dessutom har den faktiskt en hel del skön musik.
 O´Reilly
Fylld med bra musik!
 nopasaran
Ingen stor film men en hel del av musiken står sig fortfarande dessutom är det naturligtvis ett tidsdokument över love, peace and understanding. Skulle förståss önskat mer fokus på människorna som var där men vaddå, jag dyster? Max Yasgur är ju med.
 angvard
bäst
 Kurganen
Varför missade man den festivalen? För att man inte var född? Bra svar. Här är en chans att uppleva den i alla fall. Suverän musik och en riktigt bra musikfilm.
 backbeat
Ingen storfilm direkt. Snarare en glimt av en tid som jag skulle gjort allt för att uppleva. Jag tycket att den här filmen fångar sextiotalets kultur på ett väldigt bra sätt. Dock så anser jag att det skulle skildra människorna mer än endast musiken.
 fritte01
glädje och harmoni! :)
 Malfunction
Lätt en femma.
 Sven_E
Stark 4a… Härliga personporträtt blandade med suverän musik!
 woodstockeric
Det bästa man kan se!
 Tonti
Riktigt välgjord dokumentär som förutom fina framträdanden visar maskineriet bakom och besökarna på festivalen. Bäst: CSN och Richie Havens.
 vickiwo
Underbart att se denna dokumentär. Men jag blir verkligen ledsen över att jag lever i fel tid och aldrig någonsin kommer få uppleva något som woodstock.
Makalöst. Om man är född 78 som jag kan man nog bara förundras. En klar femma
 Podpolkovnik
Väldigt bra skildring av ett av världshistoriens viktigaste musikögonblick. Underbar musik. Helt klart en 5:a.
 #54
Ett intressant tidsdokument med en hel del bra musik. Director's cut är galet lång.
 carnevil
Till skillnad från många andra är jag otroligt glad att jag inte upplevt den tidsera som skildras i denna dokumentär. Sex och droger i all ära, men en massa kvasiintellektuella tomtar som protesterar mot samhället genom att vägra klippa sig och ha smycken och kläder som ser ut att vara gjorda av autistiska dagisbarn...njae.
 dispyten
Bästa konsertfilmen jag har sett. Kollade på den i ett svep (finns även som miniserie vad jag kan förstå?) och det kändes precis som om jag hade varit med om Woodstock. Lera, regn, fest, droger och världens bästa musik!
 kennert
Är alldeles för lång,för att hålla intresset vid liv.
 sportlow
Ack så lång, men ack så bra. Dunderbra musik, gräsrökare från förr och tårar i ögonen åt folket som arrangerade detta!
 3D Daniel
Bra musik och intressanta människor.
 Noseman 2005
Som dokumentär betraktat är den kanske inte helt lyckad, men å andra sidan är ämnet/evenemanget i sig så färgstarkt att det räcker att rikta kameran åt något håll, så blir det bra.
 johansk8
Filmen som definierar en generation. Martin Scorsese har alltid varit intresserad av musik och här håller han i trådarna när framträdanden varvas med intervjuer. Effektfullt att bilden delas upp i två och tre rutor ibland. Bäst är Joe Cockers "With a little help from my friends".
 RaketPojken
Wonderful allting intressanta människor fin musik för det mesta och bara känslan. Man skulle så gärna vilja vara där så olidligt.
 Neverletgo
Tänk om man hade fått vara där, älskar denna film. Musiken är fantastisk bra och allt annat också.
 Astrojacob
Lång men underbart att återse de flummiga vibbarna igen. Sannolikt en "One-time-event" som fått massor av efterföljare. There´s only one Woodstock - R.I.P. Femma.
 Mikka
Det här är nog ett fantastiskt tidsdokument, och jag gillar verkligen splitscreen. Men 3+ timmar av det här blev väldigt drygt och segt, främst för att musiken tar så stor plats låtarna verkar aldrig ta slut. Filmupplevelsen och intresset tar därmed stryk. 2+
 ilBrutto
Man börjar med denna och avslutar med fantastisk Gimmie Shelter så får man hjärtat och slutet av Summer Of Love
 BarryHero
Besviken pa ingen Creedence.
 BarryHero
Dock annars hima harlig. Santana nog bast.
