fanny7504
Riktigt bra. Vet dock inte om den ska räknas till skräck utan mer till thriller/rysare. Bra skådespelare och story, måste nog se orginalet nu från 1972. Jag älskar filmer om hämnd!
 Vasp
Den var ungefär på samma nivå som orginalet den här hade bättre produktionsvärde men orginalet hade en mer grå stämning så det jämnar ut sig.
 Total_necro
NEJ TACK! INGA JÄVLA AMERIKANSKA REMAKES!
 biggokung
Men...originalet är väl också amerikanskt?
 arruba
Filmen får magen att isa men den är tyvärr lite lam för min smak, den går an som skräckfilm men som film överlag är den inte godkänd i mina ögon.
 booby
Jag gillart! Rått som tusan och krypande. Lite stela inlevelser från vissa skådespelare men överlag redigt stark.
 Nillen
Grymt laskigt! Bra skadisar. Lite val brutalt for mig dock, gillar inte alls den sista scenen.
 cred2winona
Detta är en remake av en amerikansk remake (wes craven) av en svenska film av bergman. Ganska kul att denna var mycket tamare än cravens från -72 (?). En två tack vare Dillahunt och Miss Potter.
 Horror lover
Satt på helspänn nästan hela filmen, väldigt oväntat och man fick obehagligt stor sympati för tjejen. Slutet var hyfsat komiskt men förstörde mycket av känslan hela filmen byggt, kändes som nån tidigare skrivit omotiverat.
 ami86
15 minuter in i filmen insåg jag att jag i själva verket redan har sett den här, men kollade ändå klart eftersom jag inte kunde minnas hur den slutade och om jag ens hade sett hela filmen. Den är helt okej. Har inte sett originalet, så kan inte säga om den håller måttet, men den var engagerande och man började hata "skurkarna" så in i helvete. Dock tycker jag att sista scenen är så onödig och dålig att den sänker hela filmen ett snäpp. För övrigt var den inte så brutal som jag hade väntat mig, vilket jag tyckte var bra. Gillar inte filmen som förlitar sig alltför mycket på splatter.
 Jein
Varför ska föräldrarna vara så brutala? Annars helt ok film!
 Pillynilly
Det var nära att jag bytte kanal många gånger. Denna film tär mycket på en, fast den är en bra insikt i psyket och hur långt man kan gå för hämnd. Är jag en psykopat om jag applåderade Maris pappa i sista minutrarna? Fantastiskt slut.
 mazquara
korkad och tråkig
 gruso
Genren är väl inte min favorit men filmen funkar väl i brist på annat.
 DreamingTiger
Håller med Pillynilly! Mådde fysiskt dåligt (utöver att jag fick några psykiska örfilar) över skildringen i den här filmen. Den berörde mig!
 Craxyknas
Fruktansvärd och äcklig. Om man vill vältra sig i ondska så visst. Själv mådde jag illa.
 Abigor
Haha, den här typen av filmer där offren inte låter sig vara offer ska premieras. Skön slutscen, helt omotiverat för handlingen.
 ROCK0N
Tyckte filmen var väldigt spännande och oförutsägbar, men ohh så jag störde mig på sista scenen. Hade de skippat den hade betyget höjts..
 Kosmoskorven
Håller med gruso. Kändes lite B:ig. Ja, alltså visst. Den var rå. Men ändock B:ig.
 dudson
Nasty remake som vet var sadist skåpet skall stå!)
 kervisch
Rå film på alla sätt !
 Syntesis
Haha... "Don´t worry, you´re going to be fine..." :)
 Roarer
Kanske den sämsta film jag någonsin har sett. Förlämpande dålig och ett hån mot all form av god smak. Den här är en våldsorgie för sakens skull helt utan finess, en film som helt oproblematiskt vältrar sig i våld och övergrepp och lämnar tittaren illa berörd och redo att kasta sig ut över människohatets rand.
 Elizadushkufan
Blev överraskad hur bra den var, hade inte förväntat mig det direkt. Mycket bra skådespelare. Våldtäktsscenen var väldigt övertygande och filmen i helhet var en av de bästa skräckisarna jag har sett.
 annihilat0r
"The Last House on the Left" är mer obehaglig än skrämmande. Den är visuellt snygg, men visst är resten inte jävligt högkvalitativt. Det var jag fullt medveten om före filmstarten - vilket gjorde att jag blev lyckligt överraskad. Det finns en speciell tår av obehag i denna råa film. Filmen är verkligen rå, klarar man inte att se fiktivt ofrivilligt sex borde man välja en annan upplevelse. Vi visste ingenting om handlingen, som i min mening spoilas alldeles för väl under "Om" några rader upp, och det skapade en själadragning. En skön och kunskapstörstande känsla utan någon vetskap. Jag måste avrunda med att trycka lite på den vackra, men ack så klassiska, slutscenen. Den tilltalade mig.