 Lilla prinsen
Min topp tre blir väl typ Jimi, Santana, Sly, men det är, till skillnad från Monterey Pop, mer tidsdokumentet än musikupplevelsen som gör filmen så givande. Och även när musik är (joan) baezvärlig eller Ten Years After så njuter man för det är något särskilt med ljud!
 Sznax
Fantastisk musikupplevelse och tidsdokument. Till skillnad från Monterrey Pop (som hade bättre artister) så blir helheten så mycket starkare här (då den både är bättre gjord och bilderna från runt omkring ger oerhört mycket). Användningen av split-screens passar fantastiskt bra in och filmen känns aldrig för lång (man vill egentligen ha ännu mer). Bäst var The Who, Jefferson Airplane, Joan Baez och Santana. Betyg 8.6
 Qhunden
Det enda som saknas är ett zombie outbreak så hade den fått en femma.
 Jompalompier
Hade gärna velat se mer av människorna på festivalen och lite mindre konserter (paradoxalt på en musikfilm, jag vet) eftersom jag tycker att det kan bli lite väl utdraget på sina håll.
 Valarn
4/6. Härlig "epokskildring", lite för lång och personligen hade jag föredragit fler eller längre avsnitt med intervjuer/liknande.
Klockrent!
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Splatter University (info) 00:15 20/6 (3)
Golden Eighties (info) 00:10 20/6 (2)
Johan Falk - Vapenbröder (info) 00:07 20/6 (142)
The Giver (info) 00:02 20/6 (45)
Rebell i bojor (info) 23:45 19/6 (138)
Bron över floden Kwai (info) 23:08 19/6 (259)
Mandomsprovet (info) 23:07 19/6 (400)
Tully (info) 23:07 19/6 (3)
Ett veck i tiden (info) 23:07 19/6 (2)
Death Wish (info) 23:06 19/6 (11)
I Feel Pretty (info) 23:06 19/6 (2)
Truth or Dare (info) 23:05 19/6 (2)
Isle of Dogs (info) 23:05 19/6 (11)
Deadpool 2 (info) 23:04 19/6 (21)
Love, Simon (info) 23:03 19/6 (11)
LasseMajas detektivbyrå - Det första mysteriet (info) 23:03 19/6 (3)
Closer (info) 22:55 19/6 (759)
Brännpunkt Djakarta (info) 21:50 19/6 (40)
What Maisie Knew (info) 21:19 19/6 (45)
Café Society (info) 20:46 19/6 (41)
Jackie (info) 20:23 19/6 (25)
Violent Life (info) 20:21 19/6 (1)
The Death of Superman (info) 20:13 19/6 (1)
Korparna (info) 19:09 19/6 (13)
Double Duty (info) 18:28 19/6 (1)
I nattens hetta (info) 17:53 19/6 (92)
Shoplifters (info) 16:19 19/6 (1)
Star Wars: The Last Jedi (info) 15:10 19/6 (138)
Ip Man 2 (info) 12:42 19/6 (56)
Bergets grymma hemlighet (info) 10:35 19/6 (53)
Pretty When You Cry  (info) 10:13 19/6 (6)
The Litch (info) 09:33 19/6 (1)
I Am Michael (info) 08:44 19/6 (7)
The Second Coming of Christ (info) 08:24 19/6 (1)
Ready Player One (info) 07:48 19/6 (32)
The Conjuring 2 (info) 07:34 19/6 (67)
Micke & Veronica (info) 03:00 19/6 (42)
Legenden om Billie Jean (info) 01:42 19/6 (16)
State of Grace (info) 00:31 19/6 (99)
Road House (info) 00:00 19/6 (126)
Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta (info) 23:34 18/6 (916)
Fifty Shades Freed (info) 22:46 18/6 (10)
Coco (info) 22:42 18/6 (20)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 22:40 18/6 (13)
Flossie (info) 21:51 18/6 (4)
Jim och piraterna Blom (info) 21:18 18/6 (81)
Her (info) 21:14 18/6 (231)
The Quiet One (info) 20:51 18/6 (2)
Deepwater Horizon (info) 15:26 18/6 (45)
I nöd eller lust (info) 13:17 18/6 (12)