 Maddää
Den va sjukt läskig, kommer aldrig mer kolla på den! Men den va ändå väldigt bra!
 JimmyChris
Den hade lika gärna kunnat få en 1:a men den ger den här creepy, under huden upplevelsen som gör att både obehagskänslor som hatkänslor som. Berg och dalbana av vidrighetskänslor, vilket jag antar filmskaparna var ute efter, just för att de lyckades så höjer jag betyget till en stabil 3:a, det här var andra gången jag såg den då den gick på tv inatt!
 Tim Buckley
(rek 3a) Filmen kändes som en välregisserad B-film rakt igenom & roade mig faktiskt hela tiden. Men apropå "B" så är ju personporträtten löjeväckande & budskapet Texas-amerikanskt. Men det åsidosatt så skulle jag kunna ha satt en svag 3a ändå om det inte vore för slutscenen som förärar filmen nyckelordet "komedi". Fråga/Spoiler = Måste man inte ha en mikrodörr stängd för att den ska fungera? Ingenting med den här filmen (förutom det fula omslaget) är för övrigt "skräck". Ytlig och mysigt rå B-films thriller, punkt slut. Skön 2a.
 karlmats
Ser inte så mycket skräck och visste inte ens om att det här var en remake när jag zappade fram den här på ett hotellrum. Jag gick alltså in ganska förutsättningslöst och måste säga att jag ändå blev positivt överraskad. Paxton är ganska snygg och fulingarna är lagom södertrashiga. Dock känner jag att det blir lite för många logikhopp för att kunna driva handlingen framåt och allt som händer när de kommer tillbaka till huset känns mest ihopsatt för att göra överdrivna klipp snarare än att bygga en sammanhängande story. Det här kanske iofs inte är en genre där storybyggande står särskilt högt i kurs generellt men det ger inga pluspoäng ändå. Bra våldtäktsscen var det iaf. En stabil 2a.
 Xenox
Jag har inte sett originalet, men den här filmen var en ganska bra skräckfilm.
 RunRiot
Noll djup och ganska tråkig emellanåt. Jag kom på mig själv nånstans mitt i filmen med att inte bry mig ett jävla skit. Vissa skådespelare är riktigt bra, andra helt värdelösa. Det är svårt att sätta ett ordentligt betyg på en film som är så pass ojämn, men den förtjänar ingen vidare eftertanke heller.
 ShenLong
rape and parental revenge
 melankoli
3:a. Underhöll mig, men inget jag kommer se om direkt. Skulle vara att se originalet, för att jämföra.
 Nemralis
Såg den här en sen kväll för några veckor sen, minns att jag hade väldigt svårt för överspelet genom hela filmen. Dillahunt som vanligtvis är stabil fick en väldigt otacksam roll att jobba med, dialogerna kändes meningslösa. Goldwyn var den som kom undan bäst som den hämndlystne farsan. Bisarrt att jag gillar upplägget för storyn, men varken har mycket till övers för den här eller Wes Cravens "original". Vore intressant att se Bergman-rullen "Jungfrukällan" som de båda uppenbarligen lånat rejält från.
 jasmin357
obehaglig rape scen och usla skådisar
 KyLLo
Påminner om Backwoods och Eden lake. Två filmer som jag också tycker mycket om.
 Anvurang
Den överdriver mer än nödvändigt ibland, t.ex vissa skådisar spelar över, manus blir lite löjligt ibland. Utöver sådana saker så tyckte jag att den här var bättre än originalet på i princip alla punkter.
 martin eden
[rek. 2] Obehaglig och våldsam. Det finns dock en ganska tydligt agenda och poäng, även om den i sig är endimensionell och förpassad till skräckfilmsformatet, hur den civiliserade mäniskan begår ociviliserade handlingar. Välregisserat, men jag finner ändå att jag föredragit stämningsladdad atmosfär än grafiskt våld. Men men... bra. 3.
 SilkyMoll
Känslan när man inser att alla tjejer vet vad våldtäkt innebär. Vad sexuellt tvång innebär. ALLA. TJEJER. VET. Och det är den känslan en lämnas med när man sett denna film.
 Håkan*
ok film spännande.
 Jämte
Bra skådespelare. Enkel men effektiv handling. Tycker inte att den är så mycket skräck som den istället är våldsam. Kul att se Jesse Pinkman från Breaking Bad. Okej film. En trea.
 LacombeLucien
Väldigt bra skådespelare, blev verkligen överraskad där. Otäck, läskig, bra stämning, vackert foto, vacker musik. En av få som rent kvalitetsmässigt sett är bättre än originalet och det säger jag utan att häda mot Craven och Cunninghams filmskapande. Men detta är sevärt.
 Lotso
I sin helhet är det en film som i det stora hela är bättre än originalet i min mening. Den berättade denna tragedi bättre och hade inga goofy poliser eller någon musik som hör hemma i en tecknad film mitt under våldtäkten. Detta var en råare, kallare och en mer obehagligare film. Båda versionerna har sina styrkor och är förståeligt ifall man föredrar originalet mer eller vise versa. Personligen gjorde remaken mer för mig.
 Tatty
3a eller 4a, 3a eller 4a. Hmm. Vad är filmen värt. Svag 4a men stark 3a för den är spännande ända från början till slutet då slutet var riktig bisarrt. Gillar hämnden i huset.
Massor med bra, massor med dåligt, samt ofrånkomligt att jämföra med originalet. Det blir alltid lite tokigt när man tar en gammal skitig kultrulle och försöker piffa till den. Det blir både brutalare och mer polerat på samma gång. Dessutom blir det (åtminstone i detta fall) mycket dummare. Underhållande, några spännande sekvenser, en hel del adrenalin, elakt våld samt topless-fighting, men man får även lov att stå ut med pinsamma karaktärer, rejäla plotholes och en sorts städad yta som luktar plast. (8+/15)
 Jordan2Delta
Jag trodde inte att man skulle få se så mycket av våldtäkten som man faktiskt fick, vilket jag tycker var himla vidrigt. Kändes lite anti-klimax, jag tycker dom jävlarna kom undan för lindrigt (kvinnan förstod jag mig inte på överhuvudtaget)... tycker ledaren där kunde ha fått smaka på sin egen medicin i form av galen brunst-tjur el. liknande också så att han får se hur kul det är... Nej usch.
 Sture Stenhög
En kompetent remake, som dock inte alls är lika intressant och engagerande som originalet. Den här betraktar jag med en helt annan distans. Den här är inte heller alls lika sadistisk som Cravens film, men i slutändan är den här versionen ändå mer våldsglorifierande. Jag tänker verkligen inte moralisera över det, men jag finner det intressant att en film som inte vågar gå lika långt blir mer moralisk tveksam, delvis p.g.a. just det . Haneke kan inte gärna gilla denna. Mitt problem är dock snarare att det här mest bara är en film som passerar förbi
I skrivande stund har jag inte sett originalet så vilken version som är bäst och hur denna film är i förhållande till originalet yttrar jag mig inte om. Men en sak kan jag säga och det är att den här filmen är väldigt bra och det är helt klart en av de bättre skräckisarna som gjordes under 00-talet.
 RustyFilm
Det här är en remake av en kultförklarad film från 1972 med samma namn (har inte sett den). Hur som helst så är det en riktigt spännande skräckthriller . Den är välgjord och rymmer en hel del bra skådespeleri, i det stora hela en bra film. Men den skulle ändå inte placera sig speciellt högt på min topplista (om jag haft nån). Filmen finns i två olika versioner på skivan. Tittade på version ”extended cut”, antar att det är en hemskare och råare utgåva. Det hade säkert räckt och blivit över med den saken även om jag hade valt bioversionen.
 Dele
Kompetent och länge ganska tät, laddad och engagerande. Tyvärr så blir det också ganska ologiskt och kryddas med onödigt (kvinnligt) naket och brutalt våld.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Lejonkungen (info) 14:41 19/7 (5)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Midsommar (info) 11:41 19/7 (10)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Tillbaka till framtiden del II (info) 09:49 19/7 (299)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)
Hellboy (info) 11:49 18/7 (7)
30 Days of Night: Dark Days (info) 11:49 18/7 (40)
Saladdin Castique (info) 11:20 18/7 (1)
Sakke (info) 11:17 18/7 (1)
Flugparken (info) 10:24 18/7 (13)
If Beale Street Could Talk (info) 10:08 18/7 (10)
Medicinen (info) 09:48 18/7 (31)
Goodbye Christopher Robin (info) 09:16 18/7 (5)
Älskande par (info) 08:29 18/7 (53)
On the Edge (info) 07:58 18/7 (1)
The Sunset Limited (info) 04:54 18/7 (44)
Fast & Furious 8 (info) 01:58 18/7 (44)
We Are Your Friends (info) 00:47 18/7 (2)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 00:44 18/7 (93)
Alita: Battle Angel (info) 23:36 17/7 (27)
Carry On Camping (info) 23:19 17/7 (1)
Demontränaren (info) 22:54 17/7 (1)